Jump to content

Problema indicator de viteza si de distanta


tos
 Share

Postare recomandată

Am un Golf IV ,an 2001,1,9 TDI, motor ALH, cutie automata 4 trepte 01M, adus in tara in 2010, Km bord 202000 , aflat ulterior dupa o vizita la un service autorizat VW ca in istoricul masinii in anul 2009 avea 20700Km, deci cel care a adus-o a umblat la indicatorul de distanta. Problema este urmatoarea - atat vitezometrul cat si odometru indica cu circa 25% mai putin decat in realitate. Cauciucurile sunt cele din cartea tenica 195/65/R15.

Am schimbat senzorul de viteza - cod 35791914B- cu altul original dar nu s-a schimbat nimic in indicatiile aparatelor de bord.La un service mi s-a sugerat ca cel care a umblat la fisierul pentru instrumente a schumbat ceva pe acolo si de aceea nu mai sunt bune indicatiile. si a citit varianta fisierului respectiv care este -Binar Instrument -1J0920805F versiune VDO V09 - respectivul nu are aceasta varianta pentru cutie automata 01M din 2001.

Ma poate ajuta cineva cu acest fisier sau cu o sugestie pentru remedierea problemei.

Va multumesc

TOS

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inainte de a rescrie softul, ai incercat sa te uiti in codari sa vezi daca e codat corect conform cutiei si tipului motorului ? posteaza te rog, coddingul cessurilor de bord.

Modificat de Al Bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am verificat daca cumva nu a fost schimbat IC. ESTE CEL AL MASINII cu part nr 1J0 920 805 F VDO fara coputer board ,eprom 93C66

codingul este 0211,iar VSC-ul 42781.

masina ARE VIN - WVWZZZ1JZ1W568128 ,1,9 TDI, motor ALH, cutie automata 4 trepte 01M.

SCUZE EPROMUL ESTE 93C86

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

F l o r i n

1. A incercat cu VCDS-ul, pe coding, sa schimbe nr de impulsuri. Nu mai stiu daca ceasurile immo2 au optiunea asta pe coding - immo 3 o au sigur.

2. Ceasurile lui sunt cu vitezometru pana la 220km/h si 100km/h la ora 12, nu ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da.Ceasuleste cu 220km.

La test ciad acul ar fi trebuit sa arate 110km el arata 105Km.

Are 4 optiuni de schimbare a impulsurilor. 2 sunt peste 4000 si doua in jur de 3500.

Probabil se aplica metoda incercarilor succesive?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

F l o r i n

Exact.

Atentie - cand faci Output test - pe 17.Instrument, acum vitezometrului trebuie sa se duca la 100km-h... nu la 110.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles. Nu stiti care este relatia dintre nr. imp si viteza. TEORETIC- ZIC EU- cu ct nr. imp. este mai mare si viteza ar trebui sa fie mai mare.!?

Exista ceva software pentru recablibrarea IC.?

Multumesc pentru sfaturi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

F l o r i n

Tos - intai fa ce ti-am zis, dupa care mai vedem ce e de facut.... altfel, doar povestim....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

nr de impulsuri este unul fix, dat de cutia de viteze(cred) iar acesta trebue sa fie acelsi si in IC, daca cel din IC e mai mare decat cel din cutie, viteza indicata va fi mai mica decat cea reala pt ca bordul "se asteapta" la un nr mai mare de impulsuri. El calculeaza in nr de impulsuri/km, deci regula de 3 simpla, cat de simplu poate sa fie :D.

Compara valorile din Engine cu Instruments, turatia trebuie sa fie aceeasi iar km/h din cate stiu eu din fabrica pe bord afiseaza cu 10% mai mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S-a uitat un prieten care se ocupa cu reparatii parti electronice masini,si mi-a zis urmatoarele:

1 A modificat codiingul IC

2. A modificat setarile la cutie fiindca a spus ca era pe economic si normal trebue sa fie pe dinamic.

Am facut o proba si am constata urmatoarele:

1 la distanta parcursa IC arata cu 0,03 mai mult

2.La viteza nu am putut sa vad caci cu ochelarii nu vedeam bine pe GPS ,dar mi s-a parut ca diferenta in plus era mult mai kca decat pana acum

3. La raportul dintre turatie in treapta 4 si viteza indicata era cel calculat de mine dupa o formula gasita pe net, adica:

eu calculasem la 2000 ture o viteza de 90Km/h. Pana acuma mie la 2000ture imi arta 78 Km/h.Acuma arata 90Km/h

Cam atat .

Multumesc pentru ajutor

Tos

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 10 months later...

Am o problema cam mare.... in iarna aceasta am fost la spalatorie si dupa am constatat ca vitezometrul nu mai functiona cum trebuie( acum era la 60 acum la 120 la 200 varia) apoi nu am mai vrut sa mai indice minic (dupa 3 saptamani). am fost la un service si mi-a pus masina pe teste si mi-a zis ca este stricat senzorul de viteza. l-am luat dupa o alta masina care mergea si la mine tot nu indica nimic.. . Ce ma sfatuiti sa fac?.. Va multumesc! motor 1.6  8 valve din 2000 are senzor cu 3 pinteni

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai, trebuie facute ceva masuratori... vezi sa nu fie cablajul de vina, clusterul.... sau coroana din cutie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

la mine a fost schimbata cutia automata in manuala  si ecu nu mai inregistreaza km facuti.La scanare pe engime(1) nu-mi arata viteza de rulare numai pe ABS (3) Ceasul la bord functioneaza si inregistreaza km Ma pote ajuta cineva sa remediezproblema!



Se poate ca nu s-au facut cablajul respectiv

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

vitezometrul nu mai indica viteza de deplasare si nici distanta nu se mai inregistreaza. in plus, cand nivelul motorinei scade sub 1/2 din rezervor uneori acul cade la 0 si se aude bip-ul specific.

am stat astazi cateva ore cu un prieten care lucreaza in domeniu si am verificat astfel:

1. senzorul de pe cutie - este OK a fost probat pe alta masina

2. traseul firului din mijloc (sunt 3 fire, +, - si inca unul) pana la bord la ceas - este ok, nu e intrerupt

3. celelalte doua fire sunt ok dau tensiune normala la verificare

4. ceasurile din bord verificate cu vcsd si diagnoza bosch functioneaza perfect pe modul "test"

nu am apucat sa verificam firele de la ecu la bord.

la scanare nu apar erori.

are cineva idee despre ce ar putea fi vorba?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, sunt niste fire intrerupte undeva pe la baterie parca.

intreaba pe user-ul Al Bundy, parca el s-a intalnit cu problema asta. - nivelul motorinei

 

partea de viteza, cred ca este pe la placa ceasurilor un contact imperfect.

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

este o problema la senzorul de viteza - verifica-i cablajul, curata mufa cu spray de contacte.

 

ambele probleme sunt din acesta cauza... nu sunt probleme diferite, ceasurile sunt ok.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa cum ti-am spus si pe pm, trage de cate un fir din cele 3 in zona de sub baterie si o sa vezi ca unul din ele cedeaza si acolo este problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

este o problema la senzorul de viteza - verifica-i cablajul, curata mufa cu spray de contacte.

 

ambele probleme sunt din acesta cauza... nu sunt probleme diferite, ceasurile sunt ok.

mufa este in regula. a fost curatata, senzorul a fost probat. ramane sa ma uit sub baterie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dap, verifica cablajul atunci.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am verificat firele de la senzor pana sub baterie si nu sunt intrerupte. Aici m-am blocat.

Nu mai stiu ce sa ii fac. Am cam eliminat variantele posibile. Mai ramane traseul din ecu spre bord.

Modificat de john33exe
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ionut, nu are ce sa fie, decat

 

- senzor cu probleme

- cablaj cu probleme, conector.

 

poti incerca 

 

1. sa ii tragi cablajul pe direct - alimentare, comunicatia catre ceas - de proba.

2. proba cu alte ceasuri - eu nu cred ca e din ele..... dar ca sa elimini tot.

 

ma suni azi, maine... vb la telefon.... cred ca mai ai numarul meu, si vedem cu te rezolv, in direct.... :icon_thumleft:

Modificat de F l o r i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am verificat cele fire de la senzor pana aproape de mufa care se conecteaza langa baterie. Am si tras de ele desi nici cu ochiul liber nu se vede nimic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Salutare tuturor,

Am și eu aceeași problema ca john nu mai merge vitezometru și nici kilometrajul iar la mișcări mai bruște se aprinde becul de motorina. Toate astea după ce mi-au dat motorul jos.

John ai rezolvat problema? Cum?

Referitor la cablaj are cineva o poza gen unde sub baterie pot fi firele întrerupte.

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, pare sa fie de la cablaj - poti incerca si sa cureti intai mufa de la senzor, cu spray de contacte.

 

mergi pe cablaj, de la senzorul de viteza... de obicei se rupe in zona unde acesta intra in cablajul mai gros, care pleaca pe sub baterie.

 

din pacate nu prea am facut poze, cand am remediat astfel de defecte

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!