Jump to content

Eroare cutie DSG - No Communication with Transmission Control Module


adyp2003
 Share

Postare recomandată

Salut,

Zilele trecute un prieten de al meu a patit buba cu DSG-ul. A venit seara acasa, a parcat masina bine mersi, totul era ok, iar a doua zi nu mai reusea nici macar sa o porneasca. Punea contactul in prima pozitie, ii aparea pe ecran "ESP error" (asta e o consecinta de fapt) si ii clipocea litera P a schimbatorului de viteze. Daca incerca sa actioneze demarorul nu se intampla nimic.

Masina este o O2FL (iunie 2009) cu motor 1.8TSI si cutie DSG cu 7 trepte.

Am incercat sa o scanam cu VCDS si pe multe module primeam eroare ca nu se poate comunica cu electronica DSG-ului.

Apoi, am luat cartea masinii si am gasit ca siguranta "aparatului de comanda pentru cutia de viteze automata" (de 15 amperi), precum e denumita in manual, era arsa. Am incercat sa o inlocuiesc cu una identica de la stergatoare, dar a pliciuit-o instant si pe aceea. Oare trebuia sa ii scot borna bateriei inainte sa montez "noua" siguranta?

Un alt lucru ciudat e ca in urma cu ~350km a primit o eroare la becuri (Parking Light Left Front (M1) - 010 - Open or Short to Plus - Intermittent).

Cand am deschis capota, am mai sesizat si un zgomot precum un rontait fin cand era pus contactul (altfel nu se auzea) de dedesubtul prizei de aer a admisiei. Parca pe acolo prin zona e mecatronicul, nu? Montat pe cutia de viteze si orientat spre fata masinii?.. Pot sa va zic sigur ca nu era zgomot de calibrare a clapetei de acceleratie.

Rezultatele scanarii le-am pus mai jos.

Toate erorile au aparut in aproximativ acelasi moment si sunt stocate cand odometrul arata 36503 km.

Nu am incercat cu alta baterie, iar eroarea stocata la motor arata ca tensiunea era de 11.7V in acea clipa. Totusi, farurile se aprind ok (xenoane) si a reusit sa imi arda siguranta imediat ce am inlocuit-o.

Daca aveti vreo idee sa mai incercam ceva inainte sa mergem in service v-am fi recunoscatori pentru ajutor. :)

Mentionez ca interfata nu e originala din pacate si e cam veche (VCDS Version: Beta 812.4). De aceea nu cred ca a decodat totul corect/complet.

Am sters rezultatele scanarii pentru modulele care nu prezentau interes.

Nu a gasit labels pentru motor, usile fata, climatronic si imobilizator (Labels: None), dar la unele a gasit ceva erori inregistrate pe ele.

La senzorii de parcare, centrala electrica si la volan iar am avut ceva probleme cu labelurile (Labels: Redir Fail!).

Unele module aveau liniile astea in loc de rezultate, dar nu cred ca ar fi ajutat cu ceva sa investighez in plus in directia asta:

Climatronic ---> No ASAM data available for this controller:"EV_Climatronic" .

Imobilizator ---> No ASAM data available for this controller:"EV_Immo_UDS_VDD_RM09" .

--------------------------------------------------------------------------------

01-Engine -- Status: Malfunction 0010

02-Auto Trans -- Status: Cannot be reached 1100

03-ABS Brakes -- Status: Malfunction 0010

09-Cent. Elect. -- Status: Malfunction 0010

16-Steering wheel -- Status: Malfunction 0010

17-Instruments -- Status: Malfunction 0010

19-CAN Gateway -- Status: Malfunction 0010

-------------------------------------------------------------------------------

Address 01: Engine (CDA) Labels: None

Part No SW: 1Z0 907 115 F HW: 1Z0 907 115 F

Component: 1.8l R4/4V TFSI 0020

Revision: AAH03--- Serial number:

Coding: 0203000C24070160

Shop #: WSC 73430 790 00000

1 Fault Found

049409 - No Communication with Transmission Control Module

U0101 - 000 - -

Freeze Frame:

Fault Status: 01100000

Fault Priority: 0

Fault Frequency: 39

Time Indication: 0

Date: 2111.15.31

Time: 31:63:63

Freeze Frame:

RPM: 0 /min

Load: 0.0 %

Speed: 0.0 km/h

Temperature: 21.0°C

Temperature: 21.0°C

Absolute Pres.: 1000.0 mbar

Voltage: 11.684 V

Readiness: 0000 0000

-------------------------------------------------------------------------------

Address 02: Auto Trans

Cannot be reached

-------------------------------------------------------------------------------

Address 03: ABS Brakes (-----) Labels: 1K0-907-379-60EC1F.clb

Part No SW: 1K0 907 379 AE HW: 1K0 907 379 AE

Component: ESP MK60EC1 H35 0106

Revision: 00H35001

Coding: 113B401C09220002881102E9901B0041ED00

Shop #: WSC 73430 790 00000

1 Fault Found

01315 - Transmission Control Module

004 - No Signal/Communication

Freeze Frame:

Fault Status: 01100100

Fault Priority: 2

Fault Frequency: 1

Reset counter: 115

Mileage: 36503 km

Time Indication: 0

Date: 2104.14.27

Time: 14:27:39

Freeze Frame:

Count: 0

Count: 12

Count: 12288

Count: 8195

Count: 41728

Count: 512

Count: 0

Count: 0

-------------------------------------------------------------------------------

Address 09: Cent. Elect. (J519) Labels: Redir Fail!

Part No SW: 1K0 937 087 HW: 1K0 937 087

Component: BCM PQ35 H 020 0358

Revision: 00020000

Coding: 40180AB8D00508C04008008011009124057100AE626D8D605C0440000000

Shop #: WSC 73430 790 00000

Part No: 1Z1 955 119 C

Component: Wischer 09100 22 0601

Coding: 00D7B7

Part No: 1K0 955 559 AH

Component: RLS 201008 05 54 0402

Coding: 0730ED

2 Faults Found

01315 - Transmission Control Module

004 - No Signal/Communication

Freeze Frame:

Fault Status: 01100100

Fault Priority: 6

Fault Frequency: 1

Reset counter: 115

Mileage: 36503 km

Time Indication: 0

Date: 2104.14.27

Time: 14:27:40

Freeze Frame:

Term 15 On

Voltage: 11.75 V

ON

ON

Term 50 On

OFF

OFF

02394 - Parking Light Left Front (M1)

010 - Open or Short to Plus - Intermittent

Freeze Frame:

Fault Status: 00101010

Fault Priority: 2

Fault Frequency: 3

Reset counter: 124

Mileage: 36139 km

Time Indication: 0

Date: 2103.14.30

Time: 16:45:14

Freeze Frame:

Term 15 On

Voltage: 13.70 V

ON

ON

Term 50 Off

OFF

OFF

-------------------------------------------------------------------------------

Address 16: Steering wheel Labels: Redir Fail!

Part No SW: 1K0 953 549 CH HW: 1K0 953 549 CH

Component: J0527 055 0111

Coding: 0001632

Shop #: WSC 73430 790 00000

Part No: 3T0 959 537 A

Component: E221__MFL-URO H06 0009

Coding: 00000131

Shop #: WSC 00000

1 Fault Found

00002 - Transmission Control Unit

004 - No Signal/Communication

-------------------------------------------------------------------------------

Address 17: Instruments (J285) Labels: 5K0-920-xxx-17.clb

Part No SW: 1Z0 920 843 B HW: 1Z0 920 843 B

Component: KOMBI X20 0106

Serial number: 00000000000000

Coding: 110F00

Shop #: WSC 73430 031 00000

ASAM Dataset: EV_Kombi_UDS_VDD_RM09 A04040

ROD: N/A

No ASAM data available for this controller:"EV_Kombi_UDS_VDD_RM09" .

-------------------------------------------------------------------------------

Address 19: CAN Gateway Labels: 1K0-907-530.lbl

Part No SW: 1K0 907 530 S HW: 1K0 907 951

Component: J533__Gateway H16 0210

Revision: H16 Serial number: 3400K089030594

Coding: EDA17F06000212001302

Shop #: WSC 73430 790 00000

ASAM Dataset: EV_Kombi_UDS_VDD_RM09 A04040

1 Fault Found

01315 - Transmission Control Module

004 - No Signal/Communication

Freeze Frame:

Fault Status: 01100100

Fault Priority: 2

Fault Frequency: 1

Reset counter: 115

Mileage: 36503 km

Time Indication: 0

Date: 2104.14.27

Time: 14:27:38

-------------------------------------------------------------------------------

Address 25: Immobilizer (J334) Labels: None

Part No SW: 1Z0 920 843 B HW: 1Z0 920 843 B

Component: IMMO X20 0106

Serial number: 00000000000000

ASAM Dataset: EV_Immo_UDS_VDD_RM09 A03004

ROD: N/A

No ASAM data available for this controller:"EV_Immo_UDS_VDD_RM09" .

-------------------------------------------------------------------------------

Address 46: Central Conv.

Cannot be reached

-------------------------------------------------------------------------------

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O serie de sasiu a masinii in cauza se poate?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am pus-o pentru ca nu mi-am dat seama la ce ar ajuta.

Voi cere acordul proprietarului si o voi pune daca e ok si pentru el.

Inteleg ca esti bine intentionat, dar as aprecia daca ne-ai spune modul in care ne poate ajuta seria. Multumiri! :)

Modificat de adyp2003
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut.

Aceeasi eroare o am si eu pe masina. Seara venit cu masina, dimineata nu a mai pornit. Prima miscare a fost sa schimb bateria, la recomandarea unui prieten. Normal ca nu a ajutat cu nimic. Este picat mechatronicul. Stau cu masina de 3 luni pe tusa. Nu am incercat sa schimb siguranta pentru ca le-am verificat pe toate si nu e arsa niciuna.

Daca mai aflati ceva va rog sa postati in topic.

Mersi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am pus-o pentru ca nu mi-am dat seama la ce ar ajuta.

Voi cere acordul proprietarului si o voi pune daca e ok si pentru el.

Inteleg ca esti bine intentionat, dar as aprecia daca ne-ai spune modul in care ne poate ajuta seria. Multumiri! :)

Sa vada daca este o actiune service in vigoare pentru seria respectiva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles. Multumim pentru lamuriri!

Ii voi trimite PM cu VIN-ul colegului blitz.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E cam deranj cu mecatronicul.Vezi la cine apelezi pt interfata..Ultimul mecatronic de care am auzit ca a cazut la un G5 sa lasat cu urlete si vaiete...1300euro :lol:.Sper sa nu aveti parte de astfel de deranjamente.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fericirea e cu atat mai mare, intrucat masina se afla intr-o parcare subterana in care nu poate intra platforma.

Deci vor fi dansuri strasnice pentru a o scoate de acolo la suprafata. Si noi speram sa nu fie cazul. Stii cum e vorba aia: "Doamne fereste, pana te loveste...".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In manualul de utilizare exista o procedura de a scoate MANUAL schimbatorul de viteze din pozitia P in N ai masina sa poata fi tractata/impinsa, macar pana la iesirea din parcare.

LE: tot cu manualul de utilizare in fata as vrea sa verificati sigurantele SB2 si SB5, sunt in panoul de sigurante din compartimentul motor (in asazisul ebox). Daca e vreuna arsa se inlocuiesc si masina ar trebui sa mearga DAR NUMAI pana la cel mai apropiat dealer Skoda.

Modificat de BLiTZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tin minte ca ma uitasem atent la ebox si vazusem ca toate sigurantele erau ok (nu am avut multimetru, dar erau sigurante din plastic transparent), mai putin F5 (parca asa se chema), de care povestisem mai sus.

Momentan, omul e plecat din oras si voi verifica/reveni cu detalii luni seara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai e clar, daca s-a ars imediat ce ai pus-o este o problema la partea de comanda a cutiei de viteze sau la firele ce alimenteaza computerul cutiei de viteze. Nu e obligatoriu sa scoti borna de la baterie cand pui siguranta. Ea s-a ars pentru ca, consumul depaseste cu mult cei 15 A, altfel nu se ardea imediat iar siguranta accepta sarcini mai mari de 15 A pentru un timp scurt.

Asta e problema la cutiile automate, totul e frumos cand merge bine, dar cand se strica ... si evident ca sunt mult mai predispuse la defecte decat cutiile manuale, dar ma opresc aici ca dupa aia parca vad ca incepe un versus intre cutiile manuale si automate (in speta DSG).

PS: Dupa ce descoperiti problema si o rezolvati sa nu uiti sa ne tii la curent pentru ca poate ajuta si pe altii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. De acord, dar o parte din mine inca mai crede in Mos Craciun... Pe zi ce trece ma trezesc la realitate. :)

2. De acord, si eu gandesc la fel, dar nu e locul potrivit aici.

3. Nu uit; e de bun simt. ;) E doar o chestiune de timp sau mai degraba de bani. M-am uitat si eu de curiozitate in ETKA si mechatronicul ala nenorocit e vreo 1600 de euro. Campion...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multi dintre voi mi-ati spus ca e dus kktronicul. Ei bine, va cred... :(

Un tip din Australia a patit acelasi lucru: link

A incercat sa inlocuiasca siguranta F5/SB5 din ebox si i s-a ars imediat ce a pus-o, asa cum am patit si noi.

I have a Skoda Octavia 1.8TSI DSG first registered in Australia in January 2010.

It has always suffered a bit of shudder in city traffic, particularly in second gear.

Well a feature of the DSG gearbox I thought, every vehicle has pros and cons and this appears to be a con of the DSG fitted Skoda.

Except that the other evening my gearbox packed it in entirely.

I have 40,000 km on the clock, under warranty and just had a dealer service.

The ESP light came on as I was driving and the engine started revving as though it was in neutral.

I pulled over to the side of the road and put it into Park.

Then it would not restart. Nor could the gearbox be shifted out of Park.

The ESP light was on and then gearbox selector light was flashing.

Using the emergency manual disengagement I managed to shift it out of park into neutral, but the engine refuses to start in park or neutral.

A blown 15 amp fuse was found, which related to the gearbox, the fuse was replaced but then blew again immediately.

The car was towed to the dealers.

It's now been there for a week.

I have been given a courtesy car; but the dealer doesn't seem to be able to fix the frozen DSG....

I'm pleased to advise my frozen DSG has now been fixed. This is what the dealer did:

Replaced transmission mechatronic unit, carried out software upgrade, reset system & carried out basic setting testing

Parts:

SKOAM325025DZ1C MECHATRONIC x1

SKG052171A2 TRANSMISSION x1

NGH1402 PRONG FUSE x1

SKWHT001922 BOLT x4

SK01X301127C ROUND HD x3

SKG052171A2 TRANSMISSION x1

(The production date of my Octavia is 01/07/09 1.8TSI 118kw)

Driving now it is noticeably smoother with less 'grabby' characteristics than previously.

I list the above as it may help other members, and although these parts are for the Australian market, it's probably the same elsewhere.

Was at the dealer 10 days but it seems good now - dealer is Northshore Skoda of Sydney.

Seems that a faulty gearbox mechatronic unit was the main problem.

M-am uitat nitel pe codurile alea si se pare ca i-au schimbat doar mechatronicul. Credeam ca strainii sunt mai generosi. :P

Pe lista aia sunt: unitatea mechatronic, 2 litri de ulei, 7 suruburi si o siguranta.

Modificat de adyp2003
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Te doare capatana cand vezi ca la o masina din 2009/2010 se beleste cutia.Mtii lor... sunt masini din 94 cu cutii automatica care au sute de mii de km la bord si merg cutiile si acum.Din cate stiu operatiunea de schimbare a mecatronikulul necesita si un softist bun.La g5 de care pomeneam s-au chinuit 3 meseriasi (cu interfata)concomitent si cateva ore bune sa rezolve problema.Din cate stiu numai cu soft original se poate face lucrarea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

.Din cate stiu operatiunea de schimbare a mecatronikulul necesita si un softist bun.

Necesita doar un tester de fabrica cu care sa se faca corect basic settingul complet al mecatronicului. 15 minute, pe ceas.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se pare ca trebuie sa ajungem in service cu masina...

Multumim tuturor pentru ajutor si promit sa revin cu detalii atunci cand le voi avea. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut!!!

Ce s-a aflat in legatura cu cutia??? Nu se stie ce are? Suntem curiosi!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din pacate nu am vesti inca. Trebuie sa isi duca masina in service, lucru care nu s-a intamplat inca.

Va voi tine la curent negresit. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina a ajuns intr-un service de reprezentanta si baietii au zis scurt ca trebuie alt mecatronic, al carui pret fara manopera incepe cu cifra 8 (in lei).

Nu mi se pare normal ca o masina cu reviziile facute in reprezentanta si iesita din garantie de 7-8 luni sa pateasca asa ceva...

Parca nu ne pica bine sa fim calcati asa in picioare. Cutiile de viteze nu sunt consumabile, precum o fuzibila sau o lampa...

Se mai si lauda cu o durata medie de viata a produsului (=masina) de 8 ani. Pai daca asta a tinut 2 ani, cum le-a iesit media de 8 ani? Nici macar nu au trecut 14 ani de cand s-a lansat O2. Rusine!.. Mai bine i-ar fi zis durata maxima de viata a produsului!

De culanta nu prea au vrut sa auda.

Mai are careva vreo idee? Sa le scriem cehilor? Aveti vreo adresa de mail a vreunui inginer, ceva, vreo persoana de la relatii cu clientii de la fabrica, careia sa ii prezentam problema?

Multumim pentru orice fel de ajutor!

Modificat de adyp2003
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poti sa incerci o abordare in Cehia la: info@skoda-info.cz

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poti sa incerci si la alta reprezentanta, sincer mi se pare ciudat la o masina la care s-au facut toate reviziile la reprezentanta si care nu a iesit de mult din garantie sa nu se aplice culanta. Cei de la Skoda Cehia te vor directiona sa iti rezolvi problema cu importatorul din Romania, cel putin asa au facut pana acum cam in toate cazurile ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din pacate,... exact ce era mai grav si la ce m-am gandit din prima mekatronicul.Vorbeste la reprezentanta cu un director sau cu un sef de departament.Incearca sa faci prin intermediul lor o notificare la Skoda prin care sa iti exprimi punctul de vedere(detaliat cu hartiile precum ai facut service in reteaua lor si cu toate fituicile posibile).Incearca sa fi tare pe pozitie si sa iti exprimi punctul de vedere coincis si sa incerci sa-i jicnesti pe cei de la Skoda cu argumente de genul:mi-am luat Skoda avand in vedere ca este o masina fiabila..dar se pare ca fiabilitatea lasa de dorit.Incearca sa le demonstrezi ce esti foarte dezamagit de produsul lor si ca pt tine reparatia masinii duce la cheltuieli exorbitante.Nush ce sansa o sa ai de reusita,dar incearca.Imi pare anormal si nefiresc sa iti cada mecatronicul la o masina cu 3 ani vechime.Apeleaza la toate portitele existente si la toate posibilitatile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

TheBoogieMan

Trebuie sa insisti pana obtii schimbarea pe banii lor, mai ales ca au mai existat cazuri.

Uite unul chiar aici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din fericire pentru masina si din pacate pentru portofel, Skoditza e din nou pe 4 roti.

"Cistitii" domni de la Porsche nu au depus nici un efort pentru a ajuta la solutionarea cazului. Au dat discount de 15%, desi ei practica adaos de 30%. L-au mirosit pe proprietar ca are nevoie de masina urgent, si cum o asemenea situatie nu poate fi rezolvata rapid daca vrei sa dai mail cehilor... Ma rog, continuarea o banuiti.

Discountul acordat de abia acopera manopera, care cuprindea si test diagnoza desi a reparat masina la ei (atentie, basic settings pentru kktronic a costat alti bani, deci sa nu le confundam).

Refuz sa cred ca nu se puteau obtine rezultate un pic mai bune, daca timpul mai avea rabdare cu noi...

Sunt un pic dezamagit de cele intamplate, insa nu ma mir. M-am mirat la inceput, cand am avut de a face prima data cu garantia Porsche, in urma cu ani buni... Asta imi intareste din ce in ce mai mult ideea ca nu se mai merita sa iti cumperi masina noua in tara asta.

Modificat de adyp2003
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ti-am zis sa-mi dai PM cu rezultatul negocierilor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!