Jump to content

DYI-schimbare amortizoare spate la Lupo SDI


lupo_bv
 Share

Postare recomandată

Cum aveam cumparate de vreo 2 ani niste amortizoare pe spate, m-am gandit sa le schimb. Nu ca ar fi fost necesar, dar daca tot le-am schimbat pe fata (alea chiar incepusera sa curga si masina era cam barcuta), am zis sa am totul nou.
Schema de asamblare este urmatoarea
Elementecomponente_zpse4974a3e.jpg

In primul rand de ce aveti nevoie (cam toate elementele sistemului de suspensie se pot gasi separat, daca nu pe producator, atunci OEM, eu o sa dau codurile OEM pentru principalele elemente):
- evident amortizoarele (6X0513025B), eu am optat pentru Sachs Supertouring pe gaz (tot asa ceva au avut si inainte) – nu mai stiu cat am dat pe ele
- boltul de fixare la partea inferioara (N90517302) – pret 5.46 lei OEM si piulita aferenta (N10286102) - pret 2.48 lei OEM – nu va recomand sa le folositi pe cele vechi pt ca sunt foarte ruginite
DSC08491.JPG
Astea ar fi cam obligatorii, in plus in functie de situatie mai puteti avea nevoie de:
- chit protectie praf – eu am luat tot pe Sachs si cuprinde: 2xtub protectie (1J0513425) si 2xStop Buffer (6X0512131A) – in principiu daca ale voastre sunt intregi nu este nevoie sa le schimbati
- colivie metalica (elementul 5, cod 357512147) – poate fi foarte ruginita, dar cu rabdare se poate curata, daca nu atunci o shimbati
- tub distantier (elementul 7, cod 321512117A) – aceeasi situatie de mai sus
- inel suport din cauciuc (elementele 6, cod 6X0512335) – sunt cate 2 la fiecare amortizor, daca nu au aceeasi forma inseamna ca cele deformate trebuie schimbate, o sa vedeti mai jos in poze.

Scule de care aveti nevoie:
- Imbus T20 cu partea de manevrare corespunzatoare
- cheie fixa si cheie inelara de 16
- cheie tubulara de 16
- cheie cu clicket de ½ si una tot de ½ fara clicket dar cu prelungitor sa aveti forta
- cheie franceza
- un ciocanel
- solutie pentru dizolvarea ruginii
- un spray pentru deblocarea suruburilor, eu am folosit WD40
- ceva vaselina
- ar fi buna si o cheie dinamometrica, cel putin pentru boltul inferior (eu am dar cum se intampla de obicei nu am avut-o la mine)

DSC08524_zpse9fe1955.jpg

Operatiuni pentru demontarea amortizorului (la SDI este la fel pe ambele parti, am inteles ca la alte modele difera ceva la demontarea plasticelor):
- Mai intai se da cu spray degripant la bolturile inferioare ca sa aiba timp sa actioneze pana surubariti la partea superioara
- Se indeparteaza cu o surubelnita protectia de plastic din poza
DSC08492.JPG
Vedeti ca in capat are o tablita de ghidare, sa nu o pierdeti
- Se desfac cele doua suruburi cu imbusul T20
DSC08493.JPG
- Se rabateaza bancheta in fata, se ridica plasticul de protectie si se indeparteaza mocheta sa nu va incomodeze, eu am folosit o perie sa le tina asa
DSC08497.JPG
- Se scoate mansonul de protectie de cauciuc
DSC08498.JPG
- Se scoate piulita cu o cheie de 16 (preferabil cheie normala nu inelara ca sa mearga mai repede) tinand contra cu o cheie franceza
DSC08499.JPG
sau mai bine asa
DSC08509_zps950a96c6.jpg
Rezultatul
DSC08501.JPG
- Se indeparteaza talerul si inelul suport din cauciuc
DSC08508.JPG

Pentru a detensiona boltul inferior si pentru a putea sa lucrati mai bine se ridica masina pe cric cu respectarea urmatoarelor reguli:
- frana de mana trasa bine si bagata in viteza
- puse pene la roti
- langa cric se pune o capra sau un butuc si se slabeste cricul pana cand masina sta pe butuc.
Asta deoarece o sa va opintiti destul de tare sa desfaceti boltul ala pt ca este al naibii de intepenit si daca pica masina de pe cric ati pus-o.

Daca nu puteti face aceasta operatiune in siguranta mai bine nu o ridicati pe cric si incercati sa va descurcati asa cu roata pe sol.

- se desface boltul inferior, o teava de prelungire la cheie este binevenita
DSC08500.JPG
- daca nu ati ridicat masina pe cric o ridicati acum pana cand partea superioara a tijei amortizorului trece de nivelul caroseriei
- se trage intr-o parte partea inferioara a amortizorului si se scoate ansamblul amortizor-chit protectie-colivie metalica-inel suport din cauciuc (initial nu se vede pt ca a ramas lipit de caroserie)-tub distantier
DSC08502.JPG
Toate chestiile astea la mine au fost, cel putin pe stanga, destul de bine sudate cu rugina, asa ca mi-au dat ceva bataie de cap sa le curat, dar cu smirghel si cu o solutie de dizolvat rugina (marca Nigrin din Praktiker) le-am curatat cat de cat, se putea si mai bine dar nu am mai avut rabdare
DSC08512.JPG
DSC08513_zpsd531e314.jpg
Dupa curatare
DSC08515_zpsa52e28a7.jpg
Inelele alea suport din cauciuc (unul in partea superioara si unul in cea inferioara a caroseriei) ar trebui sa aiba aceeasi forma dar dupa cum se vede una este mai tasata si deformata (cea din partea inferioara) si cred ca ar fi necesitat schimbarea dar momentan nu am avut si am lasat-o tot pe aia.
DSC08511_zpsbbd8d3e1.jpg


Acum montarea amortizorului:
- Se asambleaza chitul de protectie
DSC08516_zps21b8f816.jpg

DSC08517_zpsa18a103b.jpg

DSC08518.JPG
DSC08503.JPG
- Se introduce chitul de protectie pe tija amortizorului, apoi saiba care a venit cu amortizorul, apoi colivia metalica, inelul de cauciuc si tubul de protectie
DSC08506.JPG
DSC08507.JPG
- Acest ansamblu se fixeaza mai intai in partea inferioara si se introduce boltul de fixare, apoi se coboara putin masina pana cand partea superioara a tijei trece de caroserie
- Se strange boltul inferior la 40 Nm plus un sfert de tura, cu alte cuvinte trebuie strans foarte bine (pentru comparatie prezonul de roata se strange la 110 Nm daca nu ma insel, ori 40 Nm plus 90 grade ajunge cam tot pe acolo)
- se lasa masina pe roata
- se pun la loc inelul suport din cauciuc si talerul (atentie ca asta se pune cu marginile in sus, initial am gresit si l-am pus invers)
- se strange piulita la 20 Nm adica taricel cu o cheie normala fara prelungire (practic se infileteaza pana cand se opune rezistenta si apoi mai dai cam 1/8-1/4 de tura, cred ca este suficient)
DSC08519.JPG
Se pune la loc ciuperca aia de protectie, se monteaza plasticele, se pun suruburile la loc si o luati de la capat in cealalta parte
Acum in manual zice ca inainte de scoaterea amortizorului se scoate si arcul, dar nu prea am inteles de ce, probabil sa se verifice starea mansoanelor din capatul lui, care daca sunt deteriorate se recomanda inlocuirea.
Bineinteles ca inainte de inlocuirea amortizoarelor se face verificarea lor si cel mai bine se verifica dupa ce a fost scos de pe masina astfel: se apasa tija si trebuie sa opuna rezistenta. Dupa eliberarea ei trebuie sa revina la pozita initial, mai repede daca amortizorul este mai bun sau mai lent. Oricum chiar daca nu-si revine asa repede si chiar daca nu-si revine la pozitia initiala, dar nu prezinta urme de scurgeri atunci amortizorul este inca ok.
Ce pot supune despre ale mele este ca am impresia ca sunt cele originale - masina are 184k km(sau au fost inlocuite cu unele originale desi nu cred) pentru ca desi scrie Sachs pe ele au si codul original iar pe partea cealalta (nu se vede in poza) au o bulina galbena
DSC08522.JPG
Poate ma lamureste cineva cum este.
Ideea este ca opuneau ceva rezistenta la apasare (nu ca cele noi) si isi reveneau aproape de pozitia maxima dar destul de greu. Cred ca mai mergeau ceva.
Marea diferenta am simtit-o cand le-am schimbat pe fata, acum se simte o imbunatatire a tinutei de drum dar nu de speriat.
Cam asta despre schimbarea acestor amortizoare, daca mai are cineva ceva de completat este binevenit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

A demontat cineva si arcurie de pe spate?

Este necesara presa? Se poate si fara?

Fac un upgrade la suspensie, pun un Jom blue reglabil.

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru arc îţi trebuie presă.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru arc îţi trebuie presă.

Ma gandeam ca scap :)

Ms

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu noutati

Nu este necesara presa pentru a scoate arcurile de pe spate, este suficient sa demontezi amortizorul,apoi puntea coboara mult mai jos, se apasa pe tambur si arcul iese cu mâna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Cat te-a costat suspensia reglabila Jom si ne poti spune daca s-au sesizat imbunatatiri la tinutat de drum cu aceasta suspensie, asta in cazul in care ai apucat sa o montezi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cost 1250 lei, imbunatatiri substantiale, peste asteptarile mele. Merita fiecare leut.


Si rezultatul

post-142331-0-84972600-1415131090_thumb.

post-142331-0-55013700-1415131091_thumb.

post-142331-0-13597000-1415131092_thumb.

post-142331-0-77822600-1415131092_thumb.

Modificat de balazsfiviorel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In prezent am inaltat-o cu 3 centimetri (atingea cu "burta" de bumper-ele limitatoare") 

Sa auzim de bine.

post-142331-0-54214000-1415382995_thumb.

post-142331-0-54007200-1415382996_thumb.

post-142331-0-26463000-1415382997_thumb.

post-142331-0-85789700-1415382997_thumb.

post-142331-0-38639400-1415382998_thumb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Salut.

Pentru cei care ai-au schimbat telescoapele cu stock(gaz): cit de mult s-a redus senzatia de barca ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu mai exista asa ceva, a mea e tanc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 10 months later...

Stie cineva unde gasesc arcuri sport pt lupo 1.4 tdi sau ceva combatibil ? Si la ce pret ! Ms stima

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ms daca mai descoperi ceva anunta-ma te rog , eu caut de mult si nu pre am dat de ceva concret nici astea nu sunt sigur ca se potrivesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!