Jump to content

1.8 TFSI (160cp) vs. 2.0 TDI CR (170cp)


codz
 Share

Postare recomandată

Pentru urmatoarea mea masina oscilez intre doua motorizari destul de puternice amandoua, un diesel (cum am avut pana acum in ultimii 7 ani), dar mai puternic si common rail, mai economic, sau sa merg pe un TFSI pentru liniaritatea cuplului disponibil pe o plaja foarte larga de turatii (1500-4500), pentru o silentiozitate mai mare si lipsa de vibratii.

Nu este un topic diesel vs. benzina, nu conteaza combustibilul, conteaza cele doua motorizari. Stiu ca consumul e mai mare cu 2-3 litri/100km la 1.8tfsi decat la 2.0tdicr, daca vreau economie e clar ce mi-as lua. Pe de alta parte TFSI-urile au reusit performantele de cuplu pe plaja larga de turatii fara sa duca consumul sus ca la mai vechile 2.0T.

Eu merg in concedii in afara tarii (Austria, Germania, Italia, poate ajung si prin tarile nordice) deci drumuri bune, multe dealuri, munti, mi-a folosit dieselul. Pe de alta parte merg si in aglomeratia urbana (Bucuresti) si aici vorba cuiva, nu mai conteaza ce motor ai, consumul trece de 12-15litri/100km si n-ai unde sa te bucuri de motor. Dar si cand scapi din oras.. :)

Pentru oras ma gandesc ca TFSI-ul cuplat la un DSG (am uitat sa mentionez ca vreau DSG) ar merge mai bine decat TDI-ul, avand in vedere ca TDI-ul are rapoartele mai scurte, banuiesc ca un TFSI lucreaza cu treapta 1-2 pe cand TDI se duce 1-2-3 si inapoi 2 si iar 3 si tot asa. Pentru in afara DSG-ul poate fi cu 6 sau 7 viteze, probabil (sper sa nu gresesc sa fie numai cu 6), face o treaba extraordinara, cu modul S cand ai chef de ture sau pe D cand ai drum lung si vrei sa nu consumi peste media oficiala.

Deci, din care sa-mi iau? :) M-ar ajuta pareri practice, de la cei care au condus mai multe mii de km cu aceste motoare, ca teoria (specificatii, curbe de cuplu, samd) o vad si eu, dar cand te urci la volan nu mai conteaza ce e pe hartie si cum merge masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca nu tii neaparat la economie, ia TFSI, dar motorul de 2.0.Nu-i prea mare diferenta de consum intre 1.8 si 2.0(as putea spune ca-i cam pe acolo), dar pe mine 2.0 TFSI m-a convins ca urmatoarea masina nu va mai fi diesel.

Vezi ca si TDICR e liniar la accelerare ca benzinarul,nu mai are explozia aia de putere ca TDIpd.

Cu mai multe sfaturi tehnice te ajuta colegii din bransa,nu sunt mecanic. SUCCES

Modificat de toni d
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Foarte buna observatie cu CR-ul, nu prea am condus CR, mai mult PD. M-am dat de test cu un Superb 2.0 TDI-CR/170cp/DSG si mi-a placut cum merge. De asemenea am mers cu un 2.0TFSI/DSG pe un TT si intradevar fuge:) Un 1.8TFSI nu am gasit sa ma dau efectiv. Consumul la 2.0 TFSI cred ca e mai mare cu cel putin 1 litru/100 decat la 1.8 TFSI si mai este si diferenta de pret la achizitia masinii. Clar ca 2.0 TFSI este un motor super.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din postul tau reiese ideea ca performanta primeaza in fata economiei. In cazul asta un 2.0 TFSI 211CP ar face diferenta.

Tinand cont ca mergi mult in afara, eu ti-as recomanda totusi 2.0 TDI, in Austria, Germania, Italia dieselul e mai ieftin decat benzina, doar aici la noi e un pic invers. Diesel mai scump ca benzina se mai intampla in UK si Elvetia (o diferenta infima insa).

Dieselul e pentru calatorii lungi (autonomie ridicata, costuri optimizate). Conteaza si rulajul anual si cat timp vei tine masina (daca vrei sa o tii cat ai tinut Skoda atunci ia diesel -revanzare facila).

Ce caroserie iti iei? :)

Modificat de Diesel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu as inclina mai mult spre diesel. CRurile sunt mai rafinate, iar diferenta de consum s-ar simti la drumuri lungi, mai ales in cazul calatoriilor prin Europa.

In functie si de buget, un diesel+dsg este sensibil mai scump decat o benzinara cu dsg.

2.0TFSI 211 este un motor de senzatie, dar tine cont ca nu trage de jos, de la 2500-3000rpm are acel zvac.

Cati km faci pe an?

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Publicat (modificat)

In prezent pe Skoda motorul 2.0TDI-CR/170CP il gasesc pe Superb sau pe RS, ultimul pica pentru ca este prea sportiv (suspensiile) si peste buget. Superbul este mai mare decat mi-as dori, Octavia are dimensiuni perfecte pentru mine. Pe Octavia ar fi motorul de 1.8TFSI/160CP. Astept sa vad noua Octavia, care sper sa fie anuntata anul asta in oct-nov. sper sa puna dieselul de 170CP, alte motoare ca pana acum ce-ar mai fi de pus, ca trebuie sa puna niste motoare noi, poate chiar si 2.0TFSI/200CP.

LE: pana acum am facut cca.15 mii/an dar sper sa cresc la 20-25 mii :)

Modificat de codz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uite un motor genial, de ultima generatie care are si autonomie buna si performanta. http://www.audiworld.com/news/11/18tfsi/ daca s-ar pune si pe Skode ar fi best-buy fara indoiala.

Ample power and minimal consumption: 125 kW (170 hp) and

320 Nm (236.02 lb-ft) torque, but just 5.7 liters per 100 km

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Publicat (modificat)

Inteleg ca este doar pe A5 Coupe. Nu se va pune pe Skoda, din motive evidente.

Ce ar mai putea pune pe Octavia 3 este un 1.4TFSI de 150cp (de pe Seat Ibiza FR) sau 160cp (de pe Golf si Jetta), 2.0TFSI de 200cp si ca diesel 2.0TDI-CR/170cp. Orice alt nou motor ar fi o mare supriza. Trei motoare ar fi suficiente noutati, pe langa noua masina in sine :)

Modificat de codz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am condus pe acelasi traseu Passat 2.0 TDI 140 M6 si 1.8TSI 160 DSG, ambele cu putini km.

Diferenta de consum era de cca 5 litri/100km in plus pentru benzina in conditiile in care performantele sunt cam aceleasi. Enorm, nu recomand nimanui 1.8 TSI, mai bine 2.0TSI care e altceva. Prefer benzina, insa in acest caz arunci banii pe fereastra pe un motor vechi care este mai rafinat decat un TDI si atat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am avut tiguan cu 2.0tdi140cp M6. Imi consuma in oras intre 8 si 9%. Acum cu passatul imi ia in oras pana in 10, 10.5%. Sincer acum prefer benzina. Am scapat de vibratii, este mult mai silentios, are reprize mult mai bune intinse pe o plaja mai mare de turatie, are zvac la plecarea de pe loc si nu in ultimul rand, ceva ce ma scotea din minti la diesel, am scapat de vesnicele regenerari ale filtrului care o apuca prin oras, cu turatie marita si consum mai mare de comb. De asta nu zice nimeni nimic...Se tura ca nebuna, consuma o groaza, provoca vibratii la interior si trebuia sa o si las sa mearga. Trebuia sa ajung acasa iar eu mai dadeam 2 ture sa-si faca nebuna damblaua. Nu am inteles niciodata acest mecanism de regenerare, in conditiile in care in familie am si un peugeot 207 hdi, iar asta nu face frate niciodata renerare, sau ma rog, nu se simte de conducator acest procedeu tehnic. Concluzie, chiar daca ma costa 10 lei pe plin in plus la pompa, prefer 1.8tsi 160cp

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru oras ma gandesc ca TFSI-ul cuplat la un DSG (am uitat sa mentionez ca vreau DSG) ar merge mai bine decat TDI-ul, avand in vedere ca TDI-ul are rapoartele mai scurte, banuiesc ca un TFSI lucreaza cu treapta 1-2 pe cand TDI se duce 1-2-3 si inapoi 2 si iar 3 si tot asa. Pentru in afara DSG-ul poate fi cu 6 sau 7 viteze, probabil (sper sa nu gresesc sa fie numai cu 6), face o treaba extraordinara, cu modul S cand ai chef de ture sau pe D cand ai drum lung si vrei sa nu consumi peste media oficiala.

TDI-ul are rapoartele de viteza mai lungi ca benzinarele, se altfe orice diesel are rapoartele mai lungi ca benzinarele.

Motoarele pe benzina au o plaja de turatii mai mare ca la diesel, de aia poti accelera in viteza a2-a pana la 90-100km/h la benzina(exemplu).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rapoarte mai lungi, cred ca am gresit eu, vroiam sa zic plaja de turatii mai scurte.

Filtrul de particule face asa (regenerare) la mersul in oras si la 2.0 TDI-CR/170cp? Raspunsuri de la cei care au acest motor pls.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Toate motoarele diesel CR dotate cu DPF fac regenerarea filtrului. Cand face...Dzeu stie Este o consecinta a obtinerii de fabrica a normei Euro5 pentru diesel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Regenerarea o face dupa 400-450 km de mers urban. Ideal e sa ai ocazia sa iesi cu ea cel putin 20 km in afara orasului (mers constant) la fiecare plin.

Modificat de iepumare
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am fost in situatia sa aleg intre 1.8 TFSI si 2.0 TDICR 170 Cai si am ales TDIul in urma mai multor drive teste si cu manual si cu DSG.

Mai am si un Polo 1.2 TSI si fac comparatie in fiecare sapt intre cele 2.

Am ales tdiul deoarece este mai puternic (cuplul este 350 vs 250), este liniar (total diferit de PD), extrem de silentios (poate si datorita caroseriei Superbului orientata spre confort) si foarte economic (consuma ca 1.2 TSI/105 cai desi e cu peste 50% mai grea si 60% mai puternica).

Cand merg in oras unerori ma trezesc la 3500 ture fara sa imi dau seama... Atat e de silentios... si liniar...

Eu sunt adeptul TSIului atat timp cat e fidel teoriei downsizingului. Personal mi-ar placea 1.4 tsi/180 cai dar din pacate nu se monteaza decat pe polo/fabia (iar cand le-am cumparat noi cel mai mare era 1.2 tsi :( ).

1.8 tsi e un motor care ofera prea putina putere ptr cilindreea lui la nivelul anului 2012-2013 dar consumul e maricel.

Ford scoate 125 cai din 1.0 de ex.

Daca vrei benzina si putere mare atunci cred ca 2.0 TSI/211 e alegerea corecta doar ca acest motor in general vine cu echipari de top care sunt scumpe sau inutile ptr unii sau inconfortabile datorita setarii suspensiei/jentilor mari.

Legat de filtrul de particule: am 18000 km intr-un an si nu mi-am dat seama niciodata ca se face regenerare, nu mi s-a aprins nici un bec/mesaj de err indiferent de anotimp.

Ptr mine e ca si inexistent acest DPF...

Altii se mai plang (la 1.6 tdi cr am auzit eu cel mai mult) dar eu nu am avut nici o problema. Poate si din cauza stilului de condus. Eu schimb viteza la 2500-3000 rpm si are timp sa se incalzeasca DPFul

@blondu77: Care era distanta medie/timpul mediu intre casa si destinatie? TDIul tau era PD sau CR ?

Ce spui tu acolo e SF ptr mine...

Modificat de nsm
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa stii ca puterea se masoara in kW(CP), nu in Nm(cuplu). Multi nu inteleg ca degeaba are dieselul cuplul 350 (dar pe o plaja de 1000 rot), daca benzinara are "doar" 250 (dar pe o plaja de 4000 ture). Intr-o depasire mai "lunga" la diesel

e posibil sa trebuiasca sa schimbi viteza, la benzina nu (daca ai dsg nu prea mai conteaza asta, e-adevarat). De aia 0-100 castiga benzina mereu (la motorizari comparativ egale).

Eu am trecut de la diesel (1.9 190 CP) la benzina, si nu regret, mi-am facut portia de "rupe tot", daca stii sa le conduci pe fiecare cum trebuie faci fata in orice situatie. La extrem conteaza mai mult inconstienta decat puterea masinii. Am un exemplu: dupa Campina spre Sinaia, pe serpentine, pe ploaie torentiala, am renuntat la un mom dat sa concurez cu un Logan 1.4 care mergea cu peste 140/h....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@nsm .. salut, we meet again :) inteleg ca nu ai luat cu DSG, cum ai luat decizia? si la testele cu 1.8tfsi (unde ai gasit masina de test) ce ai simtit?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Referitor la ce a scris nsm: Motorul era cr. Traseul meu zilnic are cca 40km. Fac pe saptamana cam300 km si in fiecare weekend plec din bucuresti la munte. In conditiile astea tot o apuca regenerarea in oras. Nici vorba de aprins beculete sau martori prin bord, pur si simplu pornea. La ce scrii tu acolo referitor la cuplu, nu prea ai dreptate. Eu am cuplude 250 pe toata plaja de turatie, atentie toata plaja de turatie, pe cand la diesel ai doar pe o portiune. Cuplu = forta. Una e daca la diesel, in depasire mesteci la viteze in cutie si alta e la benzina daca te pui in a 3 treapta si ii dai in goarna. Nu se compara. Nu stiu acum, gusturile nu se discuta. Dar eu dupa ce am avut numai diesel ani de zile pe diverse masini, acum am descoperit benzina, cu suprindere. Si nu mi se pare chiar putin ca 1.8tsi scoate 160cp comparativ cu 2.0tdi care scoate 140.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Citesc pe-aici si observ ca multa lume vorbeste in necunostinta de cauza. La benzina "ii dai goarna" intr-o singura treapta iar la diesel trebuie sa "mesteci in cutia de viteze"? Trecand peste faptul ca omul a zis clar ca vrea DSG deci acest lucru e complet irelevant, este fix invers. In continuare benzina este cea care isi obtine puterea din turatie. Iar ceea ce vrem noi nu este cuplu, nu este forta, nici alte abureli. Este pur si simplu acceleratie. Iar acceleratia, fizic, vine strict din putere. Iar puterea vine din RPM si cuplu. Diesel-ul isi ia cea mai mare parte de putere din cuplu, iar benzina o ia din RPM. Ca atare, in mod evident, regimul de turatie este mult mai important la benzina decat la diesel, acolo e "mestecatul" in cutia de viteze.

Revenind la cele doua motoare din topic, eu ti-as recomanda sa mergi cu amandoua si sa vezi care ti se potriveste. Ziceai ca vrei sa mai scapi de zgomot si vibratii. Vad ca ai 1.9TDI pe Octavia 2, am mers cu masina asta si nu e cea mai fericita combinatie dpdv vibratii si mai ales zgomot. 2.0TDI CR este semnificativ mai linistit. In mod evident nu va fi la fel ca un motor pe benzina la relanti, dar in mers, mai ales la viteze mai mari, situatia e fix invers, devine mai silentios diesel-ul.

Cat despre DPF, nu pot sa-ti dau o parere f obiectiva pentru ca am inteles ca se comporta total diferit 2.0TDI si 3.0TDI. Eu pot sa-ti spun insa ca la 3.0TDI nu am nicio treaba cu DPF-ul, el isi vede de treaba lui, eu de treaba mea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact Ice_2k, caut mai multa liniste si mai putine vibratii dar in acelasi timp mai multa putere, asta e ideea. Toate intr-un buget, altfel un 3.0tdi ar fi visul meu :)

Cu 2.0tdi/170cp am mers pe un Superb de test, dar 1.8tfsi/160cp n-am gasit de test, pe la ce reprezentanta au?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca vrei ne intalnim noi si mergi cu masina mea. In felul asta o sa te lamuresti

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@codz: Am facut drive test cu 1.8 TSi/160 cai la PBAviatiei. Tot acolo am facut si cu 2.0 tdi cr/170 DSG si 2.0 tdi cr /140 manuala.

@blondu77 A mea e versiunea 170 cai 2011. Poate ca e diferenta la soft/dpf intre vers de 140 si 170 cai. Poate ca cel de 170 e mai "impins" si atunci arde mai bine funinginea :).

E adevarat ca cuplul la tsi e 250 constant si ca la tdi e 350 la un punct dar uiti ca la TDI,incepand deja cu aprox 1750 rpm, are 300 Nm si tine peste 300 pana la 4500 RPM. Deci oricum masori e muult mai mare ca la tsi.

Exemplu concret:

In conducere, la depasire, daca stau in spatele unui tir la 80 km/h in tr 4, intru in depasire fara sa schimb viteza pe tot parcursul, in momentul cand sunt in dreptul cabinei am 120 km/h si undeva la 4000 rpm.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca vrei ne intalnim noi si mergi cu masina mea. In felul asta o sa te lamuresti

sigur ca vreau :) PM

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca principiu tu zici bine ce zici, dar cifrele iti cam dau cu virgula, ca sa zic asa :)

are 300 Nm si tine peste 300 pana la 4500 RPM. Deci oricum masori e muult mai mare ca la tsi.

300Nm @ 4500RPM = 190CP, deci nu merge :) La 4200, TDI-ul de 170 are ~285 si de-acolo incepe sa scada semnificativ. Oricum, intr-adevar este cam pe toata plaja mai mare decat la benzina.

Exemplu concret:

In conducere, la depasire, daca stau in spatele unui tir la 80 km/h in tr 4, intru in depasire fara sa schimb viteza pe tot parcursul, in momentul cand sunt in dreptul cabinei am 120 km/h si undeva la 4000 rpm.

Iar de-acord ca principiu, dar ma indoiesc ca la 120km/h in a 4a deja ai 4000rpm, e mult prea mult. D-abia pe la 140 ajungi la rpm-ul asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tot ce am dat este aproximativ +-10%.

E posibil sa nu am 4000 Rpm la 120 km/h in a IV-a. Am rotunjit si eu un pic :P. Asta nu e o combinatie la care sa merg constant sa imi ramana pe retina.

La 140 km/h in 6 stiu ca am undeva la 2500 rpm daca nu ma insel.

Modificat de nsm
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!