Jump to content

Viata anvelopelor.


andREI
 Share

Postare recomandată

Eu am pe spate pneuri de peste 150000 km :) Greu de crezut nu? Masina o am de doi ani, iar la istoricul masinii, la dealer, am verificat tot ce a schimbat fostul proprietar din Belgia. doar 2 pneuri pe fata, a pus Goodyear GT3 pe care eu le-am schimbat ca-mi bateau. Am inlocuit cu Dunlop SP01. Pe spate au ramas Continental-urile Eco Contact. Sunt slick-uri aproape.

Insa mentionez ca masina are 186000 km acum. Nu cred sa fi fost schimbate :rolleyes:

Le voi schimba cat de curand, tot cu Dunlop, imi place f mult cum se lipeste de sosea, si cum arata mai ales.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, cam greu de crezut...mai ales ca afirmatia ta se bazeaza si pe o doza de presupunere...

dar, cine stie...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e din grupul VAG, dar pe dacia mea anvelopele (Barum all season) au mers 8 ani (schimbate la un an de la cumpararea masinii (masina venise cu anvelope cu camera ( :D ) Acum ea are 56000 deci anvelopele au vazut 50.000. Ei bine dupa 8 ani (o schimbare fata/spate) sunt f. tocite, crapate, volanul facea stanga/dreapta si motivul pentru care le-am schimbat : la o franare in forta, cand se blocau rotile ZICI CA ERA GHEATA PE JOS si mirosul era de oua clocite nu de cauciuc ars cum e in mod normal. Franarea oricum era mult mai anevoiasa. Mentionez ca mai am 1 mm pana la semnele alea de uzura maxima, deci concluzionez ca mai rau face la anvelope timpul decat kilometrul :icon_thumright:.

P.S. Acum e incaltata pe fata cu nite Matador-uri f. bune de vara. Alta viata :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 years later...

am 22 de mii cu continental premium 5 si sunt peste jumatate  tocite.asa de repede sa se duca?:huh:

off topic.am  dat viata acestui  topic care nu mai era postat in el  din 2007 :)

Modificat de MariusPD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este absolut normal ca la 22mii sa ai uzura aprox 50%

Citeste si tu un test de anvelope facut profi, din ala care estimeaza si durata de viata a gumelor. Un set de vara, in zona 17'' nu sare de 35-40,000km viata estimata. Se ruleaza pe un stand ce imita rulajul pe asfalt cateva mii de km, se masoara uzura si apoi se extrapoleaza tinand cont de adancimea profilului de cand guma e noua. Asa au ajuns la calculele astea.

Personal, am reusit 45,000km rulaj exclusiv cu Pirelli Cinturato P7 - au fost echipare OEM), rotite la fiecare 15,000km. La 45,000km rulaj, 2 din ele calcau pe semnul de uzura.

Hai ca "revitalizam" topicul :)

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ai dreptate:rolleyes:

dar tinand cont ca sunt continental ma gandeam sa  nu se duca asa de repede.ca altfel cumparam no name...:banghead:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O guma premium nu inseamna ca va tine 40 de ani si 2 milioane de km, inseamna ca pe durata de viata iti va oferi aceleasi performante ca in prima zi. Daca te uimeste ca dupa atatia km ai 50% din profil...tot cu P7 am facut fix o vara, adica max 20k km...

Anvelopele reprezinta un element de siguranta al masinii de la care nu trebuie sa facem rabat. Chestiile astea intra in intretinerea unei masini si trebuie sa ne facem calculele foarte bine atunci cand ne hotaram sa o achizitionam. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu cate e guma mai performanta cu atat se toceste mai repede. Nu poti avea si performanta (aderenta sporita) si durabilitate maxima. In functie de ce vrei de la masina, iti poti alege cauciucuri potrivite.

Pentru durabilitate, poti merge pe Michelin Energy Saver, am pe O2 FL-ul 1.6 tdi din familie, la 45,000 rulaj cu ele, mai au profil mai mult de 50% !

In schimb, pe virajele luate mai agresiv pierd repede aderenta. Depinde ce vrei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@MariusPD Eu am Goodyear Asymmetric 2 pe 17", masurand uzura din primul an, daca le rotesc de pe puntea fata pe cea spate anual, nu rezista mai mult de 50.000 km.

La fel au tinut si Bridgestone Potenza RE050A cu care a venit masina din fabrica.

Cum zice si 75NOR: aderenta vine cu dezavantajul uzurii (mai) rapide.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Cel mai elocvent exemplu este in formula 1, unde un cauciuc super soft, cu care se obtin cele mai bune performante, se uzeaza de doua ori mai repede decat unul mediu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Salutare , masina mea vine echipata cu Nokian de vara pe jante de 17 , anvelopele au un profil de 7 mm pe fata si aproximativ 5-6 pe spate dar au DOT 2011 , sunt putin crapate iar din cauza ca am circulat pe drumuri de piatra talpa anvelopei are cateva gauri mici ( probabil ca s-au mai rupt bucati de cauciuc ) , 2-3 pe cauciuc . La vulcanizare imi spun ca mai merg anvelopele 2 sezoane , voi ce parere aveti ma risc daca mai merg cu ele sau sa cumpar anvelope noi ? Totusi 4 anvelope noi pe 17 costa ceva . 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In opinia mea, la siguranta nu se fac compromisuri. Acele anvelope sunt singurele care asigura conexiunea masinii cu soseaua. Orice trece prin ele fie ca e frana, acceleratie, viraj, iar in momentele cu adevarat delicate se vad diferentele.

Avand in vedere cat de putin uzate sunt dpdv al km, se pune intrebarea unde au fost depozitate asa mult timp. Apoi 6 ani sa treaca peste o anvelopa mi se pare mult, iar daca deja au mici crapaturi eu le-as inlocui.

Calea de mijloc poate ar fi niste avelope din 2016, sh daca nu mai tii mai masina. Daca va mai sta in posesia ta cel putin 2-3 ani merita investitia ca sa te poti bucura in siguranta de masina. Indiferent de putere, curba se ia cu aceeasi viteza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

16 minutes ago, ciupilici said:

Salutare , masina mea vine echipata cu Nokian de vara pe jante de 17 , anvelopele au un profil de 7 mm pe fata si aproximativ 5-6 pe spate dar au DOT 2011 , sunt putin crapate iar din cauza ca am circulat pe drumuri de piatra talpa anvelopei are cateva gauri mici ( probabil ca s-au mai rupt bucati de cauciuc ) , 2-3 pe cauciuc . La vulcanizare imi spun ca mai merg anvelopele 2 sezoane , voi ce parere aveti ma risc daca mai merg cu ele sau sa cumpar anvelope noi ? Totusi 4 anvelope noi pe 17 costa ceva . 

Daca sunt Nokian Z Line, atunci asta e "boala" lor, cand imbatranesc se desprind bucati din calea de rulare si apar crapaturi inclusiv pe lateral.

Iti asumi un risc mare mergand cu genul asta de anvelope la temeperaturi de vara, se va incinge toata anvelopa si ala va fi momentul in care poate sa cedeze.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nokianele alea mai mult ca sigur sunt made in Russia. Am vazut Zline de Finlanda si erau impecabile ca material chiar cand erau roase de tot.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am ajuns su eu la 80% consum din cauciucurile mele...si 43k ... daca le.as mai in rotii odată cele de pe spate pe fata m.ar mai duce ceva..

Păreri. .într. o luna plec în ro de aici de u de sunt..sa merg cu astea sau sa iau altele noi????

Modificat de MariusPD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
safari hunter
On 3/17/2016 at 9:14 AM, 75NOR said:

Personal, am reusit 45,000km rulaj exclusiv cu Pirelli Cinturato P7 - au fost echipare OEM), rotite la fiecare 15,000km. La 45,000km rulaj, 2 din ele calcau pe semnul de uzura.

Hai ca "revitalizam" topicul :)

Din experienta, rotirea o fac mereu in linie la fiecare 0,5 mm uzura pentru pneurile fata, limita care in cazul meu inseamna pentru anvelopele de vara o rotatie  la fiecare 7500 km.  In acest interval pneurile montate pe puntea spate inregistreaza o uzura de 0.2-0.3 mm. La cele de iarna limita coincide si cu rulajul mediu realizat in sezonul rece, motiv pentru care rotatia se face odata cu instalarea in noul sezon.

Astfel pastrez un nivel de uzura cat mai uniform si performanta egala pentru pneuri. Limita de viata tot 45K km cat ai mentionat cu o uzura de max 3 mm si evit sa ating limita  semnalata de markerul de uzura profil situat la 1,6 mm.

Cei de la Dunlop publicasera acum ceva ani un tabel cu viteza maxima de rulaj pe carosabil umed in conditii de ploaie, conditii favorabile de aparitie a acvaplanarii si din ce imi amintesc:

5 mm - 140 km/h / 4 mm - 120 km/h / 3 mm - 100 km/h / 2mm - 80 km/h.

Modificat de safari hunter
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

Salutare,

Am pe masina din profil anvelope Dunlop SP Sport, de vara, cumparate de noi in 2012, deci au 7 ani vechime. Ca rulaj cred ca au in jur de 30k km, pt ca nu circul f mult cu masina si am avut si anvelope de iarna. Au profil in jur de 4 mm.

Anvelopele se prezinta asa. Pozele sunt facute la o distanta apropiata , vreo 10 - 15 cm. Se observa crapaturi pe banda de rulare, dar in poze parca par mai mari decat sunt in realitate.

IMG_20190720_114616.thumb.jpg.705011ccd0733095e1e16a46418012c9.jpg

IMG_20190720_122321.thumb.jpg.a63c4859ff562a3b9a46f3bbee717045.jpg

1028979555_IMG_20190720_114616(1).thumb.jpg.3dd7cd9bbcea9f38f4afd0f86e8f9260.jpg

IMG_20190720_122411.thumb.jpg.1d094f425a0a602e04ff54e5c58592a8.jpg

Din 2014, in fiecare an am facut un drum de Ungaria/Austria/Germania, pe autostrada, condus 500 - 900 km intr-o zi si s-au comportat f bine, am prins si ploaie torentiala.

Anul acesta face iar un drum de Austria, in concediu, deci voi merge iar pe autostrada. Conduc destul de linistit, nu am de gand sa depasesc limita legala, dar pe autostrada vreau sa merg la 120 - 130 km/h unde se poate. Ce parere aveti ? Mai pot merge in siguranta cu aceste anvelope, avand in vedere vechimea lor ? Ma gandeam sa le mai folosesc sezonul asta si la anul sa le  schimb, dar acum sunt putin cam stresat din cauza vechimii lor.

Modificat de xfg8
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se vad fisuri pe flancuri....totul e la risc, eu nu as pleca la drum lung mai ales peste granita cu ele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Te referi la zona asta ?

IMG_20190720_122411_mod.thumb.jpg.d933cb5143ffa90a176426b0af305390.jpg

Par a fi fisurile superficiale si acestea. Astea sunt mai periculoase fata de cele de pe banda de rulare ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Zona e foarte subtire  ,daca dejantezi anvelopa si o sa o cutezi cu mana in zona fisurilor ,ai sa vezi ca sunt profunde.Banda de rulare este mult mai groasa ,la fel si armatura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...
Nenciu Victor

Daca prezinta crapaturi ca in poza, ar trebui schimbate cam cat mai repede ! Chiar daca uzura pneului e chiar si la jumate ... Cauciucul a imbatranit si nu mai e la fel de elastic si eficace ca in prima zi ... Intr-o curba mai puternica sau carand ceva mai greu cu masina, mai ales cum sunt drumurile noastre poti pati o explozie ... Sau ruperea cauciucului ... 50% din eficienta masinii ( franare, accelerare, stabilitate, siguranta, aderenta ... ) o fac cauciucurile ! Daca puneti pe un Dodge Viper SRT pneuri Dunlop sau Nokian ( de exemplu ) deja s-au dus 100 de cai :)) II scade eficienta masinii ... 

Se pot preveni siliconand cauciucurile cu spray special de intretinere, periodic ... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Am o intrebare legata de viata anvelopei de pe roata de rezerva. Am vazut ca anvelopa este michelin are dot 2605 deci an 2005 , din cate stiu a fost folosita de maxim 2 ori. Arata ca noua fara galme ,crapaturi si tine presiunea . Mai este ok aceasta ca rezerva sau ar trebui sa o inlocuiesc cu ceva mai nou ? Mentionez ca am rezerva full de tip 195/65 R15 tabla.

Modificat de red_runner
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic ca da. Atata timp cat nu este rupt/intarit si nu se rupe cu mana cauciucul, nu vad de ce nu ar fi in regula de folosit pentru o urgenta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hai sa gandim altfel...ai o problema..gen pana ,situatie de urgenta si apelezi la o roata care risti sa mergi putin si sa plezneasca sau sa faca galme gen...

Sa nu te incurce mai mult decat sa te ajute...:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!