Jump to content

Nu tine adaptarea


Tracto
 Share

Postare recomandată

Salutare ! Am deschis topic-ul pentru ca nu am mai vazut nimic asemanator pana acum.

Problema e urmatoarea : A3 1,6 cod AEH.

Sta ralantiul la 1000 rpm iar la ralanti daca o accelerez fin intai se ineaca putin si apoi creste turatia. Am curatat clapeta de acceleratie luna apoi am adaptat-o. Masina se comporta apoi absolut normal 800 RPM ralanti si se accelereaza normal liniar.

Dupa 100-120 km parcursi / 4-5 zile isi pierde adaptarea facuta si revine la vechile obiceiuri - ralanti la 1000 RPM si acceleratia neliniara de la ralanti.

Adaptarea am facut-o atat cu VAG com cat si clasic cu bornele scoase de la baterie. - la fel se comporta.

Erori nu are de nici un fel. Consum normal. Bujiile sunt noi,filtrele noi.

O idee ceva ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ceva asemanator patesc si eu numai ca la mine oscileaza puternic dimineata la prima cheie, aproape da sa se opreasca, o curat super-bine, readaptez, merge ok 1 saptamana dupa care iar o apuca dracii.

Eu cred ca solutia ar fi inlocuirea clapetei cu una noua.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sal.,

Nu sunt sigur ca va da rezultate .

dar

Incercati si cu schimbul debitmetrului de aer.

O zi buna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic sa verifici si senzorul de temperatura al lichidului de racire sa vezi daca mai da valorile care trebuie in functie de temperatura

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ralanti-ul poate sa-i creasca si daca e consumul prea mare si bateria prea goala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic sa verifici si senzorul de temperatura al lichidului de racire sa vezi daca mai da valorile care trebuie in functie de temperatura

Senzorul cred ca e ok. Totusi o sa verific mai amanuntit.

Ralanti-ul poate sa-i creasca si daca e consumul prea mare si bateria prea goala.

E corect ce spui dar la mine e exclus. Bateria e aproape noua si ralantiul asta mare ~ 1000 RPM e la fel si cu consumatori si fara.

Ceva asemanator patesc si eu numai ca la mine oscileaza puternic dimineata la prima cheie, aproape da sa se opreasca, o curat super-bine, readaptez, merge ok 1 saptamana dupa care iar o apuca dracii.

Eu cred ca solutia ar fi inlocuirea clapetei cu una noua.

Tind sa cred si eu ca de la clapeta e ceva. Cand e adaptata sta deschisa 3,5 grade iar cand revine la obiceiurile vechi e deschisa la ralanti 4,5. Doar ca la mine nu oscileaza deloc. Doar e prea mare ralantiul si nu se accelereaza rotund de la ralanti . Toata smecheria e sa nu cumva sa fie influentata de un alt senzor sa se comporte asa - temp,debitmetru etc.

Sal.,

Nu sunt sigur ca va da rezultate .

dar

Incercati si cu schimbul debitmetrului de aer.

O zi buna.

Debitmetrul cel putin e in valorile normale. Nu stiu cum as putea sa il mai verific.....?

Modificat de Tracto
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poate incercati cu EGR-ul...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am uitat sa specific ca am sonda lambda noua si motorul acesta nu are EGR.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tind sa cred si eu ca de la clapeta e ceva. Cand e adaptata sta deschisa 3,5 grade iar cand revine la obiceiurile vechi e deschisa la ralanti 4,5. (...)

Pai si 4.5 grade e ok, valoarea maxima la ralanti e 5 grade(cel putin asa imi zice la motorul meu).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da e adevarat se incadreaza in parametrii unghiul dar nu inteleg de ce sta turata la ralanti 1000 rpm.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate iti trage aer fals pe undeva. Ar trebui sa-ti arate chestia asta la diagnoza, dar ma gandesc ca daca e o cantitate foarte mica de aer trece nemasurata de catre Ecu...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aerul fals nu-ti creste turatia de relati, chiar cred ca o scade. El reprezinta aer nemasurat, pentru care nu exista benzina, deci saraceste amestecul existent. Amestecul sarac duce la scaderea turatiei.

Tracto, verifica senzorul de temperatura, el sigur influenteaza turatia de relanti. Am patit si eu cand era busit sa faca ceva asemanator.

Daca este in regula, Incerca sa te joci cu valorile de adaptare ale turatiei de relanti. Stiu ca este o carpeala sa o scazi de acolo cand este mare, dar poate afli ceva pe parcurs.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa ce ii faci adaptarea, scoate borna la baterie pentru o secunda si vezi daca se duce tot in 4.5 grd. Daca are acelasi comportament ca si atunci cand zici ca isi pierde pozitia de relanti atunci e posibil ca la una din porniri sa nu mai fie alimentata clapeta pentru o fractiune de secunda si de aici si pierderea pozitiei de relanti. In acest caz verifica sa nu ai contacte imperfecte pe undeva - electromotor sau borne baterie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca i s-ar taia curentul de la baterie pentru o fractiune de secunda, i s-ar reseta ceasul in bord sau kilometrii de trip daca are digitale chestiile astea.

Din ceea ce stiu eu, daca un motor trage aer fals pe admisie, turatia creste sau fluctueaza intr-un mod ciudat. Insa dupa comportamentul descris aici, nu cred ca se pune problema de asa ceva, deoarece se schimba unghiul clapetei, deci alege singura sa traga mai mult aer din diverse motive. Singurele motive care imi vin in minte: ori Ecu busit sau contacte imperfecte la mufa si se reseteaza, ori probleme la partea electronica a clapetei, ori alt senzor care influenteaza mersul motorului prin valorile pe care le trimite catre Ecu. Daca sonda lambda iese din discutie si la fel si bateria despre care a zis ca e noua si buna, mai poate ramane senzorul de temperatura. Cel mai bine isi da seama, parerea mea, daca dupa ce face adaptarea si clapeta sta cum trebuie, sa-i scoata mufa senzorului si sa vada daca face ca atunci cand clapeta pierde adaptarea. Dar intervalul de timp pare destul de regulat si e si destul de lung ca problema la senzor sa nu se manifeste decat la cateva zile sau 1 saptamana.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

O sa verific senzorul zilele astea.

Pentru ca la prima pornire la rece invarte mai mult dupa ce isi pierde adaptarea si sta la 1200 pana ii dau un sprit scurt din pedala dupa scade la 1000.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutari din nou.

Cred ca masina face parte din categoria minunilor lumii.

Astazi dupa mai mult timp i-am facut o diagnoza. Am constatat ca unghiul e tot 3,5 si cand e adaptata si cand nu.

Ideea e ca aveam o eroare de la casetofon . Adica vehicle speed signal implauzibil. E firul gala de la casetofonul aftermarket care nu se pupa cu masina. Am sters eroarea si cand am pornit motorul a revenit la normal ca si cand as fi adaptat clapeta din nou - ralanti de la 800 si acceleratie liniara de la ralanti in sus.

Sper sa nu fie o coincidenta si chiar asta sa fie problema. O sa tai firul gala si sper sa nu mai apara. Am avut o perioada cassul dat jos de pe masina si nu aparea eroarea cu pricina. Deci cauza erorii e clar stabilita.

Cred totusi ca nu e o coincidenta pentru ca aceea eroare de la casetofon aparea dupa ce o stergeam la o saptamana - acelasi interval in care isi pierdea si adaptarea.

Modificat de Tracto
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai las-o asa si vezi daca isi mai pierde adaptarea dupa o perioada si daca-si revine la loc dupa ce stergi eroarea de la casetofon, ca sa te convingi. E interesant ca reuseste eroarea asta sa-ti reseteze Ecu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Orice minune tine cateva zile.....

S-a pierdut adaptarea din nou dar SURPRIZA ! GHICITI DE CE ?

R: A aparut din nou aceeasi eroare chiar daca am taiat firul gala..... Am sters eroarea si din nou merge normal . Deci din punctul meu de vedere e clar. Eroarea asta imi da peste cap ECU motor si tot. O sa postez codul .......

Deci am mai avansat in ancheta.... Eroarea de senzor de viteza imi da peste cap masina. Cand e stearsa merge normal...

Acum trebuie sa vad de ce tot apare....

Modificat de Tracto
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eroare de senzor de viteza? Adica ala care-ti citeste de pe cutie si-ti calculeaza viteza?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta mai exact !

00625 - Vehicle Speed Signal

27-00 - Implausible Signal

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sper ca atunci cand am taiat firul gala sa il fi identificat corect.

Daca da nu stiu ce ar mai putea fi legat incorect la cd player.

Sau poate nu e de la el.

Cred ca o sa ma lipsesc si de muzica 1 saptamana-2 si il dau jos de tot sa vad daca el e cauza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Player-ul iti intra in modul "Diagnoza" atunci cand te conectezi cu interfata? Daca mai ai schema sau ai de unde sa faci rost de ea, mai verifica o data ce e cu firele din spatele lui.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu intra in modul diagnoza pentru ca e aftermarket. Cu cel original nu aveam problemele astea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Sunt 99% sigur ca am gasit cauza pierderii adaptarii clapetei.

Am taiat firul gala de la cass deci nu avea cum sa mai fie de la el - eroarea tot apare. 00625 - Vehicle Speed Signal 27-00 - Implausible Signal .

Am facut o proba de drum si am constatat ca senzorul de viteza de pe cutie e mort. Pe diagnoza arata 0 km/h indiferent cu ce viteza merg. Totusi vitezometrul si kilometrajul inregistreaza dupa senzorii de la ABS.

Acum trebuie sa schimb senzorul sau sa verific un inel care am inteles ca este sub senzor si la Audi este cunoscut faptul ca se mai rupe si senzorul nu mai are ce sa citeasca...

E totusi foarte interesant modul in care un senzor care aparent nu ar trebui sa influenteze functionarea motorului il da peste cap total. Singura explicatie e ca isi da seama ca nu vede viteza de deplasare si comanda un ralanti de 1000 ca sa fie sigur ca nu moare motorul nici cand o lasi in treapta la ralanti.

Modificat de Tracto
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!