Jump to content

Tremurat + zgomot


sebica79
 Share

Postare recomandată

Salutare,

Va aduc in atentie doua probleme:

1. Cand motorul este cald, simt o anumita trepidatie "puternica" (adica sesizabila fata de faptul ca nu ar trebui sa se simta aproape deloc) in masina. Acest lucru se poate obersva si pe motor. Insa, acest lucru se intampla doar cand masina este indreaptat cu botul in jos. daca masina este pe loc perfect drept sau cu botul in sus, acest lucru nu se intampla.

Am incercat sa depistez cauza acestei manifestari si nu am reusit inca mai nimica ... insa am incercat sa elemin posibile cauze. Am facut o msarurare pe gr. 13 in timp ce se manifesta tremuratul acela, si nici o surpriza, totul este perfect, valori de 0.00 - 0,01 - 0,00 - (-0.01) poate cateodata cu variatii de pana la 0.02. Am fost chiar mirat de valorile astea pt un motor de 138.000 km. Din ce a reiesit, nu pot sa dau vina pe injectoare dau compresie, mai ales ca se intampla doar in functie de pozitia masinii.

Efectiv nu stiu ce sa mai cred ... mi-e greu sa cred ca ar putea fi din tampoane ... din cauza ca, dimineata, cand e rece motorul, am sesizat ca nu are manifestarea asta ... dar asta dor cand e rece pt o perioada limitata de timp ... EGR sau alte chestii de genul asta, m-as mira ... nu prea vad cum ar influenat pozitia functionarea egr-lui :D

Va rog, daca puteti, sa veniti cu ceva idei ...

2. In momentul in care dau "blana" de la 1700 rot/min pana la 1900 rot/min am un zgomot pe partea cu turbo. Nu stiu ce sa zic ... putem suspecta o fisura pe furtunul de la turbo ... Zgomotul apare doar in mers si nu la relanti, adica numai in sarcina si nu cand o turez pe loc. Nu este neaparat un fasait, e mai mult ca o trepidatie sau ceva de genul asta ... ca si cum ar intra ceva in rezonanta.

Daca aveti ceva idei si in legatura cu treaba asta, those are welcomed !

Mersic.

Modificat de sebica79
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca face numai cand ii dai talpa intre 1700 si 1900 si simti o trepidatie usoara as zice ca e chiar un surge. Ar mai putea fi de la ambreiaj.

In legatura cu trepidatiile de la relanti nu stiu ce sa zic, dar inclin sa cred ca sunt de la tampoane. Sau de toba (cuplajul elastic). Motorul tau este asezat longitudinal sau transversal?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca face numai cand ii dai talpa intre 1700 si 1900 si simti o trepidatie usoara as zice ca e chiar un surge. Ar mai putea fi de la ambreiaj.

In legatura cu trepidatiile de la relanti nu stiu ce sa zic, dar inclin sa cred ca sunt de la tampoane. Sau de toba (cuplajul elastic). Motorul tau este asezat longitudinal sau transversal?

<{POST_SNAPBACK}>

Ideea ca nu facea pana acuma asa ceva, cand o talpuiam intre turatiile alea. Si nu pot sa zic ca tremura intre turatiile alea, efectiv ceva suna ... e ca si cum ar vibra ceva acolo si ar da in ceva ... iar problema e ca nu prea vad ce si in ce ar da :D Cauza sa fie ambreiajul, asta ar fi mai exact din volant ca din altceva nu prea vad din ce. Si nici asta nu prea are cum, din moment ce sunetul vin de pe parte cu turbo-ul si nu cu cutia de viteze.

Legat de relanti ... hmmm ... m-am uitat si la toba :D faza e ca trepideaza motorul ... si de ce la rece, chiar cand e rece nu trepideaza si dupa un timp ... cand motorul incepe sa se incalzeasca ... in limita primelor 3 liniute, incepe sa trepideze (numai cand e inclinata masina cu botul in jos). Pai la golf e longitudinal ... sper ca bine m-am gandit :)) :D . Stiu ca e foarte greu sa va dati cu parerea de la distanta, dar incerc si eu sa scot de la voi, eventual, anumite comportamente in caz ca ar fi uzura iesita din pramaetrii la volant, sau la tampoane - daca da, cam cum s-ar manifesta ... nu numai ce am descris eu aici.

Mersi fain si poate poate gasim problema :D

P.S. Pt un surge, ar trebuie si un pic de timp sa loghez in mers putin, dar m-as mira sa fie asa ceva :D

Modificat de sebica79
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ideea ca nu facea pana acuma asa ceva, cand o talpuiam intre turatiile alea. Si nu pot sa zic  ca tremura intre turatiile alea, efectiv ceva suna ... e ca si cum ar vibra ceva acolo si ar da in ceva ... iar problema e ca nu prea vad ce si in ce ar da :))

<{POST_SNAPBACK}>

Ceea ce descrii tu aici este un surge! :D. Incearca sa izolezi aceasta trepidatie. Sau fi mai explicit. Este un zgomot de tabla, de motor, de plastic, etc....

Cat despre motor, incearca sa te duci la un mecanic si cu masina pe roti (NU pe elevator) slabeste toate tampoanele si strangele din nou, respectand specificatiile referitoare la forta de strangere a suruburilor!

Sper sa te ajute!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ceea ce descrii tu aici este un surge! :))

<{POST_SNAPBACK}>

Am inteles ... sunetul preponderent este de metal ... in prima faza, daca nu o calc agresiv, se aude un suierat :D, daca o calc la podea, se transforma intr-un sunet metalic.

Daca este surge, de la ce poate fi generat asa brusc ... :D

Legat de tampoane ... o sa incerc si treaba asta sa vedem ce si cum.

Mersi.

LATER EDIT: Ca sa vad totusi motivul presupusului surge, trebuie neaparat sa fac un log in mers ... de la ultima logare in mers, totul era OK. Turbo a fost curatat, si m-as mira sa fie tija ... De condus, s-a condus corect. De ce am intrebat ce ar putea cauza surge-ul, pt ca eu elimin tija sau mai bine zis controlul vanelor din turbo, ca fiind incorect. Chip nu este pe masina ... din cate cunosc si eu fenomenul, nu stiu altceva ce ar mai putea aparea ... date eronate de la pressure sensor de pe intercooler dar nu stiu.

Aici am de a face cu o rezonanta mecanica ...

Am observat ca ai avut probleme cu surge-ul.

Modificat de sebica79
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trepidatia ar putea aparea din cauza unui tampon "slabit" . In clipa in care sa incalzeste uleiul in tampon , acesta se inmoaie si nu ma atenueaza atat de bine vibratiile ....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se prea poate sa ma insel eu! Dar daca nu-l aud...... :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am verificat tampoanele si sunt OK.

Am facuut log in mers .... la turatii de 1600 rot/min nu am valori mai mari de 1300mB MAP. Pana si culoarea turbo-lui, pe evacuare este OK, de aici si faptul ca s-a condus cum trebuie, toate gazele au fost arse. Fum, nu am in spate, deci nici o fisura pe vreun furtun de la turbo. Nici vorba de surge, zic eu ... si totusi ceva intra in rezonnata. Verificat mobilitatea esapamentului, este in regula.

Exista totusi ceva probleme pe la volant, noi asa credem ... ca exita o bataie infundata ... idar daca debraiez, se accentueaza. Se simte si putin trepidatii in pedalier ...

Nu stiu ce sa zic ... va rog sa va mai dati cu parerea :Driver:

Mersi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt curios cum ai verificat tampoanele si ai ajuns la concluzia ca sunt ok ....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt curios cum ai verificat tampoanele si ai ajuns la concluzia ca sunt ok ....

<{POST_SNAPBACK}>

Slabite putin si vazut jocul, ce-i drept, altfel nu prea am avut cum ... dar nu stiu ce sa zic ... Ce mai pot sa descriu este ca trepidatiile nu au aceeasi perioada ca si mersul motorului ...

Cel care sustine motorul cand e cu fata in jos ... cel de sub masina, nu scapa ulei sau alte minuni, si nici nu prea vad cum ai putea sa verrifici mai mult decat sa tragi de motor si sa vezi jocul ...

Este greu sa-ti dai seama, cel putin din punctul meu de vedere ... si nu stiu daca merita incercat schimbarea tuturor tampoanelor, adica a celor 3.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

premiumfaraplumb

La mine a fost masina lovita, si teava de turbo atingea motorul :( sper sa nu fie si la tine la fel, si inca am felxpipeul rupt , esapamentul scoate un sunet zici ca e tub de bass. De cand am indreptat teava de turbo din fata motorului nu mai vibreaza asa, dar sunt sigur ca pana nu schimb esapamentul nu scap nici de vibratii nici de bass.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine a fost masina lovita, si teava de turbo atingea motorul :( sper sa nu fie si la tine la fel, si inca am felxpipeul rupt , esapamentul scoate un sunet zici ca e tub de bass. De cand am indreptat teava de turbo din fata motorului nu mai vibreaza asa, dar sunt sigur ca pana nu schimb esapamentul nu scap nici de vibratii nici de bass.

<{POST_SNAPBACK}>

NU se pune problema de a atinge "teava de turbo". Masina a fost ridicata si am incercat sa depistam toate posibilitatile, sau cat de cat. Tamponele flexibile de pe esapament inca au un grad de elasticitate suficient ca sa preia socurile. Fagurele din catalizator este OK.

Am atasat un log facut, in mare e OK :( zic eu, sunt niste varfuri de presiuni pe acolo, cateodata ... dar nu cred ca genereaza acel sunet, mai ales ca am mai vazut valorile astea si pe alte masini si nici vorba de asa ceva ...

Tin sa precizez ca am incercat sa ma invart in jurul turatiilor de surge si nu blana ca sa verific alte valori ...

Se pare ca nu ma lasa sa fac upload :(

Modificat de sebica79
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

Am reusit sa atasez log-le, va rog sa va dati si voi cu parerea, eu nu prea am gasit ceva probleme la turbo. Ideea este ca am incercat ca o tin in jurul turatiei de 1400-2000 rot/min ... ca sa vedem cat de cat cu ce presiuni avem de a face.

Mersi pt atentie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine simt o vibratie accentuata intre 1200rpm si 2000rpm iar cind apas ambreiajul trepidatia devine chiar enervanta ,trepideaza rau pedala de ambreiaj si tremura rau masina asta numai la relanti , in mers este mult mai bine dar parca tot tremura intre 1200-2000 rpm .Masina nu facea asa acum 10.000 km si parca s-a accentuat in ultima luna ,sa fie aceiasi problema ca a ta Sebica79 ???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine simt o vibratie accentuata intre 1200rpm si 2000rpm iar cind apas ambreiajul trepidatia devine chiar enervanta ,trepideaza rau pedala de ambreiaj si tremura rau masina asta numai la relanti , in mers este mult mai bine dar parca tot tremura intre 1200-2000 rpm .Masina nu facea asa acum 10.000 km si parca s-a accentuat in ultima luna ,sa fie aceiasi problema ca a ta Sebica79 ???

NU e chiar asa. La mine nu se accentueaza daca debraiez. Problema cu trepidatia in pedala este aproape tot timpul, indiferent ca masina e la relanti sau in mers. Daca dau drumu la clima ... atunci se accentueaza trepidatia in pedale, iar in momnetul in care sunt putin inclinat cu botul in jos, si motorul tremura ... cu clima pornita (dezaburirea la maxim), trepidatia la motor se mai reduce semnificativ ...

NU cred ca este la fel ca la tine ... intre turatiile de care amintesti tu, nu se accentueaza trepidatia, in mers, daca calc agresiv acceleratia, apare un sunet din zoan turbo, ca si cum ar lovii ceva acolo -- ceea ce ar fi absurd -- mai mult cred ca intra ceva in trepridatii - si nu cred ca aripioarele de la turbo ar lovi carcasa pt ca de muult s-ar fi terminat povestea :)

Chiar nu stiu ce sa zic ... ma termina chestia asta ...

Daca mai aveti ceva idei sau eu stiu ... rog sa interventi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Legat de problema cu sunetul ce vine de la turbo, se pare ca intr-adevar exista o problema la comanda turbinei. Suspectez N75-ul din moment ce tija se misca foarte usor, rapid. Turbo-ul chiar a fost si curatat in urma cu vreo 15.000 km.

Aproape tot timpul presiunea tinde sa creasca destul de mult fata de ce cere ECU ... nu conteaza ca-i blana sau nu si incercarea de a o aduce la valorea ceruta de ECU este destul de greoaie ...

Atasez si 3 loguri ... in doua dintre ele se vede cum apare limp mode-ul cu toate ca "n-am picat in bot" cu ea, n-am lasat-o mai mutl de 4 sec :)

Din loguri se poate vedea usor ca nu conteaza daca e blana sau nu, "spike-le" apar frecvent, de aceea suspectez N75, sau mai bine zic comanda la tija si nu neaparat sa exite problema in turbo la vane ... se misca f usor cu mana si la pornire se deplaseza suficient. Factorul de umplere are valori mare cand se incearca reducerea presiunii, comanda exista de la ECU pt a reduce.

Poate aruncati si voi o privire peste ele.

P.S. redenumiti package-le din .zip in .csv (nu sunt arhive, le-am redenumit asa ca sa pot sa le pun pe server).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

chiar nimeni nu isi da cu parerea legat de limp mode-ul asta fain :) Daca poate fi cauzat de N75 sau nu ... :)

Mersic

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 years later...
Am verificat tampoanele si sunt OK.

Am facuut log in mers .... la turatii de 1600 rot/min nu am valori mai mari de 1300mB MAP. Pana si culoarea turbo-lui, pe evacuare este OK, de aici si faptul ca s-a condus cum trebuie, toate gazele au fost arse. Fum, nu am in spate, deci nici o fisura pe vreun furtun de la turbo. Nici vorba de surge, zic eu ... si totusi ceva intra in rezonnata. Verificat mobilitatea esapamentului, este in regula.

Exista totusi ceva probleme pe la volant, noi asa credem ... ca exita o bataie infundata ... idar daca debraiez, se accentueaza. Se simte si putin trepidatii in pedalier ...

Nu stiu ce sa zic ... va rog sa va mai dati cu parerea :)

Mersi

sebica79 am citit toate posturile din acest topic si parca imi descriam eu problema. La mine e cam la fel. Cum ai rezolvat problema asta ca vad ca e de mult... Contacteaza-ma cumva si pe PM. Am fost la service si nu i-au gasit nimic. mi-au zis sa merg cu ea pana se strica ceva ca altfel nu-si pot da seama :blink:

Ajuta-ma cumva!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aveam rulmentul stanga fata... l-am schimbat: avea o huruiala groaznica de o trimitea in toata masina, am uns apoi nuca schimbatorului si acum nu mai vibreaza masina si nici schimbatorul. Acum ar mai fi niste probleme in ce priveste bucsele. Am schimbat bucsele inferioare brate fata si de la bara stabilizatoate dar parca nu e de ajuns... mai bate ceva pe la gropi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!