Jump to content

Probleme turbina, EPC si catalizator 1.2 TSI 85cp


sinthyex
 Share

Postare recomandată

Salut,

Am un Golf Mk6 1.2 TSI 85 CP achizitionat de nou de la Midocar, fabricat in 2010.

Nu am primit acasa nici o scrisoare de rechemare in service.

De cand am cumparat-o am pus numai benzina de 100 de la Petrom. Momentan locuiesc in Sofia Bulgaria si alimentez cu 100 de la acelasi OMV.

La ultimul drum Sofia Bucuresti, chiar dupa vama, s-au aprins martorii de EPC si catalizator si a "decedat" turbina.

Am reusit sa ajung asa in Bucuresti, mergand cu a 3a, 80 km/h si fara turbina, cu martorii aprinsi.

Sambata dimineata in drum spre service Midocar Vitan intra turbina, si s-a stins si catalizatorul pe la mijlocul drumului, masina nu mai avea simptome cand am ajuns. Nu aveau pe nimeni de specialitate care sa faca o constatare decat Luni dimineata cand era prea tarziu pentru ca trebuia sa ma intorc in Bulgaria.

Am fost la un alt service unde mi s-a zis ca benzina a fost cu mizerii si apa, mai aveam jumatate de rezervor si mi s-a recomandat sa pun aditivi. Am utilizat o cutie de Duralube si am facut plinul de la un petrom.

In drum spre Bulgaria, aceeasi problema. EPC si catalizator aprinsi, turbina nefunctionala. In inima muntilor cu viteza a 2a urcam pante cu 30km/h si evident era imposibil sa depasesti ceva.

Si-a revenit cand mai aveam 200km pana in Sofia.. Iar in dimineata asta totul e in regula.

Mentionez ca am 20.000 de km efectuati cu masina, sa fie manifestarea problemei pentru care sunt rechemate motorizarile acestea in service?

Ce cauzeaza problema aceasta?

Daca merg la un service la o reprezentanta Volkswagen din Sofia pierd garantia? Ea expira oricum in luna Decembrie a acestui an.

Multumesc!

Modificat de sinthyex
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Garantia este internationala si este valabila in orice reprezentanta Volkswagen! Du-te in service si spune-ne si noua ce s-a intamplat de a cauzat asta!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc.

Din pacate problema nu mai apare acum, dar simt ca motorul nu e la 100%.

Desi turbina merge sunt niste lucruri schimbate:

- avea o mica trepidatie in volan la relanti, acum nu se mai simte absolut nimic.

- cand treceam de 1900 rpm si intra turbina vajaitul caracteristic era putin mai lung si mai puternic inainte.

- desi s-a comportat ok dupa ce si-a revenit dpdv al accelerarii, parca ii lipseste putin zvacul initial, parca e la 90%.

Trebuie sa incerc sa reproduc problema pentru ca daca merg acum cu ea in service ma indoiesc ca vor gasi ceva daca totul merge in parametri normali.

Chiar e posibil ca apa din benzina sa intrerupa turbina si sa aprinda EPC-ul si catalizatorul?

Modificat de sinthyex
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, e posibil, dar e greu de crezut. Eu niciodata nu am avut probleme de genul asta, sa gasesc apa in benzina/motorina.

Cu atat mai mult cu cat alimentezi de la o statie cu "renume". Daca alimentai de la benzinaria NoName de la coltul blocului mai ziceam...

Vezi ce iti spun in service mai intai, chiar daca masina nu mai prezinta simptomele enumerate de tine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca benzina e varza si nu face aprinderea cum trebuie, motorul functioneaza sacadat, fara putere, gazele de evacuare sunt lipsite de presiune, si cum turbina e antrenata de gazele de evacuare..., da..un carburant cu probleme va afecta si mersul turbinei.

Sfatul meu: nu mai pune benzina de 100; baga-i de 95. Eu sunt patit cu Skoda (tot motor pe benzina): cand ii punea benzina de 100 mergea ca naiba; cu cea de 95 insa mergea perfect. Cred ca tine de reglajul avansului masinii.

Vezi sa nu cumva si ai probleme cu vreo bobina de inductie! E o boala destul de des intalnita la motoarele 1.2 indiferent ca sunt HTP sau TSI. Oricum un tester VAS va arata clar problema. Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

Cowboy vrei sa spui ca masina merge mai rau cu bezina 100 decat 95 in cazul motoarelor TSI -> vrajala

Nu compara HTP CU TSI chiar daca au aceeasi cilindree e ca si cum ai compara 1.4 tsi si 1.4 mpi ma refer la tehnologie .Mai mult ca sigur au bobine de inductie diferite->daca 1.2 htp au probleme nu inseamna ca si 1.2 tsi au probleme

1.2 tsi mai degraba are probleme cu lantul de distributie

Apropo de epc aprins:Trebuie sa mergi sa-ti monteze distantier la turbina si update soft

La TSI cu cat e cifra octanica mai mare cu atat e mai bine,aprinderea e mai buna si arderea la fel

Si pe usita de la alimentare scrie sa ai bezina minim 95 la motoarele tsi->deci cu cat e mai mare cu atat mai bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La statie soseste o singura cisterna cu un singur tip de benzina care se pune la toate pompele, urmand ca apoi la pompele de 100 sa fie pus si aditivul, acolo pe loc, iar respectivul aditiv nu este tocmai pe placul anumitor motoare..tocmai de-asta l-am si sfatuit sa incerce benzina normala pt ca sunt curios daca va aparea o diferenta...

Am spus foarte clar: indiferent ca vorbim de motoare HTP sau TSI (cele de 1.2) au niste sensibilitati comune. Chestie pe care am tot auzit-o pe la reprezentanta Skoda unde ma duc.

Mai departe se stie ca 1.2 TSI 105CP este cel mai problematic dintre ele, deci nu compara cu 1.2TSI 85CP pt ca nu au acelasi gen de probleme...pana la distantier sau la update de soft e cale lunga. Nu se face nici ala la toate TSI-urile doar ca unele din anumite loturi au avut niste probleme. Se face doar daca e cazul. Iar daca e cazul sau nu se va vedea cand va ajunge cu ea la testare.

Pana cand omul nu ajunge la tester cu masina nu putem decat sa ne dam cu presupusul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La statie soseste o singura cisterna cu un singur tip de benzina care se pune la toate pompele, urmand ca apoi la pompele de 100 sa fie pus si aditivul, acolo pe loc, iar respectivul aditiv nu este tocmai pe placul anumitor motoare..

Ai informatia asta dintr-o sursa sigura?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mda...un angajat din domeniu. Dar..ma rog..nu vad ce diferenta e intre a baga aditivul ala in rafinarie sau direct in rezervoarele pompelor sau in cisterne. La urma urmei tot aia face...

Modificat de Cowboy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cowboy - 1.2 HTP si 1.2 TSI nu au nici macar aceeasi cilindree, nu acelasi numar de cilindrii, injectie clasica vs injectie directa etc. etc., deci sa asumi ca cele 2 ar avea ceva in comun(probleme) e aiurea rau, si daca intradevar o problema se manifesta identic la cele doua... e pur si simplu o coincidenta

Dar te rog.... mai ilumineaza-ne cu parerile tale :icon_geek:

PS: Cu reprezentantele m-am convins si eu, imi explicau la inceput cum 1.2 TSI e un 1.2 HTP "imbunatatit" cu o turbina, sau ca 1.2 TSI are un turbo si un compresor mecanic.... :emthup:

Modificat de samartean
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1.2 HTP si 1.2 TSI nu au nici macar aceeasi cilindree,

Da..nu te pot contrazic aici...e o diferenta "mare" intre cele doua la cilindree...una e 1.2, cealalta e un 1.2 +...intr-adevar 1cc diferenta intre ele in favoarea HTP-ului..ceva foarte relevant.

Citeste te rog cu atentie ce am scris: am spus ca ambele (HTP si TSI) au niste sensibilitati comune (referindu-ma aici la bobinele de inductie!! si as putea sa mai adaug si lantul de distributie) Am scris eu pe undeva ca ar avea cine stie similaritati mecanice, piese identice sau mai stiu eu ce?????

Pana una alta vad ca initiatorul topicului nu mai zice nimic, iar noi deja ne pierdem in detalii..si o dam in OT

Modificat de Cowboy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut baieti, va multumesc mult pentru interes. Voi reveni cu detalii dupa ce ajung in service.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am avut aceeasi problema ca si tine, din 2011 este facuta o notificare pt toate golfurile 1.2 tsi care prevede schimbarea softului pt motor si montarea unui distantier intre turbina si locul unde ea se prinde de motor, la mine dupa efectuarea operatiunii, masina avea cam 20k si momentul de fata la care masina are 45k totul a fost foarte ok.

p.s: a trebuit sa insist sa imi scrie in cartea de service aceasta operatiune

Modificat de mbadea
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am 1.2TSI 105 cai din noiembrie 2010 (in cartea service scrie 2011) si nu am avut probleme cu turbina sau softul. Mai mult, cand am facut prima revizie le-am spus de problemele de pe forum dar n-au dat nicio importanta, mi-au spus chiar s-o las asa ca are ultimul soft. Legat de cifra octanica la motoarele TSI, in cartea tehnica scrie clar ca masina suporta benzina de 95 sau 100 dar aceasta nu afecteaza performantele motorului. Acest lucru l-am constatat si eu. Nicio diferenta intre CO95 si CO100.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Salut baieti, va multumesc pentru interes si raspunsuri.

Am reusit sa ajung la Midocar Vitan si din fericire a aparut problema chiar in drum spre ei, asa ca am ajuns cu martorii aprinsi si cu turbina nefunctionala.

Mi s-a explicat de catre reprezentant ca exista acest lot cu problema, si ca nu s-a facut rechemare pentru ca nu se manifesta in toate cazurile si s-ar fi montant oricum cand as fi ajuns la revizie. Pacat ca mie mi s-a intamplat in pustietatea Bulgariei in miezul noptii. De 2 ori.

Mi-a aratat in ce zona se monteaza distantierul, a durat 3.5h interventia, in garantie, iar acum merge impecabil.. pana la aparitia urmatoarei probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 11 years later...
Cristina Stanciu

În octombrie 2023 am avut probleme cu masina mi s a aprins martorul EPC, i am pus tester ul mi a dat eroare la actuatorul de la turbo și l am înlocuit cu unul original. (Golf 6 1.2 TSI 105CP 2012). După ce am înlocuit actuatorul de la turbo, la 4 luni distanță mi s a  aprins iar martorul EPC si pierd din  puterea motorului complet, abia mai trage motorul. Daca opresc motorul si repornesc dispar toate, dar apar in alta zi sau câteva minute mai târziu. 
ce părere aveți ? IMG_8198.thumb.jpeg.40ab65dab4f8620de40b1115e5037983.jpeg

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai pune testerul o data ;)))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

F l o r i n
On 3/11/2024 at 9:09 PM, Cristina Stanciu said:

În octombrie 2023 am avut probleme cu masina mi s a aprins martorul EPC, i am pus tester ul mi a dat eroare la actuatorul de la turbo și l am înlocuit cu unul original. (Golf 6 1.2 TSI 105CP 2012). După ce am înlocuit actuatorul de la turbo, la 4 luni distanță mi s a  aprins iar martorul EPC si pierd din  puterea motorului complet, abia mai trage motorul. Daca opresc motorul si repornesc dispar toate, dar apar in alta zi sau câteva minute mai târziu. 
ce părere aveți ? IMG_8198.thumb.jpeg.40ab65dab4f8620de40b1115e5037983.jpeg

 

Trebuie sa faci o diagnoza, sa vedem ce erori ai acum. In functie de acestea, iti putem sugera modalitatea de remediere 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!