Jump to content

Golf IV sau Ford Focus


cretu_dan
 Share

Postare recomandată

ai procedat bine! o sa vezi!

oricum, daca ai postat aici, era normal sa te convingem sa iei Golf. era interesant de postata aceeasi intrebare si pe un forum ford, sa vedem raspunsurile lor... :D

sa-l stapanesti sanatos! bine ai venit in familie!

acum, judecand la rece, cei care au condus si Focus si VW, cunosc diferenta. personal, imi place si Fordul, dar parca tot mai mult as opta pt. VW, ceea ce am si facut!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

acum, judecand la rece, cei care au condus si Focus si VW, cunosc diferenta. personal, imi place si Fordul, dar parca tot mai mult as opta pt. VW, ceea ce am si facut!

e o chestie de gust.daca tdci e de 100 de cai e tare.golfurile sunt prea multe.normale tunate.un ford focus ar arata super si mai special dc eventual i ai pune niste jante de 17 18.dc iti place sa o alergi sa mergi tare o sa te simti mult mai bine in focus,garantat,calitatea fabricatiei e similara,la focus sg problema ar fi designu bordului dar dc crezi ca te impaci cu el io zic focusu.(mie unu imi place ala in 3 usi...parca e mai mare...are usile mai mari...)

sa ne enunti si pe noi la ce te ai hatarat

e o chestie de gust.daca tdci e de 100 de cai e tare.golfurile sunt prea multe.normale tunate.un ford focus ar arata super si mai special dc eventual i ai pune niste jante de 17 18.dc iti place sa o alergi sa mergi tare o sa te simti mult mai bine in focus,garantat,calitatea fabricatiei e similara,la focus sg problema ar fi designu bordului dar dc crezi ca te impaci cu el io zic focusu.(mie unu imi place ala in 3 usi...parca e mai mare...are usile mai mari...)

sa ne enunti si pe noi la ce te ai hatarat

aaa nu am vazut ca te ai decis deja...f bine....sa l conduci sanatos.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca nu ai ales prea bine locul unde sa afli o parere obiectiva.

Sa-l stapanesti sanatos, ai facut alegerea buna. Parerea mea, subiectiva, evident :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

asa am si eu un prieten. Acum cateva luni si-a cumparat masina..asta prin ianuarie. Tipu avea 9000euro toti bani. Sa gandit la G4 sau Focus berlina. in fine. Pana la urma si-a luat focus de la bdt aia din bucuresti. 88.000 km, aer. servo directe si abs cam atatea dotari.. tipu intre timp sa inscris pe forumu de la ford...a facut el misto de mine pe acolo ca vreau sa imi iau golf si tot incerca sa ma convinga. Asta pana joi( alarteri) cand a dat o tura cu golful meu....deci pur si simplu mai avea putin si era gata sa pleca cu ea in targ la bucuresti sa o vanda..deci sincer..vw nu se compara cu ford..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Offtopic:O sa te urechez putin in particular,ca esti de-al casei si-mi permit,bescule!!!! fara vw rulz&stuff...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu de ce vi se pare voua ca fordul e mai dinamic ca mie mi se pare ca daca urc o panta cu un ford si mai e si incarcat trebuie sa scot vaslele ca sa nu mai vorbesc in depasiri unde trbuie sa iti iei avant ca sa poti face ceva. Zic asta pentru ca in fiecare zi condu ford de la firma si nu as schimba niciodata golful meu pe un focus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

fordul de care vorbesti si golful au aceeasi putere? sau compari mere cu pere? :huh:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si eu am avut aceeasi dilema: golf sau focus... am plecat cu banii in buunar la mures cu gandul ca iau focus sau astra in cel mai rau caz, si am venit acasa cu o frumusete de golf... :huh: . nu stiu inca daca e sau nu un dezavantaz, dar am luat glof pe benzina 1,6 105cai air la focus as fi luat o motorina 1,8 115...2001 ambele. ce spuneti?

multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

spunem sa-l stapinesti sanatos!

un amic de-al meu a fost in fata aceleiasi dileme: focus sau golf. el a ales focus sedan, 1.8 tddi 90 cai, si e destul de incintat de ea. lui chiar ii place bordul, si sincer sa fiu si mie mi se pare mai reusit decit la golf. la capitolul calitatea finisarilor insa, trebuie sa-i dam cezarului ce-i al cezarului! golful ii este net superior!

as fi curios sa vad cum se misca tdci-ul de 115 cai. daca ar fi fost o diferenta clara in favoarea sa fata de tdi, si cu suspensia lui independenta, cred ca m-ar fi convins focus-ul.

dar daca te gindesti ca ford-ul are unul dintre cele mai scumpe service-uri, depreciere mai mare si o tabla mai proasta, probabil ca alegerea golf-ului este cea mai buna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

amandoua aveau aceeasi putere pana sa apelez la Voinea sa imi injecteze niste caluti in golf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asa am si eu un prieten. Acum cateva luni si-a cumparat masina..asta prin ianuarie. Tipu avea 9000euro toti bani. Sa gandit la G4 sau Focus berlina. in fine. Pana la urma si-a luat focus de la bdt aia din bucuresti. 88.000 km, aer. servo directe si abs cam atatea dotari.. tipu intre timp sa inscris pe forumu de la ford...a facut el misto de mine pe acolo ca vreau sa imi iau golf si tot incerca sa ma convinga. Asta pana joi( alarteri) cand a dat o tura cu golful meu....deci pur si simplu mai avea putin si era gata sa pleca cu ea in targ la bucuresti sa o vanda..deci sincer..vw nu se compara cu ford..

bescu, si eu am un pritenen care mi-a sutit fordul din fata blocului, in fapt de seara, lasandu-mi golful sau in schimb.

Asta dupa ce i l-am imprumutat sa faca un drum pina la Cluj din Timisoara, golful sau avand 2 cauciucuri sparte la acel moment si fiind deci momentan indisponibil.Eram prieteni vechi, ne cunosteam din copilarie, dar acum nu prea mai stiu ce e cu el.Am auzit ca a sters-o pe dincolo dupa isprava asta.

Lasand gluma la o parte (e doar putin mai glumeata decat ceea ce ai spus tu), punctez 2 aspecte:

1. http://piranha.excom.us/details.php?id=16334 aici, dupa ce-ti faci un cont (user), se poate descarca acest film,

trebuie putina rabdare, are 59 de minute.Sunt testate comparativ de catre Top Gear o data Enzo vs McLaren F1 vs Porsche Carrera GT vs Jaguar XJ220, dar in prima faza, masini mai pentru muritorii de rand si anume Focus 2 vs Golf5 vs New Astra vs Seat Leon.Recomand filmul asta in primul rand in favoarea articoleleor scrise pentru ca in el poti vedea in miscare efectiv

comportamentul lor pe drum, pe sosea virajata si uda.Ei bine, Top Gear a concluzionat ca la motorizare, cutie si mai ales handling, desi celelalte (si in special referindu-se la Golf si Astra) au facut progrese, nu egaleaza Focusul.

Desigur sunt si minusuri ale Fordului, care sunt prezentate.Concluzia finala insa e ca Focusul era pe primul loc in clasament.

Normal ca acuma pot parea voci care sa zica ca testele alea (facute la limita, de profesionisti care de o viata fac asta)

sunt bullshituri, in vreme ce parerile unor forumisti, alea sunt obiective :wub: , dar asta este alta poveste.

Dar mergem mai departe:

2. Admitem ca nu-i credem pe cei de la Top Gear, in sensul nu ca radem tot ce spun, ci doar sunt usor subiectivi, si Golful ar fi meritat sa iasa primul.Ok.Ideea de baza insa e alta: ambele sunt din aceeasi clasa, mai mult AMBELE SUNT ETALON IN CLASA LOR.Ca una poate avea atuuri fata de cealalta si invers e alta chestie, sunt diferente mici care mai tin si de gust.Masinile insa sunt echivalente si asta crezandu-i nu doar pe cei de la Top Gear, ci si pe cei de la autozeitung, autocarmagazine, autoexpress etc. care impart locul 1 intre Golf si Ford in teste (se mai poate schimba treaba

cand e bagata in test si o japoneza (Toyota Corolla de exemplu) ), care toate insa le considera pe ambele etalon de clasa si echivalente.De la revista la revista, putem vedea ca ba Golful castiga, ba Focusul, la diferente de cateva punctulete sau 2-3 procente.Indiferent de ordinea 1,2, ea poate fi valabila, de aici insa pina la glume gen "vroia amicul sa se duca sa dea cu masina in jos pe Siret dupa ce mi-a testat-o pe a mea".........e cale luuuunga-lunga.Astept un singur citat, din orice revista de specialitate in care sa se spuna ca "VW nu se compara cu Ford".Repet, ca sa nu o dam cotita, nu in care se spune de la caz la caz "totusi, se poate inclina mai mult spre x in defavoarea lui y...sau aici ar fi niste diferente de cateva procente...scorul e strans, dar pare totusi sa incline spre cutare masina,...sau putem aprecia ca overall x-uleasca ar iesi in fata", ci strict "golf nu se compara cu focus".In plus, din cate vad in semnatura ta, bescu, tu i-ai oferit sa dea ture cu un golf la 155cp, in vreme ce nou cumparatul sau ford (al prietenului) era probabil un stock la vreo 100-110cp (sau era cel de 90?), nu stiu, ai uitat sa specifici.Normal atunci ca i s-o fi parut al tau mai puternic, mai dinamic si i-a cam luat mau'.Asa insa de ce sa nu comparam Golful tau cu un TDCI de macar 140cp, sau daca mergem la extrem (daca a mers o comparatie inegala, merge si alta, nu?), cu un turbo benzinar RS de 2litri si 225cp, masina de 6s si de 240km/h.

Apropo, VW a inceput cu 2007 sa treaca la dieselare de la pompe duza la common rail, sistemul folosit pe tdci-urile de la ford.

Modificat de George_ro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Eu vorbeam de Focus 1. Nu de Focus 2 sau Golf5

@YCE... nu au aceasi putere, focusul avand 1.4 benzina. Dar eu ma refer la asezare pe drum. La confort, la calitate. El insa sa uitat la an.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu vorbeam de Focus 1. Nu de Focus 2 sau Golf5

@YCE... nu au aceasi putere, focusul avand 1.4 benzina. Dar eu ma refer la asezare pe drum. La confort, la calitate. El insa sa uitat la an.

Pai si eu...doar nu compar Focus2 cu Golf4 (nu ma refer neaparat la calitate ci la faptul ca mi place si mie sa compar generatii similare) ci m-am referit la ford-golf in general.Or din moment ce in 2001 si 2002 de exemplu Focus si nu golf a iesit LA NEMTI IN TARA masina anului (ok, sa zicem ca a fost chestie de conjunctura...), apoi daca ne gandim ca golf5 abia are suspensii independente spate, golf4 inca nu, iar Focus1 da....Proportia focus1-golf4 si focus2-golf5 se cam pastreaza, ambele fiind rivale, nefiind nicidecum valabila ideea cu una e zeu, celalta praf.Mergand apoi la extrema, la variantele sport, RS deriva din focus1, fix cu acelasi motor zetec dar cu turbo.Arhitectura suspensiilor e aceiasi, mai rigidizata si un diferential fata insa mai eficient.Si in afara de Astra OPC cu care e ~ egal (si Astra are 240cp), pina pe la 250cp nu mai are rival, batand si wrx-ul integral de 225cp pe circuit.Oricum, tu nu ai spus ce motorizare avea fordul prietenului, pentru ca l-ai pus sa si-l compare cu un golf de 155cp.

Modificat de George_ro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu unul am mers si pe TDCI , FSI, TDI-PD, TDI(non pd), 16v, etc si sincer TDCI-ul mi-a placut la zgomot, este mai putin zgomotos. In rest, la cuplul motorului nu se compara cu PD-ul. Nu ma laud ca am PD. Fiecare cu preferintele lui. De curiozitate vreau si eu un link in care sa citesc ca pe VWsunt Comon rail

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu unul am mers si pe TDCI , FSI, TDI-PD, TDI(non pd), 16v, etc si sincer TDCI-ul mi-a placut la zgomot, este mai putin zgomotos. In rest, la cuplul motorului nu se compara cu PD-ul. Nu ma laud ca am PD. Fiecare cu preferintele lui. De curiozitate vreau si eu un link in care sa citesc ca pe VWsunt Comon rail
Apropo, VW a inceput cu 2007 sa treaca la dieselare de la pompe duza la common rail, sistemul folosit pe tdci-urile de la ford.

Deci am scris ca incepand cu 2007 incep sa treaca pe common rail, nu ca sunt deja pe piata de larg consum.Asta e o chestie cunoscuta, o vei gasi oriunde, aici pe forum, pe softpedia, pe google, nu trebuie sa dau vre-un link special.Considerentele sunt de natura de catalizatoare, PD-ul emite ceva mai multe noxe, drept care greu au trecut de euro3, euro5 fiind chiar imposibil de realizat pe clasicul pompe duza.Deci nu e de natura de performanta ci de aliniere la ultimele norme de poluare.

Despre cuplu vorbind, aparent poate nu se compara, PD-ul e mai brutal, urcare mai abrupta, CR-ul are panta mai lina, dar adesea tot aceleasi valori de cuplu maxim il au (la aceeasi cilindree) si in unele cazuri plaja putin mai lunga.Treaba ar fi ca daca pui PD-ul umar la umar cu CR la aceeasi putere, si plecand de la aceeasi viteza, schimband simultan treapta si dand talpa, PD-ul pleaca ceva mai repede, apoi CR-ul revine si il ajunge, apoi iar schimbi si PD-ul tasneste mai tare si ciclul se repeta.Dar are fiecare eficienta lui, BMW-ul nu or folosi si ei CR-ul chiar de fraieri, si cred ca nimeni nu le poate contesta motoarele.Probabil CR-ul la BMW a fost preferabil si ptr control, brutalitatea mai mare a PD-ului la transmisie spate probabil punea probleme de control la dat talpa sau la o aderenta mai scazuta.

Modificat de George_ro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A fost la Top Gear sau Fifth Gear nu mai stiu exact, test intre Focus RS si Golf V GTI si a iesit clar invingator Golf GTI. Iar sa compari un Focus RS cu un Subaru WRX deja e prea de tot. Cred ca nu ai mers cu Subaru ca sa vezi ce inseamna o masina adevarata sport. Pacat de designul exterior care nu e super.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A fost la Top Gear sau Fifth Gear nu mai stiu exact, test intre Focus RS si Golf V GTI si a iesit clar invingator Golf GTI. Iar sa compari un Focus RS cu un Subaru WRX deja e prea de tot. Cred ca nu ai mers cu Subaru ca sa vezi ce inseamna o masina adevarata sport. Pacat de designul exterior care nu e super.

Aberezi si vorbesti ce-ti place tie sa crezi http://www.fastestlaps.com/index.php?page_...2=45c462fdc7c6f

sau asta http://www.fastestlaps.com/index.php?page_...2=459bb03276e82 ...care-l vrei?

arata-mi tu linkul unde GTI-ul a batut clar RS-ul, eu am vazut filmul de pe piranha, al lui Top Gear (nu mai dau link direct pe el ca am mai facut-o am luat warn acolo pe site....fa-ti user pe piranha si cauta-l, este deci al lui Top Gear).Acolo o sa vezi ca a batut WRX-ul de 225cp (deci de el era vorba, nu de STI ) cu aproape 6s pe circuitul Top Gear (1.33.80 RS-ul, 1.39.33 Subaru, conduse de acelasi pilot, Honda Civic Type R a scos 1.38.50).In plus, din acest link http://www.fastestlaps.com/index.php?page_...2=45c462fdc7c6f vei vedea ca numai Astra OPC2005 e putin-putin mai rapida, iar acel 1.33.80 nici nu a fost chiar maxim ce se putea scoate din RS (timpul din link pe Top Gear track este 1.32.xx), iar plusul de punctaj deriva doar din plusul de top speed in favoarea Astrei.Arata-mi tu alt link unde zici ca "bate clar" GTI-ul

In plus parca era vorba ca comparam generatie pe generatie, nu? :icon_thumright:, RS e generatie Focus1, iar Golf5...., pantru ca vorbind de Golf 4 GTI, iata cum sta treaba si aici http://www.fastestlaps.com/index.php?page_...2=45c462fdc7c6f

Iar comparand generatie pe generatie (deci Golful GTI cu Focus ST iata : http://www.fastestlaps.com/index.php?page_...2=459bb03276e82 , deci ST-ul e si el ceva mai rapid, desi el la randul sau o ia in freza rau de la RS : http://www.fastestlaps.com/index.php?page_...2=458d5fc827e78

Dar ca sa vezi ca sunt obiectiv, iata varinata de varf GTI, care am dat-o si in primul link http://www.fastestlaps.com/index.php?page_...2=458d5fc827e78, care intr-adevar invinge ST-ul, nu si RS-ul insa.SI in fine, rivala RS-ului, OPC-ul vs GTI http://www.fastestlaps.com/index.php?page_...2=46767cd391964

Am condus STI (aia avea 285cp, ele incep de la 265) si nu bag aceasta masina sau Evo in aceeasi categorie, deci nota bene la care ma refeream.Chiar si la capitolul acesta insa, fiind o onoare imensa ptr RS sa-l pui alaturi de STI, si desi la comparatia directa are zero puncte pe circuite fata de acest Subaru, iata ca la timpii efectivi pe circuite nu se face chiar de ras (tinand cont ca sunt 21cp vs minim 265 si transmisie fata vs integrala) http://www.fastestlaps.com/index.php?page_...2=46767cd391964 , iata ca sunt timpi pe tur la sub 2s diferenta, fata de cazul de fata http://www.fastestlaps.com/index.php?page_...2=46767cd391964

In fine, nu vreau sa promovez ideea "my way only right way", dar hai sa nu denaturam realitatea.Mai joace-te tu cu variante pe pagina respectiva, e interesanta intr-adevar, am gasit-o direct derivata din Wikipedia.

Modificat de George_ro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ideea este ca fiecare isi apara marca pe care o detine asa este intotdeauna. Eu am Vw de curand si nu pot sa zic nici una nici alta. Mai am Toyota de care sunt foarte multumit la fiabilitate, am avut BMW care are cele mai bune motoare la toate capitolele etc.

Intr-adevar testul era intre Golf GTI si Focus ST.

Totusi aici http://www.fastestlaps.com/index.php?page_...2=458d141445bc7 Golf R32 este mai bun decat Focus RS.

Modificat de Georgenis
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ideea este ca fiecare isi apara marca pe care o detine asa este intotdeauna. Eu am Vw de curand si nu pot sa zic nici una nici alta. Mai am Toyota de care sunt foarte multumit la fiabilitate, am avut BMW care are cele mai bune motoare la toate capitolele etc.

Intr-adevar testul era intre Golf GTI si Focus ST.

Totusi aici http://www.fastestlaps.com/index.php?page_...2=458d141445bc7 Golf R32 este mai bun decat Focus RS.

Foarte corect, numai ca...generatie mai noua si 250cp vs 212.Plus....V6 vs flat, 4x4 vs fwd, 3000cc vs 2000 etc

Modificat de George_ro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!