Jump to content

1.8 TFSI (160cp) vs. 2.0 TDI CR (170cp)


codz
 Share

Postare recomandată

alexanderdj

Uita-te si tu ce masina si-a luat colegul F L O R I N de la nemti cu 11-12.000 de euro. E altceva decat ce vrei tu, insa ideea e ca se poate.

@Ice_2k: in legatura cu discutia noastra despre amaratele de 1,6 benzinare. Depasirile le faceam pur si simplu trecand pe langa masini ca veneam tare din spate, sau mergeam in acelasi ritm cu ele cu 80-90km/h si apoi intram in depasire cand aveam loc sa depasesc. Eu vreau sa expun ideea ca se poate insa nu poti merge cu motorul mereu peste 4000-4500 de ture ca sa depasesti ca e foarte costisitor din nenumarate puncte de vedere pentru persoana ce intretine masina. Iar asta nu e stilul meu sa lesin masina mereu ca sa fac 2-3 depasiri si sa ajung cu 3 minute mai devreme la un drum de 30-35 de km.

Am observat ca diferenta intre mers linistit si mers ca bezmeticu' e de aproximativ 5 minute de la mine de la tara pana in Bucuresti, ceea ce inseamna cam 28 de km din care 15 pe drum national cu o singura banda pe sens si restul pe drum european cu 2 benzi pe sensul de mers. Si mers ca bezmeticu' inseamna tot ce poate masina sa dea din ea, nimic mai putin! Probabil ca daca as avea peste 200 de cai, diferenta ar fi mult mai mare.

Colegul Codz am inteles ca e dispus sa schimbe caroseria si chiar marca daca gaseste motorul care sa i se potriveasca. Din punctul meu de vedere, asa trebuie cautata o masina, intai motorul si apoi restul placerilor. Pentru ca motorul e inima masinii care daca bate in acelasi ritm cu inima soferului la nevoie, este foarte bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Exact in situatia ta am fost si eu cand am cumparat masina ...

Interesanta directia inspre care s-a dus topucul. Omul oscileaza inre 2 motorizari si acu l-ati pus sa-si ia masin sh.

Am ales masina din semnatura. Nu regret nimic. Nu cred ca in ziua de azi mai este rentabil un motor pe motorina. Adervarul tind sa cred ca e pe undeva la mijloc si hotararea iti apartine. Pentru confort eu am ales benzina 4x4. 1.8 tsi-ul este un motor foarte elastic, daca stii cum sa-l conduci o sa ai numai de castigat.

Parerea mea a fost ca din diferenta de bani pe care o dai la inceput pe diferenta de motorizare ( 1.8tsi -> 2.0 tdi) iti faci un concediu. Idealul meu era altul :benzina; automata;4x4, dar cum la skoda nu se putea am renuntat la atuomata.

Prin urmare 2.0tdi-cr/170cp este mai scump in primii 4 ani, are vibratii sesizabile la relanti fata de 1.8tfsi/160cp, are un cuplu maxim pe o plaja de turatii mai ingusta, dar are cuplu mai jos, depasirile le faci la 3000rpm fara probleme, pe cand la benzina ca sa scoti putere te duci peste 4000rpm si pentru fun la peste 5000rpm."

de ce sa ajungi in turatiile alea ! daca ai cuplu maxim de la 1500 rpm ce ambalezi asa ?! masina la roata se comporta la fel in acceleratie de la 1500 la 2000 ca si de la 4000 la 4500rpm , acelasi avant in ai. Placerea maxima e cand stii ca esti in depasirea unui tir si tii acceleratia pana treci de el. Plaja cuplului maxim este foarte mare dupa cum stii si astefel depasirea devine mai sigura, nefiind nevoit sa schiimbi intr-o treapta superioara.

ps. da de fun ajungi la 5000rpm sa auzi cum suna (frumosss)

Hai sa o luam altfel, revin la situatiile de drumuri: 1) in oras: multe stopuri, multe plecari de pe loc - aici eu zic ca merge mai bine benzina; 2) deplasari in Romania: drumuri stramte, depasiri multe, viteze mici, doua autostrazi, maxim 160kmph - mie imi place cum face depasirile dieselul, in 2500-3000rpm, fara efort, dar pe de alta parte nu am mers cu un 1.8tfsi; 3) in afara tarii, pe autostrazi si drumuri ca lumea, in Alpi pe munti, in Italia pe la lacuri, in Germania (160-200kmph pe autobahn) - cand ajungi acolo auzi cel mai des sunet de diesel, dar cum se comporta 1.8tfsi la drumuri lungi - 1000-1500km, sa zicem un Bucuresti-Innsbruck? eu am facut de vreo 7 ori Bucuresti-Viena si mai departe in Salzburgerland si in Tirol sau in sus Praga si consumul a fost intre 5,6 si 6,2 litri / suta; cat ar consuma cele doua motoare de care discutam si cum ar fi calatoria?

In oras nu prea esti avantajat la consum ... clar...deloc... ci doar confort.. si vara dar mai ales iarna.

Ca si parere personala in peisajul mai sus mentionat in care am fost de cateva ori e mult mai placut sa conduci cu geamul deschis prin munti si sa te bucuri de linistea unui motor pe benzina decat sa simti vibratiile si zgomotul unui diesel

Legat de consum ... intr-o plimbare prin tara noastra draga fara autostrazi cu stopuri localitati si gropi am avut un consum de 7.5 in 1300km 4 persoane in maisina + portbagajul plin cu de toate, bineinteles ca am condus civilizat si nu am fugit de parca as avea cartofi in loc de pasageri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de ce sa ajungi in turatiile alea ! daca ai cuplu maxim de la 1500 rpm ce ambalezi asa ?! masina la roata se comporta la fel in acceleratie de la 1500 la 2000 ca si de la 4000 la 4500rpm , acelasi avant in ai.

Acceleratia depinde de PUTERE, nu de cuplu. Fa singur o filmare blana de la 1500 la 5000 si o sa vezi ca acceleratia devine din ce in mai mare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

iti iei benzina sau diesel dupa 1)cat de mult mergi.la 40-50000/an merita dieselul.

2)SUV compact sau berlina.un suv pe benzina te-ar rupe in oras

3)stilul de condus.daca o calci consumul creste si la diesel dar nu la fel de mult ca la benzina.la mine daca merg la drum lung mai repede consumul nu creste cu mai mult de 1,5% fata de normal.o benzina daca o calci sare de 2-3%.asa ma pot bucura de toti caluti fara un efort financiar mare.in schimb daca sunt ponderat nici consumul nu sare atat de tare

4)placerea de a conduce pe benzina/diesel

nu am luat in calcul factori precum:veniturile familiei(ponderea lunara a carburantului in veniturile familiei),capacitatea de a face service propriu la masina(pentru revizii) si montarea instalatiei GPL

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Am mers acum 2 saptamani cu un A4 cu motor 1.8TSI 160CP al unei cunostinte si saptamana trecuta cu Superb 2.0TDICR 170CP in drive test.

Pentru A4 cu 1.8TSI 160CP cutie manuala:

- consum mixt pe ultimii 4500km 10.2L/100km (60% urban 40% extra-urban)

+ dinamica motor si tinuta de drum excelenta (probabil ajuta si suspensiile A4)

+ mai silentios decat 2.0TDICR

Pentru Superb cu 2.0TDICR 170CP cutie DSG:

+ consum mixt la 450 km 6.3L/100km (30% urban 70% extra-urban) - mers 80% de timp in mod S pe DSG (4 oameni + bagaje).

+ dinamica foarte buna pentru masa si dimensiunile masinii - foarte confortabila.

- nu la fel de silentios ca 1.8TSI dar mult mai silensios decat 1.9TDI PD

Eu am ales Superb 2.0TDICR 170CP chiar daca fac in jur de 20.000 km/an majoritatea fiind facuti in afara, iar in oras merg in general in weekend.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

1.8 T 160 .. am cronometrat doar 0 -140 ! 18 sec ( ff slab parerea mea ) - trage cam greu dupa 5000 ture

2.0 tdi 140 am cronometrat doar 0-140 ! 15.5 sec

cu toate ca sunt fan benzinar, inter 1.8 si 2.0 170 recomand tdi-ul, ma rog, cr :) dar, daca se poate cumpara un 2.0tfsi cred ca e cea mai buna alegere .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asa merge crossul meu:

filmarea facuta de mine, 1650kg, aerodinamica de....frigider, deci pierde la viteze mari.

pe alta caroserie ai de castigat. (timp si consum mai mic.)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oricum vad ca 1.8 TSI nici nu mai este in oferta pe actualul Passat B7.

A fost inlocuit cu 1.4 TSI 160CP.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

@Iulian M

1.8 TSI nu o sa dispara asa repede... Mai uita-te odata pe motorizarile de la B8 de acum.

Sunt sigur ca o sa-l vezi si peste 4 ani la B9 cu 190-200 cai, ca are de unde...

 

@topic

Culmea e ca 1.8TFSI e mai potrivit din punctul meu de vedere pentru mers la drum lung din cauza raportului flexibilitate/consum, iar dieselu pt oras tot din cauza consumului. Stiu ca e invers fata de recomandarile generale de a conduce benzina pe oras si diesel pe drum lung, dar asta e parerea mea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1.8TSI despre care IulianM spune ca a fost scos, chiar a fost scos.

1.8TSI de pe B8 este un cu totul alt motor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

http://www.autoevolution.com/news/2015-volkswagen-passat-b8-18-tsi-and-20-tsi-engines-launched-88165.html\

 

Sincer.. nici nu m-as fi gandit ca e FIX acelasi motor, evident ca sunt chestii schimbate, acum are 180 cai, dar sigur nu l-au pus la cos pe ala vechi si l-au facut de la 0 ca sa fie "cu totul alt motor"

 

1.8 TFSI = 1.8 TFSI... adica exista!  sunt sigur intelegi ce spun

 

Bafta.

Modificat de VladB6
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai si 1.4 TSI au fost multe variante. Unele doar cu turbosuflanta si altele cu turbocompresor + turbosuflanta (care nu prea mai sunt).

 

1.8 TSI-ul de 180CP care e acum pe Octavia 3 si Passat B8, este putin diferit fata de 1.8 TSI-ul de 160CP.

 

Ceva diferente intre 1.8 TFSI-ul Gen 2 vs Gen 3 gasesti aici , si sunt destul de majore. (adica mai mult decat un soft + turbina)

 

Pe noul Audi A4 ei zic ca 1.8 TFSI era downsized si au scos un 2.0 TFSI care cica e mai potrivit si are performante si consum mai bun. Vezi aici

 

Daca va avea success pe Audi A4, este posibil ca si pe Passat B9 sa fie acelasi 2.0 TFSI in locul motorului de 1.8 TFSI atata timp cat ei se lauda ca valoarea CO2 e mai mica la noul 2.0 TFSI.

Modificat de Iulian M
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

fact 1 - turbodiesel consuma si in oras si in afara mai putin decat turbo benzina. In discutie sunt motoare actuale, dar fara performante "sportive", dpdv al standardelor de 2015. Diferenta de consum la ritm de mers normal este mai mare urban decat estraurban.

fact 2 - "flexibilitatea" motoarelor turbo diesel/benzina in cauza este similara, cuplul superior diesel compenseaza oarecum largimea plajei de cuplu de la benzinar.

fact 3 - diferente de 20% la putere (cr/pd 170 vs tfsi 211) transforma comparatia intr-o peltea profund inutila

In concluzie , cred ca este STRICT dictat de preferinte si de eventual rulaj estimat ce motor se alege.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Iulian M. Foarte bun pdful cu diferentele intre gen2 si gen3. Merci pt link.

1.8 will live on :)

@sosoktm - Pe scurt ai dreptate. Daca prin <<"flexibitate" >> faci referire la ce am scris eu mai sus vreau sa clarific faptul ca am vrut sa se inteleaga ca TSI-ul e mai flexibil decat TDI, dar consuma mai mult.

Diferenta de putere e neconcludenta intr-adevar, eu mi-am exprimat preferinta vizavi de 1.8TFSI ca masina de drum lung, un inlocuitor de diesel.

Dar cu toate astea, prefer un diesel nu doar pentru consum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!