Jump to content

Torque OBD check - aplicatie de diagnoza si performanta pe telefon


Adrian 80
 Share

Postare recomandată

Valorile alea foarte mari de cuplu cred ca se refera la cuplul la roata, nu la motor. Motorul meu este capabil, cel putin teoretic ca practic se pierde aderenta, de peste 4000 Nm la roata in treapta 1-a. Nu spun ca valorile raportate de torque sunt reale, mie mi se pare mai mult o jucarie, insa nu sunt chiar fantasmagorice, chiar sunt valori perfect posibile. Cuplul la roata este dependent de treapta de viteza, pe cand puterea nu este.

Modificat de Valentin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 61
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Adrian 80

    8

  • Nautilus

    6

  • Valentin

    5

  • robi_zet

    3

E adevărat, dar atâta vreme cât nu introduce nimeni rapoartele cutiei de viteze şi diferenţialului şi nici nu introduce greutatea exactă a maşinii cu şofer, pasageri, trusă de scule şi xx litri de carburant, de unde ar putea programul să ştie asta?...

 

(Chiar şi estimarea puterii dată de un accelerometru e greşită, fiindcă softul lui nu poate spune decât că "pentru a accelera de la 0 la 100 km/h în timpul măsurat x.xx secunde cu o maşină cu greutatea introdusă zzzz kg, e nevoie de yyy CP". Dar maşina ajunge la 100 km/h în treapta a II-a, und nu se atinge presiunea turbo maximă niciodată şi nici nu se ţine acceleraţia la podea fiindcă pierde aderenţa, deci nici măcar nu foloseşte toţi caii-putere. Astfel încât nu te poţi baza pe accelerometrul de bord decât ca pe un cronometru mult mai precis decât acela de mână, în celelalte funcţii ale lui, care nu fac măsurători directe, nu poţi avea încredere.)

 

Atâta vreme cât nu putem pune bază decât pe măsurătoarea directă, Torque e un program foarte folositor ca înlocuitor al ceasurilor de bord suplimentare. Ştiind că fiecare indicator suplimentar de bord costă cel puţin 150-200 RON plus montajul destul de dificil sau în unele cazuri imposibil, Torque şi cititorul de OBD2 împreună te ajută să economiseşti 1000-1400 RON, ceea ce nu-i puţin. Şi mai face şi citirea erorilor, loguri sau estimări ale vitezei medii şi consumului mediu pe un anumit traseu, dacă telefonul are GPS şi alte câteva chestii. Cam aşa, ca un glass cockpit din aviaţie. Nici acela nu se presupune că ar putea calcula puterea şi cuplul motor, dar în alte privinţe e nepreţuit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

În mod curios, 1.8T (AUQ) nu are doi senzori electronici care ar prinde tare bine oricărui motor turbo: temperatura uleiului şi temperatura gazelor de evacuare (EGT).

 

Există un senzor de presiune de ulei (care aprinde becul roşu în bord dacă nu ai presiune) şi un senzor de temperatură de ulei integrat în senzorul de nivel din baia de ulei, dar ECU nu citeşte aceste valori.

 

Deci cu ajutorul lui Torque (sursa: Google Play Store) şi al cipului ELM 327 cu Bluetooth (sursa: China, prin eBay), putem observa în timp real:

 

- debitul de aer la MAF;

- raportul aer combustibil (AFR);

- sarcina motorului (în procente);

- deschiderea clapetei de acceleraţie (în procente);

- noxele (după sonda Lambda);

- voltajul (la mufa OBD);

- acceleraţia şi acceleraţia laterală;

- viteza citită de senzorii ABS;

- temperatura antigelului (mai precis decât cu ceasul de bord);

- temperatura aerului de admisie (şi deci afla cât de eficient e intercoolerul);

- avansul aprinderii.

 

De asemenea:

 

- se poate calcula consumul mediu pe un traseu şi costul mediu al carburantului;

- se poate suprapune traseul peste harta Google Earth şi calcula alt traseu mai eficient;

- se pot calcula timpii de acceleraţie 0-100, 0-200 km/h, sfert de milă, optime de milă, kilometru cu start de pe loc etc

- se poate filma traseul ca şi cu o cameră de bord (ca la ruşi);

- se pot proiecta pe parbriz unele valori pe timpul nopţii ca la un Head Up Display;

- se pot citi codurile de eroare stocate în ECU.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut,

se pot si sterge erorile stocate in ECU?

intentionez sa achizitionez o astfel de interfata: stergerea erorilor ar fi un +.

de asemenea indicarea gradului de incarcare DPF ar fi cireasa de pe tort.

merci.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu! Si inca o chestie el vede codurile de eroare doar de la motor. Daca ai vro problema cu o alta piesesa sa zicem goarna se la alarma, acesta nu o vede stricata.

Send from my Nokia 3310

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am sa incerc sa la masina mea. Am versiunea pro.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut,

se pot si sterge erorile stocate in ECU?

intentionez sa achizitionez o astfel de interfata: stergerea erorilor ar fi un +.

de asemenea indicarea gradului de incarcare DPF ar fi cireasa de pe tort.

merci.

 

Depinde de masina. La a mea nu numai ca nu le sterge, dar nici nu le vede. Cu cat este mai noua masina, cu atat sunt sansele mai mici sa le poti sterge/vedea. Motivul este legat de protocolul folosit. torque foloseste protocolul generic iso, vcds/VAS/VAG foloseste un protocol proprietar VW.

 

LE: La VAG, senzorii de presiune ulei si temperatura ulei sunt conectati la IC si nu la ECU. Desi teoretic temperatura uleiului ar trebui citita cu PID-ul corespunzator, practic este imposibil din cauza protocolului necunoscut de torque

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merci.

pe lângă torque pro mai am obdscope (symbian) si dash (wp8) si masina e 2008. Doar adaptorul mai lipseste..si mă gândeam ca sunt restrictii care vin si de la adaptor, nu numai de la soft..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu merita investitia pe acest adaptor.Il am si eu si in afara de erori pe motor nu poti face mai nimic.Asta e parerea mea personala

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu adaptorul de pe eBay (ELM 327 1.5 cu Bluetooth şi buton de dezactivare) se pot face toate chestiile pe care le-am pomenit mai sus.

 

Eu l-am luat în primul rând pentru MAF, AFR şi erorile de la motor (printre care cea mai frecventă la 1.8T e moartea subită a unei bobine de inducţie :) ) şi pentru că aveam deja tabletă (Galaxy Tab 2). Pe ecranul mic al unui telefon de-abia vezi ceva, nu se merită efortul. Investiţia de ~10 USD în adaptor era insignifiantă prin comparaţie, bani de cornuri.

 

Pentru a comunica prin protocolul VAG cu Torque se foloseşte interfaţa WBH BT5 cu Bluetooth, dar costă 76 EUR + transport.

 

APR Tuning şi USP Motorsport au propria lor interfaţă cu Bluetooth şi propriul lor soft APR Mobile App, care costă împreună 199 USD şi permit şi modificări la softul APR instalat în ECU. Calitatea şi complexitatea se plătesc.

Modificat de Nautilus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

are cineva acest ELM 327 pe passat din 2009? merge nu merge ? vreau si eu sa il achizitionez si nu as vrea sa dau banii de pomana.

Am vazut ieri unul in actiune in parcare la un supermarket ( nu erau cunostinte de ale mele ) si de atunci sunt pe net in cautare.Deci orice ajutor e binevenit.

 

Best Regards

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu il folosesc cu wifielmE bestial si destul de completCa diagnoza citeste doat erorile ce tin de motor, nu si restul. Il folosesc ptr gauges si filmare hd cu indicatoare rpm, boost si gps speedFoarte bine facutsent by nexus powaaaaa

Da trebuie sa mearga pe passat fara problemeDoat pr cupra resoftata fa probleme de conexiunesent by nexus powaaaaa

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am șters erorile de la un Nissan Micro din 2006 (cred). La mine la Audi nu am avut erori pe motor ca sa probez. Am dat 70lei pe interfață pe okazii și e varianta 1.5 din aia f mica care cică ar merge și pe mașini mai vechi. B6 al meu e din 2002.

Sent from my HTC One S using Tapatalk

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

are cineva acest ELM 327 pe passat din 2009? merge nu merge ? vreau si eu sa il achizitionez si nu as vrea sa dau banii de pomana.

Am vazut ieri unul in actiune in parcare la un supermarket ( nu erau cunostinte de ale mele ) si de atunci sunt pe net in cautare.Deci orice ajutor e binevenit.

 

Best Regards

 

Pai cateva posturi mai sus scriam ca-l am si ca merge pe Passat... acum, depinde ce asteptari ai tu de la el.

Sincer, mie mi se pare mai mult o jucarie de care te vei plictisi dupa 1 saptamana, decat de ceva cu adevarat util.

 

Nautilius scria mai sus la ce poate fi folosit. cam asa este si la Passat din 2009. Mai are in plus:

- presiunea din rampa

- presiunea din admisie (boost-ul turbinei)

De asemenea, nu raporteaza nivelul de noxe ci cantitatea de oxigen din evacuare (citita de lambda) precum si stergerea erorilor de pe ECU nu functioneaza (nici macar nu le vede) daca sunt erori specifice VW. Practic aici eu nu am putut sa fac nimic.

 

Tot ce am spus mai sus e din amintiri. Daca vrei ceva mai exact o sa ma duc la masina si iti spun, spne-mi doar ce vrei sa stii

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Să îmi faci o poza la el sa îmi iau și eu ca pe net sunt o gramada de modele.

Pe mine mă interesează pentru citirea erorilor și eventual dacă vede km reali ca pe VCDS.

Trimis de pe al meu GT-I9505 folosind Tapatalk

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. iti spuneam mai sus ca sunt erori care nu sunt vazute. De fapt eu n-am vazut absolut nicio eroare pe el la Passat. Am scos ceva sigurante pentru a determina aparitia unor erori pe ECU si nu le-a vazut. Despre celelalte module nici nu poate fi vorba

2. Nici macar VCDS-ul nu vede km "reali" la masina asta, tu te astepti sa faca asta Torque?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu când am luat mașina mea mecanicul meu a pus'o pe calculator si ii arată cu 50 km mai puțin decât avea in bord ...

Nu m-a pricep la chestiile astea dar sunt in căutare de mașina si m-ar fi ajutat dacă putea citi km mașinii :) ...

Cu alte cuvinte aplicația ii buna sa faci timpi cu mașina pe anumite porțiunii de drum...

Sent from my iPad using Tapatalk

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca este vorba de masina din semnatura, mecanicul te-a mintit. VCDS-ul nu poate citi km

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Salut, in principiu merita sau nu această interfață?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

M-ar interesa daca a incercat cineva sa foloseasca o interfata elm si torque la golf 4 2001, am probat cateva si nu au reusit sa se conecteze la ecu. Daca a incercat cineva si a mers m-ar interesa ce model a folosit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Eu am cumparat 2 de pe ebay (comandasem una si nu mai ajungea si am mai luat inca una - si au venit amandoua) din care una am vanduto. Ambele au functionat pe golf 4 2001 benzina 1.4.

Cand se aprinde checkul il sting cu ELMul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

ultimele modele nu prea sunt stabile si se conecteaza pe putine masini si alea de regula mai noi.

Trebuie cautate modele mai vechi, care se pare sunt mai stabile

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Pe A4 B6 a reusit cineva sa faca Torque sa vada temperatura uleiului? Merge cu varianta custom PID? Din ce zicea Valentin mai sus parca nu este posibil ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!