Jump to content

Torque OBD check - aplicatie de diagnoza si performanta pe telefon


Adrian 80
 Share

Postare recomandată

Va invit sa discutam aici despre aplicatia Torque.

Aplicatia se poate descarca si instala contracost de pe Android Market (Play) si AppStore.

Functioneaza cu interfata OBD conectata prin Bluetooth.

Ce stiti despre aceasta aplicatie si interfata?

Se poate folosi la masinile din grupul VAG?

O foloseste cineva?

Informatiile afisate sunt corecte?

http://torque-bhp.com/

https://play.google....C50b3JxdWUiXQ..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 61
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Adrian 80

    8

  • Nautilus

    6

  • Valentin

    5

  • benilika

    3

E o jucarica interesanta daca nu vrei sa cari laptopul dupa tine la drum lung...

Elm-ul nu poate intra decit pe engine, vede erorile si vreo citiva parametri ...si atit...

O jucarica ...daa vrei sa te joci cu telefonul pe masina....SI ATIT :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am incercat-o azi.

Se conecteaza usor la telefon (Samsung Galaxy SII in cazul meu) si e usor de folosit.

Am aflat ca masina mea are 132 de cai la roata si ca face 0 - 100km/h in 9,5 secunde.

In cartea masinii scrie 140 cai si 10.2 secunde pentru 0-100km/h.

Unde e adevarul?

Aplicatia e foarte desteapta:

La mine se blocheaza cand vreau sa folosesc plugin-ulTrack Recorder. :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu_LWR

cum o conectezi mai exact?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La virsta voastra mai credeti in Duhul Apelor, Mos Craciun :santa: etc ??

Auzi cica: "aplicatie foarte desteapta" :biggrin: :biggrin:

Comparativ cu ce ?

Hai sa desenez...

Interfata ELM327 cel putin clonele de pe la noi sint niste trasnai...citesti putin parametri, prost si incet...

Orice calcul de putere /cuplu e teoretic bazat pe citiva parametri ...daca parametrii sint cititi aiurea si cu intirziere e naspa...

Dyno si alte chestii de genul asta nu s-au inventat degeaba...era moca un PC si o interfata :)

Precum spuneam utilitatea ramine la a citi niste erori, citiva parametri si eventual ca ocupatie daca nu ai chef de bere, gratar, mici etc :na:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Lawrentzyu_86

Instalezi aplicatia pe telefon, bagi interfata in mufa OBD, pornesti aplicatia, imperechezi te

lefonul cu interfata prin Bluetooth.

De restul se ocupa aplicatia.

@Moog

E adevarat ca am si laptop si interfata, dar interfata asta ELM prin bluetoth e mai usor de folosit la anumite chestii.

Informatiile citite sunt cele furnizate de ECU, deci sunt foarte corecte.

Aplicatia e desteapta pentru ca poate sa ruleze pe un telefon, sa citeasca si sa redea grafic informatiile furnizate de ECU.

Normal ca un dyno test e mai eficient si estimeaza mai corect.

Insa nu e atat de util pentru ca nici tu si nici eu nu-l avem acasa.

Iar daca tu ai cunostinte despre existenta unei aplicatii mai "destepte", te rog sa impartasesti si cu noi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Moog a vrut sa-ti spuna ca aceata interfata precum si aplicatia cu care lucrezi sunt facute pentru "fun" in niciun caz pentru a lua in serios ceea ce iti si afiseaza. Singur te intrebai de ce este diferenta intre ceea ce scrie in cartea masinii si ceea ce-ai citit prin interfata...raspunsul corect l-ai primit de la Moog :icon_idea: Sunr perfect de acord cu el.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci informatiile furnizate de ECU nu sunt corecte?

Sau in cazul interfetei ELM le transmite gresit, pe cand la interfata clasica le transmite corect?

Inteleg ca nu trimite foarte fluent, dar timpul si valorile maxime atinse de motor sunt transmise corect interfetei si aceasta mai departe telefonului prin Bluetooth. Apoi aplicatia doar le afiseaza grafic intr-un mod cat mai placut si folositor.

Iar diferentele specificate de mine, cred ca sunt de alta natura.

Adica masina a avut 140 cai cand a fost noua, acum poate mai are doar 132, sau, pe timpul testelor nu am ajuns sa folosesc chiar toti cei 140 de cai.

Iar timpul scos de 9.5s l-am reusit pentru ca am avut vantul din spate, cauciucuri mai performante....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

masina mea are 132 de cai la roata si ca face 0 - 100km/h in 9,5 secunde.

In cartea masinii scrie 140 cai si 10.2 secunde pentru 0-100km/h.

timpul scos de 9.5s l-am reusit pentru ca am avut vantul din spate, cauciucuri mai performante....

OT: Deci cu mai putin cai ai reusit sa scoti 0-100km/h mai bun decat masina nou nouta condusa de un pilot profesionist in conditii aproape ideale? :)

OnT: Este oarecum de "fun" aplicatia. Adica poti sa te iei dupa valori, dar nu dupa rapiditatea lor. Daca vrei doar sa urmaresti temperaturi si presiuni pe acestea le citeste corect.

Dar 0-100 trebuie sa-l estimeze dupa viteza pe care o ai, si pe aceasta o citeste greu (datorita ratei de transfer a bluetooth-ului) si poate estima prost. CP la fel!

Informatiile sunt corecte, citite de pe ECU, dar viteza de refresh lasa de dorit asa ca aplicatia nu e 100% exacta pe lucrurile care cer update des(cateva ori pe secunda de ex.)

In alta ordine de idei, pe AppStore nu am gasit-o si din cate stiam e doar pentru Android...!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Rave

Merci pentru lamuriri.

Deci asta ar fi problema, rata mica de transfer prin Bluetooth.

Da, acuma vad si eu ca nu merge pe iPhone, pentru ca foloseste alt tip de Bluetooth pentru care dezvoltatorul aplicatiei trebuie sa plateasca.

:( Vad ca si Apple e ca Microsoft. :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Neah... Apple a fost intotdeauna asa. Microsoft au inceput sa ii copieze dupa ce au vazut cat de bine le merge... :)

Oricum, pentru cine are Android, chiar e foarte ok aplicatia!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Salut.Imi poate explica si mie cineva cum conectez telefonul la masina, ca nu prea am inteles mare lucru din descriere. Multumesc anticipat!

Modificat de razvu333
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iti cumperi un adaptor prin Bluetooth.

Se conecteaza la mufa de diagnoza a masinii, si transmite prin Bluetooth informatiile la aplicatia de pe telefon.

Cam asa arata. Asta e cea mai populara si ieftina.

365075132_044.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ciprian Ciobanu

Unde se gaseste de cumparat asa ceva? Si inca o intrebare as mai avea..daca nu am telefon cu Android (stiu, daca nu am, sa-mi cumpar!! :lol: ), se poate face conexiunea si cu un laptop? Adica acest port ELM si laptop?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ciprian Ciobanu

Am gasit acum pe ocazii de vanzare, dar din lunga lista a masinilor cu care este compatibil, nu am gasit niciuna din grupul VAG.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi ca sunt si la noi pe forum baieti care vand acest adaptor. Eu mi-am cumparat cu 110 ron parca.

Modificat de robi_zet
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pe ebay e 10 lire si vine in 20-30 zile

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...si vine si cu un mini CD cu drivere si 4 softuri in versiune trial.

Daca scrie pe el ELM atunci sigur merge si pe VW.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sigur ca merge.

Merge pe orice masina care are mufa OBD2.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Ceva noutati despre jucarioara?

O am si eu si am si versiunea Torque Pro cica

Stiu sigur ca am de exemplu Limp Mode( am si vag-com) dar pe asta nu imi arata nimic ca eroare

In rest merg celelalte functii referitoare la consum si alte chestii

Dar ma intereseaza erorile

Toate cele bune

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

salut,

 

am gasit prin ro astea:

 

Interfata diagnoza Super Mini ELM 327 bluetooth

Interfata Vgate mini ELM 327 bluetooth OBD Scan

Interfata diagnoza auto Elm327 prin Bluetooth

 

 

personal as merge cu ultima (cea mai mare).

care ar fi cea mai performanta (viteza de transfer via bluetooth cea mai mare / nr cel mai mare de parametri pe care il citeste) ? nu gasesc asta in specificatii.

 

aveti experiente bune cu alte interfete? exista si altele care citesc mai mult decat ECU?

 

O sa folosesc exact ce recomanda si aia:

- torque pro (android)

- odb scope (symbian)

 

si ma intereseaza sa pot citi erori curente, salva loguri, eventual monitoriza alti parametri critici ca temperatura uleiului, etc..toate astea la drumul mare, pt ca ultima data cand am ramas cu masina in drum am asteptat 12 ore si pana sa mai si ajung la diagnostic, mi s-a sters martorul-eroare si mi-au mai aparut alte 2-3 erori... nu am mai stiut care a fost cea initiala.

 

merci.

 

 

LE:

aveti careva: OBDLink MX Bluetooth Scan Tool sau Interfata diagnoza auto OBDLink Bluetooth ? cica sunt mai profi...

Modificat de emm
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

din ce m-am documentat eu, daca gasesti interfata 2.0 ar fi mult mai bine. Ce ai gasi tu au 1.3, 1.4b, si 1.5.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

.

OT: Deci cu mai putin cai ai reusit sa scoti 0-100km/h mai bun decat masina nou nouta condusa de un pilot profesionist in conditii aproape ideale? smile.png

OnT: Este oarecum de "fun" aplicatia. Adica poti sa te iei dupa valori, dar nu dupa rapiditatea lor. Daca vrei doar sa urmaresti temperaturi si presiuni pe acestea le citeste corect.

Dar 0-100 trebuie sa-l estimez.!

 

 

1. Torque poate citi corect valorile care sunt citite şi de ECU-ul maşinii (o parte din ele apar şi în meniul de Climatronic :) ).

 

2. Torque e o aplicaţie universală, nu una dedicată, deci trebuie să meargă şi pe maşini care au MAF sau MAP, şi pe cele care nu au.

 

Deci nu are inclusă opţiunea de calcul a puterii şi cuplului instantaneu pe baza unor parametri ai motorului (ar trebui să folosească formule diferite pentru aspirat şi turbo, cutie automată şi manuală etc).

 

Spre exemplu, la 1.8T: puterea instantanee exprimată în CP = g/s x 1,25 (g/s = grame de aer pe secundă citite de MAF), dar asta e o coincidenţă. La orice alt motor ar trebui formule diferite.

 

Aşa încât programul nu poate decât să citească acceleraţia cu accelerometrul intern al telefonului / tabletei şi să aplice o formulă în funcţie de greutatea maşinii încărcate (tastată de utilizator) ca să rezulte puterea şi cuplul. Aşa cum fac şi accelerometrele de bord ca G-Tech.

 

La fel ca G-Tech, fiindcă nu ţine seama de curbele de cuplu şi putere, de eficienţa transmisiei etc dă rezultate fantasmagorice. Spre exemplu, un utilizator a văzut pe ecran că are 121 CP şi 818 lb ft, adică 1109 Nm. Ar fi fost realist dacă tipul ar fi avut KRAZ-210 sau Tatra T138. Nu avea. Maşina lui era o Toyota :P

 

3. Torque poate fi folosită foarte eficient pentru monitorizarea unor parametri care nu apar în bord (temperaturi şi presiuni), pentru logare, pentru citirea erorilor şi alte operaţiuni asemănătoare, ca şi o formă mai simplă şi mai primitivă de VAG-COM. Dar nu îi putem cere realist să facă pentru 4,99 USD ceea ce face un dinamometru de 100 000 USD.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!