Jump to content

Motor AZX - 2.3 V5 - 20v - 170 PS


loogan
 Share

Postare recomandată

Am cautat informatii despre motorul tip AZX, de 2.3 V5 - 20v - 170 PS (2324 cm3), si nu am gasit.

Ma intereseaza ce probleme de fiabilitate si/sau intretinere are acest tip de motor, care din cate vad a echipat (si) autoturismele Passat doar pentru o scurta perioada de timp (2000-2003).

Rog pe cei ce detin, au detinut sau au cunostinte despre acest tip de motor, sa impartaseasca impresii din experientele lor vis-a-vis de acest motor, cat este de fiabil, pretentios, si daca-l recomandati.

Multumesc anticipat.

Modificat de loogan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am eu un prieten de familie care il are pe Audi A6 Quattro ! si a schimbat la el doar pompa de benzina in 230 k km. luata de noua din germania ! fabricata in '99-'00 !

Fiabilitate deah .. E Audi ..pretentios cam da ..benzina mai "smechera" si multa atentie..adica. daca vrei sa tii la el ! am mers cu ea si e WoW :!

Modificat de CT91MOC
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Publicat (modificat)

Multumesc, dar eu unul nu am gasit ca acest motor sa fi echipat si autoturismele Audi A6 (C5) anii 1997–2004, si care daca nu ma insel au un motor (apropiat ca cilindree) dar de 2.4 - v6.

Modificat de loogan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Are exact motorul descris de tine .l-am sunat si am vorbit cu el ! Scria si pe capacul dela motor 2.3 V5 !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc de precizare, ...nu am afirmat ca nu este posibil, doar am specificat ca "...eu unul nu am gasit..." :icon_confused:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Personal nu am cunoscut pe cineva care sa detina acest motor, insa am condus si stiu pe cineva cu 2.8.

Din citirile mele de pe net, acest motor de 2.3 a avut si el ceva boli ale copilariei, insa versiunea de 150 cp a fost afectata.

Upgrade-ul la inca un ax cu came si 20v, rezultand 170cp a fost unul de succes, motorul fiind unul foarte placut la condus si fiabil.

La fel ca si in cazul fratelui mai mare ( cel de 2.8), trebuie sa folosesti doar benzina de minim 98, altfel nu va functiona in deplinatatea facultatilor mentale.

In rest, ulei de calitate, schimbat pana in 10.000km. Ca si intretinere e umpic mai costisitor fata de un motor obisnuit, insa nu e ceva de speriat.

Recomandat e sa eviti drumurile f scurte ( la primele versiuni de 150 cp, din studiile efectuate de vw, cei cu cele mai multe probleme faceau drumuri f scurte si dese ). Prin drumuri scurte ma refer la cele mai mici de 4 km vara si 7-8 km iarna.

E un motor gandit pt drum lung, cu care poti scoate consumuri surprinzatori de mici la un mers domol (cu 2.8 s-a scos consum de 6.5l condus in limite absolut legale, fara depasiri inutile smdp), insa la mers mai alert de condus media e undeva in jur de 8-9 l/100km. In oras, cu versiunea de 2.3 sub 15 greu o sa poti scoate.

Personal am fost placut surprins de cum se aude, se simte si cat de relaxant e la dum lung. Versiunea de 2.3 170cp nu cred ca e la mare distanta de cel 2.8 cu care am mers.

Daca texele, consumul nu sunt o problema pt tine, nu pot decat sa ti-l recomand.

Iar legat strict de longevitate, am vazut cu ochii mei un golf benzinar de 1.6l 105cp cu aproape 600.000 de km la bord, fara probleme pe toate durata de exploatare, asadar un V5 sau V6, din punctul meu de vedere ar trebui sa duca milionul fara probleme. Insa, cu mentiunea facuta si anterior, sa se foloseasca la drumuri relativ lungi, drumurile scurte fiind daunatoare acestui gen de motor.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc frumos de precizari. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Citisem pe undeva ca aceste motoare VR5 si VR6 nu ar fi recomandate pt functionare cu benzina E10.

Pt cei ce nu stiu, este vorba despre noua benzina "ecologica" ce contine etanol in proportie de 10%.

Si benzina actuala contine etanol, insa in proportie de max 5%.

Se considera ca proportia de 10% poate fi daunatoare unor motoare cum ar fi cele cu carburatie si in general motoarele fabricata inainte de anii 1992.

Insa, exista si exceptii, la vw exceptiile fiind motoarele VR5 si VR6 precum si prima generatie de motoare FSI, montate pe golf 4 si o perioada si pe golf 5.

In Germania exista acest tip de combustibil, insa introducerea lui a generat o multime de controverse, datorate incompatibilitatii cu multe tipuri de motoare, inca aflate in exploatare.

Totodata, acest tip de combistibil creste si consumul de carburant cu cateva procente.

O alta problema este ca etanolul in aceasta proportie este coroziv si daca componentele de plastic si cauciuc ce intra in contact cu acest combustibil nu sunt facute special sa reziste, ele vor fi corodate.

De altfel, filtrul de benzina va trebui schimbat mai des deoarece el curata mizeria si apa din rezervor, astfel infundandu-se mai repede acest filtru.

Nu stiu cat de important e acest fapt de incompatibilitate cu E10, deoarece chiar daca el se va regasi al pompe, actualul combustibil cel putin o perioada de cativa ani, va trebui sa fie oferit alternativ cu cel E10.

Dar e bine de luat aminte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Salut ! Am achizitionat anul trecut un Passat 2.3 V5 de 170 AZX...pot spune ca am mers cu el in jur de 3 sapt caci dupa am plecat iar din tara,motorul este tun si se aude frumos...de "tras" cam lasa de dorit,nu e pe masura asteptarilor. Tocami de asta ma intereseaza sa stiu daca se poate aduce vreun fel de modificari ale motorului pentru marirea puterii. Nu ma intereseaza prostiile de "chip" -uri si nu cred ca sunt o solutie foarte buna pentru genul asta de motor. Este adevarat ca se poate face un "supercharger" pe el?! Am observat spre exemplu pe youtube ca unii au reusit pe 2.8 si ma gandesc ca 2.3 nu e foarte departe :)

Am de gand sa il fac un proiect de la vara :D si as dori daca se poate niste opinii sau gen "cunosti un prieten care se ocupa",ma intereseaza orice ! 

 

Multumesc anticipat si sa o mai lase astia moale cu scumpitul carburantilor !! X( :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se poate supraalimenta cum sa nu.

Am vazut pe net un 3.2 spre exemplu catre a fost dus la peste 700 cp, folosindu-se turbina.

Insa, asteapta-te la pret piperat.

In functie si de cat vrei sa-l urci in putere se poate pune si pbma schimbarii internelor, care mai urca iarasi pretul destul de mult.

Parerea mea e ca pt inceput, doar pus turbina si ce tine de ea, fara 2-3000 de euro nu scapi.

Insa, mai simplu cred ca ar fi prin supralimentarea cu compresor mecanic (supercharger cum ai spus si tu).

Nu mai retin cu exactitate topicul, pt ca l-am citit mai demult, insa avem un coleg pe forum care si-a montat un compresor mecanic pe motor si daca tin bine minte, parca tot un aspirat mare avea.

 

Deci se poate insa trebuie timp, rabdare bani si desigur un meserias onest, cinstit si priceput, asta sa nu fii jupuit financiar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru sfaturi !! Inseamna ca trebuie sa ma apuc de cautat mecanicul "minune" ca sa zic asa,desi cred ca o sa fie mai greu decat stransul banilor :(

Sper ca pana in iarna sa duc la final proiectul ! 

Si multumesc anticipat inca odata Dan ! Sper sa te pot ajuta si eu odata cu vreun sfat ! ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si inca o "mica" rugaminte :) 

Se poate pune o evacuare completa de W8 ? :X

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uite ce am mai gasit

http://pocketrocket.ca/vf_install.html

 

Insa, sfatul meu e sa frunzaresti forumul dupa postul acelui coleg ce si-a modificat masina. Cred cu tarie ca e i naria masina mea insa nu bag mana in foc.

Astfel vei putea intreba persoane ce au experienta si iti pot da sfaturi prompte.

Desigur, legat de evacuare, chiar daca nu se poae monta una oem, se poate adapta. Sudor si tevi iti trebuie.

Dar precum ti-am spus, un mecanic bun si in special pasionat care sa-ti garanteze si reusita operatiei e greu de gasit.

 

Dar poate ai noroc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!