Jump to content

1.8 TFSI (160cp) vs. 2.0 TDI CR (170cp)


codz
 Share

Postare recomandată

Publicat (modificat)

Acum vin si cu o intrebare si mai 'grea' :) De ce motorul de 2.0tdi/170cp este mai scump decat 1.8tfsi/160cp? Sau doar masina in sine e mai scumpa din motive de marketing?

Modificat de codz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate din cauza ca turbo e cu geometrie variabila, are DPF, are nevoie de baterie si alternator mai puternic, are bujii incandescente ...

Intercooler cred ca au amandoua...

Sa mai zica si altii care se pricep mai bine la mecanica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate si alt ambreiaj, ma gandesc..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E mai scump pentru ca e cererea mai mare.

Costurile de producere ale masinilor pentru fabricant sunt infime pe langa profit. Un Passat echipat complet nu costa nici cat un Polo cand iese pe poarta, restul e marja de profit a fabricii, importatorului, dealer-ului, transportatorului, statului, samd.

Cat despre depasiri, cuplul motor nu are nicio importanta, mai importanta este cutia de viteze si cuplul la roata, de aceea un 3.0TDi cu tot cuplul lui e varza pe langa un Ferrari F430 cu un cuplu echivalent. Exemplul e extrem, dar regula ramane.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vad ca incurcati puterea cu cuplul, turatiile cu puterea si cuplul cu turatiile :), de benzina si diesel ce sa mai zic....Daca esti dispus sa schimbi numai la rosu (sa storci toata vlaga din motor) atunci e sufucient un 1.6 110CP, comun. Daca nu prea stii cu ce se mananca sau esti comod, ia-ti dsg si las-o pe ea sa faca cum stie, tu doar da pedala. Oricum, mai mult de 1% din timp (asta daca conduci sportiv) n-o sa folosesti nici jumatate din puterea si cuplul maxim al masinii tare. Sunt doar chestii care tin de psihicul nostru (vreau cea mai tare masina, cea mai puternica, cuplul cel mai mare, viteza si acceleratia cea mai mare)...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cat despre depasiri, cuplul motor nu are nicio importanta, mai importanta este cutia de viteze si cuplul la roata, de aceea un 3.0TDi cu tot cuplul lui e varza pe langa un Ferrari F430 cu un cuplu echivalent. Exemplul e extrem, dar regula ramane.

Importanta este puterea si curba ei, punct. Asta daca vorbim de acceleratia maxima. Nu se poate spune insa ca "cuplul motor nu are nicio importanta". Pe langa faptul ca din curba de cuplu rezulta curba de putere, cuplul este extrem de util si comod pentru a putea obtine acceleratii puternice fara a retrograda 1-2 trepte, in functie de situatie, care este de fapt cea mai comuna situatie pe drum. Sa nu-mi spuna mie cineva ca face fiecare depasire in 6000rpm ca nu-l cred :)

Iar apropo de ce zicea "modream" ca si 1.6 110cp e suficient pt orice, incarca tu masina aia cu 5 oameni si bagajele aferente, porneste aerul conditionat si fa o depasire la 120km/h si anunta-ma cat te mult te ajuta faptul ca "stii cu ce se mananca". Intamplator am condus mult un astfel de motor, mai am inca un benzinar mic aspirat in familie si e mai mult decat ok in oras, dar pentru calatorii cu masina full de oameni si bagaje, este depasit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alexanderdj

Te contrazic maxim aici. Cu tot cu mine eram 7 oameni in masina si impachetam cate 3-4 masini deodata la o depasire, si asta la viteza de peste 90 km/h, viteza legala in afara localitatilor. Intr-adevar stateam in a 4-a peste 4000 de ture ca sa fac asa ceva, dar motorul m-a ajutat si totusi se simtea ca apas pe acceleratie acolo, nu doar grohaia lesinat. Si eram cu 1,6 de 105 cai.

Probabil ca si la tine "greseala" ca sa zic asa vine din acelasi motiv ca si la taica-miu: sunteti invatati sa aveti turbina de la 2000 de ture si sa traga masina bine fara sa conteze treapta de viteza. Inteleg ca ai avut si ai condus mult timp motorul asta pe benzina, insa ii mai uiti schepsisurile pe parcurs. Pai eu in oras sa vreau sa depasesc si sa am 50 de km/h? ma gandesc asa: daca vreau sa trec foarte repede pe langa masina din fata, bag a 2-a. Daca vreau sa trec fara sa risc asa arunc cutia de sub capota cand retrogradez, bag a 3-a.

Ideea e ca benzinarele sunt mult mai flexibile decat motorinarele si din punctul de vedere al consumului si din punctul de vedere al vitezei cu care poti rula intr-o anumita treapta de viteza. parerea mea, care este!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mare smecherie ai impresia ca ai stapanit prin faptul ca turezi motorul, soferie serioasa, noua celorlalti nu ne-a dat prin cap o asa inginerie... Iar daca tu zici ca un 1.6 cu 7 persoane in el trage fara probleme la peste 90km/h, inseamna ca avem notiuni enorm de diferite despre ce inseamna ca o masina sa "traga"...

Cat despre remarca flexibilitatii... io stiu ce sa zic? Care-i mai flexibila, aia care trage si in ture joase si in ture mari sau aia care trage doar in ture mari? (aici e mai mult vorba de turbo vs aspirat, nu neaparat diesel vs benzina)

Iar despre cum sunt benzinarele "mai flexibile dpdv al consumului", chiar m-ai pierdut...

Dar ne departam de la subiect...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adica...la un motor de 1.6 105 cp masina are o 1300 kg + 7 oameni adica ( ~420 kg) = ~1720 kg..adica vrei sa spui ca o masina cu motor de 1.6 105 trage dupa el 1.7 tone fara probleme si face depasiri la fel ! Bine ca n-ai zis ca te lasa in scaun !

Cum adica "Ideea e ca benzinarele sunt mult mai flexibile decat motorinarele si din punctul de vedere al consumului si din punctul de vedere al vitezei cu care poti rula intr-o anumita treapta de viteza. parerea mea, care este! vrei sa spui ca daca vrei cu o benzinara scoti mai putin decat un diesel si jonglezi consumu? nu creeeeeed ! si iti garantez ca nu e asa..da diesel e asa..daca vrei sa mergi lejer ai un consum infim ( 5l ),daca treci pe sport..creste un pic(8l maxiiiiiiiiiim ) ..daca ai o benizinare 1.6 mai jos de 8-9 in oras nu iti ia la mers lejer...daca te duci pe sport cu ea..te ridica la 12-13-14 ;) ! Gata cu contraziceriile ca deja am luat-o in OffTopic de mult !

ON : daca nu faci multi km pe an iti poti lua Tfsi-ul ;) daca mergi peste 20.000 - 25.000 km pe an , dieselul ar fi bun..daca iti place CR-ul poti sa-l iei..e bun..e mai bun decat PD...eu iti recomand Tfsi-ul pentru a nu te incurca cu multe chestii pe care le are CR-ul..dar si CR-ul e bun..cuplu mare.etc.si mai tine si cu casa :)) !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa stii ca puterea se masoara in kW(CP), nu in Nm(cuplu). Multi nu inteleg ca degeaba are dieselul cuplul 350 (dar pe o plaja de 1000 rot), daca benzinara are "doar" 250 (dar pe o plaja de 4000 ture). Intr-o depasire mai "lunga" la diesel

e posibil sa trebuiasca sa schimbi viteza, la benzina nu (daca ai dsg nu prea mai conteaza asta, e-adevarat). De aia 0-100 castiga benzina mereu (la motorizari comparativ egale).

Depasirile nu prea se fac in intervalul 0-100km/h.

:)

Revenind la subiect, eu nu pot recomanda decat ce am, 2.0tdi 170 cp.

Nu am condus 1.8 pe benzina, deci nu dau verdicte.

Motorul este elastic si mult mai putin zgomotos decat PD-urile (cateodata imi amintesc cum tragea PD-ul de 101 cai remapat si mai oftez, dar imi trece). N-am avut treaba cu DPF-ul, consumul de ulei este unul normal, mult mai mic comparativ cu PD-ul.

Consumul de combustibil e corect, eu am cam 7.1% de la prima alimentare. E drept, nu merg mult prin oras (nici nu e menirea unui Superb Combi de 170 cp), dar pe afara nu sunt average driver, asa ca pe acolo e.

Acest motor pus pe o caroserie mai usora si condus normal, nu depaseste 6.5% mediu.

Probabil intretinerea va fi cu o idee mai scumpa, dar nesemnificativ.

Daca plusul de combustibil nu e o problema, ia 2.0 de 211 cai.

:P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie sa fac un test cu 1.8TFSI ca sa-mi dau seama cum merge:)

Din ce am inteles pana acum motoarele sunt comparabile ca si performante, cu detaliile care tin de cuplu@turatii=putere. Ca si costuri, intre cele doua motoare este o diferenta de 1300eur pe Suberb, iar pe Octavia 1.8TFSI este si mai decent pretul, acest motor fiind cu 1400eur mai putin decat motorizarea 2.0TDI/140cp, motorul de 170cp nefiind inca disponibil pe Octavia (non-RS). Cand o sa fie probabil diferenta de pret o sa fie pe la 1700eur zic eu.

La 20000km pe an cu 1.8tfsi iei cam 1800litri si cu 2.0tdi cam 1500litri. Diferenta - 300 litri, adica 420eur. Rezulta ca in 4 ani dieselul isi scoate diferenta de pret.

Prin urmare 2.0tdi-cr/170cp este mai scump in primii 4 ani, are vibratii sesizabile la relanti fata de 1.8tfsi/160cp, are un cuplu maxim pe o plaja de turatii mai ingusta, dar are cuplu mai jos, depasirile le faci la 3000rpm fara probleme, pe cand la benzina ca sa scoti putere te duci peste 4000rpm si pentru fun la peste 5000rpm.

Hai sa o luam altfel, revin la situatiile de drumuri: 1) in oras: multe stopuri, multe plecari de pe loc - aici eu zic ca merge mai bine benzina; 2) deplasari in Romania: drumuri stramte, depasiri multe, viteze mici, doua autostrazi, maxim 160kmph - mie imi place cum face depasirile dieselul, in 2500-3000rpm, fara efort, dar pe de alta parte nu am mers cu un 1.8tfsi; 3) in afara tarii, pe autostrazi si drumuri ca lumea, in Alpi pe munti, in Italia pe la lacuri, in Germania (160-200kmph pe autobahn) - cand ajungi acolo auzi cel mai des sunet de diesel, dar cum se comporta 1.8tfsi la drumuri lungi - 1000-1500km, sa zicem un Bucuresti-Innsbruck? eu am facut de vreo 7 ori Bucuresti-Viena si mai departe in Salzburgerland si in Tirol sau in sus Praga si consumul a fost intre 5,6 si 6,2 litri / suta; cat ar consuma cele doua motoare de care discutam si cum ar fi calatoria?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La 20000km pe an cu 1.8tfsi iei cam 1800litri si cu 2.0tdi cam 1500litri. Diferenta - 300 litri, adica 420eur. Rezulta ca in 4 ani dieselul isi scoate diferenta de pret.

Tine cont si de faptul ca la revanzare il vinzi ceva mai usor si ceva mai scump.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu uita si de depreciere. Daca tii masina 4 ani, dupa aceea vei gasi mai multi amatori sa iti dea un pret bun pe diesel puternic.

Am facut Bucuresti- Innsbruck in martie cu Superbul de 170 de cai. Anii anteriori l-am facut cu Octavia 2 ca a ta 1.9 PD/105.

Diferenta a fost colosala: Am condus 1200 km intr-o zi fara sa ma simt obosit, sa ma doara capul etc. Motivul principal: silentiozitatea si puterea/cutia care m-a ajutat sa fac depasiri in siguranta fara stres sau sa mentin 160-170 km/h indiferent de vant, inclinatie, incarcare masina (4 pers + muulte bagaje. skiuri).

Treaba cu vibratiile in oras la CR nu o inteleg... A mea nu vibreaza. PD-ul in schimb era tractor.

170 cai pe Octavia non-RS nu va exista cum nici la Golf nu exista pe versiuni non-GTD.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca nu baga 170cp pe noua Octavia ar fi o imensa dezamagire pentru mine :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cat despre depasiri, cuplul motor nu are nicio importanta, mai importanta este cutia de viteze si cuplul la roata, de aceea un 3.0TDi cu tot cuplul lui e varza pe langa un Ferrari F430 cu un cuplu echivalent. Exemplul e extrem, dar regula ramane.

911 Carrera S vs A6 3.0 TDI DSG:

:icon_cheesygrin:

EDIT: cursa propriu-zisa incepe la 1:50

Modificat de abuwz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai daca ar baga, atunci pe vRS ce o sa mai puna?

Plus ca ar fura clienti de la VW.

Mai degraba o sa vezi motorul asta pe Ibiza Cupra decat pe Octavia 3

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cursa respectiva e clar ca n-are cum s-o castige Porsche-ul manual contra DSG, tot ce se pierde la Porsche, se pierde la schimbarea vitezelor, se vede clar cum da in nas cand schimba ala....N-am inteles exact ce motorizari au fiecare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E posibil sa nu bage, dar ar ramane o singura varianta - 1.8tfsi/160cp pentru cei care vor mai multa putere si nu vor vRS. Si nu e normal sa nu oferi macar 170cp daca nu si 200cp pe noua limuzina. Nu ma intereseaza ce sa puna pe vRS, sa puna 2.0/211cp, sa puna un 2.7/190cp.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alexanderdj

Nici nu trebuia sa ma astept la altceva de la atatia proprietari de motoare diesel.

Am spus ca masina tot accelera, viteze crestea pentru ca apasam acceleratia chiar si cu aproape 2 tone cat o fi avut pe ea. Am vrut sa subliniez faptul ca totusi 1,6-le aspirat se descurca daca tragi de el si daca stii cand sa depasesti, nu ca rupe scaunul cu tine cand o calci. Ca n-are saraca puterea sa faca asta decat in primele 2 trepte de viteza ca apoi e mai greu.

Apropo, de unde stiti voi ce va fi peste 4 ani si de unde stiti ca nu se vor cauta benzinarele pentru ca motorina se va scumpi in nesimtire? Cand nu vor mai avea buzunarele pline, asta vor face pentru ca toata lumea a facut alegerea cea buna si si-a luat motoare economice.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un pic offtopic, referitor la motoare economice, pentru cine vrea motoare economice, acestea sunt motorizarile de 1.2l si 1.0l benzina si 1.3l si 1.4l motorina. Problema este ca la litrajul asta atat de mic la benzina nu trage si ai nevoie de biturbo (ceea ce duce pretul in sus). La motorina este suficient 1.3-1.4 cu turbo.

Si cata economie sa faci, acum chiar si 1.8d (de la bmw de exemplu) scot sub 5l/suta si ai si putere/cuplu peste suficient.

Eu nu m-as duce pentru economie de combustibil sub 1.6 (nici la benzina nici la motorina). M-as duce pentru masina a doua (de oras) pentru costul initial de achizitie si pentru ca in oras nu folosesti (vorba unui coleg) masina la puterea nominala decat 1% din timpul in care esti in ea. Diferentele unei masini cu motorizare 1.2-1.4 sunt de la 3000eur in sus fata de 1.8-2.0 si atunci faci o economie din prima. Consumul de carburant, cat timp nu este peste 10 media anuala :) e mai putin relevant, imho.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sa introduca 1.8 tfsi de 170 sau 180 cai cu siguranta dar... nu din primul an. Probabil abia din 2015. La Octavia 2 s-a introdus abia in toamna 2007, la 3 ani de la lansare. Si eu mi-as fi luat 1.8tsi in loc de 1.9 PD in mai 2007 daca era disponibil.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am spus ca masina tot accelera, viteze crestea pentru ca apasam acceleratia chiar si cu aproape 2 tone cat o fi avut pe ea.

Nu ar fi sustinut nimeni ca apesi acceleratia si viteza ramane fix la 100km/h pentru ca masina nu mai poate sa accelereze, lumea ti-a sarit in cap pentru ca ai exagerat grosolan zicand ca "impachetai cate 3-4 masini pe depasire" cu 7 oameni in masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alexanderdj

Pai am depasit cate 3-4 masini pentru ca veneam tare din spate! Ca daca ma opream in spatele coloanei si apoi intram in depasire nu mai aveam loc pe drumurile alea sa fac asa ceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Man, daca tu zici ca veneai cu 120 sa zicem si masinile din fata aveau 90 si te-ai dat pe celalalt sens si ai trecut pe langa ele... sa-mi fie cu iertare dar ce legatura are asta cu puterea masinii? Sau cu discutia de-aici? Sau cu orice?.... Fii fair si recunoaste ca ce zici acum e cu totul altceva decat ce-ai zis cateva posturi in urma :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta e ca in bancurile cu Radio Erevan :D

Exemplu:

<<Este adevarat ca marele compozitor R.Kosacov a primit o limuzina de lux in dar de la guvernul URSS?

Da, dar nu este vorba de o limuzina de lux ci de o bicicleta si nu a primit, i s-a luat.>>

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!