Jump to content

patineaza ambreiaj - de la ploaie?


cosmin_nst
 Share

Postare recomandată

Salut,

Stiti si voi ce tare a plouat vineri seara prin Bucuresti, si de cat de inundate erau strazile nu mai zic...

Sambata dimineata am plecat cu masina, iar dupa vreo 10km prin oras, am ajuns la o strada inundata. Trec cu grija, imediat am vazut aburi iesind de la roti, cred ca avea pana in 10cm adancime apa. Dupa ce trec de balta, simt miros de umezeala in masina, nu i-am dat mare importanta. Problema a aparut dupa cateva sute de metri, cand am vrut sa accelerez mai puternic si din pacate turatia crestea dar masina nu se misca. Acul de la turometru facea foarte ciudat, crestea mult in turatii, apoi parca mai prindea putin ambreiajul si mai scadea, si tot asa. A facut de vreo 3 ori, dupa care de atunci nu mi-a mai facut. I-am tot dat talpa si ieri si azi, sa vad daca se reproduce, si nimic. Tot cam de atunci am inceput sa aud si niste zgomote ciudate pe sub masina, cand luam si cele mai mici denivelai. Azi am facut cu telefonul niste poze sa vad de la ce-o fi venind, si am gasit partea din spate a suportului desfacuta.

post-52441-0-49877100-1338121732_thumb.j

E clar ca patinajul ambreiajului se trage de la apa aia, dar ma intereseaza ce am de facut acum. Chiar saptamana trecuta schimbasem uleiul din cutia de viteze. Ambreiajul foloseste acelasi ulei?

A intrat apa in ulei, sau de ce mi-a patinat? Daca a intrat apa, acum trebuie sa schimb iar uleiul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ambreajul foloseste lichidul de frana ,n-are treaba cu uleiul din cutie.

Modificat de toni d
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ambreiajul e de tip monodisc uscat,adica se bazeaza pe frictiunea dintre discul de ambreiaj si placa de presiune / volant pentru a transmite miscarea. Uleiul nu are nicio treaba cu ambreiajul.de asemenea,in cutia de viteze,desi are un circuit deschis de ungere (adica nu e sub presiune,comunica cu atmosfera) nu poate intra apa,decat daca masina e scufundata total. Patinarea ambreiajului s-a datorat cu siguranta apei,care a udat materialul de frictiune al discului si suprafata de contact a volantei/placii de presiune. In concluzie nu ai de facut nimic in aceasta privinta,piesele s-au uscat deja. Troncanitul,dupa parerea mea are legatura cu piese uzate sau slabite,cum ar fi bucsele bratelor si barei stabilizatoare,ar trebui verificat. Care este in poza suportul desfacut ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aburul pe care l-ai vazut este de la discurile de frana, iar daca au fost foarte incinse, exista riscul sa se fi fisurat.Poate de aici troncanitul.

Ambreiajul deja "s-a vindecat", cum spune si colegul Dex.

Modificat de florin r.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merci frumos pentru raspunsurile prompte!

Am spus gresit suport, ma refeream la scut. Aburul mi-era clar ca e de la discuri, nu s-au fisurat, sper doar ca nu s-au ovalizat, dar am pus cateva frane puternice si nu se misca volanul, deci teoretic ar trebui sa fie ok.

Asa stiam si eu ca in general ambreiajul foloseste lichidul de frana, pe care l-am schimbat tot saptamana trecuta. Speram sa nu comunice cu uleiul din cutia de viteze, pentru ca uleiul a fost destul de scump, 400 si ceva de ron. Daca spui ca poate trece uleiul din cutia de viteze are scurgere, nu exista posibilitatea sa fi trecut apa si invers? Nu de alta, dar prefer sa il schimb din nou decat sa stiu ca s-a 'stricat' cu apa si sa nu am ungere buna in cutie. Eu de obicei o cam calc, ajung des pe la 4000 de ture, si deci vreau macar sa am grija cu lichidele si alte piese sa fie in buna stare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu stiu ca n-are cum sa-ti intre apa in cutie,nici daca scufunzi masina in apa,in motor in schimb e posibil.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stai linistit ca nu intra apa in cutie.

Nici in motor nu intra apa din afara, poate apa cu antigel ,atunci cand sunt probleme cu chiulasa.

In motor se formeaza presiune si atunci ar da si uleiul pe afara, daca ar avea pe unde sa intre apa in el.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact. apa nu are pe unde sa intre in conditii normale,insa daca apa depaseste nivelul superior al cutiei,exista riscul sa intre pe la gura de ventilare/ supapa de ventilare,nefiind circuit presurizat. dar atunci apa in uleiul de transmisie e cea mai mica problema.Asadar nu ai de ce sa-ti faci probleme cu 10 cm de apa. 400 Ron uleiul? E strigator la cer!

Treaba cu discurile e mai delicata,sunt cazuri in care deformarea aparuta astfel,devine evidenta dupa un timp,o saptamana ,doua... La masina mea,conform cartii service,discurile au fost schimbate la 64000km,iar acum,la 97000 km sunt deformate si la franare de la 80 la 60 km/h simt o trepidatie usoara in volan,similar si la 10km/h catre zero,simt ca franeaza in hopuri,insa nu e grav. Fostul proprietar mi-a zis ca s-au deformat dupa un drum lung,can a spalat masina. Deci discuri incinse + apa rece.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Publicat (modificat)

Ok, deci in concluzie nu ar trebui sa imi fac griji nici cu ambreiajul, nici cu uleiul din cutie.

Vibratii am si eu la oprire, dar sunt de mult, si nu au legatura cu discurile, pentru ca recent am descoperit ca trepideaza destul de puternic si cand sta in panta. Am scris in detaliu toate simptomele in alt post, cel cu Trepidatii Vw Passat, astept poate ii vine cuiva vreo idee, ca la 2 serviceuri nu am rezolvat-o inca, ce-i drept nici nu a trepidat foarte tare.

Merci de informatii!

Modificat de cosmin_nst
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai DSG sau de ce a costat 400 lei uleiul ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut.

Am cutie viteze manuala.

Am gresit pretul, cel corect este: - ulei cutie de viteze = 60 ron litrul pe producator, 125 ron litrul pe original, trebuie 2.3 litri

Deci, 375 ron 3 litri ulei original.

L-am schimbat pentru ca asta iarna imi cam agata a 2-a cat era rece, si am citit ca schimbul uleiului din cutia de viteze ar putea rezolva problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Offtopic - s-a schimbat ceva notabil dupa schimbul de ulei, din cutie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, se simte mai bine la schimbarea vitezelor, intra mai usor. Nu e foarte mare diferenta, dar mi-am dat seama de ea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

F l o r i n

Si eu vreau sa-l schimb.... sa stiu eu, ce si cand am schimbat. Pe original este VW G52

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Publicat (modificat)

Nu stiu codul pe de rost. Cand cobor la masina ma uit si iti spun.

Ma bate gandul sa fac un post in care sa-mi trec ce probleme am avut/am, poate ajuta pe cineva, ca vad ca la postul cu trepidatiile nu mi-a dat nimeni nici o idee, si daca ma duc iar la service fara sa le dau cateva idei, plec tot cu problema nerezolvata.

Modificat de cosmin_nst
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scuze de intarziere Florin, codul este intradevar G52.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!