Jump to content

Sa trec de la Polo la Passat 4 Motion?


Becks
 Share

Postare recomandată

De ceva zile ma cam bantuie o intrebare... momentan am un Polo 9n3 din 2007 1.4 TDI. tot uitandu-ma pe site-uri gen autovit am vazut ca e cam egal la pret cu passaturile 4 motion 1.9 tdi varianta 2003-2004. ma rog cu un mic plus din partea passatului... Intrebarea mea e: ar merita sa trec de la masina mea model 2007, 75000 KM pe care am avut-o de noua la un Passat 4Motion 2004 cu 100000-150000-200000km la bord? Sa spunem ca nu ar fi problema neaparat de consumul sporit sau poate costurile mai mari de intretinere... ma refer strict la preformante si vechime

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca reusesti sa dai de unu la care sa-i cunosti "istoria"... ca pe Autovit sunt numai Passat-uri cu 160.000km in bord.

Consumul o sa sporesca cu vreo 2-3% in plus, dar si spatiul oferit o sa creasca. Performantele Passat-ului o sa le simti mai mult iarna, si o sa-ti si placa... :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, si eu m-am gandit sa fac afacerea doar daca gasesc ceva ok, nu de pe anunturi neaparat. Ideea e ca pe autovit m-am uitat ca sa vad cum merg preturile la masina mea si la Passat, ca sa imi fac o idee daca merge schimbul. Din cate am vazut, da. Oricum, fara o serie calumea de teste nu iau nimic, asta e clar. Nu prea cunosc posesori de Passat, aveti idee cam cat de fiabile sunt? Adica ar trebui sa ma astept la probleme in viitorul apropiat chiar si daca iau o masina intretinuta ok?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E cu doua taisuri....oricum pune in balanta avantajele si dezavantajele fiecarei masini.

Mie ce-mi trece acum prin minte, referitor la raportul dintre cele doua ar fi cam asa.

Masina ta.

Avantaje:

- Faptul ca e la tine de noua si ai folosit-o cum ai stiut tu

- Anul fabricatiei 2007, doar 75000 km

- Consum mic

- Motor mai mic, impozitul mai mic

Dezavantaje:

- in primul rand, spatiul, atat la pasageri cat si portbagajul

- motorul mic, putere mica

- etc.

Cam atat, restul ar trebui sa le stii tu mai bine

La un passat

Avantaje:

- Motor mai mare, putere mai mare

- Mai mult spatiu

- Cu siguranta o sa gasesti mai dotata masina decat polo'ul tau, chiar daca e din 2003

Dezavantaje:

- In primul rand vechimea si faptul ca stii sau nu stii cine si cum a folosit-o inainte

- S-ar putea sa bagi inca vreo 1000euro in reparatii/schimburi piese, dupa ce o cumperi

- Impozitul mai mare

- etc.

Oricum eu ma gandesc ca iti doresti o masina mai mare si mai puternica la banii care i-ai lua pe polo, sunt convins ca asta e motivul principal.

Modificat de undan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fix la problemele astea ma gandeam si eu. Tin foarte mult la masina mea dar in acelasi timp parca vreau ceva mai puternic si mai mare... Si cum diferenta nu imi permit, am gasit varianta asta. Am eu o idee preconceputa, daca imi schimb polo-ul sa fie pentru ceva integral:) In alta ordine de idei, m-am gandit si la varianta de a o aduce din strainatate, gen germania sau alte chestii, dar nu prea am inteles cu taxa de inmatriculare cat ar costa. Adica am intrat pe site-ul ANAF si am completat formularul acela dar mi s-a parut cam neactualizat si nu stiu daca mi-a dat un pret corect (gen 2000 E). A inmatriculat cineva recent asa o masina sa imi spuna si mie un cost aproximativ? Ma refer la varianta 1.9 TDI desigur

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ce ai vrea sa schimbi o masina pe care o cunosti de la km 0, mai noua cu una sh mai veche? Ai nevoie de spatiu in plus?

Parerea mea e ca daca vrei performante nu trebuie sa te indrepti neaparat spre un passat.

Motorul de 1.9 131cp +4motion sunt foarte ok, te scoate din orice situatie si trage superb (cu limitarile de rigoare ale PDurilor).

Passat b5.5 este f fiabil :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vreau ceva mai mare, am vazut ca e destul de greu sa te descurci cu o masina mica la drum mai lung. sau cand ai mai multe persoane de carat:) cat despre performante, mi s-a parut foarte interesant 4 motion-ul asta, si Passat-ul ca masina mi-a placut tot timpul; m-am gandit ca are un plus si pentru lunile de iarna... As vrea sa ma limitez la VW, si am zis ca daca dau masina mea pe ceva mai vechi macar sa merite dpdv al perfomantelor si spatiului (fix de ce duc acum lipsa). Momentan sunt inca in faza de tatonare, d-aia vreau cat mai multe pareri....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe ANAF sunt doar informative taxele rezultate din completarea tabelului respectiv, insa marja de eroare nu e foarte mare. Nu stiu cum e la diesel, insa pot sa-ti spun ca pentru motorul meu, anul trecut am platit 400euro, doar taxa de poluare si masina au trecut-o pe 2002, desi anul fabricatiei este 2001 luna a6a. Oricum la 1.9tdi sare de 1000euro clar, cu cat e mai noua cu atat mai mare taxa, insa exista posibilitatea de a nu plati taxa asa mare, mai multe nu iti pot spune ca nu stiu demersurile, cred ca trebuie sa apelezi la un avocat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca posesor de passat b5.5 pot spune ca merita alegerea.

In familie detin pe langa passat si o masina cu motor mai mic diesel . Avantaje din punctul meu de vedere la motor mic ar fi consumul prin oras si faptul ca e mai mica si te strecori mai usor . Taxele mai mici putin insa nu e de speriat pentru ca rca si impozitul nu sunt asa mari la passat . E un motor sub 2000cmc si aici taxele sunt cat de cat ok.

In rest passatul o sa te faca sa te bucuri pentru alegerea facuta . Ai spatiu mai mult ca in polo si putere . Ajuta mult in afara oraselor in depasiri . Consumul nu e de speriat nici el avand in vedere ca vrei 4motion va fi cu 1-max 2 l la suta mai mare.

Sunt masini bune foarte fiabile preturi ok la piese. Cel mai important lucru este sa gasesti una ingrijita si nu vei regreta apoi.

Ca idee o revizie la passat costa 400lei include 5l ulei si toate filtrele Man, mie unu nu mi se pare mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In alegerea asta, exista o singura nebuloasa..... sa dai pasarea din mana, pe aia de pe gard..... adica masina pe care o stii de noua, pe alta care nu stii cei cu ea.

Asta e singurul risc,,,,,

In rest, din punctul meu de vedere, toate avantajele de partea Passatului - ca pana la urma, nu-i vb de impozit,,,, ci de confort, siguranta.

Polo - masina mica, in general buna pentru fete - usor de manevrat, parcat, etc.

Passat - joaca in alta clasa.....

Modificat de F l o r i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce stiu ca ar fi o problema frecventa la toate tdi-urile...turbina. imi este teama ca daca iau unul la 100 si ceva de mii de km chiar o sa am in curand probleme cu ea. aveti ceva cunostiinte despre asta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta cu turbina la diesel e ca si cu sondele lambda la benzinare. Nu stii cand pica, insa o turbina reconditionata costa semnificativ mai mult decat o sonda lambda noua. Am luat masina din Germania, iar 2 saptamani mai tarziu a picat sonda 1...m-a costat 750ron. Cunosc un caz la un golf IV 1.9 tdi, problema cu turbina, dar culmea, numai cand atinge 100km/h ii pica in cap (adica nu mai accelereaza desi pedala e apasata maxim) si nu mereu ii face asta. Reconditionarea turbinei il costa undeva la 300euro, asa i-a facut un mecanic oferta si fara garantia ca problema o sa-i fie rezolvata. O turbina noua am inteles ca este undeva la 500euro, poate ma insel. Daca omu vinde masina, si avea intentia asta, s-ar putea ca "norocosul" sa nu isi dea seama de problema decat mult mai tarziu, chiar daca face un test cu ea inainte sa o cumpere, de aceea e foarte riscant cu masinile second. Daca nu o iei de la o cunostiinta sa stii toata istoria, risti.

Toti cei care avem masini second, stim cat am riscat, unii mai mult, altii mai putin.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Passat 4motiom din 2003, eventual adus din afara, va avea SIGUR peste 200-300 de mii de km. Sansele sa gasesti unul cu 150k sunt foarte foarte mici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exista si sansa aia de 10% sa il gasesti la mai putin (am prieteni care si-au luat masini din germania, 2002, ambele sub 60000km reali). Bine, cazurile astea poate sunt exceptia exceptiilor dar cu un pic de hotarare si noroc + multa rabdare cred ca se poate gasi ceva pana in 150k.

in alta ordine de idei, as vrea sa va intreb urmatoarea chestie. Daca eu, de exemplu, ajung sa ma inteleg cu cineva, pentru un schimb de masini (eu ii dau masina mea el imi da pe al lui) care e procedura la notar? se inregistreaza pur si simplu schimbul sau eu trebuie sa ii vand masina mea si el masina lui (fictiv) ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Posibil. Eu cu multa rabdare, nu am gasit un golf vechi de 4-5 ani, diesel, adus din afara, care sa aiba sub 150k (reali). Nu la un pret decent.

Si mi se pare foarte normal, avand in vedere ca oamenii care isi iau diesel (nemtii) au in cap foarte clar un plan de amortizare a investitiei. Adica muuuulti km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inainte de a lua "un clasic in viata" cum ii zic la B5.5, da o raita si pe la service inainte si vezi ce costuri de intretinere sunt. Spun asta ca am in familie un B5.5 si costurile sunt maricele, raportate la o Octavia sau Toyota. Cele mai scumpe de reparat: turbina, injectoare (daca se inlocuiesc), articulatiile Multilink (4motion are la toate cele 4 rotile) iar pretul lor ajunge cam la 1000E pe punte, cand le inlocuiesti.

Motorul in sine este fiabil, cu conditia sa nu fii fost forjat sau intretinut prost.

Caroseria este tanc, am atins cu bara spate bariera de la intrare in curte si in afara de o urma portocalie, nu are nimic, dar a strambat carcasa de la piciorul barierei + alte chestii cazute pe ea si nu are nimic, tabla parca provine de la un Panzer.

Consumul nu-l pot compara, al nostru este 1,9 131CP, automat (la noi este moda cu automatele), dar oricum sub 8% nu scade in oras.

Restul de consumabile sunt ieftine, iar aparatura de bord este infailibila, cel putin al nostru de 11 ani merge ca nou, totul, incepand cu comenzile de la geamuri si oglinzi, terminand cu casetofonul si magazia cu 6 discuri. Boxele au necesitat inlocuire, dar in rest este original, iar incalzirea in scaune este un "must have" pe "tractoras", ca faci frigul in el pana ajunge la temperatura de lucru. Clima merge bine, desi s-a fumat in ea si nu s-a iginenizat de prea multe ori, doar la doi ani sa fie verificat freonul.

Modificat de munteanul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De acord cu tot ce ai zis, inafara de suspensia pe spate la 4motion. Nu trebuie schimbata, tine toata viata masinii, adica 15-20 de ani, la romani.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu m-am tot uitat pe site-uri cu anunturi si chestii de genul dar ma gandesc sa va intreb si pe voi. aveti idee la ora actuala cam cat ar costa un 4 motion? adica am vazut de la 8 mii la 5 mii... si as fi curios cam cat ar trebui sa coste unul ok (sa nu fie muncit pana nu mai stie cum il cheama). si, desigur, vorbim de inmatriculate

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca vrei o masina buna, de la posesor de aici, pregateste-te sa dai cu banul, ca nu se dau ieftin, mai ales daca a fost servisata la un atelier Porsche (de asemenea cu interventii poti primi confirmarea de la ei, daca masina are rulajul real si daca a fost implicata intr-o forma de accident).

Nu stiu cum a fost la tine, dar la noi am inlocuit toate articulatiile fata de la B5.5 si pot spune ca nu a fost ieftin, dar dupa 10 ani de serviciu eu zic ca este ok.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta cu atelierele Porsche nu ma incalzeste cine stie ce... De exemplu eu cat am avut masina in garantie am dus-o numai la Serpico (atelier de acest tip) si am avut numai peripetii. Manopera scumpa, rezultatele ca la orice alt service. Ba chiar a trebuit sa schimb plachetii, am dus-o la service, mi-au facturat piese noi, au zis ca le-au schimbat. dupa mai putin de un an mi-a aparut iar martorul in bord si m-am dus la un alt service. cand s-au uitat acolo erau plachetii vechi pe care i-au slefuit un pic cei de la Serpico mintind ca i-au schimbat. si nu sunt singurul care a patit chestia asta. plus, sustin ca folosesc piese originale germane etc si cine se uita mai bine vede ca sunt made in china. asa ca o dovada ca masina a fost reparata numai in service-uri de genul pentru mine este egala cu zero, mai ales daca inseamna un pret mai mare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am avut la firma un 2.5tdi 4motion, cumparat de nou de la Porsche Romania in 2004.

Masina cu mai multe belele: ambreiaj, turbina, planetare, volant toate schimbate pana in 130000km

Consum in Buc. 12-15l. Ca puncte pozitive: putere, stabilitate, confort.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Colegu vorbeste de 1.9, nu de 2.5 la care este bine cunoascuta problema axelor cu came care se uzeaza din cauza pompei de ulei ce nu urca uleiul.

Motoarele 1.9 au si volant cu masa dubla, iar schimbarea ambreajului cu tot ansamblul lui duce undeva peste 2000 ron.

Eu am detinut un passat b5,5 benzinar. Am fost super multumit de el si l-am dat cu gandul ca m-a dus unde am vrut eu. In afara de consumaile n-am schimbat mare lucru la ea, un termostat. O consider o masina fiabila.

Am prieteni cu 1.9 tdi si sunt foarte multumiti de raportul consum/putere. In general au avut probleme cu debimetrele si cu turbina. Cu injectoarele n-am auzit sa fii avut probleme, oricum se verifica usor cu vag-comul. Spor in alegere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Nu m-as uita la un Passat atat de vechi si daca as avea nevoie de spatiu as alege o Skoda Octavia care in toate cazurile e mai ieftina si la achizitie si la intretinere si are avantajul unui portbagaj cu acces net mai bun. Sau la orice altceva, dar break, nu sedan daca ai nevoie de spatiu. O sa razi, dar sunt lucruri voluminoase pe care le poti incarca intr-un Polo, dar pe care nu le poti pune in Passat

4 motion nu te ajuta decat la plecarea de pe loc, in rest nu franeaza mai bine, nu ia curbele mai bine, dar consuma mai mult, e mai lent, costurile de intretinere sunt mai mari etc.

E o chichita de marketing, nu e un 4x4 veritabil, lucru pe care niciun posesor nu l-ar recunoaste-o vreodata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@dercos, Passat-ul B5.5 4motion este 4X4 veritabil, avand acelasi sistem ca si Audi Allroad. Passat-urile dupa 2005, adica B6 sunt facute cu un alt tip de 4X4, probabil despre ala vorbesti tu. Numai ca ala nu se mai poate considera asa vechi...

4motion te ajuta la toate, franeaza mai bine (bineinteles in frana de motor, modelul B5.5) ia curbele mai bine si da, consuma 1 litru in plus mai mult. Ai condus vreodata unul sa vezi diferenta? Daca da, si n-ai vazut nici o diferenta inseamna ca ai permis de o zi. Daca nu, nu vorbi...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am condus aproape toate modelele VW din ultimii ani, inclusiv Phaeton 3.0TDI, Touareg V6 si V8 TDI.

Greutatea mai mare la 5.5 4motion inseamna o tinuta de drum alterata, franare mai lunga, cresterea mai rapida a temperaturii discurilor de frana si implicit inmuierea franelor care survine mai repede etc. Chiar daca teoretic ai mai multa aderenta pe cativa metri pe accelerare la iesirea din viraj, asta se poate aplica numai in primele trepte de viteza si mai mult pe ud adica in situatii punctuale. Nu vorbim de o masina de sute de cai putere, cu anumite repartizari ale greutatii, un 4X4 sportiv samd.

Daca sofezi normal diferenta este 0.

Iar Passat-ul nu a fost si nu este o referinta la tinuta de drum din clasa. Daca vei conduce un Mondeo sau o Mazda 6, sigur vei intelege.

Nu e 4X4 veritabil pentru ca nu are garda la sol, unghiuri de degajare etc.

Legat de condusul de o zi iti dau dreptate. Am condus doar o zi ...pe varianta scurta a circuitului Silverstone, ceea ce iti doresc si tie sa ti se intample. Acea zi m-a invatat mai multe decat poti intelege inainte de a ajunge acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!