Jump to content

martor combustibil vw bora 1.9 TDI ALH


andrei.aivanoae
 Share

Postare recomandată

Am facut astazi RAR-ul la masina din semnatura, in vederea inmatricularii.

 

Inainte sa intru la ei, tocmai mi s-a aprins martorul de la combustibil.

 

Cand mi-au luat noxele mi-au turat-o foarte tare, am vazut dupa aceea 4 rapoarte de incercare la turatia de 5040 RPM.

 

Cand am plecat cu masina am vazut ca martorul de la combustibil nu mai piuie cand pun contactul si nu mai ramane aprins dupa ce pornesc motorul, desi, normal, nivelul de motorina trebuia sa fie chiar mai mic.

 

As vrea sa va rog sa-mi spuneti doua lucruri:

- credeti ca s-a dereglat ceva in urma turatiei foarte ridicate? plutitorul din rezervor sau o problema electrica ?

- m-am certat dupa aceea cu cei de la RAR pentru ca mi-au ucis motorul, am vazut ca in bord zona hasurata la turometru e undeva in zona de 4500 RPM, deci dupa aceasta turatie e clar ca poate fi afectat motorul

 

Ma ajutati cu niste pareri in legatura cu aspectele astea?

 

Multumesc mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 66
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • silviuc1981

    14

  • PaulG91

    13

  • MRC

    7

  • andrei.aivanoae

    6

Top Posters In This Topic

Posted Images

in ceea ce priveste acel martor trebuie sa sti ca nu e ft precis, si ca daca in drumul tau catre RAR motorina s-a miscat prin rezervor si in medie statea sub 7 l e normal sa il aprinda, iar la RAR cum este o suprafata plana, motorina de fapt sa se aseze si sa isi dea seama ca are vreo 8-9 l de exemplu. nu trebuie sa iti faci griji din cauza asta, p sa vezi ca daca mai mergi un pic cu masina se va aprinde din nou. Sau alta data vei pati cazuri in care se va aprinde becull chiar cand esti langa pompa, bagi 5 l si tot sa nu se stinga. Oricum trebuie sa sti ca nu a patit ceva din cauza turatiei, deci poti sta linistit

 

In ceea ce priveste turatia motorului te-ai agitat degeaba si nu ai avut treptate. Pentru masurarea noxelor la MAC(motor cu aprindere prin comprimare) in regulamentul de la RAR numit RNTR 1 specifica clar in Anexa 13 la reglementari, alineatul 2 Autovehicule cu MAC

ca opacitatea se masoara la turatia de relanti si la turatia de intrerupere a alimentarii(turatia la care regulatorul de turatie al pompei de injectie intrerupe alimentarea-turatie numita si limita de fum in termeni tehnici). Ai urlat degeaba la om ca el doar isi facea treaba asa cum este normal si precizat in regulamentul RAR- care este acelasi cu cel din statiile de verificare din UE la fel si cum tu ti-o faci la tine la lucru, si nu vine cineva neinformat care nu stie regulile la tine sa urle la tine si sa iti zica ce faci. Daca cumva masina nu reusea sa atinga acea turatie in schimb sau patea ceva singurul lucru care insemna era ca masina nu era pregatita de inspectie, nu ca a gresit omul cu ceva, asa ar trebui dupa regulament sa fie turate toate masinile inclusiv la ITP-,  dar stai linistit ca in niciun caz turatia motorului nu afecteaza beculetul de benzina.

 

Daca ai nevoie sa iti ofer RNTR-ul sa ma contactezi pe PM e prea mare pt a-l uploada pe forum

Modificat de paulghidel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru informatii, m-am mai linistit putin...nu te supara ca te intreb, nu e nici o ironie, dar esti atat de bine documentat... lucrezi cumva la RAR ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu, fac facultate in domeniu- an terminal si dupa ce termin pot alege sa lucrez in proiectare sau productie de componente auto, service-uri auto, statii ITP, sau bn inteles la RAR, si ni s-au oferit informatii care sa ne ajute oricare ar fi drumul pe care il apucam

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si ...Paul....nu am urlat...i-am zis doar ca putea s-o tureze mai cu mila, am vazut ca altele, tot diesel care au intrat dupa mine nu erau turare atat de tare si de atatea ori cum s-a intamplat la mine...eu stiam ca ITP-ul la diesel se ia pe undeva intre 3000 - 4000 RPM, am vazut ca mi-a dus-o dupa zona hasurata pe turometru...eu care tin la masina, m-am ingrijorat sa nu-mi afecteze motorul sau vreo sonda...

 

Daca tu zici ca e totul OK dupa o astfel de procedura...am tot interesul sa nu ma stresez si din motivul asta, pentru ca sunt atatea motive de stres in viata asta...


As fi insa curios daca vreunul din angajatii RAR ar face testul de opacitate la masinile personale tot la turatii de 5000 RPM (la diesel ma refer)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in acelasi RNTR scrie ca la benzinare se masoara intre 2000 si 3000  Iar la diesel se masoara la turatia la care regulatorul de turatie intrerupe alimentarea, pe scurt turatia maxima pe care o poate masina.

Datorita acestui citat "m-am certat dupa aceea cu cei de la RAR pentru ca mi-au ucis motorul" am zis ca ai urlat la bietul om, pt ca nu vad in niciun fel in care te poti certa cu un om vorbind cu un ton calm si jos.

https://www.dropbox.com/s/i7q4x1z3h1u1mi1/rntr1_nou.pdf Ca vad ca tot nu ai incredere ca asa e...lectura placuta....La pagina 114     2.1 gasesti ceea ce ai tu nevoie.

Daca cumva masinile celelalte diesel care au intrat dupa a ta erau turate mai putin(asta in cazul in care ai putut sa vezi turatia) a fost 1 erau mai vechi ca a ta cu motoare care nu se tureaza la maxim pana la 5000 rpm ca nu duce fie pompa fie motorul, dar te asigur ca cel care incearca sa le tureze tot la maxim apasa pedala, sau erau mai noi decat a ta avand anumite sisteme care impiedica turatiile excesive cand masina sta pe loc in mod electronic, la o turatie departe de a fi cea comandata de regulatorul de turatie, lucru care de ex in testele de noxe la facultate l-am intalnit pe tiguan, pasat cc, sau un Citroen c5 din 2000 cu cutie automata, dar in toate cazurile masinile sunt turate la turatia maxima pe care o permite sistemul de limitare(clasic prin regulator de turatie) sau electronic 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Paul, am inteles toate argumentele tale tehnice care sunt imbatabile, sunt cele ale unui specialist in domeniu si nu le contest...

 

Opinia mea era comparativa cu faptul ca, in regim de mers si nu in gol, nu ajungi niciodata la turatia de 5000 RPM cu un motor de 90 CP, cred ca nici la 180 km/h nu ai turatia de 5000 RPM, iar intrebarea mea catre tine este...daca o tura la 4000 RPM de ex, nu ieseau emisiile de CO2 care trebuiau trecute in carte ? 

 

Adica de ce era musai sa o tureze la turatia de intrerupere, nu putem judeca putin si in spiritul legii, era musai doar in litera ei ?

 

Ma gandesc la tine ca vei fi un specialist tanar in domeniul auto si poate vei proceda putin altfel, ca nu e o ilegalitate...totusi astea sunt motoare, nu sunt bucati de fier-beton, de ce trebuie turate la maximum pe care-l duc ? Doar pentru faptul ca scrie in RNTR si pt ca un angajat al RAR, trecandu-i prin mana sute de masini, nu face altceva decat sa le priveasca la fel cum medicii legisti privesc operatia de autopsiere, il doare fix la basca pe cel de la RAR daca dupa operatia asta mie motorul incepe sa-mi tacane sau sa-mi consume ulei, bineinteles ca raspunsul va fi "nu e de la aia, e altceva, e veche frate, ce vrei...."

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DAr in tr 1 sau 2 nu ajungi la 5000 rpm ?

Daca motorul este in parametri nu ii dauneaza cu nimic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in treapta 1 daca te enerveaza unu la semafor pana la 45-50 km/h  sau in a 2-a in vreo depasire pana la 100 km/h cand lasi masina sa se tureze, pentru ca orice motor diesel are turatia de putere(aia in care da puterea maxima) aproape de acea limita a regulatorului tu poti sa o turezi. Motoarele Diesel ar merge turate mult mai mult dar de aceea se pune regulatorul de turatie pentru ca peste o anumita turatie arderea nu mai este completa si iese acel fum negru pe care te asigur ca si tu il scoti daca te tine un tir pe o portiune lunga la 70-80 km/h, mai si ploua poate, te-ai saturat de cat ai stropit geamu pt a mai putea vedea ceva si cum ai prins o portiune dreapta ii vei da din a 4-a sau a  5-a viteza a 3-a pt a avea putere maxima sa te duci pana aproape de 120 in o singura viteza in cel mai scurt timp posibil, si atunci nu iti va pasa cat de tare o turezi ci faptul ca te-a scos din o situatie in care poate iti venea un alt tir din fata. Daca citeai mai bine el nu pentru cantitatea de CO2 tureaza masina, ci masina trebuie turata pentru a vedea cantitatea de PPM (OPACITATEA) (adica particulele solide de poluant care defapt inseamna acel fum negru si care se masoara cu un opacimetru si care apare doar la MAC-uri) si aceasta cantitate de PPM trebuie sa se incadreze in niste limite, iar la turatia de regulator este cantitatea maxima pe care o emite masina si aceea trebuie sa se incadreze in limite, nu la 4000 cand este cu 30% mai mica cantitatea, deoarece ea creste exponential cu turatia:). Inteleg ca ai masina noua, ca ai muncit pt ea mult probabil, eu pt a mea stiu ca am muncit 2 ani de zile dar crede-ma ca nu are nimic, daca de exemplu vrei sa faci un asa zis tuning de test, sunt multi maestrii care vor sa vada cat duce motorul ca si turatie si am vazut un motor ca al tau la care i-a fost scos din functie regulatorul si a mers pana la 6300 RPM si nu a dat ortul popii, inca merge in continuare, dar si cantitatea de PPM intre 5000 RPM si 6300 era cu 60% mai mare fara regulator(de unde si rolul acestuia)si ca daca ar fi avut in cel mai rau caz ar fi aratat-o acum in siguranta, nu in mijlocul unei depasiri cand te lasa fara putere si te vedeam la stiri sub tir.

Modificat de paulghidel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Paul, apreciez si citesc cu interes tot ceea ce-mi scrii si multumesc pentru timpul tau, am de invatat de la oameni ca tine si ca Al Bundy, dar sa stiti ca eu pana acum nu am depasit 2500 RPM cu masina in mers, de asta cand am vazut cum urla motorul pe stand...si dupa aia am vazut pe rezultate 5040 RPM...Dar daca spuneti voi ca nu se intampla nimic ....

 

Si hai s-o luam altfel, Paul, daca nu iesea PPM-ul si nu era in parametri la 5000, ce se intampla, ma trimitea sa schimb motorul ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pana la a schimba motorul trebuia cercetat poate regulatorul intrerupea alimentarea prea tarziu, sau sistemul de catalizatoare nu isi mai facea treaba complet. Si cu asta ar trebui sa ne mutam ca suntem putin cam offtopic. 

 

P.s. Avand in vedere ca ti-ai luat un motor TDI, nu unul SDI, pentru protejarea turbinei este recomandat sa mergi pana la cel putin 3500 rot/minut macar la primele viteze 1-2-3, altfel ea nu isi face ciclul de rulaj, complet, apar depuneri mult mai mari, si in curand apar probleme atat ale turbinei cat si ale EGR-ului cat si catalizatorul se va infunda mai repede:)

Modificat de paulghidel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci rolul regulatorului de turatie e sa taie alimentarea cu combustibil cand turatia depaseste maximul admis si in felul acesta motorul va fi protejat ?

 

Functioneaza si in gol, la relanti ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, el taie alimentarea pentru a limita turatia motorului, poluarea si pt a-l proteja:) acela este in componenta pompei de injectie protejaza motorul fie ca e in viteza fie ca e scos in viteza, functioneaza in gol dar la turatie maxima nu la relanti. Principiul de functionare este al unor greutati care sunt impinse de forta centrifuga(care creste o data cu turatia) si care imping o parghie care limiteaza cantitatea de motorina debitata de pompa de injectie catre injectoare, fara motorina=> scade turatia motorului

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles, Paul, insa protectia functioneaza doar daca regulatorul de turatie functioneaza in mod optim, daca insa regulatorul de care tu vorbesti nu se comporta normal, motorul nu mai e protejat daca duci masina pana la o turatie apropiata de cea de taiere...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tu nu intelegi, turatia de taiere a combustibilului este intotdeauna turatia data de regulator, adica in cazul masinii tale de 5000rpm

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles Paul...si cum se comporta mai exact cand se atinge turatia de taiere? scade automat turatia sub 5000 chiar daca pedala e la podea, sau se opreste brusc motorul ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

continua sa mearga doar ca scade putin, dupa care iar creste...apasa la maxim acceleratia si vei vedea:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intre noi fiind vorba, sa o fac cu mana mea ? Niciodata ! Abia peste 2 ani am ITP-ul, daca ajung cu sanatate, poate scap mai ieftin la statia ITP decat la RAR :)

 

Deci problema initiala de la care am continuat discutia in cadrul acestui post, cea legata de faptul ca dupa ce-am iesit de la RAR nu mi s-a mai aprins martorul de la combustibil...tu ziceai ca n-are legatura...totusi avand in vedere turatia extrema de 5000 RPM, nu crezi ca e posibil sa se fi decalibrat ceva ?

 

Teoretic am plecat de la RAR cu mult mai putina motorina decat am intrat, avand in vedere turatiile cu care s-a lucrat...martorul de la combustibil trebuia sa se aprinda intr-o mult mai mare masura....am mai mers 100 m si am alimentat,  acum sa astept sa scada din nou si sa vad daca se mai aprinde...

 

As vrea sa nu se fi creat nici o problema, am masina de putin timp si n-am reusit nici macar sa-i fac consumul, iar aprinderea martorului ma ajuta sa-i fac un consum..astept sa se aprinda si imediat pun 10 l si vad cati km merg pana se aprinde din nou....dar nu doar pentru asta, ma ajuta sa nu risc sa raman vreodata fara motorina 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Te panichezi degeaba, nu are nicio treaba turatia cu decalibrarea acului. 

 

Cum a zis si colegul, daca masina sta pe loc, acul se mai poate ridica putin, pentru ca se stabilizeaza nivelul de motorina in rezervor. Exista si posibilitatea ca acul de la motorina sa fie decalibrat dinainte sa iei tu masina. Daca ai vcds fa un output test pe ace.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

masina mea de exemplu este setata sa aprinda becul la 10 l(intrucat mi-am pus gpl si e indicat sa am in permanenta 10 l benzina in rezervor) dar daca pun interfata pe masina si citesc valoarea data de acel combustibil in litrii de exemplu imi arata 15 l benzina, si daca accelerez benzina se duce in partea din spate al rezervorului si volumul indicat in functie de cat de tare accelerez scade pana la 10-11 l, In mod normal beculetul se aprinde la 7 l, daca tie masina mai avea 8 l si tu in drumul catre RAR ai mers motorina se dusese in spatele rezervorului si dupa o perioada de timp a facut o medie destul de mare de timp in care nivelul masurat a fost sub 7 l si atunci normal ca a aprins becul, dar stand la RAR pe drum drept si-a dat seama ca ea avea de fapt 8 l... e simplu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

continua sa mearga doar ca scade putin, dupa care iar creste...apasa la maxim acceleratia si vei vedea:)

totul bine si frumos, pana aci, unde ai dat-o in bara ;). Vezi in tabelul de mai jos, harta de limitare a cuplului la un motor diesel, nu e de 90, e de 130, dar ideea e tot aia.Lina de sus e turatia, prima colana e presiune atmosferica, iar urmatoarele sunt cantitatile injectate maxime admise. Vezi ca la turatia 5200rpm, cantitatea injectata este zero mg/rot, asta insemna ca se taie injectia. Pana cand? Pana turatia scade la 4800, si tot asa, nu e nici un excentric, nici o forta centrifuga, e elctronica.

          turatie                                        

press    0 550 551 1000 1250 1500 1750 1900 2016 2247 2499 2750 3000 3250 3500 3750 4000 4250 4500 4800 5200

1000     0    0   31    31      40     48      54     56     55    54      53     52     51    50      49     48     47    44     39      32      0

Deci, silviu,  acul nu ti s-a dereglat de la asta, si si motorul ,daca e in mintile lui, nu a patit nimic. Astea nu-s facute sa crape prima data cand a muscat jarul, merg 500.000km lejer in conditii de exploatare normal. nici vechile dacii nu-s asa.

Aropos, ai mai mes cu masina sda vezi daca se mai aprinde becul ala? mai mergi cu ea 10km de proba, sa vezi ce se intampla.

 

 

PS: s-a cam pus aiurea tabelul, dar se intelege ideea.

Modificat de marius1982.11
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asta nu ma pot contrazice cu partea electronica, totusi sunt in Romania si testele la facultate le facem pe motoare cu injectoare mecanice, avem si motoare noi(unul dintre ele este cel de 1,6 aparut in generatia Golf 6 dar este pentru prezentari, nu sa il omoram noi la laboratoare:)....si cartile sunt la fel de vechi, sau reeditate cuvant cu cuvant dar o coperta noua cu un alt nume pe ele:))

Modificat de paulghidel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inca nu am vazut cum e la ALH, dar am o banuiala ca e fix asa. daca aflu, am sa va anunt. Este pe pompa de injectie o valva care taie alimantarea, N108, si una care regleza alimantarea N146,  una din ele poate sa indeplineasca acest lucu.

 

LE: aparent tot asa e si la ALH, chiar la turatie mai mare.

post-34985-0-23868500-1391713531_thumb.j

Modificat de marius1982.11
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Paul si Marius, am verificat in seara asta de mai multe ori o chestiune si pot s-o spun cu certitudine...in urma turarii excesive a motorului am ramas cu o vibratie pe care n-o aveam inainte (100%), dupa ce opresc motorul se ”zguduie”  si caroseria, chiar daca motorul e incalzit la 90 am mai vazut si la alte masini problema asta pe care le-am verificat inainte de a o cumpara pe asta, am intrebat si mecanicii care spuneau  ca e de la volant vibratia asta...a mea nu avea asa ceva pentru ca am pornit/oprit pana s-o cumpar pe asta alte 20 masini, asa ca stiu diferenta...acum si a mea face la fel...tot nu are legatura cu fortarea motorului de astazi ? Am luat-o eu razna ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!