Jump to content

Probleme senzor pedala acceleratie


pge71
 Share

Postare recomandată

Nu mai dati banii degeaba!

O sa va povestesc ce mi s-a intamplat si mie chiar zilele trecute, cum am procedat si cat m-a costat.

Este vorba despre Octavia 1, TDi, asv, 110 cp. Dar e acelasi lucru si la celelalte masini VAG.

Merg prin oras, totul ok. La un moment dat, brusc, fara simptome de avertizare, moare acceleratia.

Opresc motorul, repornesc, accelerez, nimic.

Relantiul ramane blocat la cca 1100-1200 rpm. Clipeste intermitent martorul de bujii.

Imi pastrez calmul, pornesc avariile si ma intorc acasa, cu cca 15 km/h. Cam cu atata se poate circula in cazul asta, in viteza a 2-a.

Ajung in parcare, demontez pedala de acceleratie (are 3 suruburi normale, cu piulita de 10).

Se scot in 3 minute cu o cheie adecvata spatiului. Cricket (sau cum s-o scrie), de 10. Desigur, mai intai se demonteaza masca aia de deasupra pedaleleor, care este prinsa cu doua suruburi, pentru a facilita accesul.

Se scoate mufa cu firele electrice, strangand de ea lateral si tragand in sus.

Operatiunea dureaza 5-10 minute, daca ai totul la indemana.

Odata pedala demontata, desfac cele 5 surubele de pe partea laterala a ei, scot capacul ala, scot de acolo placuta cu circuite (are dimensiunea de cca 3x2,5 cm).

Ma uit atent pe cealalta parte a ei si vad cu ochiul liber ca circuitele alea subtiri sunt intrerupte, uzate, sterse. Rau de tot, cativa cm.

Iau placuta, o duc la un electronist. Ala mi-a refacut acele circuite in cateva minute si mi-a cerut doar...5 lei!

M-am intors, am pus placuta in pedala, am dat pentru orice eventualitate cu WD 40 pe acolo si-n mufa de legatura, am remontat pedala la locul ei in suruburi. Am pus inapoi mufa si masca de deasupra.

Masina merge perfect. Asta-i tot.

Nu dati banii aiurea, documentati-va inainte, multe se pot remedia usor.

O pedala second (nu gasiti doar placuta aia din interiorul ei) se vinde cu 100-400 lei.

Sper ca am fost explicit si ca macar unuia-i va fi de folos acest post.

Sanatate tuturor!

P.S.: Expresia ,,senzor pedala acceleratie'' este gresita. Nu exista nici un senzor acolo. Doar o placuta cu cablaj electronic pe care aluneca stanga-dreapta, dupa cum apesi pedala, niste contacte fine, niste lamele. Nu intru in amanunte, sper sa nu le vedeti niciodata :-) Nu-i nici o filozofie, nu-i nevoie de VagCom, de cumparat pedala. Se intrerup datorita uzurii circuitele de pe placuta aia si se pot remedia simplu, ieftin, de catre un electronist.

Modificat de Topp
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acele circuite care le vezi tu acolo sunt de fapt niste potentiometre, formate dintr-o pelicula subtire de strat rezistiv. Deci sunt 2 senzori acolo. Sunt curios ce procedeu a aplicat acel cineva care a reparat acel strat rezistiv.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna, Al Bundy!

Iti urmaresc demult posturile pe forumurile de profil si apreciez mult priceperea si munca ta in folosul tuturor, chiar si a celor care nu sunt membri ci doar dau un search pe Google la necaz. Stima!

Nu vreau sa te contrazic.

Stiu si stim cu totii de pe Forum ca stii mult mai multe decat noi in acest domeniu. Doar discutam, nu vreau sa fiu inteles gresit. Eu sunt doar posesor de Skoda, (desi am o varsta si ani multi la volan), nu ma pot compara cu expertii in domeniu. Tu esti expert. Inca odata, jos palaria pentru ceea ce faci pentru noi!

Imi expun doar parerea personala. Eu stiu ca un potentiometru arata altfel decat ceea ce se afla in pedala de acceleratie. Un potentiometru are alt rol, ca piesa electronica.

De ex, un potentiometru este butonul cu care dai sonorul mai tare sau mai incet la un aparat de radio, este un dispozitiv cu un simplu ax rotativ. Potentiometru este butonul de la veioza.

Potentiometru e butonul cu care cresti sau scazi intensitatea luminilor din bord. Alegi pozitia convenabila si gata. Nu se preteaza la miscari continue timp indelungat.

In fine, nu conteaza, poate ca obiectul imbraca si alte forme. Personal as spune ca-i mai mult un reostat cu cursor, asa, ca la tramvaie, pastrand proportiile. Ati vazut, cand vatmanul mareste sau scade viteza in mers a tramvaiului, misca mereu stanga-dreapta o maneta. Cand pleaca de pe loc, misca acea maneta, ca si cum ar apasa acceleratia.. Acelasi principiu exista in pedala electronica.

Revenind la subiect:

Pe verso-ul placutei in cauza sunt niste circuite. Niste firisoare (contacte) de culoare aurie, care fac legatura cu circuitele de pe fata placii. Unesc niste gaurele unde se face contact cu ceea ce-i pe fata placii.

La mine erau sterse acele linii aurii, ca sa ma exprim asa.

Nu stiu ce procedeu a folosit mesterul. Daca l-a rezolvat in cateva minute si mi-a luat doar 5 lei, n-a fost ceva sofisticat, Hi-Tech.

Oricum, materialul folosit este argintiu la culoare, precum fludorul. Poate ca e chiar fludor, nu stiu. Cert este ca acum circuitele nu mai sunt la nivelul placii, asa cum erau, materialul ala e putin iesit in relief. Cateva zecimi de mm, nesemnificativ la montarea placutei in pedala.

Dar functioneaza. Nu l-am intrebat cum a procedat. Poate ca l-a ,,tratat'' ca pe orice cablaj electronic, asa cum faceau pe vremuri radioamatorii. Nu stiu.

Am facut de atunci (o saptamana), peste 500 km si masina functioneaza absolut normal, ca inainte de incident.

Sanatate, pace!

Modificat de Topp
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc de apreceri.

Daca spunei de la inceput ca a refacut legaturile de pe partea cealalta a cablajului, nu mai aparea aceasta polemica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

N-a fost nici o polemica, seniore!

Nu ne contrazicem deloc. Doar ne completam, explicam, impartasim experienta noastra in folosul tuturor.

Aprecierile pe care le-am facut la dresa ta sunt reale si sincere, chiar am invatat multe de la tine. Eu si multi altii.

Am descris o intamplare reala, am explicat cum am rezolvat eu situatia, pentru a fi de ajutor celor care se vor confrunta cu aceasta problema.

Nu merita sa cumperi o pedala de acceleratie second sau noua. Se rezolva cu bani putini si cu putina indemanare.

Sanatate!

Modificat de Topp
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Salut

Am o problema cu o Skoda Octavia 1 motor 16 aee

Problema este cand pornesc motorul se tureaza singura pana in 3500 rpm si dupa aceea scade pana pe la 1300rpm si tot oscileaza. Am fost la un sevis au pusa pe testar si mi-au spus ca este calpeta de acceleratie defecta. Am cumparat o moua clapeta de la dezmembrari am puso sus si tot acelasi defect.S-a mai intalnit cineva cu aceasta problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

verifica cablajul de la clapeta la calculatorul de motor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Posteazaeroarea care apare? A fost adaptata clapeta ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salutare! Sa va explic simptomele la masina mea : Stiu ca atunci cand e mai rece afara, la pornire motorul urca la 1000 de ture ca intra socul automat. Dar la mine sta la 1000 de ture si cand temperatura motorului este la 90 de grade, si asta doar cand are ea chef, ca sunt momente cand sta normal la 800 de ture. Dar daca merg mai sportiv prin oras si trebuie sa opresc la un semafor si dau pe liber masina, turatia oscileaza intre 1000 si 1500 de ture ca si cum cineva ar face sprituri. Aceste oscilatii de turatie dispar daca incep din nou sa o accelerez ei pun rotile in miscare ( daca sta masina pe liber si eu o accelerez nu isi revine) sau pornesc un consumator pe masina ( deobicei pornesc AC-ul) si oscilatiile dispar.

aaa, pe tester nu da nici o eroare, deci !? ce are masina ?!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Buna seara.

azi mi-a facut o figura masina din semnatura.Pana ai a mers nikel,dar in seara asta a pornit la sfert si mergand intr-a doua cu 2000 de ture,a ramas turata la 2000 dupa care a urcat usor,iar a coborat,si-n toate vitezele se tureaza.am oprit din cheie s-a oprit imediat,nu cred ca poate fi de la turbina.(cand o ia pe ulei).pe loc nu face,doar in mers.Nu am avut posibilitatea inca,sa-i fac o scanare.

Are cineva o idee ce poate fi?senzorul de la pedala poate?

stima

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am inteles nimic din problema ta. poti fi mai explicit ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

se tureaza in mers,cateodata ramane in urma acceleratia, cand iau piciorul de pe pedala.Accelerez la 3000 de ture si se duce in 4000.toate astea in mers.pe loc merge perfect.

Pedala poate fi de vina?

Ms

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

fa o scanare, sa vedem despre ce e vorba

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 years later...

Buna seară, aceasi problemă o am si eu motorul ramane turat 1000 de ture si imi tăie acceleratia (concret imi anuleaza pedala de acceleratie) am schimbat-o cu ceva compatibil, am verificat masele masini, acum masor "V" pe care ii scoate ECU pe senzor de acceleratie ii transmite si imi da o valoare intre 5,30-5,90...ori fii de la ECU?

Modificat de Didodido
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 03.04.2016 at 0:16 AM, Didodido said:

Buna seară, aceasi problemă o am si eu motorul ramane turat 1000 de ture si imi tăie acceleratia (concret imi anuleaza pedala de acceleratie) am schimbat-o cu ceva compatibil, am verificat masele masini, acum masor "V" pe care ii scoate ECU pe senzor de acceleratie ii transmite si imi da o valoare intre 5,30-5,90...ori fii de la ECU?

Ași dori să mai adaug ca dupa ce dau cheie si o pornesc pornește normal...90% din cazuri daca doresc sa șterg geamurile si dau de maneta geamuri parbriz (nu si luneta) imi apare limp mode-ul mai intai imi creste turatia la 1000 ture, ulterior daca mai continui sa folosesc ștergătoarele mi-o anuleaza de tot...am verificat si mufa de la motorașul de acționare stergatoare...unde sa mai ma uit ?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Didodido dupa opinia mea cred ca ecu e c-am pe duca (e doar o parere deci nu o lua ca atare)...m-am confruntat cu o problema asemanatoare 3 luni dupa ce am achizitionat masina, iar rezolvarea a fost alt ecu. o idee ar fi sa verifici cablajele de la pedala la ecu sa nu fie rupte in scurt etc. la fel si cu cablajul stergatoarelor sau blocul stergatoarelor...din sapaturile cu problemele mele am descoperit ca un scurt la minus poate provoca arderea sursei de 5v al ecu-ului. si mie imi scotea 5v pe conectorul pedalei de aceeleratie si tot aceeasi eroare cu pozitia senzorului, iar pedala era alimentata cu 5v din alta parte decat ecu. am incercat si cu alta pedala si la fel....din spusele oamenilor care se pricep mai mult decat mine, pedala de acceleratie se strica foarte greu chiar deloc. la tine e o problema mai mult electrica se produce un scurt in momentul in care actionezi stergatoarele si de aici de baga in limpmode si iti anuleaza pedala...ia un aparat de masura si diagrame si punete pe masurat cablaje. mai poti incerca cu alt bloc de stergatoare,,,vezi ca in bvd metalurgie aproape de intersectia cu tehnosteel e un dezmembrari unde baietii is de treaba, si poti inapoia piesele in termen de 5 zile, doar sa le explici inainte ca tu cumperi piesa pt ca ai o problema si le iei prin eliminare, in cazul in care nu e de acolo o inapoiezi, bft.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
On 03.04.2016 at 0:16 AM, Didodido said:

 

Mulțumesc  domnule Wizoo_shx,problema pe care o am într-adevăr e o enigmă nu numai pentru mine ci si pentru mecanici, acum de cateva zile am  obs. o creștere a volților de pe senzor si sa stabilizat undeva la 8 v si ceva,a mers in jur de 5-6 zice ceas,bineînțeles fara a folosii stropirea parbrizului cu stregatoarele, dar totuși minunea nu a ținut mult si ma lăsat fara pedala chiar si  fara folosirea ștergătoarelor....o sa verific blocul de la ștergătoare dar cred ca problema nu e stârnită de acolo, dar cine stie....

Dar care a fost piesă cheie care te-a  determinat sa schimbi ecu  si sa fii sigur ca de acolo e problema...si cumva ecu trebuie sa fie compatibil cu codul motor sau sa fie doar de disel?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca e de la ecu, tb sa iei ecu cu acelasi cod(pot fi motorizari identice dar cu ecu diferite). ecu de benzia nu merge pe diesel si nici invers. apoi trebuie immo off pe noul ecu. 8v e prea mult la conectorul pedalei e un scurt si ar trebui verificat cablajul. eu mi-am dat seama la mine ca ecu e dus dupa ce am inceput aventura cu pedala: am masurat continuitatea de la pedala la ecu si doar 2 cabluri erau bune,celelalte 4 nu. am luat un cablu nou de la pedala la mufa albastra de sub parbriz l-am verificat, toate bune si frumoase dar cand am pornit masina limpmode 1100 rpm si nici un raspuns. apoi am verifcat si cablajul vechi care inca imi atarna pe sub bord si am vazut ca cele 4 fire care intre pedala si ecu nu aveau continuitate se pierdeau undeva prin zona releelor (nici azi nu le-am mai gasit traseul pt ca momentan masina merge bine si nu m-a mai interesat sa vad de unde se alimentau cu 5v, dar o sa le elimin si pe alea.)...si m-am pus pe citit forumuri din afara unde oamenii aveau probleme similare si rezolvarea a fost inlocuit ecu, ideea e ca trebuie sa iti construiesti argumente solide inainte sa schimbi ceva,,,asa poti schimba juma de masina si tot nu elimini problema...mecanici pe iasi sunt "easy money" daca ai timp si esti cat de cat tehnic poti rezolva si tu unele probleme cu sculele care le ai. bft

faptul ca ecu era busit mi s-a confirmat cand am pus masina pe rampa si am vazut cablajele de la sondele lambda date cu banda izoler ....la motorizrea mea e posibil sa se prajeascac ecu cand intra in scurt cablajul la sonde. 

alta varianta ar fi fost ca vechiul proprietar a sudat baia de ulei fara sa scoata bornele..etc :))

Modificat de Wizoo_shx
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 22.04.2016 at 3:23 PM, Wizoo_shx said:

daca e de la ecu, tb sa iei ecu cu acelasi cod(pot fi motorizari identice dar cu ecu diferite). ecu de benzia nu merge pe diesel si nici invers. apoi trebuie immo off pe noul ecu. 8v e prea mult la conectorul pedalei e un scurt si ar trebui verificat cablajul. eu mi-am dat seama la mine ca ecu e dus dupa ce am inceput aventura cu pedala: am masurat continuitatea de la pedala la ecu si doar 2 cabluri erau bune,celelalte 4 nu. am luat un cablu nou de la pedala la mufa albastra de sub parbriz l-am verificat, toate bune si frumoase dar cand am pornit masina limpmode 1100 rpm si nici un raspuns. apoi am verifcat si cablajul vechi care inca imi atarna pe sub bord si am vazut ca cele 4 fire care intre pedala si ecu nu aveau continuitate se pierdeau undeva prin zona releelor (nici azi nu le-am mai gasit traseul pt ca momentan masina merge bine si nu m-a mai interesat sa vad de unde se alimentau cu 5v, dar o sa le elimin si pe alea.)...si m-am pus pe citit forumuri din afara unde oamenii aveau probleme similare si rezolvarea a fost inlocuit ecu, ideea e ca trebuie sa iti construiesti argumente solide inainte sa schimbi ceva,,,asa poti schimba juma de masina si tot nu elimini problema...mecanici pe iasi sunt "easy money" daca ai timp si esti cat de cat tehnic poti rezolva si tu unele probleme cu sculele care le ai. bft

faptul ca ecu era busit mi s-a confirmat cand am pus masina pe rampa si am vazut cablajele de la sondele lambda date cu banda izoler ....la motorizrea mea e posibil sa se prajeascac ecu cand intra in scurt cablajul la sonde. 

alta varianta ar fi fost ca vechiul proprietar a sudat baia de ulei fara sa scoata bornele..etc :))

Am inteles,problema e ca la inceput am zis,Nu sunt de meserie nu ma bag si dus am fost la mecanic;dupa delungi cautari si bani aruncati pe nimicuri curatati pe diferite mase,contacte,pedala schimbata....problema persista:(.

Acum ma-m bagat eu(asta daca a-si gasi pe cineva bun pe iasul  as-i da si la al treilea mecanic,am doi mecanici pana acum cu servisuri cunoscute,NIMIC)

Cablul pedalei surpriza sau nu este taiat de langa mufa si continua cu altul(unul dintre mecanici spune ca sunt legate bine),dar acesta nu duce direct la mufele de la ecu,sau mai are o inbinare cu o mufa albastra?

daca crezi ca ai putea avea 10 minute libere intr-o zi,lasa-mi un mesaj cu adresa ta de facebook si as-i veni eu pana la tine sa imi arati pe unde ai mai gasit probleme si unde sunt ar putea fi zonele de cablaj cu belele.Mersi,Bineinteles dupa Pasti;

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

O întrebare:pana la urma cablul de la pedala duce direct in ecu sau mai se opreste prin alte chestii(module de confort,etc)?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cablul de la pedala duce direct la ECU... doar eventual prin ceva conectori se mai intrerupe.... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

Salut baieti,imi cer scuze daca a aparut aceasta postare de mii de ori,am o skoda octavia1 ,1.6 SR,de o vreme sa aprins EPC in bord ,am bagat.o pe calculator si mi.a dat pedala de acceleratie permanent,am schimbato si face la fel,va rog ceva sugestii!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu mai posta peste tot, foloseste locul potrivit pt problema ta .

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!