Jump to content

Diy - Schimbare claxon oem g4 cu unul bitonal Hella (de opel in cazul meu)


Mr VW
 Share

Postare recomandată

Salutare , pentru ca atunci cand m-am apucat de operatiune nu am gasit prea mare lucru decat cateva discutii cu multe offtopicuri si 2 ,3 poze pe net redimensionate in asa fel incat sa nu vezi nimic , m-am hotarat sa continui lista de Diy inceputa de mine acum ceva timp si sa fac un tutorial pentru cei interesati despre cum sa schimbam claxonul oem pitzigaiat care nu are ce cauta pe o masina ca a noastra . Operatiunea in sine nu e mare scofala dar poate ca unii au nevoie de poze ,de exemplul cum cautam eu sa vad ce mufa are masina fara a o demonta . Gata cu gargara ca v-am plictisit so let`s get started !

Materiale necesare : surubelnita arhicunoscuta pentru golful nostru si anume cea in 6 colturi sau torx-ul ,

papucei electrici mama-tata

2 cabluri de 1 sau mai groase , cam 40 cm

glue gun- din ala ieftin de targ ca toate fac acelasi lucru

pt cei mai meticulosi ca mine ,cleste de sertizat plus clestisori mici de taiat

izoler band

cheie cot de 14 pentru suruburile claxoanelor

claxonele bitonale - nu conteaza de care ,dar de preferat opel ,ca din ce am vazut suna cel mai bine.

1. Cel mai usor acces il avem prin a da jos roata stanga de pe masina ,dupa care desfacem cele 12 suruburi ce tin carenajul aripii si scoatem protectia de plastic . post-57951-0-31613300-1336752187_thumb.j post-57951-0-30085500-1336752195_thumb.j

2. desfacem surubul claxonului oem si scoatem mufa prin apasarea sarmulitelor de pe mufa apoi tragem in sus.post-57951-0-06012200-1336752201_thumb.j

3.Pregatim firele pentru a le conecta la noile claxoane, le mufam si le taiem la vreo 20 cm fiecare.Ale mele au avut nevoie de papucei mai mici pentru ca modelul acela clasic auriu de se gaseste peste tot era prea mare pentru locul resprectiv,asa ca sa va uitati inainte sa ii cumparati.Nu conteaza polaritatea , adica plus minus,daca nu credeti intrebati un electrician sau mecanic ,asa ca stati linistiti nu aveti ce arde :) post-57951-0-80369600-1336752206_thumb.jpost-57951-0-52757000-1336752218_thumb.jpost-57951-0-00460600-1336752239_thumb.j

4 Pentru a nu intra apa in mufa , asta daca nu aveti mufele originale ca mine, umplem cu plastic cald tot spatiul mufei. Un avantaj este ca daca va razganditi pe viitor,plasticul se poate curata foarte usor de pe mufe . post-57951-0-98193500-1336752244_thumb.jpost-57951-0-21359600-1336752252_thumb.jpost-57951-0-79578000-1336752257_thumb.j

5. Acuma eu am folosit ambele mufe pentru claxon ce le-am gasit pe masina. V-as sfatui sa faceti la fel si sa nu le puneti pe ambele pe acelasi fir si nici in serie. Se vor lega in paralel daca insistati montajul pe aceeasi mufa ambele.post-57951-0-75258600-1336752263_thumb.jpost-57951-0-29324700-1336752269_thumb.j

6.Si aici am pus pentru protectie plastic dar numai pe zona centrala , in ideea in care oricum acolo nu ar fi necesar .post-57951-0-42915700-1336752275_thumb.j

7.La sfasit prindem claxoanele in surubul lor, vedeti ca daca nu aveti loc acea placuta in care sta primul surub mai este prinsa intr-un altul asa ca le puteti intoarce cum vreti voi. Eu am avut si suportul de pe opel si a trebuit sa le rearaanjez. Aveti grija sa le puneti cu fata in sus si in nici intr-un caz cu deschiderea spre bara , ca in caz de ploaie sau balti s-au dus claxoanele :Dpost-57951-0-63863700-1336752284_thumb.jpost-57951-0-34840200-1336752296_thumb.jpost-57951-0-74887100-1336752303_thumb.j si la final am pus o poza cu mufa de pe claxonul vechi pentru cei interesati de cum arata .

Acum , la final pot spune ca sunt foarte mandru de ele si un clip demonstrativ tinand cont ca in realitate sunetul este mult mai gros decat ce se aude pe filmulet.

Sper ca nu v-am plictisit prea tare si ca v-au ajutat macar pozele daca nu explicatiile . Spor la treaba si conduceti prudent ! :)

Ps. aa si as dori daca poate un moderator sa le mute la sectiunea diy ca nu am putut deschide acolo un post nou. Nu stiu motivul ...

post-57951-0-42059300-1336752310_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Offtopic, ti se aude un buzzer pe fundal, de la ce? poziti aprinse sau centura?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai este setarea de usi deschise , chime se numeste si se activeaza schimband cu vag-ul tara din ce ai tu in canada parca.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Doresc sa montez proiectorul de ceata si as avea niste nedumeriri pentru ca nu am mufa care intra in proiector. Ce vreau eu sa fac seamana cu ceea ce ai facut tu cu claxonul.

1) La ce tip de magazin gasesc papuci (la targ, magazin de bricolaj, etc) ?

2) Cum poate fii curat materialul aplicat cu glue gun? N-am lucrat niciodata cu un astfel de "pistol". Din imagini banuiesc ca o simpla surubelnita dreapta si mica ar fi suficient.

Modificat de Newby
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumim de DIY, chiar mi-e pe to-do list schimbarea claxonului astuia 'manly'.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@newby : 1 la orice magazin de piese auto ,sau de electronice ..sunt papuci universali

2. pai ai perfecta dreptate , ca el nu adera ca superglueul ,el are un baton de plastic si il topeste pana ce se face fluid apoi el se intareste si intra usor prin crevasele plasticelor. De curatat il razi usor cu o surubelnita si iese , bine nu instant dar cu putina rabdare il cureti pe tot . nu se strica mufa.

@bgdyrc : mc si eu , si dupa cum am zis poate ajuta macar imaginile ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai in primele 3 poze se vede numai o singura mufa a claxonului.. unde e a 2-a ? :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Doresc sa montez proiectorul de ceata si as avea niste nedumeriri pentru ca nu am mufa care intra in proiector.

In maxim 2 luni o sa fie apa acolo si oxizi. Ia mufa de la proiectoare, pune papuci si garnituri pe fire si esti sigur pe ce ai facut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@soila : daca te uiti atent , din tubul ala gros se vede inca un fir care duce spre mufa 2 , acea mufa la mine a fost prinsa intr-un suport de bara , ca sa vezi ce treaba buna au facut nemtii , suportul ala e varianta mufei de pe claxon dar fara nimic in ea. Tocmai ca sa ramana contactele perfect curate.

@al : de care garnituri pe fire zici tu , ca eu la pt papucii tata am folosit tub termocontractil , oare sa nu fie deajuns !? sa fie chiar asa apa cu presiune acolo ,sau cand e vorba de proiectoare ,e alta discutie ca alea stau mai jos !?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tin minte cand m-am uitat pe sub masina ca am vazut 2 claxoane la mine. unul tip pastila cum e si in pozele de mai sus si inca unul ca un melc...tip goarna.

la mine tot rahitic se aude claxonul deci cred ca functioneaza doar cel tip pastila.

celalalt e posibil sa fie pus ulterior si sa nu fie conectat sau sa fie ars? sau este din fabrica?

este mult 60 lei pt claxon bi-tonal (opel) ?

Modificat de Muale
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nou sau sh ? daca e nou e pret bun, mi-as pune si eu, diy-ul colegului face treaba si mai usoara :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@al : de care garnituri pe fire zici tu , ca eu la pt papucii tata am folosit tub termocontractil , oare sa nu fie deajuns !? sa fie chiar asa apa cu presiune acolo ,sau cand e vorba de proiectoare ,e alta discutie ca alea stau mai jos !?

Toate mufele care sunt in exteriorul masinii, au mai multe agrnituri pentru a impiedica apa sa intre in ele. unele etanseaza mufa in sine si altele etanseaza in gaura unde sunt bagate firele in mufa:

http://www.passatplus.de/umbauteile/stecker/stecker2.htm

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu poza dupa ce am demontat.

Cel pastila merge,celalalt (marca Klaxon) e mort.

Cred ca e momentul sa pun altceva. Oscilez intre deja renumitul claxon de pe astra si o goarna cu un mini-compresor ce o am prin casa.

@soila, pret sh,din dezmembrari.

Sent from my HTC using Tapatalk.

post-66542-13369331348669_thumb.jpg

post-66542-13369332636755_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poate vroiai sa zici ca 60 lei e bun pt pret second , nu pentru nou , ca unul nou ajunge la 2 . 3 milioane , de astra vorbesc... oricum muale eu zic sa iti pui cel de astra si nu nonameul ala de il ai tu ... e mare diferenta. Pe renault am avut si eu o prostie din asta cu minicompresor , care sincer mi s-a parut laguita parca putin numai ... dar s-a ars f repede ... juma de an a tinut , poate ca si zona era spalata foarte des de balti ,( la clio sta mai aiurea claxonul) ... oricum te sfatuiesc sa cauti unul oem opel , nu ai sa regreti !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

ce parere aveti de claxonul Bosch cred ca este OEM pe golf 4 dupa 2002 sau cel marca Klaxon ? nu stiu ce sa aleg...ambele din dezmembrari

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai trebuie sa le asculti si sa vezi tu care iti place , as merge pe cel oem.

Rog totusi un moderator sa mute topicul la DIY .mc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

O intrebare referitoare la "5. Acuma eu am folosit ambele mufe pentru claxon ce le-am gasit pe masina. V-as sfatui sa faceti la fel si sa nu le puneti pe ambele pe acelasi fir si nici in serie. Se vor lega in paralel daca insistati montajul pe aceeasi mufa ambele."

daca am 2 mufe si un singur claxon se poate sa se arda mai repede,eu cred ca mi sau stricat vreo 7 claxoane,le-am cumparat de la dezmembrari fiecare dar oricum e tare dubios ca nici unul nu ma tinut mai mult de o luna...tot pe rand si tot cate unul am pus,ultima data am pus 2, fiecare pe mufa separata,si iarasi mi sa ars unul....ce poate fi?poate fi din releu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scoate si tu mufa de ala care ti se arde si masoara ce tensiune iti aduce pe fire.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de ce sa se arda daca pui unul?!

eu la masina aveam 2 montate dar unul singur merge. celalalt era ars de vreo 3 ani pe putin si nu a afectat pe cel bun.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai iti dai seama ca sunt legate in paralel, nu in serie. De-aia si vin 2 mufe.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce tensiune ar fi normal sa vina cu motorul pornit 13-14 v?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mufele sunt in paralel si nu influenteaza nici cum functionarea claxoanelor, doar singura treaba la tine ar fi ca le montezi in asa fel incat intra apa in ele si se ard imediat ... schimba si tu pozitia lui , pune-l cu fata in jos si poate nu o sa se arda asa repede !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intradevar ca erau oxidate inauntru,la toledo e foarte prost amplasat si foarte putin loc,o sa le mult in total alta parte,a mai spus cineva ca poate fii releul...dar din moment ce merge claxonul,ce rol are releul respectiv?si unde este situat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum sa fie prost amplasat? Trebuie sa fie la tine la fel ca la mine pe Leon. Mie nu mi-a luat apa si nici nu mi-a ars claxonul pana acum vreodata si am pus unu' singur, n-am d-alea bitonale. Vezi ca in spatele bateriei spre cabina pe partea dreapta cum te uiti la motor, adica pe contra-aripa e un surub care e liber pe-acolo. Unul din ele presupun ca l-ai putea pune acolo daca n-ai ocupat deja surubul cu vreun balast de la xenon. De asemenea poti sa le prinzi si de suruburile de la tragger, le faci cumva loc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

Vad ca nu s-a mai discutat de mult pe aici. Eu am alta problema si chiar nu i-am dat de cap pana acum. Rareori cand ma urc in masina si pun contactul,imi claxoneaza odata masina si se aprind avarile. Dar ideea e ca se aude un claxon mai infundat decat cel normal...pe scurt cred ca am doua claxoane cu functii diferite .. Stie cineva cum sta treaba?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!