Jump to content

Probleme la pompa de inalta presiune a motoarelor CR


hallucinogen
 Share

Postare recomandată

On 14.08.2023 at 8:35, ruster a scris:

Salut am o problema la un Sharan 2012 motor CFGB. Motorul tremura la relanti si la cald si la rece. Am citit cu VCDS si am gasit o anomalie, presiunea de pe rampa comuna (fuel pressure) avea valori foarte inconstante. Nu pot sa upload-ez un film ca sa vedeti dar varia intre 23000 si 34000 kPa la interval de fractiune de secunda. Am inlocuit regulatorul de presiune de pe rampa cu unul nou Bosch si dupa inlocuire s-a mai redresat pentru 1-2 zile (in sensul ca nu mai vibra asa de tare, aproape nu se mai simtea) iar variatia presiunii acum este intre 27000-35000 kPa. Problema nu e rezolvata, dupa 2-3 zile de la inlocuire regulator se simte din nou un mic tremurat la relanti si cred ca are legatura cu aceste presiuni foarte variabile. Am masurat la alte masini si variatia la fuel pressure este de maxim 1500-2000 kPa. 

 

Azi o sa incerc sa schimb si senzorul de presiune de pe rampa in ideea ca regulatorul si senzorul de presiune functioneaza oarecum in tandem. Dar nu imi fac mari sperante ca o sa rezolve problema. Am cautat pompa de inalte si nu are span. 

 

Ce altceva ma sfatuiti?

Salut! Ai schimbat, s-a rezolvat? MS!

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi am schimbat si eu filtrul de motorina dupa aprox 20k km si spre norocul meu am gasit ceva urme de span, foarte mici si foarte putine in vas, dar existau ( filtrul nu are urme de span printre striatiuni, l-am verificat temeinic)

 

Am desfacut senzorul de pe pompa si nu are nicio urma de span nici pe sita nici in interiorul pompei, totul foarte curat, am dat pompa jos am fugit cu ea la Otopeni la un centru si acolo am primit cateva informatii care ma pun pe ganduri:

1) mi s-a zis ca la pompa Delphi nu poti vedea spanul prin acel orificiu, nu se aduna nici pe sita ( cei care desfaceti des a-ti patit sa vedeti span in acel orificiu?)

2) pompa Delphi ar face span doar de dimensiuni mici si nu face ca cea bosch si din cele mari

 

Mi-a fost desfacuta pompa si s-a  observat ca acel pistonasi care se invarte pe cama este in perfecta stare, fara uzuri dar cama din interiorul pompei are pe suprafata ei zgarieturi foarte fine, nici macar nu se simt la deget ca ar agata. Cel de la centru a refuzat testarea pompei zicand "aa nu te mai tine nici 10 miii de km" trebuie reconditionata, mi-a aratat o cama noua si adevarat pe cama noua nu existau niciun fel de zgarieturi.

 

Am fost la un centru de dezmembrai si am luat o pompa dupa o masina cu 60k km, am desfacut eu pompa impreuna cu mecanicul si la fel acea pompa avea mici zgarieturi pe cama dar fara uzuri la pistonas, fara span in senzor.

 

Nu stiu ce sa mai fac, nu am verificat injectoarele, masina porneste bine, merge bine, nu are niciun simptom, consumul este ok, regenerarea se face normal. M-am uiat si eu la poze si filmulete pe net cu pompe cu probleme si acolo am vazut ca damegul creat e serios, nu imi dau seama cum ar putea sa apara zgarieturi pe cama atata timp cat pistonasul e in perfecta stare.

 

O reconditionare costa 2500 ron, o pompa delphi costa 4000 ron, una Oe 90000 ron

 

Cel de la centru dupa ce l-am sunat sa ii zic ca am mai desfacut o pompa si arata la fel in interior mi-a zis cu jumatate de gura, incearca sa schimbi pompa din rezervor, poate de acolo e spanul sau chiar de la peco, am cautat sa cumapr pompa din rezervor si aia s-a facut 30 milioane:))

 

Masina in cauza Octavia 1.6 DDYA, 137k km.

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E normal. Nu e panica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Isi poate da careva cu parerea legat de poza cu filtrul meu de motorina? Mi-a trimis poza de la service, apoi cand am fost dupa masina m-am uitat intre pliurile filtrului si eu nu vedeam nimic. Intre timp deja aveam filtrul nou pe masina. Evident ca nu am apucat sa pun mana pe particulele alea sa vad daca is metal, mizerie. 

image.thumb.png.dffc69d419c0a5ccd94d772f23720b7b.png

 

Ca si info: Passat B8 2.0 TDI CRLB, 216k km reali, an 2017 - masina e la mine din 2021, revizii anuale, nu fac mai mult de 15k km intr-un an.

Filtrul schimbat acum 11 luni. 

Mecanicul a zis ca trebuie alta pompa de inalte si curatat tot ca asa fac toate.

Am hotarat ca merg cu filtrul nou inca 2-3 luni, apoi ma duc sa il schimb si stau langa el si ma uit atent ce ii acolo, daca arata la fel atunci facem operatiunea. 

 

Alta intrebare: poate fi de la motorina? In ultimul an am alimentat mai mult de la ESO (cu un singur S - e unul aproape de mine si de lene sa ma duc altundeva am tot bagat de la ei) - din ce am inteles is un brand obscur cu sediul in Sibiu.

Stiu ca pot sa stric si injectoarele dar parca nu as arunca direct 7-8k lei in piese.

 

Multumesc de orice sfat!

Modificat de adrian_mm89
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu, nu e normal ... mai ales la Bosch CP4.1 cum are CRLB-ul colegului. Terbuie gasita cauza contamiarii altfel o sa ajungi sa schimbi tot sistemul de injectie. In prima faza trebuie aruncat un ochi si in sita regulatorului de pe pompa de inalte sa vezi cat de groasa e treaba. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cele mai proaste pompe de injectie,din marca Bosch, sint CP4 indiferent de numarul de referinta sau de marca de masina pe care se pun.In afara de pompa de injectie,pilitura mai poate proveni si din injectoare,pe retur,dar in acest caz,particulele de metal ar fi foarte fine,aproape invizibile cu ochiul liber,iar din ce vad eu in poza aia,nu este cazul.

Daca acele particule metalice sint magnetice,provin din uzura axului si a pistoanelor din pompa,iar daca nu sint magnetice,provin de la cuzinetii din pompa,astia din urma fiind ceva aliaj de bronz.

Pompa Delphi,depinde de model,are aceleasi probleme ca si CP4.Cauza producerii de pilitura,este materialul prost din care sint fabricate pompele,si motorina de proasta calitate(apropo de astia care negati avantajele uleiului 2T)

Sfatul meu,schimbati filtrul de motorina la fiecare maxim 5000km (si daca veniti cu comentarii de prost gust,mai bine lasatil asa 30000km cum zice fabricantul) si adaugati 150ml...200ml ulei 2T la fiecare 10 L de motorina  permanent,ca sa se unga pompa prin interior.Costa toata treaba asta,dar este la indemina oricui,in caz contrar o sa platiti pe injectoare cit nu face masina.

Va pun citeva poze,zilnic desfac si repar 3..4 pompe de toate marcile,si citeva zeci de injectoare,asa ca dispun de citeva sute de mii de fotografii.

 

20241203_114300.jpg

20241203_122541.jpg

20241203_122557.jpg

20241206_072849.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

23 minutes ago, vp44 said:

avantajele uleiului 2T

2T-ul are avanraje si dezavantaje ,dar nu previne defectiunea pompei de inalte .

2T-ul se amesteca perfect cu motorina ,apa nu .

Apa se depune pe fundul rezervorului si e trasa separat de pompa din rezervor.

Apa nu asigura nici un fel de ungere. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si nu inteleg cu ce te ajuta schimbul de filtru la 5000 km ... in principiu daca nu alimentezi de la benzinarii obscure, nu ai treaba  ... iar daca gasesti pilitura in el, ai probleme mai mari pe care un simplu schimb de filtru nu le rezolva. Personal il schimb la 30K, cu o inspectie la 15K. Pana si la 30K e foarte curat. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

adrian_mm89

Bun, m-am mai documentat, deseara desfac sita regulatorului de pe pompa de inalte. Daca acolo ii nebunie direct la schimbat. Daca nu mai merg cu ea o perioada si o sa verific eu filtrul de motorina (am VCDS - ma descurc sa amorsez apoi) si in functie de aia iau decizia. 

Revin cu o poza si cu sita.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

adrian_mm89

Bun, am desfacut, pe filtru e mizerie, e moale, e maro, nu e magnetica. 

In sorb se vad niste punctulete, in poza par mari dar in realitate is microscopice, de abia le vezi pe deget, puse langa un magnet puternic nu se misca (dar la dimensiunea aia ma gandesc ca oricum nu prea se lipesc de magnet), nu imi pot da seama din ce is. 

image.png.979542eb5b020619a509d539fcdd6152.png

 

image.png.83ee9abeb2935b0ab7f65138021a7112.png

 

Nu cred ca a fost vreodata curatat aici de cand e masina. Deci as zice ca e ok, tousi masina are 8 ani si 216k km.

O mai las vreo luna asa si apoi desfac din nou, nu e mare chestie, a durat 1 min.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ai altceva decit motorina in pompa,e cazul sa te gindesti la o revizie completa,rezervor,filtrul,pompa,rampa,injectoare.Este adevarat,e scump,dar mai scump este sa repari daca se strica.

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!