Jump to content

Zgomot placa presiune - problema tipica/cunoscuta CBAB ?


75NOR
 Share

Postare recomandată

Absolut intamplator am descoperit o "ceva" cu iz de problema:

Plecam intr-o panta serioasa si evdent, am patinat ambreiajul + turat motorul la 2000rpm ca sa plec lin si sa nu moara motorul, cand am sesizat un zgomot ciudat, ca o bataie venita din fata.

Accelerez la 2600rpm si ii dau treapta 2. Fiind in aceeasi panta, acelasi procedeu, acelasi zgomot ca de bataie/pufaitoare venita dinspre motor. WTF ???

In peste 100 000km facut cu 1.9 tdi PD nu mi s-a intamplat asa ceva.

Repet procedura pe plat, plecare rapida cu patinarea ambreiajului in 1,2,3 (gen plecare in forta la semafor). Aceleasi simptome.

La plecarile normale, fara patinare prelungita ambreiaj, totul e perfect, inclusiv plecari cu 4 persoane adulte la bord.

Am mers ieri la Audi in BV, la o cunostinta. Le arat problema.

Dupa 30min de cautat in ELSA, surpriza: se stie de problema, este documentata in sectiunea de "clutch" si apare ca zgomotul numar 000173, fisier audio atasat.

Este descrisa problema, e data ca fiind tipica pentru un anumit lot de placi de presiune si remediul este:

Inlocuire placa presiune. Evident, schimbarea placii de presiune implica schimbarea discului si rulment presiune

Total: 3 000Ron (manopera included)

Supriza majora a etapei: la demontarea placii de presiune se verifica si volant. Daca prezinta jocuri sesizabile la mana intre cele doua volante sau din arcuri, se schimba si volant-dual mass flywheel. Chiar am vazut pe viu ieri una data jos - cu probleme de pe un A4 2.0tdi CR

Cost volant dubla: 3 200Ron (manopera montaj included)

Conform celor de la Audi, in functie de cum s-a mers cu masina, se poate scapa de schimbarea volantei, daca masina are < 150 000km rulati.

Tipologia problemei de volant sunt zgomote metalice venite inclusiv la ralanti - semn ca masele volantei nu se mai echilibreaza.

Interesant este ca, masina poate ajunge si la 200 000km cu zgomotul descris de mine in placa de presiune, fara sa necesite inlocuire. Oricum, se depisteaza foarte foarte greu, doar daca stii ce sa cauti. Descriind problema, 3 insi de acolo au incercat sa o replicheze si le-a iesit abia dupa ce le-am aratat pe viu, nu e ceva simplu de constatat.

Inca o chestie: desi am garantie, doar volant se da pe garantie, daca are jocuri constatate la demontare, placa presiune+rulment+disc sunt considerate consumabile si se platesc de catre client.

Stiti ceva de cele de mai sus ? A mai patit cineva ?

Modificat de 75NOR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

F l o r i n

Eu nu as lasa problema asa.... nu zic ca nu sunt consumabile... dar poate pe termen lung. E trecut undeva, la cati km sa schimbi ambreajul - ca la placute, ulei, filtre... adevarate consumabile.

Ai luat ceva scris de la ei - gen fisa constatare - in care au scris clar ca necesita inlocuirea placii de presiune ?

Daca nu, cere. Dupa aia, scanat si reclamatie in Germania... sa vedem ce zic si cei de acolo....

Masa, doar de aia ai garantie.....

P.S. - ti-au zis ca prezinta ceva riscuri, faptul ca face zgomot - adica, se poate sparge, lasa in drum, etc ? - ca in functie de asta, te agiti mai tare sau mai linistit.

P.S.2 - Editeaza postul - manopera included.. :emthup: ...

Modificat de F l o r i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poti merge asa mult si bine. Ele fac asa cam de noi. Asa face doar SACHS. Face si la mine la fel.

Asta este. Cu zgomotul asta mergi inca o suta de mii...

Modificat de theo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

F l o r i n

Da, nu i-as lasa ... mai ales ca au recunoscut ca e o problema cu ea...

Daca nu e suparator... acum, tu stii... o lasi sau nu asa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sin Germania din pacate ambreiajul si placa de presiune sunt considerate tot consumabile.

Recent a trebuit sa schimb kit ambreiaj + volant, garantia a acoperit doar volant + manopera (700 + 700 Euro parca, am platit 400 de euro kit ambreiaj).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

F l o r i n

da, eu va zic caz - in care, in garantie - un Polo - nu au vrut sa-i schimbe volant.... a luat omul scris de la ei ca trebuie schimbata volant si ca o fac doar contracost, dupa care a facut reclamatie in Germania - cu nume, cine nu a vrut sa schimbe, ce reprezentanta, etc.. toate datele problemei.

In final, a lasat masina la ei... si l-au chemat cand a fost gata - s-a inlocuit totul, pe garantie....

acum, legat de placa de presiune - figureaza la exceptii in garantie ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Publicat (modificat)

Multumesc de raspunsuri baieti ! :)

Cateva info suplimentare:

Masina mea are acum exact 70 000km. Am luat-o la aprox 64 000km, cu garantie pana la 80 000km sau 15 Septembrie.

Uite cum arata certificatul meu de garantie:

1.

Motor:

Blocul de cilindri, carcasa bielelor, chiulasa, carcasa motoarelor cu pistoane circulare, carcasa filtrului de ulei, precum si pentru toate elementele interioare ale circuitului de ulei, volant / roti de antrenare, sonda lambda, calculator motor, bifurcatie de teava si elemente de fixare in legatura cu sonda lambda.

Cutie de viteze manuala si automata:

Carcasa cutiilor de viteze, precum si toate elementele interioare, inclusiv convertizorul de cuplu, dispozitiv de comanda pentru controlarea transmisiei.

Transmisia la nivelul axelor:

Carcasa transmisiei la nivelul axelor (transmisie pe fata si pe spate) inclusiv toate elementele interne.

Arbori de transmitere a fortei:

Arbore cardanic, arbori de antrenare si elemente de antrenare, blocaj electronic al diferentialului (EDS) cu elementele: senzori pentru turatie, dispozitiv de comanda electronic, unitate hidraulica cu bloc de ventile EDS, reglarea patinarii la tractiune (ASR) cu elementele: senzori pentru turatie, dispozitiv de comanda electronic, unitate hidraulica, acumulator de presiune si pompa de incarcare.

Sistem de directie:

Caseta de directie mecanica, hidraulica, electromecanica cu toate elementele interioare, pompa hidraulica cu toate elementele interioare, calculatorul de comanda pentru servo-directie.

Frane:

Cilindru principal de franare, amplificator pentru forta de franare, dispozitiv de reglare a fortei de franare si sistem hidro-prenumatic, sistem antiblocare (ABS) cu elementele: dispozitiv de comanda electronic, unitate hidraulica si senzor de turatie.

Sistemul de alimentare cu carburant:

Pompa de carburant, pompa de injectie, unitate electronica de injectie, carburator si turbina de supaalimentare.

Instalatie electrica:

Alternator cu regulator, sistem electronic de aprindere si demaror, instalatie de climatizare cu elementele: compresor, condensator, ventilator si vaporizator, sisteme de control de siguranta pentru airbag si centuri de siguranta, dispozitive de comanda pentru: sistemul de inchidere centralizata si sistemul de blocare.

Sistem de racire:

Radiator, termostat, radiator pentru sistemul de incalzire, pompa de apa, termocupla pentru ventilator.

2. Nu oferim garantie pentru:

a) garnituri, mansoane de garnituri, simeringuri, furtunuri si tevi, inele de etansare pe arbore, bujii si bujii incandescente, carburanti si aditivi, substantele chimice, filtrele, lichidul de racire, freon, lichidul hidraulic, uleiuri, grasimi si alti lubrifianti, exceptand situatia in care utilizarea acestora este necesara din punct de vedere tehnic ca o consecinta a aparitiei unei defectiuni acoperite prin garantie la nivelul unuia din elementele mentionate la punctul 1. b) Elemente de uzura

Deci, precum vedeti volant dubla face parte din garantie, dar trebuie desfacut tot ca sa ajungi la ea (adica dat jos cutie, disc ambreiaj, placa presiune)

Mi-au spus clar ca discul si placa nu fac obiectul garantiei si nici manopera aferenta,evident.

Cercul vicios este ca daca desfac tot ca sa constate volant - daca are sau nu probleme - va trebui sa-mi schimb discul,placa presiune si rulmentul - ca sa nu mai desfac cu alta ocazie - mi-au estimat manopera de desfacut/montat tot la vreo 500Ron.

Directorul de calitate din BV este un om de milioane. A stat cu mecanicii, a mers in proba si apoi a sapat in ELSA. Am stat langa masina, mi-a explicat tot de la A la Z inclusiv cum arata si functioneaza o volant ok si una cu probleme.

Pe parte de clutch sunt 2 zgomote catalogate in ELSA:

1- zgomotul 0000173 - Cauza: placa presiune. Remediu: schimbare placa+disc+rulment

2- zgomotul 0000181 - Cauza: functionare ansamblu dual-mass flywheel. Remediu: NU EXISTA ! Scrie clar ca este doar un zgomot de functionare specific care nu se rezolva prin schimbare volant, sau ansamblu placa presiune+rulment

Zgomotele sunt asemanatoare, 173 este ceva mai intens si parca are niste "pufaituri" metalice.

Incerc sa le caut pe Youtube si sa le atasez sa ascultati si voi.

Ideea e ca masina imi merge excelent. Indiferent cum plec, sau cum schimb, atat timp cat NU patinez prelung ambreiajul nu se sesizeaza.

Inclusiv cu frana mana trasa au plecat de pe loc, pe pietris, taraind rotile spate si totul a fost ok din partea discului. Deci, problema nu e la discul de ambreiaj, sau rulment, nu patineaza discul indiferent ce-i faci. E doar problema de placa presiune - dar asta se schimba cu disc si rulment

@F l o r i n: pentru kitul nu ambreiaj, desi e considerat consumabila, nu exista un interval de schimb. Caz concret stiu Passat 5.5 1.9tdi avb PD cu ambreiaj schimbat in 60 000km - respectivul sprijinea piciorul pe pedala de ambreiaj in timpul mersului - si cazul meu, cu aceeasi masina, la 190 000km nu se umblase la ambreiaj, desi stilul de condus nu a fost batranesc. Tine mult de cum stii sa mergi pana la urma

Riscurile, asa cum zici si tu sunt minore:

1- daca ramane la nivel de placa presiune va functiona asa inca aprx 100 000km si manifestarea defectarii e tipica de ambreiaj: tine aiurea, nu debreiaza complet, etc

2- daca se extinde la nivel de volant (ar trebui sa se intample doar dupa 150 000km) se manifesta simptomatologia de volant: zgomot metalic + trepidatii puternice inclusiv la ralanti.

De crapat in drum nu prea are cum, iar daca ar fi cazul nu are ce sa strice mai mult - gen carcasa cutie viteze sau ax de transmisie in cutie.

@theo: merci. Ziceau si eu ca Sachsul manifesta simptomatologia asta si LUK-ul nu are

@Juliaen: ai platit ok 400E kit ambreiaj. La noi in BV la reprezentanta este 3 000Ron cu tot cu manopera, adica 675E la cursul zilei

Una peste alta....nu prea stiu ce sa fac:

- Masina merge absolut perfect, in stilul in care merg eu (si lenes si rapid si incarcat si gol) nu sesizez acel zgomot. Doar intamplarea a facut sa il aud. Am facut niste teste pe BV-Poiana si Rasnov-Poiana pe serpentine si i-am dat cat am putut, cu schimbari rapide si bruste de trepte, mai ales 2 si 3 si merge perfect.

- Daca desfac tot, voi plati 3 000Ron pentru placa presiune, disc, rulment. Daca are o minima uzura si volant, o schimb pe garantie ( 3 200Ron)

Singura conditie e ca sunt obligat sa schimb placa presiune pana in 15 Septembrie, pentru ca dupa data asta pierd garantia pe volant.

Ce ziceti ? Voi ce ati face ?

Merci de sfaturi

Modificat de 75NOR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

F l o r i n

Numai tu poti lua o hotarare in acest caz..... daca nu sunt riscuri majore - e ok.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alexanderdj

Daca esti hotarat sa dai banii astia, ar trebui sa vorbesti cu ei sa-ti schimbe cu LUK, ca sa nu te trezesti dupa 50.000 de km ca a inceput iar zgomotul.

Daca nu schimbi acum si volant, o sa-ti cam para rau si o sa ai procese de constiinta de fiecare data cand o sa auzi sunetul tehnologic de fabrica al ambreiajului. :)) Eu parca asa as proceda. E o dilema foarte mare care tine mai mult de subiectivism decat de beneficii. Beneficii sunt multe ca pui ambreiaj nou.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mda, daca ma lasa inima pana in Sept. sa dau 3 000Ron pe ambreiaj, macar ma asigur ca e LUK si evident, daca tot desfac, schimb volant ca sa nu-mi para rau dupa....

Dar la cate chestii se pot face cu 3 000Ron... :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am citit acum conditiile de garantie din Germania si e o chestie interesanta ce e posibil sa te poata ajuta (zic posibil pentru ca in Germania e impusa prin lege):

- se considera acoperita de garantie inclusiv defectarea unor componente neacoperite de garantia normala dar cauzate de defectul unei piese acoperite de garantie. Pe site-ul ADAC am gasit un exmemplu banal: in cazul in care crapa turbina, garantia va acoperi si schimbul de ulei si filtru, chiar daca sunt considerate consumabile.

Dar din pacate vor spune ca ambreiajul are o uzura normala, neaccentuata de defectul volantului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merci Juliaen, uite, ceva asemanator e si la noi :

Nu oferim garantie pentru: a) garnituri, mansoane de garnituri, simeringuri, furtunuri si tevi, inele de etansare pe arbore, bujii si bujii incandescente, carburanti si aditivi, substantele chimice, filtrele, lichidul de racire, freon, lichidul hidraulic, uleiuri, grasimi si alti lubrifianti, exceptand situatia in care utilizarea acestora este necesara din punct de vedere tehnic ca o consecinta a aparitiei unei defectiuni acoperite prin garantie la nivelul unuia din elementele mentionate la punctul 1.

Doar ca nu poti demonstra ca defectarea posibila a volantei a cauzat defectarea placii de presiune, caci nu e cazul. E o problema cunoscuta si nu are implicatii bivalente

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

75NOR, eu zic sa mergi in vacanta de acei bani.

Stai linistit ca nu pateste nimic masina. Ceva zgomot in functionare are si LUK, mult mai mic, este adevarat. Nu este o problema in sine...

Este strict parerea mea.

Toate cele bune.

Modificat de theo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Publicat (modificat)

75NOR, eu zic sa mergi in vacanta de acei bani.

Stai linistit ca nu pateste nimic masina. Ceva zgomot in functionare are si LUK, mult mai mic, este adevarat. Nu este o problema in sine...

Este strict parerea mea.

Toate cele bune.

Merci

Imi place cum gandesti, programasem banii pentru vacanta, nu pentru ambreiaj :)

O sa mai urmaresc pana in septembrie evolutia volantei, dar daca nu da semne de oboseala si se mentine si ambreiajul ca acum...o las asa

Modificat de 75NOR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Are dreptate Theo,du-te linistit in vacanta,daca mergi frumos te mai tine 100k,cand crapa,asta e peste 2-3ani pui un set Luk pe banii tai si te costa mai putin decat la reprezentanta.Lasa ambreiajul asa ca poarte monteaza unul mai slab din acelea reconditionate si sa vezi atunci oftica si banii de vacanta cheltuiti :lol:

Modificat de calin.g
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Postez aici pentru ca nu am mai intalnit problema in aria mea, smilara de altfel:

Autoturism VW Jetta model 2007, 1.9 BLS cutie JCR, la 46 000 trepidatii la plecarea de pe loc, schimbat discul de ambreiaj pe garantie si interventie la soft (din spusele celor de la VW). La 54 000 trepidatiile reapar, dar nu se vrea schimbarea volantei si implicit a kitului de ambreiaj. La 59 000 schimbat volant, placa presiune pe garantie si rulment pe banii mei la alta reprezentanta VW in Bulgaria.

Toate bune pana anul asta (96 000km) cand am fost in vacanta in Grecia si am fost intr-o localitate (Neo Marmaras) unde erau numai pante abrupte ne mai intalnite pana acum, unde am avut ceva miros de ambreiaj incins. Pe drum la intoarcere cand am oprit pentru plata autostrazii am sesizat un zgomot de pufait metalic ce venea din zona cutiei de viteze, mai exact din spatele rotilor fata. M-am speriat groaznic si am crezut ca nu mai ajung acasa. Mentionez ca zgomotul se auzea numai in realntiu din afara masinii, din interior deloc, si numai cu clima pornita. Cand porneam/opream clima la interval de 15 secunde aparea/disparea si zgomotul, si se accentua cand apsam ambreiajul. Am mai constatat faptul ca se manifesta numai cand temperatura exterioara este mare (peste 37-40 grade). Am facut si o scanare dar nu am nici-o eroare. Clima functioneaza perfect, pentru ca initial am crezut ca pufaitul este de la compresorul climei.

Cutia de viteze, de cand am luat masina (38 000 Germania), are ulei curs, nu foarte mult dar tot timpul a fost manjita de ulei. Nu am pierderi de la motor ci numai in zona cutiei.

Dupa nici 40 000 km de cand am schibat rulmentul acesta fluiera iar si nu ar fi din cauza ca stau cu piciorul pe ambreiaj. Masina este folosita mai mult pentru concedii si forte putin prin oras, (drumuri scurte de cateva ori pe saptamana).

Acum ce ma doare pe mine este ca eu cred ca nu mi-au schimbat si placa de presiune cum mi-au zis si din cate am citit mai sus trebuia sa-mi schimbe tot kitul cand era in garantie. Mentionez ca nu am completat nivelul de ulei al cutiei, intentionez zilele urmatoare, si as vrea sa stiu daca se poate manifesta asa de la lipsa de ulei. Nu am nici-un fluierat in mers, nimic altceva.

Zgomotul este de genul ca si cum ar scapa gaze pe la galeria de evacuare. (ca o locomotiva cu aburi dar de intensitate mai mare) Am reusit sa inregistrez zgomotul si l-am postat aici si aici.

Unde pot gasi zgomotul cu numarul 000173 din ELSA sa pot face o comparatie?

In speranta ca am detaliat suficient, va cer sfaturi pentru a remedia problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deja cred ca ai rulmentul de presiune gripat. Nu mai sta cu ea asa.

Pune obligatoriu rulment OEM, este singurul care si face treaba. Nu cred ca au pus rulment original.

De asta este si mult mai scump decat celelalte variante.

Nu, nu este de la lipsa de ulei.

Modificat de theo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rulmentu este OEM si a fost schimbat la 59 000. Chestia este ca nu se manifesta mereu iar cu motorul oprit cand debraiez se simt niste agatari cu trosnete. O sa filmez si asta si o sa postez.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

ady.red  care a fost pana la urma problema ?

 

Zgomotul din filmulete l-am avut si eu recent dupa 2 ore de stat in colonona, mers cu treapta 1 in panta pe serpentine. Am stat o ora sa se raceasca ambreiajul si dupa nu a mai facut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu zic sa-i trimiti un PM daca vrei o informatie suplimentara.... postul lui ady e de acum doi ani si ceva.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!