Jump to content

Digifant - ISV - ralanti (The good, the bad and the ugly..)


CV03XCM
 Share

Postare recomandată

Intrebare complexa - la Gti 8V digi II ralantiul si socul sunt controlate complet de ECU prin marirea deschiderii ISV?

La mine la pornire la rece trebuie sa tin un pic pe acceleratie ca altfel moare motorul. Cand se incalzeste, e ok. Si ralantiul e neuniform, merge 1-2 s opk, dupaia o trepidare, scade turatia, revine, iara repete figura. Oricum as regla avans, ralanti din clapeta, nu reusesc sa am un ralanti uniform, rotund. Digi isi face corectie la ralanti din ISV?

Sonda de temperatura e ok.

Singura problema care ar putea cauza - ISV nu primeste curent de la ECU, in gol masor pe ea 9V, dat daca o conectez, trece doar vreo 1-2 mA. ISV e ok, legat la baterie serie cu un bec de 5W deschide.

Undeva am citit ca in momentul in care se da contact, ISV incepe sa bazaie un pic, la mine sta mut. (normal, cu 1-2 mA infipt in fund nici eu n-as face nici o reactie..)

Alta intrebare - niste mesteri "priceputi" au schimbat blocul de RV (77kW/5400 multipunct ) cu un bloc de ABS (Golf 3 66 kw monpunct) lasand managementul intact - chiulasa originala cu admisia repusa. In acest caz puterea masinii presupun ca ramane acelasi - la ambele cursa / alezaj fiind acelasi - diferenta o facand managementul, sistemul de injectie si chiulasa, nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa descrierea ta, eu as zice ca ai o problema cu ISV-ul, cel putin asa indica simptomele.

Pune contactul si incearca sa vezi daca bazaie ISV-ul (vibreaza). Daca ii scoti mufa nu va mai functiona dupa ce o bagi inapoi, va trebui sa iei si sa pui din nou contactul.

Daca ISV-ul nu vibreaza, atunci e defect.

Nu are rost sa masori pe mufa, pentru ca acolo nu e semnal continuu, e un semnal patratic, eventual cu un osciloscop daca ai.

Edit: Da, injectia digifant se bazeaza pe ISV pentru relanti si pentru compensarea in cazul folosirii AC-ului sau altor consumatori. Un test pe care il poti face e sa turezi motorul si apoi sa lasi brusc acceleratia. Daca turatia scade sub 1000 atunci ISV-ul nu functioneaza corect.. daca pica undeva pe la 5-6sute rpm sau motorul moare, atunci ai o problema cu el. Functionarea normala ar fi sa cada pana undeva in jur de 1100-1000rpm si de acolo sa coboare usor pana pe la 8-9sute.

Modificat de faty
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

post-698-0-40478400-1342551546_thumb.jpg

Se poate verifica curentul prin isv. Dar motorul trebuie sa mearga bine si fara isv. Inainte sa te apuci de isv ar fi bine sa fii sigur ca celelalte acareturi sunt in regula. Scoate mufa de la isv si de la contactul de la clapeta. Daca nu sta la ralanti regleaza din surub pana e pe la 900rpm.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut aceasta procedura dar nu trece aproape nimic prin ea, nici vorba de 420mA. Pe verificate are aprox 4-5 ohmi, daca o conectez prin rezistenta la o sursa de tensiune, face tzac. Eu cred ca am ceva cu digifartul, cu isv neconectat am 8-9 volti pe fir, cand o conectez, se face 0, am verificat si rasverificat traseul, dar e ok.

Maine imi ajunge un ISV si un digi, sa vad, daca e ceva schimbare.

Daca scot mufa de la clapeta, motorul merge un pic mai turat si parca mai uniform

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ceva asemanator cu problema ta am si eu , numai ca la mine daca bag mufa la ISV imi creste turatia la 3000 . Eu nu am sonda lambda pe masina si din cate am citit pe alte forumuri straine am inteles ca aia ar fi extrem de importanta pt rularea fina a motorului , mai ales la rece.Verifica sonda lambda.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu as verifica si senzorul de relanti de pe clapeta. Il gasesti in spatele admisiei, arata asa. Fiind o zona destul de fierbinte, de obicei cablul are de suferit.

Sonda lambda nu are rost sa o schimbi, cel putin nu pentru problema ta.

Modificat de Golfuletz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca scot mufa de la sonda lambda imi creste usor turatia. La masinile acestea mai vechi nu influenteaza asa de mult sonda lambda. Si sonda lambda influenteaza regimul la motor cald.

Eu as verifica si senzorul de relanti de pe clapeta. Il gasesti in spatele admisiei, arata asa. Fiind o zona destul de fierbinte, de obicei cablul are de suferit.

Sonda lambda nu are rost sa o schimbi, cel putin nu pentru problema ta.

Contactul e ok, masurat si la mufa ECU (am luat pas cu pas verificarea, conform Haynes), la ralanti e inchis circuitul, daca apas, se intrerupe si la podea e iarasi inchis circuitul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am primit de la colegul Sita un Digi si un ISV, azi le voi schimba, vom vedea....

Oricum eu banuiesc ca e de la Digi, fiindca original era un ISV improvizat din ceva chestii necunoscute, cu o mufa improvizata, cu 3 stari de functiune: 50% din timp era intrerupt, 49% din timp in scurt si restul de 1% functionare normala, deci exista mari sanse sa fie parlit iesirea de ISV (care mi se pare ca e printr-un tranzistor bipolar, deci are sanse bune sa pocneasca in caz de scurt), mai ales ca in Bentley sau Haynes se mentioneaza ca nu e recomandat sa se scoata mufa de ISV in timpul functionarii poate duce la defectarea ECu ului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica si mufa de la senzorul de clapeta. Eu acum o ora am reusit sa fac masina sa mearga frumos , pt ca uitasem sa pun mufa la clapeta (ma chinui de ieri) . Simptomele erau cam aceleasi, la inceput trebuia usor accelerat, dupa care urca singur pana in 2000 apoi la 900-600 aproape murea, si iar asa

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

if it doesn't idle the it is a digifant...

astea au fost si la mine motivele care m-au determinat sa scap de el in favoarea unui stand alone... oricat m-am chinuit nu am reusit sa-l fac sa stea frumos la relanti.

verifica cu bentley-ul in fata valorile la senzorul albastru de temp apa. verifica valorile de la MAF, apoi curata ISV-ul cu solutie de curatat carburatorul, NU scoate mufa ISV-ului in timp ce merge motorul - risti sa arzi ecu.

avansul la masinile cu digifant nu se regleaza asa cu una cu doua, iti trebuie o lampa stroboscopica, avansul se regleaza la 2500rpm, diamantul de pe volant sa fie la semn cu sageata de pe cutie, diamantul este semnul de 6 grade BTDC.

inainte sa incepi sa reglezi avansul, scoti mufa de la senzorul albastru de temp apa, ambalezi motorul de 2 ori peste 2500rpm, de fiecare data il lasi sa revina la relanti, dupa aceea reglezi avansul... dupa ce e reglat avansul cum am precizat mai sus, apoi pui mufa inapoi la senzor si iara il ambalezi de 2 ori peste 2500rpm.

sonda lambda sa fie ok, toate astea legate daca nu sunt cum trebuie, in veci digifantul ala nu o sa stea la relanti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum sta - ECU meu nu comanda ISV. Am facut un swap de ECU, si a mers din prima sa am soc si ralanti. Cu avansul o sa am nevoie totusi de ajutor, cineva din cj daca ma ajuta - motorul merge rotund, insa la cateva secunde da cate un rateu, de parca ar detona in admisie, cel putin se aude un fasait infundat, apoi iar e ok, Si nu cred ca as fi dat avansul asa de mare. distributia e la punct. O fi vreo supapa buclucasa? Fisele le-am schimbat si pe ele.

Azi dimineata de exemplu, a mers ok, la rece statea pe la 1200 si dupaia a coborat la 900, rotund..

tot am nelamuriri - daca montez recirculatorul de la carter la admisie, se opreste motorul, din acest motiv am fost nevoit sa fac un dop la furtunul de la admisie si carterul l-am lasat pe liber. N-am incercat sa il pun inapoi cu ISV si ECU bun.

Din cate am auzit, recirculatorul neconectat se " premiaza" la greu la RAR.... e adevarat? Ca e non-euro, nici daciile nu au...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probabil iti moare cand bagi furtunul de recirculare pentru ca nu ai totul ok pe el, adica daca te referi la furtunul de la capacul de chiulasa la galeria de admisie, nu stiu exact cum e la Digifant, dar trebuie sa fie o restrangere pe palaria aia, sau pe furtun nu stiu exact, adica o gaura foarte mica (calibrata) / supapa prin care nu pot trece multe gazele - altfel ar intra dupa debitmetru/senzori si iti moare motorul - "aer fals".

Gaurica/supapa aia pe furtunul respectiv are rol doar de a crea vacuum continuu si a antrena gazele de carter. Cam asa e si la Dacii si merge foarte bine :lol:

Modificat de ment
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Iata ca tot nu s-a rezolvat problema mea- ralanti am, nu moare la rece insa motorul mi se pare ca suna prea tare si vibreaza prea mult - zguduie toata masina. Am verificat - aer fals nu trage nicaieri insa am totusi afr de 17,3 ceea ce e ff lean. Ma gandesc ca poate fi de la distributie - sa fie sarit sau pus cu un dinte inainte si sa descida valvele aiurea - a patit cineva asa?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Desigur ca daca distributia e pusa prost, va afecta si umplerea cilindrilor si astfel AFR-ul. Dar e improbabil sa fie asta cazul tau, din ce am vazut ai mai multe probleme cu Digifartul de pe motorul tau.

Dar verifica si distributia, ca daca nu e cum trebuie logic ca nimic nu va merge corespunzator..

Modificat de ment
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum raspunde la pedala? Intarzie? Vrea sa se opreasca?

Sunt mai multe cauze care sa faca amestecul sarac- debitmetru varza, injectoare infundate, pompa bemzina "pe duca", regulator presiune .

Ia incearca tu sa dai cu ceva spray de curatat carburatoare in filtrul de aer si vezi cum merge atunci,

Distributia eu am pus-o si cu 1 si 2 dinti ,si in fata si in spate. Doar la 2 dinti imi facea relantiul probleme, dat mergea surprinzator de rotund in ture , evident cu efectele de rigoare (pus inainte nu trage sus, pus inapoi, nu trade jos).

PS:era pe carb 1.8 8v

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bajbaind prin masina am descoperit un furtunas de vacum care intra in regulatorul de presiune de pe rampa de injectoare, care era nebagat nicaieri si in spatele clapetei un stutz, care nu era folosit, tragea aer acolo. Am bagat furtunasul acolo, de la regulator, dar nu am observat nici o diferenta. Regulatorul de presiune de pe rampa cum ar trebui conectat, ca avea un T bagat acolo, de la care iara nu se ducea nicaieri nimic, tragea fals acolo. am pus un dop acolo, sa am avacuum, dar tot nimica. Ma poate ajuta cineva cu legarea vacumurilor acolo? ca mi se pare ca am lipsuri prin zona aia....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poti sa bagi regulatorul de presiune direct la un vacuum de pe clapeta, restul le astupi. Mai sunt doua in fata, cred ca vine mai usor de bagat acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am bagat direct, nu observ nici o diferenta. Daca trag cu gura simt gust de benzina. O fi defect diafragma din regulator? Cum functioneaza regulatorul acela?

Pe alta parte - am dat cu spray de curatat carburator in admisie si merge mai greu si a detonat in admisie de a sarit furtunul de pe filtrul de aer. Cum dracu poate sa detoneze acolo??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cine te-a invatat sa dai cu spray de curatat carburi in admisia unei masini pe injectie? :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un pic mai sus zicea colegu.... numai ca nu am citii pana la capat (ca avea pe carb...)

Oricum se pare ca problema cu puterea slaba s-a rezolvat - delcou vacuumatic, pus in loc de delco fara vaccum, pe desupra si conectat....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

S-a rezolvat ralantiul, isv-ul, acum merge bine masina.

Insa iarasi probleme - azi, dupa ce au reglat ralantiul la service, cu indicatiile mele, masina merge si mai ok, insa la cald porneste fff greu, daca nu ii dau pedala, trebuie sa dau la automat 6-7 secunde bune pana sa dea semne de pornire.

Oare totusi n-au resit sa o regleze bine? Din cauza ca aveau un stroboscop simplu, au pus pur si simplu la semnul de la volant la 2500 rpm, cu senzorul de temperatura deconectat. Semnul inseamna 6 grade sau 0 grade?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Normal ar trebui sa fie doua semne, semnul mai mare e cel de 6 grade, iar semnul mic e de 0.

Se tureaza motorul peste 2500 de 4 ori, apoi se regleaza avansul cu senzorul cts deconectat.. si la ~2250RPM se seteaza avansul. Dupa ce avansul a fost pus la 6grade (semnul mare) se tureaza din nou peste 2500 de 3 ori pentru a pastra setarile noi.

Daca pasii astia au fost urmati, atunci avansul ar trebui sa fie ok setat.

Motorul porneste greu la cald fara acceleratie ? Dar cu acceleratia apasat porneste usor sau tot greu ?

ISV-ul e de digifant de pe acelasi model de motor ?

Modificat de faty
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca nu apes pe acceleratie nu porneste deloc, daca il pedalez si dau drumul la pedala imediat dupa pornire atunci moare. Daca il tin un pic atunci merge. Isv e original de digifant.

Oricum azi verific valva de recirculare carter ca il suspectez. Insa si avansul e posibil sa fie reglat aiurea daca nu s- a luat dupa semnul bun.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am gasit cauza problemei - era capsula vacuumatica de la regulatorul de presiune de la rampa de injetie. Diafragma e rupta si baga benzina in admisie. Noroc ca n-a inundat nimic acolo. Am schimbat si furtunasele de combustibil, pt siguranta. Acum porneste la sfert iarasi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In fine am ralanti ok, pornest relativ ok, insa parca nu are putere - tind sa cred ca totusi n-au reusit sa regleze avansul (mecanicii de azi... )

Simptomul e urmator: am un ralanti stabil, chiar foarte stabil. In mers normal e ok, nu zmuceste, nu nimic. Daca o calc la fund, o ia, dar mi se pare lenes, daca o calc mai fin, si treptat, cum urca in ture, se accelereaza mai usor. Si pe autostrada nu a putut sa treaca de 100mph. (160 kph) nici la drum lung.

In ce fel regleaza digi avansul, in sarcina?

Daca nu e in sarcina, scade consumul de aer, scade valoarea masurata de debitmetru, si in functie de senzorul hall, de la care stie turatia motorului, ECU mareste avansul, avand presiune mai mica in cilindri - avasnsul marundu-l treptat cu cresterea turatiei - nu?

Daca ii dau blana brusc, el vede o cantitate mare de aer in motor, mareste cantitatea de combustibil automat - si presupun ca scade avansul, avand presiune mai mare in cilindri ca sa nu detoneze,

Daca accelerez treptat nu are crestere mare de debit la aer, asa ca nu ii retrogradeaza avansul atat de mult.

Presupunand ca nu am zis tampenii pana aici, din simptomele mele rezulta ca nu am destul avans - daca de exemplu sunt in a 3-a si dau doar sfert de gaz, masina incepe sa acelerez acceptabil, fara sa se schimbe tonalitatea motorului. Daca ii dau podea, fara inabusiri sau zmucituri, se schimba tonalitatea motorului, insa de tras trage la fel,

Am dreptate?

Dilema mea este - blocul motor a fost schimbat asadar cu unul de golf 3 monopunct, care e identic, chiulasa injectia ramanand la fel - e ff posibil sa fi pus si volant de pe golf 3, care e ff posibil sa nu aiba acel diamant la 6 grade, avand avans centrifugal si vacuumatic.

Daca as ruga pe un coleg cu digi - sa se uite, al carele dinte de pe volant dupa punctul zero (semnul mic) e cel cu diamant?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!