Jump to content

Sa trec de la Polo la Passat 4 Motion?


Becks
 Share

Postare recomandată

Nu stiu daca ti-ai dat seama, dar in topic se vorbeste despre Passat 4motion 2003-2004 care, REPET, este un 4X4 veritabil, nu de modelul de B6 facut dupa 2005. O masina poate sa fie 4X4 fara sa-si modifice garda la sol si fara sa aiba diferential blocabil. Dar daca tu zici ca nu e 4X4 veritabil... inseamna ca nici A6 Quattro nici A8 Quattro nu sunt 4X4 veritabil.

Faptul ca ai condus avioane n-are nici o legatura cu titlul topicului... nici cu passat-ul 4motion nici cu polo. Ai spus ca ai condus aproape toate modelele de Vw din ultimi ani... nu este tot una sa conduci zi de zi aceeasi masina si sa-ti dai seama din experienta de zi cu zi care este diferenta dintre un 4X4 4motion si un FWD si sa conduci Passat-ul 4motion al unui prieten ca te lasa o tura sau ca l-ai inchiriat pe o zi.

N-a zis nimeni ca Passat-ul este masina de curse si nici ca are cea mai buna tinuta de drum, stii cum e... nu poate sa fie cel mai bun chiar la toate categoriile.

Spui ca daca sofezi in mod normal diferenta este zero. Daca este vorba de sofat normal, sigur nu o sa se inmoaie franele si nici nu o sa ti se para ca are "doar" 130cp. Eu vorbesc de frana de motor, tu imi spui de temperatura discurilor...

Tinuta de drum alterata la Passat B5.5 4motion... :)) Lasa-ma sa rad...

Eu am avut Passat B5.5 FWD doi ani si Passat B5.5 4motion aproximativ 2 ani si stiu care este diferenta dintre ele... da' no, pana o sa ajung si eu la circuitul de la Silverstone...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

VWGolf4Variant

Parerea mea: Passatul e de 100 de ori mai bun decat un Polo.Iesi mult mai bine cu el..numai sa fi atent sa verifici cati kilometrii are si daca motorul este ok adica turbina(Care se strica foarte repede in masini TDI),Cureaua de temporizare,etc.

Ex:unchiul meu are un Golf 4 Variant 2001 1.9TDI ALH,cand l-a cumparat avea 166000km,asta in 2006 si acum are peste 243000 si inca merge pe turbina originala din fabrica..iti poti imagina cat de bine a fost intretinuta la nemti..Iti sugerez din toata inima sa cumperi unul din afara Romaniei care are carte,sa stii ce i-a fost schimbat si ce nu...sa nu iei teapa stii..

Sper ca te-am ajutat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aruncati o galeata cu apa rece :))

Am un B5.5 din 2002 cu 270.000, masina de naveta, cu turbina, volant si injectoare originale, din 2002.

Avand in vedere ca o sa folosesti masina in oras, 10-15k km pe an, eu zic sa ramai la Polo.

Sau daca vrei Passat neaparat ia un 2.0 4M daca nu te deranjeaza consumul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

parerea mea este ca saritura de la polo la passat e un pic cam mare si nus daca justifica pretul la intretinere, descurcat in trafic (oras).etc. Daca mergi exterior da daca nu, NU.Sau faci ca mine ca sa impaci bagajele doamnei in concediu, ia ceva intre polo si passat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Phaeton albastru

Buna seara,

4x4 la passat nu are mare legatura cu iarna. Este vb de stabilitatea masinii in curbe, transferul tractiunii intre punti, deci nu neaparat de iesit din zapada. O octavie cu tractiune fata, iese din zapada la fel de bine. Eu am un passat din 2007, 2 litri tractiune integrala si este excellent. Daca vrei un 4 x4, vezi un volvo sau mitsubishi, patrol,etc. Daca vrei ceva ieftin de intretinut, stai departe de un 4x4. Nu uita ca ai si vreo 400 kg in plus , fata de una cu tractiune fata. Deci consum mai mare si sprint mai mic! Da' si cum sta pe curbe!!!!!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am avut la firma un 2.5tdi 4motion, cumparat de nou de la Porsche Romania in 2004.

Masina cu mai multe belele: ambreiaj, turbina, planetare, volant toate schimbate pana in 130000km

Consum in Buc. 12-15l. Ca puncte pozitive: putere, stabilitate, confort.

Eu am passatul 2.5 tdi v6 (2005) 163hp-204hp in prezent dupa cip , masina am luat-o la 100 de mii , in prezent are 170 de mii si este la fel de impecabila , mai zicea cineva mai sus ca sunt probleme la axele cu came , alea sunt doar la codul AKN 150 hp care a fost pana in 2003 , dupa aceea a fost inlocuit cu al meu de 163 hp cod BAU etc , care nu mai are problemele alea , eu nu am schimbat nici turbina , nici ambreiaj , nimic , doar cateva minore .Consumul e putin mai mare fata de 1.9 , in depasiri este mult peste 1.9. Am cipul de vreo 15mii km si ambreajul inca nu face figuri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna seara,

Nu uita ca ai si vreo 400 kg in plus , fata de una cu tractiune fata. Deci consum mai mare si sprint mai mic! Da' si cum sta pe curbe!!!!!!!

Ai un diferential central, unul spate si niste planetare in plus, alta suspensie, un ax cardanic, dar toate astea nu aduna 400kg decat daca vorbim de un SUV. Cat despre stabilitatea in curbe...daca te referi la SUV e varza, daca te referi la aceeasi masina repet, o masina mai grea nu este mai agila. Niciodata.

Eu m-as uita la un Golf mai degraba decat la un Passat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Faptul ca aceeasi masina are inca un diferential spate, un cardan si niste planetare in plus pe spate, asta se traduce intr-un centru de greutate si mai aproape de ideal. Presupunem prin absurd ca un Passat B5.5 FWD are o repartizare a maselor 60%-40%. Aceeasi masina cu 4motion, va tinde spre 50-50 ceea ce inseamna ca masina sta mai bine pe curbe. Iar fiind vorba de motorul V6, acesta cu siguranta e mai agil decat 1,9Tdi 131 sau 150 de cai, iar sistemul de tractiune integrala ajuta masina pe curbe. Singura "problema" vine la schimb de mase, adica atunci cand intri si iesi din curba, daca masinile au aceeasi suspensie, 4motion-ul e posibil sa sufere putin. Desi nu ar trebui asa ceva, deoarece masa suplimentara a sistemului de tractiune integrala nu e suportat de suspensie, fiind o masa nesuspendata a masinii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut,

Eu am un Passat B5.5 (fab. 2001) din 2007, masina merge excelent, interventii majore nu am avut la ea (un senzor, o macara, un releu etc). Masina are in prezent 350k si are volant, ambreiaj, injectoare, totul original (turbo a fost schimata). Eu am facut cu ea apx 130k.

Acum 2 saptamani mi-am cumparat si un Polo 9N din 2005, 1.4 TDI. De ce am facut aceasta alegere:

1) Eu fac aproape 20.000 km /an in oras iar la pretul motorinei nu merita Passat-ul cu un consum de 7 - 9 L /100km (mers mai sportiv si clima pornita)

2) A devenit asa de aglomerat orasul incat imi este greu sa parchez (sa gasesc loc) , imi este greu sa ma strecor.

3) Polo are consumul in oras intre 4.5 - 5.5 L ( cu acelasi stil de condus si clima On). La cat consuma nici nu m-as mai da jos din ea.

4) Daca nu ai traseu zilnic pe autostrazi, pe drumuri nationale sau judetene, NU merita Passat-ul doar pt oras, sa stai 30 minute la semafoare (mai rau il chinui, parerea mea).

5) Cat despre siguranta, in oras nu mai este prioritara pt ca nu prea ai sansa sa faci accident la 120 km/h.

6) Intretinerea la polo este mai mica ( Taxe/asigurari....la consumabile este cam ca la Passat)

Eu nu o sa ma circul cu Passat-ul decat in concedii sau pentru drumuri de lunga distanta.

Concluzia mea este : Nu da Polo pe Passat , doar pentru 1 saptamana de concediu in care sa te lafai in bagaje, mai ales ca ai luat masina de noua !!!

Modificat de yrynel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

acum si eu mai am o masina mai mica... dar tot cu Passat-ul ma misc.

consum la B5,5 de 7-9l/100km cu clima pornita si condus sportiv.... ? poate acum, ca e lumea in concediu. Altfel, un B5,5 - AVF sau AWX, clima pornita si un pic alergat - in conditiile traficului din Bucuresti - rar o sa-l vezi sub 10l/100km.

doar AVB-ul (101cp), consuma mai putin.

In rest, intr-o masina mare, poti baga si mult (multi) si putin.... intr-o masina mica, doar putin.

ca e mai usor cu parcarile si in trafic te bagi mai usor cu Polo - da.... ca e mai confortabil cu Passat-ul... normal.

Alegerea - depinde de la persoana la persoana, ca de aia sunt unii care se plimba cu S-klasse, Maybach sau alte camioane, in aglomeratia de pe pamant...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am in familie un 5.5 cu 1,9 131 si Tiptronic si pot spune ca rupe la consum + ergonomia scazuta la mersul prin oras, pur si simplu simt cum se chinuie sa coabiteze in aglomeratie cu alte masini, pe autostrada este regina soselelor, acolo se simte in elementul ei si asa am ajuns eu periodic sa las Prius-ul seniorului sa-si faca treburile in oras, 10 % nu se compara in veci cu 4.5-4.8% + simplitatea Prius-ului si franele de nota 10 (nu te pun in nas ca la Renault, dar mult mai eficiente ca pe Passat).

Parerea mea: Polo 1.4 TDI este solutia in oras, Passat-ul este prea chinuitor, gandeste-te ca ai 4.7m de masina de carat, nu comentez prea tare pe lucrul asta, ca nici Prius-ul cu ai sai 4.6m nu este mai mic, dar este mult mai ingusta si asta e un avantaj.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Passat-ul meu are motorizarea AVB iar orasul meu de bastina este Ploiesti, care nu este chiar asa aglomerat ca Bucuresti-ul, de aici si consumul meu de 7-9 / 100km . Nu am nici un interes sa fabulez ca passatul meu consuma 3 % in oras :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

clar, AVB-ul consuma mai putin... dupa cum am scris si eu, mai sus. In rest, in Bucuresti, cu un AWX sau AVF... si 10l/100km.. e bine....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cu AWX nu am reusit sa scot niciodata in Bucuresti (cat am fost la facultate) mai putin de 11-12. Era aglomerat si cand scapam putin ii dadeam putin mai tare sa recuperezi timpul pierdut = consum mare

Sfatul meu: nu se compara Polo cu passatul la intretinere. Nu poti compara un motor in 3 cilindri cu un diesel de 130 de cai 4M. Deci daca nu esti dispus sa scoti din buzunar cate 20 mil o data ramai la polonic.

Si sa spun si pe ce 20 milioane: distributia cu tot cu revizie= ~ 2000; volant cu totul =peste 2000; injectoare (SH) = ~1600 euro.

Asta daca se intampla sa pice. Dar pana la urma e fier si dupa ceva ani pica. Turbina originala la passat la peste 300k km eu cred ca e minciuna sau necunoastere a adevarului

Modificat de Mihai.Nechifor
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cu AWX nu am reusit sa scot niciodata in Bucuresti (cat am fost la facultate) mai putin de 11-12. Era aglomerat si cand scapam putin ii dadeam putin mai tare sa recuperezi timpul pierdut = consum mare

Sfatul meu: nu se compara Polo cu passatul la intretinere. Nu poti compara un motor in 3 cilindri cu un diesel de 130 de cai 4M. Deci daca nu esti dispus sa scoti din buzunar cate 20 mil o data ramai la polonic.

Si sa spun si pe ce 20 milioane: distributia cu tot cu revizie= ~ 2000; volant cu totul =peste 2000; injectoare (SH) = ~1600 euro.

Asta daca se intampla sa pice. Dar pana la urma e fier si dupa ceva ani pica. Turbina originala la passat la peste 300k km eu cred ca e minciuna sau necunoastere a adevarului

Eu am schimbat turbina la 230k , la scurt timp dupa ce am cumparat masina ! Deci sansele sunt ff mari sa pice intre 200-300k

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cam da. Oricat de bine mergi se duce. La mine ~220 k si incepep sa suiere putin. Nu mai are f mult si se duce

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!