Jump to content

TUNING STAGE 2 SAU 3 AL MOTORULUI 2.0 TDI-140 CP - 16 VALVE


@DRI@N
 Share

Postare recomandată

Salut.,

In cele ce urmeaza vreau sa va arat cam ce trebuie facut pentru aducerea unui motor BKP la stagiul 2 de putere (adica undeva intre 230-260 Cp) .

Pasul 1 va fi nevoie de o turbina mai mare unii colegi de forum m-au sfatuit sa iau una de Audi Allroad 2.7 TDI - 190 Cp dar eu vreau sa o pun pe cea de pe Audi Q5 3.0 TDI - 240 Cp si anume GTB2260VK la care va trebui modificat actuatorul din electronic in vacumatic .

Ea arata asa : post-20331-0-64396700-1340263651_thumb.j

Pasul 2 va trebui o evacuare coustom din inox eu as vrea sa o fac la cei de la Longlife aceasta este bine de facut in acelasi timp cu Pasul 1 deoarece la turbina cea noua va trebui un al downpipe si flansa adaptoare .

Unii colegi m-au sfatuit sa renunt la catalizator si sa puna teava goala + o toba pentru a nu face zgomot dar nu stiu ce sa fac pentru ca nu as vrea sa am probleme ulterioare cu ITP-ul din cauza gazelor .

Pasul 3 ar fi cel de schimbare al intercoolerului pentru racirea aerului bagat de turbo si a tubulaturii acestuia.

Eu m-am gandit la unul de S3 dar din ce am mai citit pe alte forumuri nu cred ca este neaparat necesara aceasta modificare pentru 230 Cp ci doar ce sare de aceasta valoare .

El arata asa : post-20331-0-17997000-1340263702_thumb.j

Tubulatura cred ca sa-r putea realiza si la baietii care fac evacuari dar nu sunt sigur de acest lucru .

Ea arata asa : post-20331-0-23593700-1340263758_thumb.j

Pasul 4 este cel de upgrade al ambreiajului la care avem doua posibilitati :

Prima doar un upgrade al discului de ambreiaj si al placii de presiune deoarece volantul OEM (indiferent ca este SACHS sau LUK) este capabil sa suporte 550+ Nm .

Arata asa : post-20331-0-82175400-1340264251_thumb.j

A doua varianta de upgrade este un kit complet care contine si volant dar este cel singlemass usurat la 7.5 Kg (dar si la buzunar usureaza) care va duce 600+ Nm, numai ca cei de la SACHS spun ca este "motorsport only" .

Kitul arata asa : post-20331-0-83363500-1340264432_thumb.j

Pasul 5 si cel care-mi da cele mai mari batai de cap ar fi cel cu injectoarele .

Problema este arhicunoscuta cu acestea injectoare de pe BKP-uri iar problema este ca cele OEM s-ar putea sa nu duca nici macar cei 230 Cp asa ca eu m-am gandit sa pun un set de injectoare de pe motorul BMR de 170 Cp - 16 Valve pentru ca sunt tot Siemens si dupa spusele unui mecanic de la mine din oras se potrivesc fizic (adica intrea in chiulasa), problema ar fi daca se potrivesc si pe parte electronica .

Acum daca este cineva care are cunostinta de astfel de modificari aduse asupra motorului BKP rog sa posteze link-uri de unde sa mai trag si eu cate o sugestie / parere, desi nu cred ca se poate face mai mult decat am scris eu aici .

Pasul 6 este un nou soft dar nu stiu la cine sa apelez in privinta acestuia .

Ce recomandati ?

O zi buna,

Si va astept cu link-uri, dar doar dedicate motorului BKP ca asa cu alte tipuri de motoare TDI de Passat am gasit cu duiumul pe GOOGLE.

O zi buna.

Modificat de @DRI@N
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pasul 3 ar fi cel de schimbare al intercoolerului pentru racirea aerului bagat de turbo si a tubulaturii acestuia.

Eu m-am gandit la unul de S3 dar din ce am mai citit pe alte forumuri nu cred ca este neaparat necesara aceasta modificare pentru 230 Cp ci doar ce sare de aceasta valoare .

Nu este neaparat necesar. Cupra are 240CP si are intercoolerul cu capete de plastic. Este insa binevenit, daca ai banii disponibili. Eu am turbina mai mica (mi-a fost frica de asta mai mare ca-mi face praf ambreajul la DSG) si am pus si intercooler-ul. Inca nu am avut drumuri in afara orasului, pe caldurile astea, sa-mi dau seama cata diferenta face insa in mod cert am putut sa imi dau seama de limitarile celui original in vara trecuta, dupa ce am montat turbina.

Tubulatura cred ca sa-r putea realiza si la baietii care fac evacuari dar nu sunt sigur de acest lucru .

Buna o tubulatura din asta. Mie imi tot scapa presiune. Am sa schimb saptamana viitoare iar oringurile la furtune si sunt curios cat or tine.

Pasul 4 este cel de upgrade al ambreiajului la care avem doua posibilitati :

Prima doar un upgrade al discului de ambreiaj si al placii de presiune deoarece volantul OEM (indiferent ca este SACHS sau LUK) este capabil sa suporte 550+ Nm .

A doua varianta de upgrade este un kit complet care contine si volant dar este cel singlemass usurat la 7.5 Kg (dar si la buzunar usureaza) care va duce 600+ Nm, numai ca cei de la SACHS spun ca este "motorsport only" .

Dupa ce am citit experienta colegului Acidutzul cu volant singlemass, as ramane pe DMF

Pasul 6 este un nou soft dar nu stiu la cine sa apelez in privinta acestuia .

Ce recomandati ?

Kostas (mi-a facut mie softul) sau Ginel (a facut la foarte multi, mai ales la BKD+VNT22, cu rezultate foarte bune)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si legat de comversia de injectoare ce parere ai ?

Ce putere au scos baietii cu softurile din injectoarele stock Siemens ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Partea asta nu o stiu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din auzite astea de pe BKP-ul nostru merg pana la 210 cp . si eu sunt f interesat de modificarile de mai sus ma bate gandul de mult insa cred ca o sa ma limitez la 210cp sau prin zona aia . adica o turbina 2,5 tdi plug and play + soft . eventual si un ambreiaj sport .

Modificat de iuly1209
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sa ai probleme cu noxele cu sau fara catalizator. 80 de cai in plus inseamna printre altele si mai multa motorina arsa, deci si noxe mai mari. Eu am ceea ce spune iuly1209 mai sus si deja nu mai respect noxele - si nu am umblat la evacuare deloc(itp facut in primavara). O am in plan, dar stau in cumpana din cauza zgomotului ce va rezulta. Ar trebui sa renunt si eu la catalizator pentru a merita cu adevarat, dar la fel, nu ma icnanta ideea cantitatii mari de fum ce va rezulta.. Tot ce stiu este ca evacuare stock de passat este foarte restrictiva pentru onfiguratia mea actuala.

Sunt solutii si pentru sistemul de injectie Siemens, nu stiu detalii, nu au vrut sa le comunice pana nu bateam palma cu tunerii respectivi.

Intercoolerul stock tine fara probleme puterea pe care ai vrea tu s-o obtii. Colegul Blueysmart cu al sau a3 avea o putere mult mai mare si Fmic-ul stock. La motoarele 2.0 tdi admisia este foarte bine conceputa, aproape "flawless" si nu necesita nicio imbunatatire aftermarket - cel putin nu la nivelul asta. Un traseu nou pt fmic da, pentru ca la presiunea data de un gt2260 sigur iti vor crapa furtunele originale. Eu cu a mea inca nu am probleme, dar sunt cunsocute ca avand scapari oricum majoritatea din fabrica.

Consider ca upgrade-ul la gt2260vk + o evacuare custom turbo-back + soft bun e suficient. Mergi cu ambreiajul care il ai pana crapa si apoi face sia colo upgrade. Daca vrei ceva mai simplu din pdv tehnic si financiar, poti merge pe solutia adoptata de mine. Eu am un soft relativ cuminte si masina ceva mai greoaie + pierderile tipice pe transmisia integrala. A ta fiind fwd, mai usoara, poti opta si pentru un soft mai agresiv de 200-210 cai si cred ca va fi suficient pentru Passat si nici tu nu vei fi dezamagit.

Modificat de Andrei_Tdi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sal.,

La mine nu mai are toba finala de mai bine de un an si deocamdata nu am avut probleme la noxe .

De fapt treaba cu scoaterea totala a tobellor si a pune teava goala este o optiune care tine forte mult si de cine face softul masinii .

Se stie destul de bine ca la noi in RO sunt putini oameni in domeniul softurilor auto care stiu sa faca softuri coustom, iar unul din ei din ce am mai auzit ar fi Rabanne .

Acum legat de evacuare cred ca voi ramane doar la una completa din inox care sa contina un calizator 200 CELL si o toba care o va nlocui pe cea intermediara .

O zi buna .

Modificat de @DRI@N
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Finala are rolul de a reduce zgomotul produs de evacuare, in nici un caz nu acela de a reduce noxele.. Cand pui o turbina mai mare, asa cum vrei tu cel putin, poate sa-ti faca si Dumnezeul tunerilor softul ca vei avea nevoie de evacuare marita ca sa poti scoate puterea aia - si de preferat fara niciun soi de catalizator si teava directa de 76mm! - deci exclus ce ai spus mai sus. Rabanne? :)) ok.. Mergi linistit la Buzau daca vrei un soft super optimizat pentru gt2260. Omul deja are experienta pe 2.0 tdi + aceasta turbina(vezi blueysmart, Avionul.. care au dat rezultate f bune). Parerea mea este ca nu merita sa te lupti atat de mult cu un bkp.. nu ai nicio garantie ca vei ajunge la fel de sus ca ei, cu bkd-uri.

Ca fapt divers, am citit acum un an pe un forum din Slovenia, topicul unui tip care reconditiona/prepara un urs E30. Socul a fost ca el optase sa schimbe motorul original cu un diesel, de la VAG! Si culmea, dintre toate, tocmai un bkp, luat de pe un B6 avariat. Ca sa-l poate modifica cum trebuie, a schimbat sistemul de injectie complet + ecu - operatiune f dificila si costisitoare, a recunoscut si el ca mai bine cauta un BKD. Cert e ca dupa toate sacrificiile si orele de munca depuse, rezultatul a fost unul bun. L-a dus undeva pe la 300 cai.

Ca tine m-am gandit si eu, dar am ajuns la concluzia ca in afara de o "optimizare" nu merita sa-i fac. Asta e, motorul nu e potrivit. Daca aveam BKD, da, CLAR! Cauta-ti mai bine un BKD la dezmembrari, pune-l pe masina si modifica-l pe ala daca chiar vrei.. dar numai tu stii daca merita bataia de cap sau daca-ti permiti sa scoti banii necesari din buzunar .. Chiar si asa, gandeste-te ca va ramane mereu un Passat, o masina mare, greutza.. si tare iti va sta-n gat cand vor sta langa tine(sau se vor tine bine dupa tine) alti soferi cu golfuri cu bkd-uri stock, dar softate la 185, tu avand 210, tunat.

Nu te-ai intrebat de ce nu vezi gtd-uri, rs tdi-uri, fr-uri diesel tunate, duse peste 215-220 cai? Sau, de ce majoritatea 2.0 tdi-urilor tunate, duse la 220+ cai sunt de 140 de cai la baza? (bkd-uri). pentru ca injectia siemens e...praf!

Btw, poti posta un filmulet cu sunetul evacuarii in stadiul actiual, fara finala? Sunt curios cum se aude.

Modificat de Andrei_Tdi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sal.,

Motorul nu am de gand sa-l schimb pentru ca are 35000 km chiar daca masina e din 2007 .

Nu pot sa dau un motor pe care-l stiu ca pe propriul buzunar pe unul cate sa-mi zica nea Vasile ca e de pe una (botita in cur si chipurile masina e a nevestei care nu prea mergea) dar el de fapt are 400000 km.

Legat de filmul cu evacuarea .

Nu am asa ceva filmat dar nici daca as filma nu prea ai ce sa auzi ca nu se aude decat un suierat ca si cand as avea un BOV mai mare montat.

Eu modificarea asta vreau sa o fac doar pentru uzul personal nicidecum pentru mers la curse .

Nu ma pasioneaza liniutele, iar daca ma pasionau luam una 2.0 tfsi nu un tdi .

O zi buna .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce ti-am recomandat sa faci pe motorul actual , BKP, este tocmai ceva pt uz zilnic. Am adus argumente cu privire la motivul pentru care ar fi prea complicat sa faci stage 3 la bkp. Nu am pomenit nimic de liniute. Prin faptul ca am afirmat ca un golf softat ar sta bine langa tine, doream sa scot in evidenta alt fapt pt care nu s-ar justifica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din pacate nu resusesc sa dau de Cipos nu stiu daca se mai ocupa de turbine . imi poate spune cineva care este turbina de 2,5 tdi ( modelul ) care este plug and play pt BKP daca trebuie sau nu schimbata galeria si de unde le pot lua la pret rezonabil ? multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Johnny Bravo

Cipos inca se ocupa. Chiar maine duc masina la el. A avut probleme cu telefonul si nu a raspuns zilele astea. Mai insista maine. Rabdare ca raspunde destul de greu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@iuly1209 - Pe factura trimisa de Cipos la mine, modelul de turbina specificat in ea era urmatorul: GT2056VC - Galeria era identica cu cea a turbinei originale. Deci..Plug & Play.

Modificat de Andrei_Tdi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

salut @dri@n poti sa imi lasi un nr de telefon sa te intreb mai multe despre modificari ? as vrea sa ii fac si eu la a mea ,am tot un bkp

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sal.,

Pentru cei ce dispun de 1400 GBP(Lire Sterline) si doresc sa achizitioneze piesele noi mentionate de mine in postul 1 uitati aici cateva link-uri :

Turbo cu actuator vacumatic (bifati GTB2260VK) :

http://www.darksidedevelopments.co.uk/products/garrett-gtb2260vk-gtb2056vk-and-gtb1756vk-turbocharger-with-vacuum-conversion.html

Tubulatura TURBO -> INTERCOOLER (bifati GTB Turbo Kit + S3 Intercooler - numai daca vreti sa puneti si intercoolerul de S3) :

http://www.darksidedevelopments.co.uk/products/hard-pipework-kit-for-2-0-16v-tdi-pd140-bkd-bkp-engine.html

Intercooler S3 :

http://www.darksidedevelopments.co.uk/products/genuine-audi-s3-intercooler-with-alloy-end-tanks-for-mk5-platform.html

Iar pentru upgrade la ambreiaj si dispuneti de 605 EURO puteti lua de aici volant + disc in functie de ce fel de volant aveti .

Volant SACHS DMF :

http://www.sachsperformance.com/Sachs-Performance-Clutch-Powerclutch/Audi/Audi-A3-8PA-Sportback-09-04-/2-0-TFSI-147-kW-;-CAWB-CCZA-;-09/2004/SRE-Performance-Clutch-Kit::67.html

Volant LUK DMF :

http://www.sachsperformance.com/Sachs-Performance-Clutch-Powerclutch/VW/VW-Golf-VI-5K1-10-08->/2-0-TDI-125-kW-;-04/2009/SRE-Performance-Clutch-Kit::118.html

Ambele volante daca sunt in conditii OK tin 550+ Nm .

Acum spor la cumparat .

Iar ca totul sa mearga brici mai aveti nevoie de un soft custom .

O zi buna .

Modificat de @DRI@N
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar la frane nu se gandeste nimeni ? sau aceasta masina nu trebuie si oprita ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar la frane nu se gandeste nimeni ? sau aceasta masina nu trebuie si oprita ?

Da ai dreptate .

Eu nu am specificat acest lucru deoarece am deja facut acest upgrade .

Am frane de GOLF R20 sau PASSAT R36 ca e acelasi lucru .

Dar este un upgrade foarte scump .

Eu am dat pe ele 650 Euro la dezmembrari (masina R20 avea 1000 km).

 

se pot pune kitul de pe motorul de v6

La ce kit te referi ?

Ca turbo GTB2260VK provine de pe motorul 3.0 TDI numai ca aia are actuator electronic care din ce stiu eu este plug & play cu motoarele de 170 Cp atat PD cat si CR .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

etrierii de la motorul V6 + discuri ca sunt mai mari , air_catalin de frane vorbea , dar cum tu ai deja acest upgrade nu e necesar , pt altii.

Modificat de atti206
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Eu nu de mult mi-am achizitionat un Passat B6 cu motor BKP .. inainte am avut o Skoda Octavia RS 1.8 turbo fiind stock la cumparare , ulterior dusa in aproximativ 260 de cai .. Cat de cat mai am habar despre fenomen .. nu am tinut-o mult dupa investitie si am dat-o la un pret derizoriu .. tuningul nefiind apreciat in Romania :) In alta ordine de idei ...mi-am achizitionat injectoare noi de 2.0 tdi 170 de cai siemens , intercooler de s3 nou , ambreiaj sachs perfomance organic 540 nm+ cu masa simpla ..sunt nemontate pe masina inca ..as vrea sa le pun pe toate in acelasi timp apoi la soft ..Insa ce nu stiu este pentru ce turbina sa optez :) as merge pe un gtb 2260 dar nu stiu exact cat de jos incarca fiindca e masina mea de zi cu zi si nu as vrea sa incarce prea tarziu ...Eu sper la un 240 de cai si 500 nm :) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Salut Adrian, ma bate si pe mine gandul sa schimb turbina cu gtb2056vk , sa imi faca down-pipe, tubulatura intre turbo si intercooler si bineinteles soft custom. Deocamdata am doar soft de la 140 la 170cai, egr anulat mecanic si din soft si toba pe diametru 63 cu renuntare la catalizator- poate am mai castigat din anulat egr si din toba aproximativ 3-4cai . Ma intereseaza si pe mine sa aflu daca pana la urma a incercat cineva un tuning stage 2-3 la passatul asta bkp si care sunt rezultatele ca sincer m-am cam saturat de asa zisul tuning de la 140 la 170 cai pe care cam toti si l-au facut. Vreau sa aud de passat bkp de 250 cai care ii da ceata bmw-ului 530d de prin 2005-2007. Sa auzim de bine! 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E complicat de anulat egrul? Ai putea da detalii despre cum se face? Nu ai probleme cu noxele?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu am cunostinte mecanice asa de avansate, dar din cate am inteles s-a sudat o tablita acolo sau ceva de genul dupa care am fost la Voinea(el imi facuse softul initial) si mi-a anulat egr si din soft. Despre noxe... ma abtin.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut Adrian, ma bate si pe mine gandul sa schimb turbina cu gtb2056vk , sa imi faca down-pipe, tubulatura intre turbo si intercooler si bineinteles soft custom. Deocamdata am doar soft de la 140 la 170cai, egr anulat mecanic si din soft si toba pe diametru 63 cu renuntare la catalizator- poate am mai castigat din anulat egr si din toba aproximativ 3-4cai . Ma intereseaza si pe mine sa aflu daca pana la urma a incercat cineva un tuning stage 2-3 la passatul asta bkp si care sunt rezultatele ca sincer m-am cam saturat de asa zisul tuning de la 140 la 170 cai pe care cam toti si l-au facut. Vreau sa aud de passat bkp de 250 cai care ii da ceata bmw-ului 530d de prin 2005-2007. Sa auzim de bine! 

Sal.,

Nu prea ai cum sa ajungi la 250 Cp cu ceea ce vrei tu .

Asta din cauza ca injectoarele nu pot uraca mai mult de 220 / 230 Cp (asta e limita lor) .

Ca sa ajungi la ce vrei tu ai nevoie pe langa :

DOWN-PIPE + EGR-off

De o evacuare completa de inox sau inconel .

Si un sistem suplimentar de injectie WATER-METANOL dar nu cred ca merge pe BKP-urile noastre asa ceva (eu unu nu am auzit) .

Si de cele scrise de mine in primul post .

O zi buna .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cred ca am cum pentru ca poti gasi sa schimbi diuzele injectoarelor si softul custom facut in Belgia. Nu cred ca pentru 250 de cai ai nevoie de water-methanol injection. Vedem pe viitor ce iese, deocamdata i-am montat arcuri sport Eibach si amortizoare sport Sachs si deja e alta treaba cum sta in curbe.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!