Jump to content

Golf 6/Jetta - Montare volan/airbag/comenzi


lancelott
 Share

Postare recomandată

eu nu inteleg de ce calc comenzi volan al lui focus cu terminatia A sa nu fie compatibil cu calc lui de coloana cu terminatia H

 

la mine e fara terminatie pentru ca este calculator comenzi volan cu padele (cum ai zis si tu Cristi, a fost inlocuit cu cel cu terminatia B)

5K0959542-14.jpg

 

ffocus are cu terminatia A pentru ca volanul lui nu are padele

multifunction-steering-wheel-controler-u

 

culmea ca in etka nu apare nimic de cel cu terminatia A (cel putin la mine in etka)

Modificat de danny2012
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probabil este Discontinued, de aici si incompatibilitatea cu calculatorul de coloana. Am vazut ca cel fara terminatie este pentru padele, nu ramane decat sa incerc cu B.

Cu calculatorul de coloana vechi, nu vedea comenzile deloc, cu asta H da eroare in VCDS, deci le vede dar nu se intelege cu ele cum trebuie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

micuzzu_marius

Se pare ca voi pune calculatorul asta 5K0 953 569 E , in caz de nu gasesc acel cablaj sa l cumpar care sa se potriveasca pe 5K0 953 549 B

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

acesta e volanul pe care il am pe masina,deci daca pun de HL imi pastrez airbagul si mai trebuie sa cumpar ceva?

post-113917-0-20997400-1366724220_thumb.

post-113917-0-42865600-1366724220_thumb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca asta e volanul care il ai pe masina acum, eu iti recomand sa iei direct volan de GTI. Airbagul pe care il ai acum se potriveste la volan de GTI.

Pe langa volan, mai trebuie sa schimb si calculatorul de coloana, cum ti-a zis si F L O R I N si o sa mai ai nevoie si de un alt cablu de airbag pentru volan multifunctional. cod 5K0 971 584 C

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Airbagurile alea de pe Golf merg 99.99% pe volan de GTI. Cele care arata identic dar nu au prinderi compatibile cu volanul de GTI se pun numai pe volanele de POLO fara comenzi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si nu e mai bine sa bagam degetul in spate si sa stim ce avem si ce cumparam ? .... parerea mea, care m-am lovit de situatii in care au venit cu piesele in portbagaj... si tot asa au plecat, ca nu au cumparat ce trebuie....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este fapt stiut ca airbagul volanului de TL se pupa cu volanul de GTI..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probabil, daca nu ai comenzi si implicit acelasi volan ca pe HL.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@tdr,am trecut prin asta si va zic eu cum functioneaza,cel putin ptr masinile fabr 2009.eu am trendline.airbagul de trendline are o mufa care nu se potriveste cu pinii de pe colacul de gti.aici ai doua optiuni:

1 tai mufa de la  airbagul de trendline si lipesti una de gti in asa fel incat sa se poata conecta la volan(e o mufa galbena din pacate nu i stiu codul )

2 cumperi un airbag de gti si rezolvi problema

in 2009 cand am facut eu mutarea asta nu exista vreun topic in Romania care sa trateze problema asta iar faza cu mufa taiata si cumparata alta de gti care sa mearga pe acest volan am aflat o de la un electrician de la pbn care mi-a si montat volanul(destul de scump ptr 10 minute,dar nah...asta i reprezentanta).Rumegand problema eu zic ca aici e vorba de siguranta si asta e cel mai important airbag si din acest motiv consider ca am facut cea mai buna varianta cumparand la pachet airbag cu volan.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Esti singurul care a patit asa ceva... Toti ceilalti am pus airbag-ul de TL pe volan de GTI fara nici o modificare de mufa... N-ar fi fost rau daca aratai si despre ce mufa vorbesti si cu ce difera

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic sa verifice omul ce calculator are intai .... ca mai mult ca sigur are un midline si atunci ii trebuie si asta.... si barem sa stie de la inceput in ce se baga....

 

deh, lumea e prea preocupata sa-mi stearga posturile..... Multumesc !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@gabi77 din pacate la acea vreme nu m a interesat sa fac poze ci sa ma vad cu volanul pe masina.am vazut ca exista  problema asta la un coleg din norvegia de pe un alt forum "crop"si patise treaba asta,dupa ce am vb cu el am inteles unde e problema si am facut alegerea airbag cu volan la pachet.Dupa ce am vb cu electricianul mi a aratat problema si solutia a doua in cazul in care nu aveam airbagul....dar eu nu stau in lipituri...oricum volanul si airbagul l am vandut repede si costul upgrade-ului m a ajuns f putin.

@florin nu stiu ce calc am,masina a fost comandata in decembrie 2008 si ajuns in febr 2009 si da stiam in ce ma bag;)de aia am facut mutarea;) si e d enota 10,volanul de gti are niste prize dementiale

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu nu am scris referitor la problema ta, ci la a lui Sorin si mai demult a lui focus - au fost informatii bune, zic eu.... care s-au evaporat - de, asa-i in tenis.... :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Postul lui Florin care a disparut - inexplicabil si pentru mine, motiv pentru care chiar as fi interesat sa afllu motivul retragerii lui - este urmatorul:
 


si nu e mai bine sa bagam degetul in spate si sa stim ce avem si ce cumparam ? .... parerea mea, care m-am lovit de situatii in care au venit cu piesele in portbagaj... si tot asa au plecat, ca nu au cumparat ce trebuie....

 

Este vorba ca sunt trei modalitati de a verifica daca pe masina avem airbag-ul care va merge pe volanul de GTI:

1. verificarea vizuala/tactila a modului de prindere(exact ce spunea si Florin). Pozitia clemelor la volanul de GTI (care este impropriu spus, pentru ca eu am un astfel de volan, caruia eu i-as spune SPORT, pentru ca el nici nu este cusut cu ata rosie si nici nu are sigla de GTI pe el) este verticala, unele dintre celelalte modele avand prinderea oblica. Au fost poze mai in spate.

2. verificarea vizuala a interiorului volanului, care presupune scoaterea airbag-ului de pe masina

3. scanarea masinii.

 

Si mai este de retinut un aspect, care a reiesit din discutiile de mai inainte: chiar daca prinderea airbag-ului este cea corecta este foarte posibil ca el sa nu aiba cablajul necesar aplicatiilor ulterioare. Un airbag luat de pe o masina fara comenzi pe volan, fara padele, cel mai probabil nu va putea fi folosit pentru un volan de GTI cu aceste functii pe el (padele si comenzi) din cauza ca ii lipsesc unul sau doua cabluri.

 

Atunci cand am facut eu trecerea la volanul Sport mi-ar fi prins bine sa il fi stiut pe Florin si sa fi vorbit cu el. M-ar fi scutit de ceva dureri de cap. Asa ca eu consider posturile lui oportune si utile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Postul a disparut din graba, in urma unei curatenii generale pe acest topic... Erau o gramada de intrebari asemanatoare, din partea celor care probabil le era greu sa caute si mai usor sa intrebe ;)

 

Acum cred ca sunt acoperite cam toate intrebarile, iar topicul este mai usor de urmarit... daca se vor mai gasi intrebari pentru care deja exista deja raspuns, vor fi "curatate", fara notificare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

 

Dupa ce am citit de cel putin 2 ori intreg topicul, iar unele posturi de mai multe ori, vin si eu, cu o intrebare/dilema.

 

Detin o jetta din 2011 (printre primele de la lansare) cu volan de piele TL fara nici urma de butoane pe el, doar claxon :D. Vreau sa cumpar un volan de GTI care are comenzi (si in stanga, si in dreapta). Airbagul stiu ca se potriveste ca si forma (maine voi incerca sa demontez airbagul sa vad fizic sistemul de prindere). Dupa o scanare, pun mai jos ce a gasit VAG-Comul pe masina:

 

Address 16: Steering wheel (J527) Labels: 5K0-953-569.clb
Part No SW: 1K5 953 521 AE HW: 5K0 953 569
Component: LENKS.MODUL 009 0136
Revision: FF010039 Serial number: 20101223300366
Coding: 4080040000
Shop #: WSC 00066 000 00158
ASAM Dataset: EV_SMLSNGVOLWS A01004
ROD: EV_SMLSNGVOLWS_VW36.rod
VCID: 70E5A164ABB80CE


Rezulta cod calculator de volan: 5k0 953 569, care, conform http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Steering_Wheel_Control_Module_Versions#Part_Number_5K0-953-569 inseamna ca o sa pot monta maneta de CC si voi putea folosi butoanele pentru BC (apropo, am BC simplu nu  BC+).

Intrebarea mea este: oare o sa potriveasca cablurile in asa fel incat sa nu am eroare de airbag si sa pot folosi claxonul?

Mersi mult.

In cazul in care vreau sa functioneze si comenzile audio de ce anume mai am nevoie? As prefera sa-mi dati raspunsuri "ca la prosti" (codul cutaresc plusc codul cutaresc plus..... ce mai trebuie). 

 

Is tare fiert sa-mi pun volanul asta, dar tare as vrea sa stiu si daca in prima faza mai am nevoie de ceva, sau nu.

 

Multumesc inca o data!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S-a mai spus, e cu o pagina in spate:

pentru comenzile audio

o sa mai ai nevoie si de un alt cablu de airbag pentru volan multifunctional. cod 5K0 971 584 C

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

micuzzu_marius

exact calculator coloana din asta am si eu pe masina, suporta orice in afara de comenzi pe volan, daca vei monta un volan gti airbagul tau se potriveste 100%, am montat si eu, ai nevoie de calculator coloana 5k0 953 569 cu E sau cu H la sfarsit (care suporta orice), calclatorul coloana care e dat in ETKA 5k0 953 549 B nu se potriveste, merge doar pe golf 6, ar merge si pe jetta 6 dar trebuie sa schimbi si doua cablaje



cum a spus si danny ai nevoie si de alt cablu airbag

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Plus ca, calculatorul E sau H se gaseste destul de greu si este cam scump (9 mil, nou) cumparat de afara sau vreo 11 la reprezentanta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am rezolvat! Mai exact, Florin a rezolvat problema. Dupa 2-3 luni, incepusem sa ma obisnuiesc fara claxon :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

micuzzu_marius

Am rezolvat! Mai exact, Florin a rezolvat problema. Dupa 2-3 luni, incepusem sa ma obisnuiesc fara claxon :))

calc de comenzi nu era compatibil cu cel de coloana sau era defect? Felicitari ca ai rezolvat :icon_thumleft:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am schimbat piese si nici de fir nu a fost nevoie, din VCDS a reusit. Devenise o problema personala. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • R_a_z_v_a_n changed the title to Retrofit MFSW pe Jetta MK6 facelift 2015+ PQ35
  • loghy a deschis acest topic
  • loghy locked şi pinned this topic
  • loghy unlocked şi locked this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!