Jump to content

Recomandari motor 2.0 16v abf


Chychy
 Share

Postare recomandată

Imi cer mii de scuze daca s-a mai discutat pe undeva aceasta tema, eu unul nu am gasit si de aceea am deschis acest topic.

Intru cat m-am saturat de CIS, m-am pricopsit cu un motor abf care are unele lipsuri, acestea fiind axele cu came si instalatia electrica. Am vb cu Izo si mi-a recomandat un "megascartz" ca sa scap de cautatul instalatiei electrice si cresterea performantelor. Acum eu am o nedumerire: care e combinatia cea mai buna?

-sa las blocul de abf cu tot cu chiulasa lui si sa fac rost de axe de abf?

-sa las blocul de abf si sa pun o chiulasa de kr daca tot o am pe stoc cu tot cu axe?

-merg axele de kr pe chiulasa de abf?

-auzisem pe undeva ca se poate pune cu ceva modificari o axa de evacuare in locul axei de admisie si se obtin unele performante? se poate?

-in cazul in care pun chiulasa de kr ce curea de distributie folosesc?

Orice sfat este bine venit, nu caut sa obtin putere fenomenala din motorul asta, daca pot sa obtin cei 150 cp si putin peste ar fi mai mult decat suficient.

Multumesc

Modificat de Chychy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

N-am ABF, dar ma gandeam sa trec si eu pe viitor pe el.

Si ma interesasem si eu de axe - vezi ca gasesti pe net info, e pe clubgti.com un thread chiar si cu profilele camelor parca.

Axele de ABF aveau mai multa ridicare, iar cele de KR mai multa duratie parca si o suprapunere mai mare - teoretic ar fi mai "fericit in ture" cu axele de KR, dar ca si curbe de putere/cuplu ai fi mai castigat cu cele de ABF.

Pune-le pe astea de KR cu chiulasa de ABF si vezi cum merge - daca nu iti convine cauti dupaia axe si le schimbi, dar ma indoiesc ca o sa simti ca nu trage "cum trebuie" :icon_cheesygrin:.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asa ma gandeam si eu, dar parca vazusem pe undeva abf cu chiulasa de kr. de asta intreb sa fiu 100% sigur ca fac un lucru bun

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai merge si sa pui chiulasa de KR, dar nu prea ai de ce, s-ar mari RC ce-i drept, dar ar trebui sa mai schimbi cate ceva cred, iar chiulasa de ABF are un "flow" mai bun, e si mai noua, deci probabil mai putin uzata ca ghiduri / scaune ca cea de KR.

Modificat de ment
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

am intampinat o problema: am incercat sa montez axele de kr pe chiulasa de abf. in momentul in care strang cuzinetii dinspre cutie se blocheaza axele. am curatat totul perfect, pus ulei pe ax si pe cuzineti. vreo idee ce ar putea fi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ chychy

poate fi ori chiulasa ori axele strimbe.

ar trebui verificate separat.

ca o curiozitate: ce informatii ai despre piesele astea?? adeca daca una sau alta nu vin de la vreun motor care sa fie supraincalzit.=piese strimbe.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

axele au fost pe un motor functional, stiu sigur, iar motorul se spune ca a functionat, iar axele lui originale au ajuns la Balaur (il rog sa confirme daca e asa). de strans strange doar cuzinetii care vin dupa pinioanele unde vine lantul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e posibil sa fi inversat capacele de la cuzineti, sau sa ii fi intors?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

i-am pus exact in pozitia in care au fost demontati de mine impreuna cu axele cu came de pe alt motor functional

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

demonteaza axa, si vezi cu calusi pusi, cei care se blocheaza, dai cu unghia inauntru, la imbinarea lor cu chiulasa, si vezi daca nu se centreaza bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poti pune linistit chiulasa de KR pe blocul de ABF, probabil o sa pierzi putin cuplu si ceva putere dar nesemnificativ, cureaua de distributie o sa folosesti pe cea de 2.0 16V!!

daca iti cauti digifant 3 o sa ai masina de zi cu si si atat...nici o posibilitate de umbunatatire a performantelor.

cis - functioneaza, e ok, e simplu, dar ...daca nu-l reglezi cum trebuie niciodata nu o sa ai masina competitiva.

megasquirt - putine fire, posibilitati nelimitate de modificare a performantelor (indiferent ce-ti doresti in viitor fie turbo fie compresor, nu te mai intereseaza partea de management ci doar alte componente), este siplu, usor de modificat pentru functiile aditionale si NU trebuie sa platesti pentru fiecare mapare... o data invatat, ti-l mapezi tu cum vrea sufletul tau :D dezavantaje: trebuie sa ai rabdare cu el si sa fi calm :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok, asta am inteles si pana la urma fiind atat de rara instalatia electrica a motorului abf o sa votez cu megasquirt-ul. dar ce sa fac cu axele care se blocheaza in momentul in care strang cuzinetii dinspre cutie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E posibil sa aiba joc lateral prea mic, verifica daca nu cumva sta presat capatul axei pe cuzinet.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum depinde si ce intelegi tu prin 'blocarea' axelor, e normal sa se roteasca greu, trebuie sa invinga arcurile si sa deschida supapele etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

inseamna ca ai amestecat palierele intre ele :D ele au o ordine care trebuie respectata cu sfintenie :D

post-3007-0-26032800-1342946444_thumb.jp

o ilustratie din bentley cu ordinea palierelor.

Modificat de iZOTOPE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am pastrat ordinea. o sa incerc sa fac rost de alti cuzineti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu se pot schimba palierele. Sunt imperecheate cu chiulasa, practic fac parte din ea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

revenind la problema....s-a procurat alt motor, auzit de mine pornit, cu tot ce tine de el, dar vreau sa ii fac un RK pana la vara. Am vazut aici pe forum ca unii colegi au schimbat bielele de ABF cu cele de 2E care ar fi mai rezistente. Merg schimbate pur si simplu sau mai au nevoie de prelucrari? Cuzinetii, din ce am citit tot pe forumuri ar fi cu probleme, cel putin la KR. Merg pusi cuzineti de g60 sau raman la cei stock de ABF? Garnitura de chiulasa se poate pastra cea stock de ABF? ideea e ca as vrea sa il fac turbo cu timpul si de aceea intreb de biele si cuzineti. Ambreajul de 210 rezista in ideea in care motorul ramane aspirat? Sau trebuie trecut la 02A?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, la ABF sunt plug an play inclusiv prinderea pe piston e 21 mm. Nici un fel de prelucrare nu este necesara. (plug and play) Garnitura o dublezi pentru decomprimare sau pur si simplu iei ce am luat eu, gata facuta (garnitura distantier) care o gasesti si pe doua marimi pentru valori diferite de decomprimare. Ca pret e undeva pe la 400 lei deci usor mai scump ca doua garnituri (poate nici nu, ca nu stiu fix cat e una metalica).

Daca il lasi aspirat e chiar indicat 210 (cutie mica). Daca in schimb il turbezi nici o sansa sa tine trebuie 02A.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De cuzineti ce ma sfatuiesti? Garnitura aia minune de unde o i-au? Daca pun una din asta se poate folosi motorul fara turbina pana cand o procur si pe asta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cuzinetii is la fel, garnitura te ajut eu sa o iei de pe ebay de unde am luat-o eu. Nu vad de ce nu o sa il poti folosi..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu e prea decomprimat? intreb pt ca turbina s-ar putea sa o gasesc repede, dar cu galeria e mai greu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si aia e usor, din fonta tot de pe ebay, sau pandesti ceva serpi second tot de acolo. La 150 e buyout la fonta, si inoxu...cum ai noroc...poti pescuii si in jur la 200.

http://www.ebay.de/i...=item53f304f6b4

http://www.ebay.de/i...=item53e92ef230

cum am avut si eu.

Mai ieftin

http://www.ebay.de/itm/Turbokrummer-16V-VW-T3-Flansch-Guss-Turbo-Krummer-1-8-2-0-16V-KR-PL-9A-und-ABF-/181059715325?pt=DE_Autoteile&hash=item2a280000fd

Modificat de Cypor
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!