Jump to content

Probleme pornire VW Polo 1,4 TDI


stefanbnd
 Share

Postare recomandată

Problema ta este destul de complexă şi greu de rezolvat fără să fii la faţa locului.

Cum ai aflat că bujiile se încălzesc după ce porneşti motorul?

Ar trebui să sintetizezi puţin manifestările la ora actuală şi să scrii în căteva rânduri (informaţiile sunt împrăştiate pe 2 pagini şi poate s-au mai schimbat între timp):

- cum porneşte la rece (dimineaţa la prima cheie): cam cât învârte, cum sună motorul după pornire, dacă îşi schimba sunetul, fum ai zis că nu scoate aşa că iese din schemă, dacă vibrează motorul la ralanti, dacă oscilează ralanti-ul fără să atingi pedala de acceleraţie, dacă se opreşte singur în scurt timp fără să atingi acceleraţia

- cum porneşte după ce ajunge apa la 90 grade.

- cum porneşte după ce a stat vreo 4-5 ore nepornită

- ar fi bune nişte informaţii despre consum

- are ezitări în mers? (ceva aşa ca nişte pierderi de putere, sau mers în şuturi), dacă da cam pe la ce turaţii

- când se stabilizează mersul cum sună motorul (comparativ cu cel pe care l-ai avut înainte)

- se aud ceva bătăi metalice la motor?

- alte manifestări pe care consideri că sunt importante

Referitor la clapeta de acceleraţie de care ai pomenit de căteva ori să stii că nu există aşa ceva la diesel. Este o clapetă care are legătură cu EGR sau reglarea fluxului de aer din admisie-de asta ţi-am ataşat documentul cu EGR, să vezi cam cum vine pe acolo. Când ai anulat-o, practic îţi intra în admisie mai mult aer.

Cauze posibile pentru ce ai tu mai pot fi:

- senzorul de la pedala de acceleraţie - vezi mufa aia dacă este bine înfiptă şi eventual curăţ-o cu spray de contacte, se poate verifica cât de cât cu ohmetrul, vezi atasamente

- solenoidul de la EGR- este o electrovalvă ce comandă vacuum-ul-mergi pe furtunaşul de vacuum de la capsula mecanică a EGR şi ar trebui să ajungi la solenoid

- senzorul de poziţie al arborelui cotit - ăsta nu ştiu pe unde este

Sunt numai niste presupuneri, aşteptăm un rezumat al manifestărilor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut! asa este m-am cam intins si nu am sintetiziat nimic...problema mea principala acum este faptul ca atunci cand pun contactul bujii nu se incalzesc deloc. dupa pornire (greoaie) se incing total adica sunt rosii rosii. Am verificat si cu voltmetrul la fisele bujiilor si cand pun contactul este 0, dupa pornire este 13V. Si am mai verificat cu o bujie noua ramasa de cand le-am schimbat si am pus-o intr-o fisa si am pus contactul....nimic! absolut nimic. (afara 6.5 grade), dupa pornire rosie rosie aproximativ 2-3 minute pana cand s-a mai incalzit motorul. Am inteles ca nu are releu de bujii...dar releul 100 ar putea avea legatura cu ceea ce se intampla...

!)cel mai rau porneste la rece, motorul trepideaza, ca si cum ar avea niste explozii neregulate practic se zguduie toata masina...de invartit invarte de aprox 3-4 ori la 5 gradeC. dupa pornire nu oscileaza la relanti, nu se opreste, merge un pic turat de la soc doar ca nu pot pleca cu ea dupa loc pana nu se mai incalzeste...pur si simplu nu are forta decat daca o turez peste 2000rpm.

2)dupa ce ajunge la 90grade porneste bine, la sfert, poate uneori sa aiba vreo trepidatie

3)dupa 4 5 ore nepornita porneste bine doar ca pot apare trepidatii mai des...

4)consumul acum ca este rece a crescut mult...f mult nu stiu de ce...inainte imi consuma 6-6.5 in Ploiesti si 4-4.2 in afara mers normal(cu climatronic). acum imi consuma cam 7.5 in oras si 4.6-5 in afara.

5)nu are ezitari in mers poate unelemici cand e motorul rece...

6)fata de fosta masina identica la motor, aceasta parca are un fasait cand se incalzeste, fas-fas-fas, s-a schimbat tot curele, role intinzator curea accesorii...tot. la fel face dupa un drum lung.

7)nu se aud batai metalice la motor.

8)atunci cand e rece proaspat pornita daca o accelerez la 2000rpm si iau piciorul brusc dupa acceleratie, turatia scade lent...in aproximativ 4-5 secunde revine din nou la relanti de la 2000rpm.

clapeta si egr au fost curatate acum 6000km, cand am avut probleme cu pornirea in sensul ca nu a pornit de loc de vreo 3 ori. vezi 1 topic.

Multumesc mult pentru timpul acordat!

Sper sa rezolv problema cu bujiile pentru ca eu cred ca de la ele apar toate problemele, pentru ca daca dimineata ii dau o cheie scurta de 1-2 secunde doar sa invarta motorul, la a 2 a cheie porneste perfect!!!! la sfertul sfertului...dar cred ca este de la buji pentru ca ele incep sa se inroseasca de cand dau la automat, si pe urma stau asa si dupa ce pornesc motorul vreo 2-3 min asa cum am spus si mai sus.

si o mica intrebare daca nu te deranjez...de unde ai toate aceste scheme?

Eu in locul unde pe schma ta spune plug glow...adica bujiile...am releul 100....care are doar 4 picioruse, si am inteles ca cel de buji ar trebui sa aiba vreo 6 picioruse...pana la urma este sau nu...releul asta 100 cel de buji?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu văd de ce ar trebui să aibă 6 picioruşe, eu în toate schemele pe care le-am vazut până acum are 4 (nu sunt mecanic să ştiu cum este în realitate, aşa că nu bag mâna în foc) şi în schemă aşa arată că are releu cu 4 picioare, poate au greşit ăia care au făcut programul, dar nu cred.

Referitor la cât trebuie şi când trebuie să se înroşească bujiile, s-ar putea ca la motorul tău să aibă şi "after-glow" şi nu numai "pre-glow" şi de asta să se înroşească după. Având în vedere că înainte de pornire bujiile sunt comandate în funcţie de temperatură şi cum acum nu este aşa frig (oricum ele sunt comandate când temperatura este sub 5 grade sau aşa ceva) este posibil ca de asta să nu se înroşească aşa tare înainte de pornire

Fă următorul test: scoate mufa de la senzorul de temperatură al lichidului de răcire şi vezi cum porneşte (în situaţia asta ECU primeşte informaţia că lichidul are vreo -40 grade şi acţionează bujiile la timpul maxim, o sa vezi că şi spira stă destul de mult aprinsă în bord) şi vezi şi cum acţionează bujiile. Dacă tot aşa face (adică actionează bujiile după pornire şi înainte nu) s-ar putea să fie dus senzorul de temperatură sau ceva de pe circuitul lui sau trebuie verificat ce tensiune vine la releu de la ECU pe piciorul 85 de la releu.

Nu în ultimul rând trebuie verificat releul care alimentează ECU de care zicea floro_st205 mai sus (numai că după schemă este releul de pe poziţia 13) deoarece prin el se alimentează mai multe (pompa de combustibil şi cred că şi releul de bujii).

Pe vagcom îţi arată temperatura lichidului de răcire corespunzător? verifică la rece în special (poate că indică o temperatură crescută tot timpul şi atunci nu-ţi poţi da seama că este defect după ce s-a încălzit maşina).

Nu de alta dar tot ce ai enumerat tu cam către senzorul ăsta duce.

Poate mai are alt coleg vreo idee.

Referitor la fâsâit este ca şi cum s-ar atinge ceva sau ca şi cum ar scăpa ceva aer?

PS

Schemele le am din Elsa (manual electronic)

O variantă online dar mai redusă ai aici

http://elsaweb.spaghetticoder.org/

Dacă vrei să-ţi bagi urechile mai adânc da-mi un pm

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

releul de bujii poate fi si cu 4 picioruse si cu mai multe . pt ca nu am schema masinii tale ,am comparat-o cu un vw fox care are acelasi motor si in mare parte ar trebui sa fie la fel desi multe ar putea fi diferite .totusi daca ai un sistem cu "pre- si after-glow " atunci releul tau e cu 4 picioruse (2 normale si 2 mai mari de cupru ) si e comandat de ECU .

dar daca totusi ,bujiile se inrosesc dupa pornire ,atunci ori o problema de senzori (temp.motor ) ,ori cabluri (mufe ,conexiuni ,mase ),ori chiar ECU (ce nu e de dorit)

PS . nu cumva sub bord tot in partea stanga este o rigleta mai mare ,colegata la caroserie ,cu mai multi papuci de "masa"

nu stiu daca releul tau e asa ,dar cam asta am gasit

post-104305-0-79241400-1354413137_thumb.

post-104305-0-78197800-1354413138_thumb.

post-104305-0-74271500-1354413139_thumb.

Modificat de floro_st205
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

releul meu din pozitia 9 din schema de mai sus este releul 100 care l-a verificat un prieten si a spus ca este bun. oricum am facut schimb cu cel dupa masina lui si este ca si cum l-as fi schimbat.

in schimb am gasit un alt releu pe lonjeronul soferului sub baterie, care eu cred ca acela este de la buji!

Aveti idee de la ce ar putea fi acel releu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asa e.... este de la ventilator...dar unde o fi cel de la buji?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tu nu intelegi ca ala 100 din pozitia 9 ESTE DE LA BUJIIIIII ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai da....inteleg dar cand am fost sa il cumpar mi-a dat altul...ca eu am vrut sa il schimb si a zis ca ala la ei este pentru ecu si icna ceva...o sa ma duc maine sa il cumpar pe asta 100. multumesc mult!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai la mine....pe randul de sus nu am decat un releu (pe randul 1-4) si cred ca este nr 4 si pe el scrie 53

aici zice ca releul de buji este nr 4. dar din cate am inteles ar fi nr 9. =releu 100

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai da....inteleg dar cand am fost sa il cumpar mi-a dat altul...ca eu am vrut sa il schimb si a zis ca ala la ei este pentru ecu si icna ceva...o sa ma duc maine sa il cumpar pe asta 100. multumesc mult!

De ce sa cumperi altul daca asta e bun si l-ai schimbat cu altul care si ala e bun ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in pagina aia releul n. 3 e de bujii ,n.4 -pompa combustibil ,n.8-n.9 sunt pt incalzirea lichidului de racire (alea de pe furtunul care duce la radiatorul din bord) ,n.15 -ECU

acu eu mai zic sa incerci si cu releul n.9 scos sa vezi daca-ti mai inroseste bujiile .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am fost astazi am luat mai multe relee noi de la un prieten acre lucreaza la magazin de piese auto si astept sa vad maine de dimineata. am schimbat releul nr 3. toate releele se potrivesc au aceleasi coduri. totusi cineva de acolo mi-a spus sa ma uit la senzorul de temperatura al combustibilului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok, nu cred ca e o problema de relee, eu zic ca e o problema de alimentare cu carburant.

Uite, pentru inceput, maine dimineata cand cobori la masina, inainte sa pornesti desfa terog busonul de la rezervor si zi-mi daca auzi vreun fasait cand il desfaci.

nr.2: ti-a desfacut cineva pana acum capacul de chiulasa sa-ti umble pe-acolo?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

voi desface maine busonul sa vad daca se aude ceva. da capacul acela de sus de la motor de plastic in care este si busonul de la ulei l-a desfacut cineva in vara asta tot asa sa vada daca e vreun joc la axa cu came sau ceva....doar pana acolo a desfacut pana unde se vad capetele de la injectoare...cu fire...din cate imi amintesc...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am desfacut busonul de la rezervor si nu s-a auzit nimic...

Am schimbat senzorul de temperatura combustibul si acum bujiile se incalzesc cand pun contactul iar dupa pornire tot raman incinse vreo 2-3 minute...DAR PORNESTE MULT MAI BINE!!! inainte pornea fara buji deloc.

iar detonatiile acelea...care smuceau masina, motorul, tot aproape au disparut....ffff putin mai sunt sesizabile iar uneori aproape deloc. Cred ca si din cauza ca acum porneste imediat si nu are timp sa smuceasca.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

masina porneste bine...ieri si azi au fost in jur de 0-2 grade si a pornit destul de repede. sub 2 secunde dau la automat.

dar totusi in dimineata asta si ieri motorul tot se smuceste atunci cand vrea sa capete turatie sa pornesca...parca ar creste turatia in suturi pana la pornire...

se aude si un zgomot ca o bataie...am pornit-o cu capota ridicata si am auzit...dar cred ca este din cauza ca se misca fff rau motorul la pornire...ff rau! si atinge ceva undeva...

Oricum multumesc pentru sfaturi si datorita voua am rezolvat si problema cu bujiile si pot spune ca problemele de la pornire s-au rezolvat in proportie de 50%. porneste mult mai usor...mai ales acum pe frig...si cred ca asta vara pe caldurile alea mari cand nu a pornit de 2-3 ori tot de la senzorul de temperatura a fost...

Eu cand pornesc tin ambreiajul apasat, o putea fi de la volant?

La electromotor am schimbat bucsele, carbuni...

poate fi de la EGR? si uneori sa ramana blocat pe inchis la pornire?

Cum sa verific lucururile alstea?

Modificat de stefanbnd
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pt a verifica volant ,in timp ce mergi cu masina la relantiu intr-a 1-a sau a 2-a ,bagi si lasi piciorul in acceleratie intr-un ritm ,sa zicem la 1 sec , sa faci sa mearga masina in suturi ,si asculti daca se aud zgomote . daca nu se aude nimic volant e OK .

cu egr-ul parca iti mai spusesem ,de confectionat o garnitura din tabla pentru a obtura teava ce aduce gazele de evacuare in admisie .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

atunci cand mi-ai spus am facut. si nu au fost diferente...si am dat-o jos...din cate stiu cand am curatat egr daca trageai cu gura din el se misca acolo....mai greu dar se misca..oricum vaccumul face o presiune negativa mai mare decat gura mea :)!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ti-am raspuns la intrebarea :cum verific daca nu ramane egr-ul deschis ?

daca nu sunt diferente inseamna ca e OK .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok...atunci alte pareri de la ce ar putea fi? sa ma duc sa ii mai verific odata injectoarele?

pompa tandem poate fi o cauza pentru ca nu s-a uitat nimeni la ea...poate decat pe tester...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cam cât stă spira aprinsă, dimineaţa la temperaturi negative?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sta aprinsa...cam 4 secunde. azi de exemplu...la in jur de -1-0 grade

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

masina mea porneste mai bine ca asta din filmulet. bineinteles ca nu o ia la a 10 cheie ca asta. uitati-va de la secunda 0:44 atunci cand si porneste. ca zgomot este fff asemanator cu al meu. doar ca este mult mai scurt! pentru ca porneste mult mai repede.

oricum a mea porneste din prima cheie 100% doar ca are un zgomot asemanator cu acesta si se zdruncina, smuceste, zguduie motorul!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!