Jump to content

Problema Clapeta de aceleratie 1.6SR sau altceva


robert24gr
 Share

Postare recomandată

Din spirit AKL-ist acum am fost la masina si am verificat acel capacel. Misca vreo cateva grade stanga-dreapta si nu am nici o problema cu turatia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

te rog eu incearca o chestie deschide capota si cu motoru pornit trage de cablu de aceleratie gen sa o turezi si asculta bine pe la capacelu ala nu ti se pare gen ca si cum ar scapa pe acolo gen presiune? la mine asa se aude desi capacelu ala nu e spart din ce vad doar ce se misca el asa cu mana dar nu iese de iesit

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

exact...am tras si eu de el... si nimic... maine incerc sa-l tin cu mana si o carpa sa vad ce se intampla!

Probabil te referi la capacelul din imagine incercuit cu rosu (Imaginea 1)... si la mine face la fel... nu sta fix acolo.... nu iese afara daca trag de el dar se misca in sus si in jos.... POATE fi o neetansietate????

Si presupun ca aceste 3 furtunase trebuie verificate sa nu fie sparte??? (Imaginea 2)

furtunele acum le am toate in regula:)

Cum le-ai verificat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

exact...am tras si eu de el... si nimic... maine incerc sa-l tin cu mana si o carpa sa vad ce se intampla!

Probabil te referi la capacelul din imagine incercuit cu rosu (Imaginea 1)... si la mine face la fel... nu sta fix acolo.... nu iese afara daca trag de el dar se misca in sus si in jos.... POATE fi o neetansietate????

Si presupun ca aceste 3 furtunase trebuie verificate sa nu fie sparte??? (Imaginea 2)

furtunele acum le am toate in regula:)

Cum le-ai verificat?

pai 2 din alea sunt de antigel de racire la clapeta... deci alea imi dau seama daca sunt sparte si celalat parca recirculare lam verificat si pe ala nimic urma sau scapari singura mea.. nelamurire e efectiv cu capacu ala

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare

Ma bag si eu. Capacelul ala este pentru protectie un fel de supapa cind sunt probleme gen. rateuri in galerie ( cum era la dacie cind dadea rateu in carburator ). Aia se inchide si etanseaza cind merge motorul si se deschide cind sunt rateuri pe admisie sa nu crape plasticul de la galeria de admisie sau sa deterioreze clapeta de acceleratie cind e inchisa, deci daca e totul ok aia trebuie sa inchida cind ii pornit motorul. Sper sa nu gresesc dar la mine asa e ( am verificat personal ).

succes

Ps. ai reusit sa faci adaptarea la clapeta de acceleratie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"Procedure for performing a Throttle Body Alignment on Cable-Throttle Cars:

These are cars with a physical cable between the accelerator and the throttle, but WITHOUT an ISV.

Turn the key on but do not start the car.

[select]

[01 - Engine]

[Measuring Blocks - 08]

Group 098 (Note: Some SIMOS or Marelli ECU's use Group 001 such as ADY & AEE engines)

[Go!]

[switch to basic settings]

Once you do this you will see the top right display say ADP RUN. The TB adaptation is being done as soon as you switch to basic settings. You will see the values change and hear the TB cycle for the first few seconds then it will stop. Leave it in Basic Settings for about 30 seconds.

[switch to Meas. Blocks] button and you're all set.

Be sure not to touch the accelerator and make sure the engine is NOT running when you do this!"

Acelasi tip de motor aceeasi rezolvare!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da ai dreptate versiunea de 1.6 / 8 supape sunt destul de reusite facute.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

deci am adaptat si clapeta si aceiasi prob... per final am aflat prob am un furtun sau pe undeva trage aer fals aia e prob... si nush cum sa depistez:(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu motorul pornit, dai cu un spray de curatat frane spre exp la imbinarile furtunelor si pe acestea, iar daca mersul motorului se modifica cand dai cu spray, in zona aceea ai o problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hmm buna iddea o sa o incerc si dau de veste ce am gasit:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salutare,

Am o intrebare, poate stie cineva: Cum se face "reset factory default" cu VAG-ul la ECU folosit de acest motor?

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am avut si eu placerea sa mesteresc ieri la un motor ca acesta al colegului BigSal.

Ca o prima remarca, e mult , mult mai ingramadit si mai greu de mesterit decat azd-ul meu.

Insa, cu putin chin am reusit sa curat clapeta de acceleratie.

Dar, nu am putut sa o demontez de tot de pe motor ci doar am indepartat-o de pe galeria de admisie.

Am vazu ca in corpul clapetei intra un furtun ce vine din returul circuitului de racire. Mi-a fost teama sa desfac cele 2 furtunase prin care circula apa sa nu se piarda lichid de racire, dat fiind ca nu aveam la indemana sa completez.

Intrebarea mea este se pierde mult lichid?

Banuiesc ca rolul acestui traseu de apa prin clapeta este sa incalzeazca in anotimpul rece clapeta nu?

Insa, oare si vara circula antigel prin corpul clapetei sau exista un bimetal ce obtureaza la temperaturi mari trecerea apei prin corpul clapetei?

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu se pierde lichid de racire, clapeta in intr-un plan sus si nu sta lichid acolo! Parerea mea, eu am demontat si nu a curs absolut nimic!

Respect!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oricum, nici vremea nu a tinut cu noi, incepuse sa ploua si nu am mai riscat cu demontatul furtunelor de apa.

Intradevar, daca stau si ma gandesc acum, clapeta e la un nivel cel putin egal daca nu cumva superior cu furtunul de retur ce intra in borcan deci teoretic nu ar trebui sa curga mult lichid.

In fine, data viitoare o sa le desfac.

Ms

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din experienta mea, asta insemnand ca am demontat clapeta de acceleratie de pe masina de 3 ori, pot sa iti spun ca o sa curga lichid de racire dar foarte putin.

Recomandarea mea este sa nu desfaci cele doua furtune de pe clapeta de acceleratie ci sa le desfaci din "traseul lichidului de racire", in care intra cele doua furtune, mie mi-a fost mult mai usor asa de fiecare data.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salutare,

:) Am rezolvat problema cu pornirea dimineata la rece.

Solutia:

Segmentat motorul (schimbat segmenti, cuzineti, garnitura de chiulasa) si reparat chiulasa (rectificare, schimbare simeringuri valve, etc.)

Costuri:

Piese + Manopera --> 1000 RON

Acum porneste la prima cheie se duce la 1200 RPM si incepe sa coboare incet spre 800 RPM pana cand se incalzeste motorul, nu mai moare motorul, nu mai trepideaza ca si cand ar merge in 3 pistoane, merge rotund.

Deci nu a fost de vina clapeta de acceleratie (pe care oricum o curatasem, adaptasem cu VAG COM-ul si ii verificasem angrenajul de rotite, nu prezenta nici o urma de dintisori rupti sau tociti) si am scapat de o cheltuiata de 1400 RON, cat ar fi fost una noua si pe care daca o faceam tot nu rezolvam problema :) .

Numai bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 years later...

Buna seara, ma întâlnesc de aproape o lună cu o problema la vw bora 1.6 Sr(cod motor AKL) si aceasta este ca pornesc motorul si imi moare imediat.Am schimbat clapeta de acceleratie cu alta luată din dezmembrari (A mers o perioada de 3 saptamani) si acum face la fel..Mă.poate ajuta cineva cu un sfat,diagonala etc?... multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!