Jump to content

Masina nu mai trage dupa resetare ECU. Clapeta status "ok".


CristiSeba
 Share

Postare recomandată

Salutari!

Am un Passat 1.8T din 2000. Masina mergea impecabil pana acum cateva zile cand am scos borna de la baterie timp de aprox. 2 ore. Dupa ce am facut asta, am pus bateria, am lasat sa se adapteze clapeta ai am incercat sa plec cu masina. Ei bine, de aici a inceput distractia. Simptomele au fost urmatoarele:

- masina parca mergea in 3 cilindrii la inceput

- incercam sa o accelerez si tragea foarte intrerupt si nu se tura

- daca apasam pedala de acceleratie pana jos, dadea rateuri in sensul ca "pusca" ceva pe la motor, probabil benzina nu o aprindea

In fine, o duc la tester zic hai sa adaptam clapeta. Surpriza, clapeta era adaptata, incercam una alta dar degeaba, pt. ca totul parea sa fie perfect pe tester. Toate valorile erau la locul lor, tot tot. Am avut o singura eroare ceva cu EEPROM, dar a sterso si nu a revenit.

Si nu stiu ce sa mai fac. Stiu ca anul trecut a mai facut o faza de genu tot cand am scos bateria si ce imi aduc aminte e ca am schimbat bujiile si a mers. Eu bujiile le am de o saptamana, NGK, dar totusi am zis hai sa le pun pe alea vechi, tot degeaba.

Dupa vreo 200, 300 de km masina si m'ai revenit. Daca ii dau talpa ma urc pana in jur de 2500-3000 de ture destul de ok, dar acolo incepe sa se inece destul de urat si daca insist sa tin pedala apasat da rateuri de zici ca acum ii sare motorul. Si chestia asta se intampla in fiecare viteza. Daca incerc sa trec de 3000-4000 de ture cu chin, in sensul ca ba accelrez, ba iau picioru pana o urc mai sus in ture, incepe sa traga cat de cat ok, dar trebuie sa tot iau picioru cand gatuie si sa'i dau iara - si tot asa.

Ce as putea sa'i mai fac? Tin sa precizez ca NU are cum sa fie ceva stricat la ea, din moment ce fix de cand am scos bateria la ea s'a "dus" masina.

Turbina e reconditionata acum 2 luni, filtre schimbate toate, ulei schimbat acum o luna, clapeta curata acum 1,2 luni, MAF si el curatat acum 2 luni, bujii noi NGK.

Sigur au mai fost cazuri de genu, sau macar ce sugestii aveti ce as mai putea sa'i fac...

Multumesc mult,

O zi faina!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai daca ai avut o eroare de EEPROM,e foarte posibill ca datele din el sa se fi corupt partial si de acolo sa ai problemele astea. Hartile de injectie precum si alti parametrii sunt inscrisi in acel EEPROM. Rezolvarile pot fi doua: rescrierea softului din ECU,eventual remapare,dar asta numai dupa decelarea cauzelor pt.care s-au corupt datele si inlocuirea acelui EEPROM sau a doua: inlocuire ECU,dar si aici sunt de facut adaptari,etc.

Sper din suflet sa ma insel la diagnostic,cai ambele rezolvari costa ceva.

EEPROM-ul este o memorie nevolatila cu stergere electrica. Am gasit astfel de EEPROM-uri cu datele corupte dar in ate echipamnte,nu lucrez in domeniul auto,insa principiile sunt aceleasi.

Modificat de Dexterino
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut! Merci de reply!

Eu acum un an de zile am schimbat ECU, deci nu cred ca e cazul sa il schimb. De asemenea aceasta eroare EEPROM am mai avuto si a fost stearsa si masina mergea perfect. Cum ziceam si mai sus, rezolvarea acum cateva luni a fost sa sterg eroare si am schimbat bujiile din pura prostie, in sensul ca a fost la modul "hai sa vedem poate se intampla ceva". Si de atunci mi'a stat si relantiul perfect si masina tragea foarte bine, ca acum sa'i scot iara bateria. Am incercat'o pe asta cu bujiile am zis hai ca poate am iarasi noroc, dar nu prea.

Astazi am observat ceva, daca apas pedala doar pana la jumatate asa, si tin constant imi urca frumos in ture, daca cumva apas mai tare pe pedala ma ineaca urat si daca insist incepe sa dea rateuri groaznice.

Daca mai are cineva niste sfaturi as aprecia foarte mult :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alexanderdj

De ce ai deconectat bateria? Cum statea relanti-ul dupa ce ai conectat-o la loc?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am scos bateria pt. ca a trebuit sa sudez toba, daca stiam ca face asa gaseam eu alta cale, dar cine s'a gandit...?

Relantiul a stat perfect imediat dupa reconectare, dar daca incercam sa accelerez masina parca incepea sa mearga in 3 cilindrii si dadea sa moara, iar daca luam piciorul de pe acceleratie isi revenea. Am lasato asa cateva minute si dupa a fost ok, si'a mai revenit, in sensul ca nu mai mergea in 3 cilindrii.

Tot am sperat ca o sa'si revina dupa cativa KM dar deja am facut cateva sute...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai are cineva vreo idee ceva? :)

Merci anticipat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ai cumva missfire ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu da misfire pe niciun cilindru. Plus ca bujiile sunt noi..

Si nu avea cum sa dea misfire FIX dupa ce am deconectat bateria...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina are chiptuning?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu, nu are si nu a avut niciodata (din cate stiu eu).

Vezi ca ti'am trimis un PM :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alexanderdj

Cum ai aprinderea? Cu o bobina sau cu bobina pe fiecare cilindru? dupa cum zici ca nu-ti urca decat pana in 3000, in primul rand imi suna a limp-mode, dar nu stiu daca e posibil asa ceva pe benzinare. In al doilea rand suna a problema de scanteie pentru ca nu-ti mai da scanteia cum trebuie atunci cand e solicitat motorul si ramane multa benzina nearsa si cand reuseste sa dea scanteie, ti-o pocneste pe toata.

Sau poate fi catalizatorul infundat la blana. Dar e putin posibil sa fie altceva in afara de problema cu scanteia din moment ce a aparut dupa o interventie de natura electrica la masina. Daca ai fise, verifica fisele. Daca ai bobine, verifica bobinele. Ar trebui sa incerci s-o testezi in mers si sa vezi pe ce cilindru renunta bujia la viata in sarcina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merci mult de raspuns. O sa testez astazi bobinele sa vedem ce si cum si va anunt.

Ca un mic update se pare ca eroarea sau problema asta e intermitenta. In sensul ca sunt momente in care masina isi revine, dar daca o las pe margine 2 ore cand ii dau cheie face iarasi figuri. Si mai sunt momente in care in 3 mii de ture isi da un mic rateu si dupa o ia blana.

Poate detaliul asta va mai ajuta cu ceva. E posibil sa fie vreo bobina pt. ca din cate stiu bobinele nu se duc deodata, corect?

O zi faina!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa e nu s duc deodata insa nu cred sa fie ele de vina,nu strica totusi sa le verifici. Ele sunt comandate de un power stage,din cate stiu eu. Aici ar putea fi problema. Ca un device electronic,poate suferi din senin un defect in momentul cuplarii alimentarii (bateriei).Deci daca nu gasesti bobine defecte,ori e power stage,ori Ecu,ori cablajul dintre ele.

Modificat de Dexterino
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Power stage are ceva de'a face cu EEPROM'ul? Intreb ca sa stiu unde sa ma interesez :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am scos bateria pt. ca a trebuit sa sudez toba, daca stiam ca face asa gaseam eu alta cale, dar cine s'a gandit...?

Relantiul a stat perfect imediat dupa reconectare, dar daca incercam sa accelerez masina parca incepea sa mearga in 3 cilindrii si dadea sa moara, iar daca luam piciorul de pe acceleratie isi revenea. Am lasato asa cateva minute si dupa a fost ok, si'a mai revenit, in sensul ca nu mai mergea in 3 cilindrii.

Tot am sperat ca o sa'si revina dupa cativa KM dar deja am facut cateva sute...

Pe unde ai sudat? Nu cumva a fost atins ceva pe la sonda lambda sau a fost patit ceva in timpul sudurii?

Modificat de toni
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!

Nu, nu avea cum pt. ca am sudat in spate la toba finala. Chiar nu avea cum, masa a fost tot timpul nu a scapat deci nu avea ce sa dea peste cap.

Se pare ca masina merge mai bine, adica are perioade in care merge bine fara sa gatuiasca deloc apoi face iarasi fite. Nu pot sa fac vreo legatura directa cu ceva, de ce cateodata merge si catedata nu, se intampla pur si simplu...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Power Output Stage e un modul electronic,in compartimentul motor care are probabil si un radiator din aluminiu,rolul sau fiind acela de amplificator de curent.Practic un etaj de forta,cu tranzistoare de putere,in el intra semnale de la ECU si ies cele de comanda pentru bobinele de inductie.

Pentru a-l identifica,urmareste cablurile ce intra in bobinele de inductie si ar trebui sa-l gasesti.Totusi,ce borne ai decuplat de la baterie? daca ai decuplat numai plusul,ar putea fi o problema,caci la sudura,se induc curenti foarte mari in materialul de sudat. Si cum toba e legata de motor si blocul motor are o legatura solida de masa,iata traseul pe care curentii s-ar fi putut transmite catre pertea electronica a masinii.Bineinteles,ar trebui sa ai acces la anumite piese,pe care sa le inlocuiesti pe masina ta si astfel poti decela defectul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Cum ai aprinderea? Cu o bobina sau cu bobina pe fiecare cilindru? dupa cum zici ca nu-ti urca decat pana in 3000, in primul rand imi suna a limp-mode, dar nu stiu daca e posibil asa ceva pe benzinare. In al doilea rand suna a problema de scanteie pentru ca nu-ti mai da scanteia cum trebuie atunci cand e solicitat motorul si ramane multa benzina nearsa si cand reuseste sa dea scanteie, ti-o pocneste pe toata.

Sau poate fi catalizatorul infundat la blana. Dar e putin posibil sa fie altceva in afara de problema cu scanteia din moment ce a aparut dupa o interventie de natura electrica la masina. Daca ai fise, verifica fisele. Daca ai bobine, verifica bobinele. Ar trebui sa incerci s-o testezi in mers si sa vezi pe ce cilindru renunta bujia la viata in sarcina.

Limp mode la 1.8T nu limiteaza turatia, ci presiunea turbo, la 0,5 bar. In rest, te poti duce usor pana la linia rosie.

~Nautilus

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

revin si eu cu aceeasi problema. s.a mai gasit vreo rezolvare?

bujiile au jumtate de an si bobinele chiar saptamana trecuta au fost schimbate, deci astea nu ar fi cauza problemei

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Buna, am si eu un Passat din 2002 1.8 turbo - am citit ce a'ti scris mai sus si pot spune ca am acceasi problema... : dupa ce am schimbat bateria... nu o mai mers... ba urca in 2.000 ture ba scadea si cand acceleram parca vrea sa sara motoru afara...si am avut o problema inainte cu niste furtune de la servo ce le-am dus de mi le-o inlocuit, si dupa ce le-o inlocuit... praf masina mergea foarte rau nu urca mai mult de 2.500 de ture... maxim 80 la ora si daca o turam tareee... tot trepida... na azi am schimbat filtrul de benzina... si prima tura o mers la fel foarte greu...dupa 2 ture masina tragea patinaa... intr-a 1,2 tragea foarte bine...apoi am lasat-o vreo 10 minute... si cand sa plec acceasi problema nu tragea... urca pana in 2.500 si dupa parca tusea... iar cand am vrut sa ma bag in depasire cu a 1 a la 4.000 de ture no mai vrut sa traga o picat in bot... si nu pot sa imi dau seama ce poate fii... Va rog frumos daca a-ti rezolvat problema sa imi spuneti si mie cum a-ti facut. Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut o diagnoza !

Fa si tu la fel si vezi ce se intampla , valori masurate in timp real , coduei de eroare , etc .

Apoi revii aici si spui ce ai gasit .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut si diagnoza... Absolut nici o eroare... dar nici una .. chiar o zis e curata ca lacrima nici o eroare...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Diagnoza nu insemna doar citit erori, ci verificat mai multi parametri in mers.

Pot fii multe, trebuie luate grupurile principale la puricate cu Vag-com. Vazut daca da missfire, daca ii vine semnalul corect de la acceleratie, de la sonda lambda, MAF etc. Eu as merge pe MAF, asa fara nici o informatie suplimentara. Incearca sa-i scoti mufa si vezi cum merge, poate poate ai noroc. Mai vedem pe urma ce ai de masurat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deci test in mers am facut... totu o fost ok .. umreaza sa fac ceea ce mi-as spus cu MAF-ul sa vad ... deci in vag-com nici o eroare nici sonda nici nimic...dar incerc maine sa vad... si daca nu merg la alt mecanic...si acuma am fost la masina am pornit-o am turat-o si iar la 4.000 ture so oprit putin vreo 3-4 secunde dupa o urcat si o mers bine ... Maine incerc ceea ce mi-ai spus cu MAF-ul .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!