Jump to content

Mod functionare preincalzitor lichid racire motor


Al Bundy
 Share

Go to solution Solved by marius1982.11,

Postare recomandată

si eu am un passat 1.9 tdi, motor avb,an de fabricatie 2001. masina a fost adusa din germania.unde sant cele 3 bujii?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum imi pot da seama daca am una dintre cele doua optiuni?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Citesti topicul si vei gasi informatia unde sa te uiti sa vezi ce ai.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ca-i mai usor mura-n gura.

Cum spune si terminatorul, rasfoiti in topic. Nu-l mai tot poluati cu intrebari inutile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Intrucat motoarele diesel au un randament termic al combustiei ridicat, schimbul de caldura cu lichidul de racire este mic, iar regimul termic normal de functionare este atins mult mai greu, incalzirea este ajutata de alte 3 bujii incandescente ce incalzesc electric lichidul de racire (la masinile cu cutie de viteza manuala, cele automate au un alt sistem bazat pe temperatura gazelor de evacuare). Comanda acestor bujii este realizata in doua stagii tot de ECU prin intermediul a doua relee J359 - incalzire scazuta si J360 - incalzire puternica. Decizia de activare a acestor doua relee este luata in functie de temperatura agentului de racire de timpul scurs de la pornirea motorului si respectiv de starea de incarcare a alternatorului (sarcina).

 

daca nu primesc curent pe cele trei fise ce trebuie verificat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hopaaaa.

acum citii ceva - @al bundy - esti sigur ca doar cu econ stins merg bujiile de langa termostat?

eu stau pe econ numai si se incalzeste f bine motorul... totusi...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

PTC-ul este comandat de climatronic, CGP-ul (bujiile) de catre ECU.  Altele sunt cerintele de functionare a lor, nu au legatura cu panoul de comanda al climatronicului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sandor gherghely

Stimati colegi va rog sa-mi spuneti de ce nu cupleaza releul 53 si releul100 pt incalzirea antigelului la golf4 alh ;bujiile funct corect toate trei curent primesc ambele relee la punerea contactului cu motorul oprit ;pornesc motorul dau pe caldura (nu am climatronic) fara alti consumatori porniti si nimic ,am desfacut capacele releelor ca sa pot ajunge la bobina lor si le cuplez manual si merge atat timp cat tin eu cuplat cu mana ,am incercat si cu mufa scoasa la g62 si la fel nu cupleaza releul unde e defectul erori in bord nu am si nici vag-com sa verific;Multumesc de ajutor


am rasfoit multe pagini prin topic-uri ,dar nu am gasit o solutie la problema mea ,sau poate cae si mia scapat ,oricum le multumesc celor care isi fac timp pt mine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

LA ce temperatura exterioara se intampla cele descrise de tine?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sandor gherghely

si la plus 10 gade si la minus15acelasi lucru nu vine curent la bujii decat daca cuplez releul cu mana


ma refer la bujiile pt antigel nu cele pt pornire motor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am gasit mansoanele de protectie din cauciuc ("fise") de la doua din acele  3 bujii topite si carbonizate. Au fost tot -11C diminetile astea, temperatura lichidului de racire nu a ajuns la 90 mai ales ca aveam si caldura pornita in interior. Bine ca nu au luat foc! Poate au functionat prea mult timp fara intrerupere...dar cel mai sigur e ceva stricat acolo. A mai patit cineva? Aveti vreo explicatie?

Modificat de bah
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sandor gherghely

ca sa cupleze bujiile pt incalzire antigel ce trebuie sa fac cuplez aerul conditionat dar dau pe caldura sau care e smecheria sa cupleze bujiile?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Citeste mai la inceputul topicului si vei gasi raspuns la intrebarile tale.Tu nu trebuie sa faci nimic...doar temperatura ext. sa fie sub 5 gr,si se opresc automat cand temperatura lichidului de racire depaseste 55 gr...Asa ar trebui sa functioneze daca masina e in toate mintile ei...

Modificat de Ionutz_JON85
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sandor gherghely

multumesc pt raspunsul promt dar aici e buba relee bune verificate bujii bune verificate dar bujiile nu primesc curent,curentul ajunge pana la relee si atat unde e defectul ce sa schimb?


am citit toate paginile dar nu am gasit raspuns la problema mea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca cei 12V de forta ajung pana la releu, nu primeste comanda din ECU.

Iar daca asta nu se intampla, posibil ca vreuna din conditiile necesare nu e indeplinita.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Continuitatea firelor ai verificat,de la releu catre bujii,daca zici ca pana la releu vine curent, sau poate senzorul de temperatura nu masoara corect temperatura si atunci ECU nu da comanda mai departe pt pornirea bujiilor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica conditiile de operare raportate de vag-com: temp aerului de pe tubulatura de admisie, alternator load si voltage, la pornire

 

 

Am atasat un doc in ceea ce priveste modul de functionare, dar probabil l-ai gasit in pag anterioare:)

 

si se opresc automat cand temperatura lichidului de racire depaseste 55 gr...Asa ar trebui sa functioneze daca masina e in toate mintile ei...

Nu prea.

 

Repet: in epoca vitezei in care informatia se poate gasi pe tot felul de gadgeturi unii se limiteaza la ultimul post, asta denota lipsa de interes fata de propria masina sau pur si simplu lene. Poate sunt si unele exceptii/

Ionut_JON85, nu ma refer la tine, ci la foarte multi de pe acest forum.

Decat asa, mai bine mergeti direct la un service auto.

 

LE: uitasem atasamentul.

bujii_incalzire_apa.pdf

Modificat de marius1982.11
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu aveam si mufa scoasa de la MAF (a iesit singura sau cineva a uitat sa o conecteze la service ultima data cand s-a dat admisia jos, fiind SDI nu s-a simtit nici o diferenta), sa aiva vreo legatura cu faptul ca s-au topit fisele?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate stiu eu, IAT e cel de pe intercooler care e corp comun cu IAP, MAF nu cred ca masoara temperatura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa stiu si eu.Cel de pe intwrcooler masoara tempwratura si presiunea aerului, iar debitmetru masoara masa de aer care trece prin el sau fluxul de aer.

Sau cel putin eu asa stiu ca e la ALH.

Modificat de Ionutz_JON85
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Voi vorbiti de MAP. El include atat senzorul de presiune cat si cel de temperatura a aerului de admisie in motor.

In MAF exista alt senzor de temperatura ce masoara temperatura aerului de admisie in turbina.

Informatiile sunt diferite si ambele necesare in calculul injectiei.

Si cel putin una din ele e necesara si in actionarea bujiilor de incalzire.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cosmin, nu e invers ?

CA debitmetrul (MAF) e dupa filtrul de aer, iar MAP este dupa turbina, deci MAF masoara temperatura aerului de afara, adica in turbina, si MAP e cel care e dupa turbina, adina la intrarea in motor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa e cum zici, doar ca nu stiam ca MAF raporteaza si temperatura.

In vag-com iti arata acea temp oricum, de unde e luata... o fi din MAF :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai Cristi, acelasi lucru l-am spus si eu. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!