Jump to content

Mod functionare preincalzitor lichid racire motor


Al Bundy
 Share

Go to solution Solved by marius1982.11,

Postare recomandată

Salutare baieti,

 

Am si eu o rugaminte la voi,va rog:

Imi spune si mie cineva va rog,codurile de la releele j359 si j360,de pe GOLF 4?(NU de pe Passat,Skoda,Audi sau altele)

Vreau sa le cumpar de la un coleg de forum si nu stim exact codurile,pentru ca pe ele,am inteles ca NU scrie J359 si j360.

 

Multumesc frumos

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Releul din bord e cel pt bujiile incandescente.

astea 2 sunt pe celelalte 3, astea despre care se vb aici.

daca vrei sa comanzi dupa cod de piesa 8D0 951 253 A, daca vrei sa compari cu cele din dezmembrari, codul dinainte de 2005 e 141 951 253 B.

post-8441-0-52121600-1387041538_thumb.jp

post-8441-0-52463200-1387041543_thumb.jp

post-8441-0-85497300-1387041547_thumb.jp

Modificat de C o s m i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

 

 

Multumesc frumos Marius,insa am rezolvat-o,am gasit releele pana la coada si am cumparat instalatia.Zilele astea o sa ma duc si eu la un electrician in CT,sper sa fie bun.

Insa sa vedem...a zis orbul.

 

Mersi inca odata,apreciez gestul,numai bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Ieri seara am pus si eu climatronicul pe "HI" si verific bujiile minune(pana acuma credeam ca nu imi functioneaza, pentru ca se incalzea greu), si mare mi-a fost mirarea cand am simtit ca doua dintre ele s-au infierbantat, ma pornesc spre casa, am dat puterea ventilatorului spre minim, faza scurta, si am parcurs 5km cu 60 km/h intr-a 3-a la 2000 ture(am mai stat un pic la semafor), timpul parcurs 12 min.,si pe cand am ajuns acasa apa a ajuns la 90grade.

A, si temperatura de afara a fost la -2.5 grade.

Si inca o chestie care se leaga de acest topic, zilele trecute ma bantuia gandul sa cumpar bec H7 pe led, alea de 1800 lumeni buc., si care consuma jumatate fata de un bec halogen, atunci nu i-am dat importanta consumului mic(ma gandeam ca e pe gratis curentul), dar se pare ca pot folosii curentul in alta parte cum ar fi bujiile, sau pur si simplu sa nu fortez alternatorul, reducand astfel si consumul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius.stanescu

Deci ca cele 3 buji sa incalzeasca trebuie dat pe auto care ramane activat pana la 29 grade sau pe hi?sunt foarte curios ca si eu le am si vor fi temperaturi negative.sa vedem daca dupa ce pornesc motorul se incalzesc bujiile ori ba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am pus pe auto dupa care am ridicat-o pana pe HI, posibil sa functioneze si pe econ+H, sau chiar si alte variante, urmeaza sa mai experimentez, de ex. aseara am dat cheie si dupa ce am raschetat parbrizul am verificat bujiile, erau toate trei cuplate(in relanti fara consumatori).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius.stanescu

Pai da dar daca pui pe auto si dai caldura la hi nu mai ramane pe auto.aici aveam eu neclaritate.ori sa dau pe auto la max 29 grade sau pe hi dar nu ramane auto

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e bine. sa fie dat pe HI.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

peste 80% din scala de temperatura, deci de pe la 27 in sus. si sa nu fie pe Econ

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bujiile alea 3 pornesc chiar cu climatronicul sau aeroterma pe off/0

Rolul lor principal nu este confortul ci aducerea motorului cat mai rapid la temperatura optima de functionare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai si la modele mai noi echipate cu PTC au ''sacrificat'' motorul in detrimentul confortului pasagerului?

Modificat de ioonnuutz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ptc-ul este doar pentru confort.

La pd-uri se incadrau in normele de emisii noxe si fara acele bujii.

De ex si commonrailurile altor marci, tot e4 ca pd-urile nu au decat ptc optional. Fara bujii

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bujiile alea 3 pornesc chiar cu climatronicul sau aeroterma pe off/0

Rolul lor principal nu este confortul ci aducerea motorului cat mai rapid la temperatura optima de functionare.

 

CGP - coolant glow plugs - sunt comandate de catre ECU.

 

Pai si la modele mai noi echipate cu PTC au ''sacrificat'' motorul in detrimentul confortului pasagerului?

 

partial.... modelele mai noi, au si alte sisteme pentru motor, gestionate de electronica acestuia.

 

oricum, s-au gandit ca e mai important omul decat fierul.... imi pare normal. In cateva minute ai cald in masina,.....

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:ceuameni:  nu are nici o legatura cu cliamtronicul.

eu nu porniesc nimic, nici macar casetofonul :D, si pornesc bujiile. 

Din contra, daca dai HI, aeroterma iti va manca si mai mult curent din alternator si nu iti vor porni toate, ele fiind limitate de ECU in functie de consumatori, dar este si documetatie tehnica in acest sens, nu trebuie sa intrebati, doar putin  search, ca nu strica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

oare se pot pune aceste bujii pe o masina ce nu are asa ceva din fabrica (a mea)

se poate prinde flansa? alimentarea pe udne trebuie sa vina (inteleg, de la ECU in fc de conditii alimenteaza 1,2,3 bujii).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Serios pornesc cate 1/2/3 ? Stiam ca EDC15 are o singura iesire pentru comanda bujiilor astora...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ai vazut schema electrica? stii ca sunt 2 relee separate pt astea 3 bujii? nu cred ca stii, pt ca altfel ti-ai pune prima intrebare logica: de ce ar fi 2? le-a pus neamtul ca sa creasca inutil valoarea masinii?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Comanda de la ECU, vine pe doua fire (la T121, pin 21 si 22)- primul comanda releul unui singur element din grupul rezistentelor, al doilea comanda un releu care alimenteaza celelalte doua rezistente.

 

in functie de ECU, poate sa lucreze una, doua sau toate cele 3 rezistente.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Marius, nu-i nevoie sa fii arogant.

@florin - aveam pinoutul edc15 pe undeva, acum nu mai dau de el :( dar parca tipul asta de ecu nu are decat o iesire (cautasem pe vremea cand aveam JTD si voiam sa adaug bujiile) ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok, concluzia este...? Modificarea se poate face relativ usor sau implica niste costuri prea mari cu manopera?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce descoperisem eu la JTD: un pin trebuia sa dea semnal pentru aceste bujii (prin releu, bineinteles) insa nu era "activ" din soft.

Piesa in sine se gaseste de la multe marci - exista flansa cu bujiile de la forduri vechi de la dezmembrari (daca oe vag e prea scump)

As incepe prin a varifica daca pe pinul (pinii) ecu da semnalul necesar

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Confirm pornirea bujiilor chiar si cu aeroterma oprita.

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 9 months later...

Dupa ce am citit tot ce a fost scris am incercat toate variantele...concluzia este ca nu merge.

 

Am scos mufa senzorului G62, am oprit toti consumatorii, dar degeaba, nici o bujie nu se incalzeste. (senzorul G62 l-am schimbat asta vara pentru ca de multe ori masina pornea accelerata timp de 2-3 sec dupa care revenea la normal...aceasta problema am rezolvat-o)

 

Pentru testarea sistemului, inafara de scoaterea mufei G62, sub 5grade temp exterioara mai trebuia facut ceva?

 

Bujiile sunt OK-testate pe direct se incalzsesc foarte repede de nu poti tine mana pe ele;

Releele sunt OK;

La cele 2 relee pe firele rosii groase vin 12v.

 

Stie cineva daca comanda celor 2 relee este data de ECU direct sau mai sunt si alte sigurante pe traseu?

Modificat de Theo_w
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!