Jump to content

Seat Leon 5F (2013)


Cristian
 Share

Postare recomandată

O sa ai probleme cu schimbarea treptelor de viteza daca scurtezi tija.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 686
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Cristian

    183

  • Rave

    53

  • The_Ego

    48

  • florinrmn

    44

Top Posters In This Topic

Posted Images

Nu am de gand :p

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am comandat si eu un Leon zilele trecute.

Pana vine ma gandesc sa consult manualul utilizatorului.

Multumesc anticipat daca ma poate ajuta cineva cu o varianta scanata sau cu un link.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Felicitari Razdan. Chiar ma gandeam ce mai faci, nu te-am mai vazut pe forum de mult ani. Ce configuratie ai ales pentru noua masina?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru link, Florinrmn. Gasisem si eu manualul MY 2013 acolo dar ma gandeam ca poate gasesc o varianta mai noua tinand cont de modificarile, chiar minime, existente la modelul actual. Probabil ca totusi nu este nimic esential. Oricum cand vine masina voi scana eu manualul MY2015 si il voi pune pe forum, asa cum am facut si la golful V.

 

Multumesc pentru felicitari, asa cum ii multumesc si lui Cristian pe care il salut cu placute aduceri aminte...

 

Intr-adevar n-am mai activat de mult pe forum desi as fi avut ceva probleme de impartasit, referitoare la golful V care are acum aproape 175.000 km. Una peste alta este o masina de care am fost foarte multumit, inclusiv pentru modul in care s-a comportat cu chiptuning peste 155.000 km. Acum insa, dupa 10 ani, a venit momentul unei schimbari. 

 

In ceea ce priveste configuratia aleasa pentru Leon, m-am hotarat la varianta FR 1.8TSI, M6 cu DCC si directie progresiva (un plus de confort pe drumurile mai deteriorate si o manevrare mai eficienta a directiei), cu faruri full LED (un plus estetic incontestabil), cu pachet de iarna (scaunele incalzite si jetul cald pe parbriz fiind foarte utile in iernile mai friguroase din Nord), cu senzori de parcare spate, alarma, "media system plus" (obligatorie impreuna cu pachetul "dynamic") si in culoarea rosu Montsant (preferata sotiei), desi mi se pare foarte potrivita si culoarea rosu "emocion".  Cum am ajuns la aceasta varianta de Leon este o poveste mai lunga si daca gasesc topicul potrivit am sa o spun pentru ca este aparent paradoxala dar si amuzanta.

 

Saptamana de fabricatie este 31 si daca am noroc ar trebui sa am masina la inceputul lui septembrie. Daca nu am noroc sa se respecte saptamana programata, fabricarea va intarzia cu 5 saptamani pentru ca in saptamanile 32, 33, 34 si 35 este revizie la Martorell.

Modificat de razdan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Frumoasa configuratia, un mare plus pentru DCC. Interesanta alegerea, sunt curios ce te-a facut sa alegi Leon in locul Golfului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probabil pretul si faptul ca in configurator golful nu ofera posibilitatea de a alege 1.8 tfsi. In jurul aceleasi configuratii ma "invart" si eu la leon.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Razdan, de ce nu ai optat pt Cupra? Cu ce ai pus pe 1.8 cred ca te apropiai ca pret...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E prea hardcore aia și presupune alte cheltuieli.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E departe de pretul cupra oricum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut cu placere pe toti!

 

Bune intrebari referitoare la Golf versus Leon, mai ales in contextul in care avem 5 golfuri V si VI in familie si logic era sa ma gandesc tot la un golf.

Si intrebarile referitoare la Cupra vor primi raspuns imediat desi explicatia este diferita fata de ipotezele exprimate aici... :)

 

Aspectul paradoxal si chiar amuzant al dilemei legate de aceasta achizitie a fost faptul ca desi am luat Leon FR si nu Golf in primul rand datorita raportului calitati (plural) / pret, de fapt nu am luat Cupra din cauza rotilor in timp ce o multime de cumparatori ar plati in plus pe rotile de 19"...

 

Ma explic:

In septembrie 2012 eram la Paris si nu am ratat ocazia sa merg in ziua deschiderii la salonul auto unde era prezentat in premiera Golful VII si mai ales GTI-ul. Am fost oarecum dezamagit de design, prea conservator, fara personalitate si prea putin schimbat fata de Golful VI (nu neaparat in bine) dupa gustul meu. 

 

Am vazut insa un design care mi-a placut la noul Leon (Alejandro Mesonero-Romanos), desi Walter de Silva facuse o treaba si mai buna la Mk2. Nu mi se pare mai reusit edge-designul decat formele fluente ale generatiei precedente (Leon Mk2 si Golf Mk5) totusi comparativ cu Golful Mk7, Leonul Mk3 mi s-a parut si mi se pare si acum un exercitiu de design mai inchegat, mai dinamic, mai expresiv si nu in ultimul rand mai adecvat platformei. 

 

Ulterior am vazut ca interiorul, materialele si finisarile sunt suficient de apropiate de nivelul Golfului VII astfel incat diferentele sa fie lipsite de importanta pentru cei care cauta sportivitatea si nu doresc in primul rand senzatia de lux. Acestia pot lua linistiti un A3 la 22.000.

 

Deci din punct de vedere estetic si ca sportivitate, Leonul Mk3 a devenit astfel o alternativa foarte buna pentru mine fata de Golf, cu atat mai mult cu cat are o gama de motoare pe benzina net superioara, pana la nivelul GTI, R si, foarte de curand, Cupra. 

 

Facand abstractie de design, deci doar din punctul de vedere al motorizarii, dupa 10 ani de Diesel (excelent ce-i drept), doream sa am din nou un motor Otto cu dinamica si sunet caracteristice, precum si cu o putere care sa nu fie mai mica decat la masina actuala. Candidatul ideal: 2.0 TSI disponibil pana recent doar la Golf si Octavia, deci preferabil Golf GTI dar numai in varianta Performance pentru a avea LSD. Ca alternativa aveam 1.8 TSI (cu un cuplu mult mai mic dar acceptabil) existent pe Leon si Octavia (ca si pe A3). Leonul fiind conceput pentru sportivitate (si avand si DCC ca optiune) a castigat in fata Octaviei, asa ca Leonul FR era varianta de rezerva chiar daca nu avea disponibil LSD-ul.

 

Cu o luna in urma nu ma gandeam sa schimb rapid Golful 2.0TDI, dar un injector rebel mi-a creat multe si costisitoare probleme in afara tarii asa ca m-am hotarat ca a venit momentul sa iau o noua masina pentru a putea merge periodic fara probleme in Vest. Asigurarea finantarii intr-un interval scurt fiind o problema mai mare decat in cazul unei pregatiri mai lungi, m-am decis pentru varianta a 2-a - Leon FR 1.8 - mai ales ca aparuse oferta MY2015 cu cutie manuala si cu un pret extrem de avantajos: peste 5000 mai ieftin cu dotari standard mai multe si cu optionale fata de GTI Performance cu mai putine dotari standard si mai putine optionale. 

 

Aparitia Cuprei 280 in oferta dupa 21 iunie mi-a creat o noua dilema care a complicat lucrurile. Cupra 280 era extrem de tentanta: motorul cu cuplul ca la GTI dar cu +50CP, LSD si dotari standard excelente care depaseau optionalele mele pentru FR iar pretul era cu 1000 sub cel al GTI Performance + DCC, fara a mai socoti diferenta de pret final care e net in avantajul Seat fata de VW. 

 

Ar fi fost in final o diferenta de pret cu mai putin de 4000 decat la Leonul FR pe care l-am comandat si am fost foarte tentat sa fac un efort financiar suplimentar si as fi putut, DAR...

 

Problema a fost ca varianta 280 a Cuprei are roti de 19" (excelent ar spune aproape toti la prima vedere), dar eu consider ca rotile sunt complet inadecvate pentru rulajul pe drumurile noastre, mai ales aici in Nord. Dupa o experienta de 10 ani cu roti de 17" am la activ 3 sau 4 anvelope taiate de jante in gropi si peste 10 indreptari de jante. Am cunostinte care au mai multe probleme ca mine cu roti de 18" si nici nu voiam sa ma gandesc cum ar fi cu anvelope care au 19 mm mai putin in inaltimea talonului decat la rotile de 17".

 

Teoretic se pot inlocui rotile originale cu variante de 18" (8mm talon in plus) sau chiar de 17" (am intrebat la dealer si se poate tehnic), dar nu stiu ce roti sunt omologate. Inlocuirea ar fi presupus o cheltuiala suplimentara de 1500-2000 ceea ce ar fi crescut pretul achizitiei chiar peste nivelul GTI.

 

Ar fi fost bine daca s-ar fi importat si Cupra 265. As fi dat mai putin cu peste 1000 fata de varianta 280 si ar fi avut roti de 18" dupa cum stiti. As fi riscat in ceea ce priveste rotile si as fi dat probabil doar 2500 in plus fata de achizitia actuala. Dar Cupra 265 nu este in plan pentru Romania. Romanii cumpara doar extremele... :)

 

Deci, cum am spus, paradoxal si amuzant a fost faptul ca nu am luat Cupra 280 din cauza rotilor in timp ce o multime de cumparatori ar plati in plus pe aceste roti de 19" si la motorizari mult mai mici...

 

In fine, sunt convins ca am facut o achizitie buna, FR-ul 1.8 este o masina de calitate premium, cu un comportament dinamic suficient de agil pentru a oferi distractia asteptata de posesor si cu o silentiozitate si consum adecvate unei utilizari de zi cu zi.

 

P.S. Asa cum spune c6t9 intr-adevar parca e si prea hardcore Cupra 280. Si spun asta cu deplina convingere, nu pentru ca strugurii sunt acri... :)

Modificat de razdan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

F bine ca ai luat manuala pt ca se poate face chip si ajunge la performantele unui gti pp (230cp si 320nm) fara sa ai vreun stres legat de cutie.

Mare plus pt pachetul cu directie progresiva si DCC pt Leon. Capitol la care Golful nu are progresiva decat pe GTI.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Felicitari inca o data, mi se pare logica alegerea ta, vroiam sa stiu care sunt argumentele care te-au facut sa alegi Leon in detrimentul Golfului. Mi-a placut mult afirmatia "FR-ul 1.8 este o masina de calitate premium", dar si faptul ca interiorul, materialele si finisarile nu te-au indepartat de Leon, parerea multora e ca nu se ridica la nivelul Golfului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Și eu am trecut de le 19 la 17 și intră la fix cumva. M-ar mira ca la ce frâne are Cupra asta să meargă 17.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci, cum am spus, paradoxal si amuzant a fost faptul ca nu am luat Cupra 280 din cauza rotilor in timp ce o multime de cumparatori ar plati in plus pe aceste roti de 19" si la motorizari mult mai mici...

Vb serios? Adica nu ai luat o masina (nu vb de motorizare, echipare , blabla) din cauza unor roti? Wow...pai is convins ca daca vorbeai cu dealerul era mai mult decat happy sa isi tina el rotile si sa iti dea tie altele mai mici...

In ceea ce priveste 280cai fiind hard core...really? Cei 280cai fiind "accesibili" doar pe la 5-6000rotatii nu cred ca ti-ar fi facut asa mari probleme in trafic...

Modificat de msclemike
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dacă a avut neplăceri cu 17, altele mai mici de cât? 17 oricum nu intră, nu văd cum. Probabil tot 17 va avea și acum, cel mai mare compromis dispus să-l facă. Eu n-aș merge cu jante de 19 pe Golf nici plătit.

Da, Cupra este un model hard-core pentru un om obișnuit. Nu știu spus nimeni incontrolabil în trafic. Nu-i trebuie cam nimic din ce oferă în plus, comparativ cu ce și-a luat. A făcut o alegere echilibrată.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Referitor la chiptuning am gasit informatii doar pe putine site-uri ale firmelor de tuning din afara. Inteleg ca stage I ar fi pe la 212-220 CP si 300-315 Nm. Pana fac 15-20.000 km cand ar fi mai recomandat un chiptuning poate apare posibilitatea de a-l face si aici.

 

Calitatea interiorului, materialele si finisarile la Leon FR sunt in mod clar apropiate de cele ale Golfului VII si niciodata asemenea diferente nu m-ar fi determinat sa renunt la o masina care imi place.

 

c6t9, inteleg ca ai facut trecerea de la 19 la 17 pe Golf R 20. Nu pare plauzibil ca la R franele fata sa fie mai mici decat la Cupra si deci pare cu atat mai credibil ceea ce mi-a spus dealerul, ca ar intra, int-adevar la limita, roti de 17. 

 

Referitor tot la roti, n-am mai intrebat dealerul diametrul minim al rotilor de iarna la Leon FR 1.8TSI. Presupun ca 15" nu se poate, desi am roti de iarna cu anvelope bune si noi pe 15", dar macar sper ca intra jante de 16".

Stie cineva, poate Saibot?

 

msclemike, Da, am vorbit serios si am explicat de ce. Cred ca drumurile din Sud sunt mai bune decat pe aici si poate acolo are merge. Daca ma gandesc insa la drumul Cluj-Oradea sunt niste zone pe dealuri unde exista foarte mari sanse ca rotile de 19" sa se deterioreze. Si cand ies din tara trec de multe ori pe acolo.

Cu dealerul am vorbit despre posibilitatea de a lua masina cu alte roti si mi-a spus ca nu e posibil.

 

c6t9 cred ca a rezumat foarte bine ideea referitor la necesitatile mele de zi cu zi si la Cupra.

 

Si eu ma gandeam ca pentru traficul zilnic prin oras este posibil ca Cupra sa fie nu numai mai mult decat am nevoie ci chiar o problema. La drum lung si mai ales la munte merg mai rar si doar acolo apare necesitatea unui plus de calitati dinamice pentru distractie, Daca ar fi sa mai am inca o masina, doar pentru amuzament, as lua si o Cupra, desi as prefera un micut Lotus... :)

Modificat de razdan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sa aiba frane de 312 pe fata. Intra jante de 16 fara probleme, 15 nu intra insa nu vad dc ai pune asa ceva unde pierzi mult la stabilitate si design. Oricum suspensia de FR e foarte ok cu 17", 16" doar pt iarna

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc Saibot! Foarte utila informatia.

Evident ca de roti de iarna era vorba. Asa am si scris in postul precedent. Masina vine in standard cu rotile de 17". Nici nu poate veni cu roti de 16" la motorizarea asta, ca si la tine dealtfel.

 

Rotile de 15" ar fi fost gratis in prima iarna dupa efortul financiar neplanificat de acum.

Evident ca as fi luat roti de 16" pana la urma, dar ar fi fost mai usor daca mai amanam putin aceasta achizitie.

 

OK deci pana in noiembrie trebuie sa caut niste jante de 16".

BTW, stii cumva ET-ul la rotile de 16 pentru Leoanele FR 2.0TDI / 1.8TSI ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La cele OEM pe 17 ET-ul este 51. La cele de 16 poti sa iei linistit orice cu ET intre 45-55

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc. Deci practic nu sunt diferente la acest capitol fata de platforma PQ35.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Toate Leon FR vin cu jante 17 standard, nu conteaza motorizarea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, scuze, cred ca ma gandeam la echipare... :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu știu de ce trăiam cu impresia că are pe față 380mm. Eu am 345mm.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Cristian a închis acest topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!