Jump to content

Furtun cu tesatura racord la pompa de motorina de calitate proasta


Guest Dolfin
 Share

Postare recomandată

Guest Dolfin

Este vorba de masina din semnatura, motor BXE.

44.700Km, 4 ani.

A cedat furtunul de racord incercuit cu rosu, dupa cca. 2 luni in care am observat ca era umed.

Brusc a facut o mica fisura si a reusit sa-mi scalde tot compartimentul motor, cred ca am pierdut 2-3l pana am observat.

La dealer am aflat ca este o problema cunoscuta si ca se schimba toate cele 3 tevi care plimba motorina de la pompa de motorina, la filtru si apoi catre pompa de inalta presiune, cost exact pentru reperul 13 (03G 130 308 K), 490RON TVA inclus, se adauga cca. 130RON instalarea.

post-68691-0-40905800-1337637375_thumb.j

Ca sa evit o asemenea operatiune fara rost am montat un racord dintr-un furtun de 14 (dim. la fel cu cel original) cu tesatura cumparat de la Bricostore, cost 20RON (inclusiv coliere).

Totusi, vreau sa pun un furtun foarte bun, mult mai bun fata de cel OEM de la VAG, de aceea am deschis acest topic, astept recomandari pentru marci si magazinele de unde se procura.

In subsidiar vreau sa remarc inca o data calitatea scazuta a produselor actuale VAG, este inadmisibil ca un simplu racord sa cedeze dupa 4 ani si 45.000Km, jenibil!

Modificat de Dolfin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Esti sigur ca e o problema comuna ? Tu esti primul pe care il aud ca are probleme cu furtunul ala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Guest Dolfin

Am spus problema cunoscuta, nu comuna, adica se mai intampla, se cunoaste, dar nu este generalizata.

Motorul este clasic, BXE apare la toate cele 4 marci ale grupului iar informatia o am doar de la service-ul Seat.

Modificat de Dolfin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Foarte bine Dolfin ca ai deschis un topic pe aceasta problema. Si eu am probleme cu unul din cele 4 furtunele de la filtrul de motorina care este umezit tot timpul de vreo 2 ani, nu m-a deranjat dar vreau sa-l schimb si eu. Costul este similar si la mine si nu am gasit ceva asemanator cu acesta. Am uitat, motor 1,9 BLS. Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Guest Dolfin

BLS este absolut identic cu BXE, diferenta constand doar in filtrul DPF.

Va rog sugestii pentru furtun.

Modificat de Dolfin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

orice furtun de combustibil bun. De exemplu am gasit la un magazin din oras, aveau un stand de furtune Gates, care par a fi de calitate

post-17228-0-16260000-1337668651_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact acelasi furtun s-a spart si la mine, la motor AXR, de fapt supura pe la capete. Am dedus ca avea o fisura la interior, fisura ce comunica cu tesatura din mijloc si astfel tesatura "sugea" motorina si se udau capetele, pâna când ajungea sa se ude tot furtunul. Eu asa am luat masina si la acea vreme masina avea numai 2,5 ani vechime. Am cumparat o bucata de furtun de combustibil de la un magazin renumit de piese de schimb auto si am inlocuit bucata de furtun OEM. De atunci nu a mai curs nici macar o lacrima. Furtunul se vinde la metru, ba mi-au spus chiar ca vând si bucati mai scurte. Dimensiunile au fost parca dia. 8 mm / dia. 13 mm. Am refolosit fara probleme colierele originale !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fiindca m-ai intrebat direct, si pina la urma este bine sa stie si alti colegi de forum, in caz de nevoie, iti voi raspunde, fara a avea pretentia ca fac reclama. Magazinul se numeste Al Padrino si are 4 puncte de lucru, vezi ca au si site. Eu l-am cumparat de la magazinul de la Cimitirul eroilor / Pieptanari.

Cit despre dimensiune, eu asa imi aduc aminte, ca erau diametrele 8 int. cu 13 ext.

Dupa parerea mea, este mai important diametrul interior, fiindca acolo se produce etansarea.

Acum depinde si cu ce ai masurat tu, fiindca la furtun este usor sa ai o eroare de 1 mm., la masuratoare, mai ales daca este putin oval sau umflat dupa o folosire indelungata.

In orice caz, este bine sa intre putin mai greu pe teva ca sa etanseze mai bine.

Modificat de Remus66
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Guest Dolfin

O sa trec pe la Al Padrino sa investighez.

Am aflat ca presiunea motorinei in acel furtun ajunge la 6 bar, o valoare destul de mare, trebuie sa aleg cu mare grija producatorul...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Continental are furtune bune si daca nu ma insel sunt echipare standart de original.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Up-date.

Furtunul initial de la Bricostore incepuse sa iasa de pe stut, motivul era colierul cu surub care din cauza vibratiilor se desfacea.

Am cumparat clemele originale VW, 3,6RON bucata si am cautat un furtun mai bun.

In urma numeroaselor discutii am primit recomandarea sa ma duc la Hansaflex, am fost si mi-am luat Hansaflex NP300, rezista la 84bar in burst.

Mi-am luat o bucatica mica, exact pe dimensiunea celei vechi, a costat ~15RON o bucata de 10cm.

L-am montat si i-am pus coliere elastice originale.

Verific maine dimensiunile exacte si le scriu aici.

NP_300.jpg

De retinut:

- Cumparati cel mai bun furtun de combustibil pe care-l gasiti.

- Folositi colierele elastice OEM, cele cu surub se desfac.

Modificat de Dolfin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 11 months later...
Guest Dolfin

La un an distanta am observat un alt furtun care s-a umezit si scapa motorina (umezeste blocul motor in dreptul lui), l-am incercuit cu rosu in figura.

 

post-68691-0-08001000-1370039845_thumb.j

 

O sa ma duc din nou la Hansaflex sa-mi mai iau o bucata si coliere de la dealer.

 

Va fi mai dificil de intervenit, dar cred ca o sa ma descurc pana la urma.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Guest Dolfin

Am schimbat si furtunul de retur de la pompa tandem.

 

Furtunul cumparat este Hansa Flex TE208, rezista pana la 100gr.C si 68bar, rezistent la solventi, uleiuri, oricum arata mult mai bine fata de cel original.

Anul trecut am folosit acelasi furtun dar dintr-o eroare am specificat altceva, acum nu mai pot corecta, ce este scris acum este corect.

Am luat acelasi diametru cu cel OEM, 8mm interior, 14mm exterior.

post-68691-0-92461400-1370500754_thumb.jpost-68691-0-35794500-1370500760_thumb.j

 

Colierele pentru furtun alimentare N90768301 au costat 3,28Lei/buc x 4 = 13,12Lei

Furtunul, 50cm - 13Lei

 

Pentru a putea scoate furtunul de retur (colierul) de la pompa tandem ai nevoie de loc in zona.

Se demonteaza carcasa filtrului de aer, asa cum se specifica in foto, apoi, daca aveti cleste pentru coliere este excelent, daca nu, se poate si cu un patent cu zimtii perfecti, dar se munceste mai mult.

Avand experienta de data trecuta am reusit sa scot toate colierele vechi fara sa le stric, totusi le-am pus pe cele noi, daca tot le-am cumparat.

 

post-68691-0-46113100-1370500747_thumb.j

 

In imagine senzorul de temperatura motorina cu furtunele noi.

post-68691-0-48264900-1370500753_thumb.j

 

Imagini inainte si dupa lucrare.

Atentie la teava din aluminiu, se indoaie usor, nu o fortati.

Se observa cum motorina se improsca pe blocul motor si furtunul era umezit bine, nu stiu cat ar mai fi rezistat pana crapa total.

 

post-68691-0-21862100-1370500758_thumb.jpost-68691-0-69747000-1370500750_thumb.j

Modificat de Dolfin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Acel furtun a cedat si la mine, acum 4 ani, pe la 180 000 Km si 6 ani de utilizare, si cred ca acelasi furtun face figuri si acum deoarece porneste foarte greu la rece cateodata. Astazi am fost la ElcarGid in Buzau, scanare cu tester, erori doar o bujie piston 1 ( e asa de vreo 5 ani ca a oxidat si e greu de scos) si bateria (7.9V in stationare cu motor oprit). Chestia cu bateria mi-a dat de gandit deoarece nu ar fi trebuit sa invarta electromotorul la tensiunea aia, posibil ca amperajul sa nu mai fie acelasi. Bateria este din 2010, Caranda fara intretinere si am cu ea cam 50 000 Km drum de oras si DN.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Esti sigur ca e o problema comuna ? Tu esti primul pe care il aud ca are probleme cu furtunul ala.

Dap.

Mie mi s-a spart pe la 150.000 KM.

E ~500 RON unul "pe original" care vine cu teava atasata. De fapt e nevoie sa schimbi un balal furnunas de la pompa la teava de 10 cm care costa 8lei/metrul de duzina sau mai scump daca vrei mai bun.

Era bleasca de motorina la mine cand mi-am dat seama.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La passatul lui taica mio a cedat intr o seara un furtun. Neavand altceva la indemana am pus rapid o bucata de furtun de butelie aragaz. Nici colier nu i am pus ca nu am avut si l am legat cu sarma

E de vreo 3 ani si arata ca in prima zi si isi face treaba. Tot am zis ca il schimb dar nu imi aduc aminte doar cand deschid capota.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

Aceeasi problema si la mine. Iese motorina ca la robinet. 124 mii km, masina cumparata de noua.

Am rezolvat temporar problema cu furtun de la un magazin de camioane, rezista la 10atm. Deocamdata functioneaza ok. Sa-l schimb cu altul care tine presiune mai mare sau sa-l las pe asta?

20180109_100852.jpg

20180109_101216.jpg

Modificat de bogdan_
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...
octavia 4ever

Mi s-a fisurat si mie furtunul acela prin decembrie anul trecut de mi-a curs in tot compartimentul motor. Am schimbat atunci furtunul  cu unul din dezmembrari.

Din pacate si acesta e fisurat, e doar patat, nu curge. Stie cineva  unde gasesc un furtun din asta? 

La reprezentanta e foarte scump, vine la pachet cu conductele metalice si costa 5-600 lei daca bine imi amintesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

Aceiași problema Octavia 2 1.9 tdi bxe 135k km. O rezolvare?

IMG_20191124_205102.jpg

Modificat de beidaud
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Îmi poți spune cum se numește acest furtun sau un cod pentru el? Mulțumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Furtun de retur combustibil dintre pompa tandem si senzoru de temperatura ,il gasesti la orice magazin de piese auto dupa seria vin.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa nu exageram, n-are nici un rost seria VIN pentru ca nu se gaseste ca piesa de sine statatoare acel furtun, trebuie un furtun de combustibil cu interior de 8.

Eu am deschis topicul acum 7 ani si trebuie sa va spun ca de atunci am mai schimbat furtune, cele Hansa despre care scriam atunci au tinut maxim 1an, dupa aceea am cumparat Gates, care au tinut 1,5-2 ani, dupa aceea am schimbat iar cu Gates (alt lot).

Acum am pus niste furtun de alimentare combustibil cumparat de la Dedeman, cu interior de 8, sa vedem cat rezista si asta. 

 

Nu stiu ce se intampla pe acolo, furtunul Hansa era mult peste specificatiile OE, furtunul Gates il recomanda toata lumea si totusi nici unul n-a tinut...

Folosesc numai OMV Maxx Motion, ca am citit pe motortalk.de ca ar mai conta si tipul de aditivare.

Nu stiu...chiar si asa...

Modificat de Dolfin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gasesti tot ce trebuie.

NU recomand improvizatii cu furtune care trebuie verificate periodic sau inlocuite anual.

furtun.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!