Jump to content

intrebare calorifer habitaclu desfintat de tot.


IdaMK1
 Share

Postare recomandată

Buna vreau sa stiu si eu daca caloriferu din masina de sub bord pot sa il desfintez si prin el sa circul cu ajutorul unei pompe apa foarte rece sa imi dea racoare in masina?... ce spuneti ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cristi_eftimie

si de unde o sa ai apa foarte rece mereu in masina?

iar la iarna ce o sa faci?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna ideea. 90% din AC e rezolvat. Mai ramane 10% din problema, de unde faci rost de apa rece, :frigbaitata:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hahahahahahahaha good one ---^

Modificat de Intrus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mam gandit si de unde o sa am apa rece... pai sub parbriz intro parte a aerotermei si in alta o sa fac din fibra 2 bidoane sa zic asa in care va fi apa rece si in apa voi pune gheata care se gaseste la orice peco la pretul de 7 lei 2.5 kg... care ar ajunge la aproximativ 300 km :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ce nu iti iei tu un ac portabil si cu un invertor de curent de la 12 la 220 rezolvi problema si mergi cu caciula in masina la 40 grade afara? :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trecand peste exemplele de mai sus , iti propun ceva ce poate functiona ,e adevarat nu la randamentul unui compresor de aer conditionat , dar poate sa iti sufle niste aer rece in fata , este vorba de un modul peltier , modul termoelectric ce produce caldura si frig. La aplicarea tensiunii de functionare, o parte a modulului devine rece, iar cealalta calda.Un modul de 250w are cam 60x60x5 mm si cred ca e suficient pt ceea ce vrei tu . Foloseste cu incredere Google sa vezi exemple de agregate ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ce nu iti iei tu un ac portabil si cu un invertor de curent de la 12 la 220 rezolvi problema si mergi cu caciula in masina la 40 grade afara? :lol:

Cea mai buna solutie cu conditia sa mai montezi un alternator suplimentar pe care sa il exciti doar cand pornesti invertorul & AC-ul

La elementul peltier trebuie sa ii asiguri racirea fetei calde pentru ca altfel nu faci nimic decat un vant rece fara a reusi sa scazi temperatura in habitaclu. Si oricum randamentul e scazut si ar trebui mai multe elemente sa poti face ceva.

Faza cu bidoanele de apa cu gheata si plimbatul apei prin calorifer e SF.

Incercati sa nu mai umblati pe afara cu capul descoperit pe vremea asta ca uite ce idei va vin.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Normal ca trebuie asigurata racirea fetei calde , asta se poate face printr-un radiator suficient de mare si un ventilator , si in plus omul vrea doar un vant rece care de obicei scade temperatura din habitaclu, nu vrea congelator in masina , iar partea cu invertor : sunt prea multe pierderi de energie implicate si foarte multe costuri , invertor de putere mare ( un invertor de 1500w duce in regim continuu cam 500w )minim 100 eur + alternator sa poata duce puterea absorbita de invertor inca vreo 100eur+ aparatul portabil de aer conditionat care costa cam 150 eur si consuma cam 2 kw , ajungi la pretul unui AC second hand ..

.In plus la ideea mea cu modul peltier , prin inversarea polilor modulului iarna te poti incalzi cu el ,si randamentul modulului este dat de cat de rece e partea calda in cazul folosirii pt racire , cu cat se foloseste un radiator mai mare care sa asigure racirea acelui modul cu atat temperatura pe partea rece e mai mica .

Am zis mai sus ca randamentul fata de AC e mic , dar cu 300 de lei poti face o incercare , de la 300 de lei la cel putin 400 eur e diferenta mare .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da nu vad de ce nu ar fi buna varianta mea? cea cu circulatul apei ... DE CE? are vreo hiba ca nu inteleg?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu merge fiindca se va incalzi apa aia imediat. Evident mai repede sau mai incet in functie de cat de tare vreis a racesti in masina si ce volum de apa ai.

In principiu apa are un coeficient de caldura specifica foarte mare, adica poate sa inmagazineze multa energie. Partea proasta e ca tu ai nevoie de foarte multa energie ca sa racesti cat de cat habitaclul masinii. Deci iti va trebui ori un volum de apa foarte rece (gheata), ori un volum mai mare de apa la temperaturi accesibile. Ambele cazuri sunt nepractice, ca doar nu esti nebun sa cari cu tine de fiecare data cand pleci cu masina 50l de apa rece de la frigider.

Singura alternativa la ac clasic este cu peltier. Eu chiar mi-am cumparat doua bucati de 260w, cum zice si gaby mk1 de 60x60 mm. Problema mare in cazul lor este disiparea caldurii. Desi initial am zis ca scap usor cu niste radiatoare mai mari mi-am dat seama ca risc sa le prajesc. In plus fata de ce caldura transfera el un peltier mai produce si caldura din cauza curentului mare. In final se ajunge la ceva de genul 6-700w de caldura ce trebuie disipata. Solutia exista, trebuie folosita racire cu apa. Vreau sa folosesc un radiator pt caldura de habitaclu prin care sa circule apa pt racirea partii calde.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

veste proasta: gheata care se gaseste la orice peco la pretul de 7 lei 2.5 kg s-a scumpit de azi cu 10 bani pe kg :drunken:

lasati-o draq de discutie, e de la canicula?

Modificat de nedelx
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bun daca voi ziceti asa.. hai sa luam cealalta varianta... sa iau un AC de pe un tico sau un matiz... sau de ce nu un G3 ca sunt usor de gasit nu ca cele de golf 2... dar ce trebuie aicia... cum se leaga?....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hai sa vedem ... compresor, radiator, tevile si butelia de freon nu? asta trebuie?? cum functioneaza? ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu se stie daca ai posibilitatea sa montezi(motorul nu iti permite sa prinzi compresorul de clima) pe el.Mai adauga:curea auxiliare,cablaje electrice + butoane,radiatorul din masina..etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

http://www.germanele...ucts&pid=855205 cred ca asta ti-ar fi de folos fara alte chestii....

simplu si elegant

Acel dispozitiv e degeaba. M-am intepat si eu cu unul din LIDL. E o poanta de aparat care nu face mare lucru. Cel putin nu la temperaturile de la noi vara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aparatul asta are efect daca aerul este uscat. Dar la noi nu este cazul, in zilele calduroaste umiditatea aerului depasind 80%.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Referitor la aer de pe g3 , majoritatea blocurilor motor de pe g3 sunt la fel ca cele de pe g1 , cu diferente minore , singurul care e total diferit e cel vr6,deci nu ar fi o problema chiar asa mare montarea compresorului + schimbarea curelei + niste fulii pe acolo, problema e traseul conductelor si a caloriferului pentru interior , si instalatia aia electrica nu e capat de lume. Daca se vrea se poate .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Normal bine punctat gabi... in plus nu cred ca trebuie fuliile schimbate deoarece pot pune compresor de tico care are fulie pentru curea ingusta ideea insa e urmatoarea. Care e principiul de functionare?ce trebuie? compresor, conducte radiator mare, butelie freon si calorifer interior nu ? cam atata... compresor si radiatoare am de ford mondeo insa aicia trebuie umblat la fulii... dar nu ar fi asta un impediment, mai trebuie furtunele care pot pune din cupru nu ? ... haideti fratilor sa facem ceva pe babutele noastre ca cu caldurile astea te sinucizi in masina:(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E cat se poate de simplu din prima privire... dar am si eu 3 intrebari ce e expansion valve de ce intra aeru cald si iese rece dupa el pare a fi doar o valva... sau ce e ? 2 radiatoru din fata trebuie racit cu ventilator sau nu? 3 trebuie sa fie furtunele neaparat din aluminiu sau cupru sau pot fi si din cauciuc...?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!