Jump to content

Discuri frana spate sau tambure?


alex_87
 Share

Postare recomandată

Am o intrebare , am un golf II , masina fostul proprietar a echipat-o cu discuri frana spate , care nu sunt intr-o stare foarte buna,trebuie inlocuite , problema mea este pe langa faptul ca trebuie sa inlocuiesc discurile , nu am nici frane foarte eficiente pe spate , am incecat sa o aerisesc dupa ce am schimbat pe fata racoardele de frana si conductele , pe fata are presiune , pe spate insa , curge foarte foarte incet si putin lichid,iar frana de mana daca pun cablul de pe partea dreapta inapoi in maneta , imi blocheaza roata (cablurile in momentul de fata sunt desfacute din maneta)

1 Renunt la discuri sa trec inapoi la tambure?

2 Ce ar trebuii facut ca sa am si pe spate frane eficiente si binenteles frana de mana!

Multumesc anticipat !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cristi_eftimie

ca sa treci de la frana pe tambur la frana pe discuri trebuie inlocuita si pompa de frana,de aceea nu iti tine frana pe rotile din spate

si daca masina a fost conceputa cu frana pe tambur pe spate,de ce sa nu o pastrezi asa,cat mai original?

Modificat de Electrick's
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din cate imi aduc aminte nu cred ca are vreo importanta daca ai discuri sau tambure, problema e sa fie bune (adica discurile sa nu fie strambe, iar tamburii sa nu aiba rizuri). cat priveste problema cu frana de mana, eu cred ca etrierele spate trebuie verificate, eventual curatate (daca se mai pot curata) si dupa aia reglaje.E ciudat ce spui ca daca pui cablul deja blocheaza ?! ori e prea scurt cablul ori e la maxim reglajul. Parerea mea...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ca sa treci de la frana pe tambur la frana pe discuri trebuie inlocuita si pompa de frana,de aceea nu iti tine frana pe rotile din spate si daca masina a fost conceputa cu frana pe tambur pe spate,de ce sa nu o pastrezi asa,cat mai original?

eu am incercat sa o mentin originala,doar ca fostul proprietar a inlocuit tamburii cu discurile :icon_redface:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca poti posta VIN-ul masinii pe forum si sa vezi cu ce a fost echipata masina.In teorie eu stiu ca frana pe disc este mai eficienta ca cea cu tambure.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asa stiam si eu ca franele pe disc sunt mai eficiente decat pe tambur de la un mecanic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mirciuk_mk3

Da,sunt mai eficiente cele pe disc,insa am citit si eu ca doar la motoare mai mari se renteaza discuri pe spate,asta daca nu le au deja din fabrica sau cazul de sus,cand au fost montate de altcineva.Am inteles ca exista o oarecare intarziere intre frana pe fata si cea din spate ,prima franeaza cea din fata,nu actioneaza deodata. Ma repet,conteaza si puterea motorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

andea_lucian_92

ar fi mai ok sa treci la frane pe tambure din nou, cum spuneau colegii mai sus pompa nu e "obisnuita" cu frane pe disc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alexanderdj

Se opreste foarte bine cu frana pe tambur pe spate la motorul asta de 1,6 diesel. Plus ca, cu tambure pe spate o sa-ti tina si frana de mana mai bine. Intr-adevar, spatele franeaza la urma, deci daca simti ca nu prea are frane masina trebuie sa incepi cercetarile de pe rotile fata. Pentru a schimba tamburii cu discuri, banuiesc ca trebuie o pompa de frana mai eficienta. Daca zici ca pui cablul de la frana de mana si iti blocheaza roata, ai 2 optiuni: ori e strans la maxim, dar atunci ti-ar fi fost foarte greu sa pui cablul acolo, ori e despicat pe traseu pe undeva si a ramas blocat. Ca sa verifici daca e despicat, scoti cablul de la frana de mana si de la roata si de la maneta si misti de el inauntru-afara, miscare care ar trebui sa se faca foarte usor. Daca merge greu, inseamna ca trebuie inlocuit pentru ca s-au desprins fire de sarma din el si au ramas blocate pe camasa cablului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Publicat (modificat)

Problema este ca pe spate nu are lichidul aceeasi presiune ca si pe fata,deci in momentul aerisirii pe fata are jet pe ambele parti,in schimb pe spate picura lichid...de unde sa fie problema?

De franat nu pot spune ca nu franeaza,ca masina se opreste destul de ok,dar urmeaza de facut ITP la ea,si as vrea pe cat posibil sa-l fac pe "bune" mai ales ca in joc e siguranta in trafic,deci poate cineva de prin apropiere de Buc are idee de problema si ma poate ajuta...

Modificat de alex_87
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand ai facut aerisirea pe spate masina era pe cric? Daca da, repartitorul era inchis. Ca sa il deschizi trage de arcul lui si fa-l sa stea intins cand aerisesti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand ai facut aerisirea pe spate masina era pe cric? Daca da, repartitorul era inchis. Ca sa il deschizi trage de arcul lui si fa-l sa stea intins cand aerisesti.

Nu masina nu era pe cric,era dreapta! Deci repartitorul e de vina care sincer banuiesc ca nu lucreaza (e blocat,si se pare ca e blocat undeva la jumatate :icon_redface: :screwy: )...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu are nici o treaba pompa de frana cu faptul ca ai trecut la frana pe discuri spate. Pe spate ai o presiune mai mica datorita repartitorului. Rolul acestuia este de a creste eficienta de franare odata cu cresterea incarcarii pe puntea spate (cu alte cuvinte cu cat este mai greu spatele cu atat franarea pe puntea spate este mai eficienta). Si eu am avut frana pe tambure si am trecut la discuri, cu aceeasi pompa si sincer este mai eficienta la franare (probata pe stand de frana). Dupa parerea mea ar trebui verificat repartitorul. Si asta o faci simplu, cu doi prieteni urcati in portbagaj, faci aerisire pe spate. In mod normal jetul ar trebui sa fie mai puternic (nu chiar precum e cel de pe fata). Sau alta solutie la un stand de franare faci 2 masuratori, una cu masina goala si a doua cu 2 persoane urcate in spate.

La chestia cu frana de mana.... am aceasi problema. Parghia de la frana mana de pe partea dreapta rmane blocata, de asta evit sa o folosesc. Din ce am mai citit, se poate desface etrierul, curata si eventual inlocui anumite componente (se pare ca ar fi un chit de reparatie). Am rugamintea de a posta cineva mai multe daca s-a lovit de acest aspect sau a rezolvat problema altfel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu are nici o treaba pompa de frana cu faptul ca ai trecut la frana pe discuri spate. Pe spate ai o presiune mai mica datorita repartitorului. Rolul acestuia este de a creste eficienta de franare odata cu cresterea incarcarii pe puntea spate (cu alte cuvinte cu cat este mai greu spatele cu atat franarea pe puntea spate este mai eficienta). Si eu am avut frana pe tambure si am trecut la discuri, cu aceeasi pompa si sincer este mai eficienta la franare (probata pe stand de frana). Dupa parerea mea ar trebui verificat repartitorul. Si asta o faci simplu, cu doi prieteni urcati in portbagaj, faci aerisire pe spate. In mod normal jetul ar trebui sa fie mai puternic (nu chiar precum e cel de pe fata). Sau alta solutie la un stand de franare faci 2 masuratori, una cu masina goala si a doua cu 2 persoane urcate in spate.

La chestia cu frana de mana.... am aceasi problema. Parghia de la frana mana de pe partea dreapta rmane blocata, de asta evit sa o folosesc. Din ce am mai citit, se poate desface etrierul, curata si eventual inlocui anumite componente (se pare ca ar fi un chit de reparatie). Am rugamintea de a posta cineva mai multe daca s-a lovit de acest aspect sau a rezolvat problema altfel.

Mersi mult Catalin,asa ma gandeam si eu,ca repartitorul e problema,iti trimit p.m seria de caroserie poate ma poti ajuta cu cod de repartitor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu are nici o treaba pompa de frana cu faptul ca ai trecut la frana pe discuri spate. Pe spate ai o presiune mai mica datorita repartitorului. Rolul acestuia este de a creste eficienta de franare odata cu cresterea incarcarii pe puntea spate (cu alte cuvinte cu cat este mai greu spatele cu atat franarea pe puntea spate este mai eficienta). Si eu am avut frana pe tambure si am trecut la discuri, cu aceeasi pompa si sincer este mai eficienta la franare (probata pe stand de frana). Dupa parerea mea ar trebui verificat repartitorul. Si asta o faci simplu, cu doi prieteni urcati in portbagaj, faci aerisire pe spate. In mod normal jetul ar trebui sa fie mai puternic (nu chiar precum e cel de pe fata). Sau alta solutie la un stand de franare faci 2 masuratori, una cu masina goala si a doua cu 2 persoane urcate in spate.

La chestia cu frana de mana.... am aceasi problema. Parghia de la frana mana de pe partea dreapta rmane blocata, de asta evit sa o folosesc. Din ce am mai citit, se poate desface etrierul, curata si eventual inlocui anumite componente (se pare ca ar fi un chit de reparatie). Am rugamintea de a posta cineva mai multe daca s-a lovit de acest aspect sau a rezolvat problema altfel.

un set marca TRW format din 2 garnituri de etansare piston-etrier si 2 burdufe de protectie piston, deci pentru ambii etrieri spate, a costat azi 43 lei.

ai aici tot ce-ti trebuie

http://www.passiongo...?id_article=180

Modificat de nedelx
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alexanderdj

Verificati si cablul inainte sa va apucati sa umblati la etrier. Si eu eram gata la un G4 sa schimb un etrier datorita unui mecanic grabit care a zis ca nu mai lucreza tija bine si de fapt nu reusea sa mai traga cablul inapoi pentru ca era despicat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

Salut. Are cineva idee, pe un Golf mk1 din 79, ce discuri pe spate se potrivesc? De pe ce modele? Citisem ceva de Passat b2/b3...dar vreau sa stiu mai multe variante, daca exista

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!