Jump to content

Mod functionare preincalzitor lichid racire motor


Al Bundy
 Share

Go to solution Solved by marius1982.11,

Postare recomandată

Greu de crezut ca cineva, oricine, cand coboara dimineata la -10 grade la masina, nu cupleaza CEL PUTIN dezaburirea si incalzirea in scaune. Nu mai zic de oglinzile incalzite, care la multe masini nici nu pot fi "cuplate" manual. Daca in aceste conditii cele 1-2-3 bujii nu se mai cupleaza, sistemul nu face 2 bani (200 ROL), deoarece practic nu te ajuta niciodata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu consumatori porniti cupleaza maxim 2 bujii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Povesti...

Citez:

Dacã încãrcarea alternatorului este mai micã de 50 % din iesirea sa, calculatorul pentru motor va conecta releul de încãlzire de putere micã ,

apoi cel de putere mare, si în final ambele relee. Când se atinge 50 % din încãrcarea alternatorului, calculatorul nu va deconecta nici un releu.

Totusi, când încãrcarea depãseste 95%, calculatorul va deconecta releele gradual, în ordine inversã conectãrii.

Acelasi lucru se intampla si in cazul bujiilor. Logica si partea de putere e aceeasi. Difera doar elementul de executie.

incalzire_auxiliara_Z35.pdf

Modificat de C o s m i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu nu am aceste bujii. am inteles ca nu am deoarece masina ar fi facuta pentru spania. se poate asa ceva?

mentionez ca atunci cand am luat masina din germania avea webasto, dar s-a stricat si l-am desfiintat.

daca as dori sa-mi instalez, in ce ar consta, ce ar trebui sa cumpar si care ar fi pretul?

abia acum am citit mai mult si am vazut ca e posibil sa existe un alt sistem de incalzire, PTC. trebuie doar sa mai vad daca functioneaza.

Modificat de johny77
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ai nici PTC, nu-ti fa iluzii... Spania are o clima mult mai calda decat Romania, mai ales in sudul Spaniei cand e mai mare gerul sunt +10 grade, deci e foarte posibil sa nu ai bujii de incalzirea apei daca masina a fost destinatia pietei din Spania. Ar fi fost inutile, ca si sum ai incerca sa vinzi anvelope de iarna in Sudan.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am inteles. dar chestia cum ca "ar fi fabricata pentru Spania" mi-a spus-o cineva doar din cauza ca a vazut ca nu am cele trei bujii, si asta a fost concluzia lui. oricum azi merg cu masina si o sa dau pe HI temperatura sa vedem daca se simte caldurica in primele minute. revin cu amanunte. multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trimite-i VIN-ul lui Kostas si iti spune el pentru cine a fost facuta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut.

Ma aflu si eu in situatia lui cris_tdi ( poza asemanatoare ) deci fara acele 3 bujii incandescente, dar avand cutie tiptronic. Avand in vedere descrierea Motorului TDI, aflata la inceputul acestei sectiuni - "Intrucat motoarele diesel au un randament termic al combustiei ridicat, schimbul de caldura cu lichidul de racire este mic, iar regimul termic normal de functionare este atins mult mai greu, incalzirea este ajutata de alte 3 bujii incandescente ce incalzesc electric lichidul de racire (la masinile cu cutie de viteza manuala, cele automate au un alt sistem bazat pe temperatura gazelor de evacuare)", ma poate ajuta cineva si pe mine sa identific sistemul de incalzire a lichidului de racire la TDI-urile tiptronic ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...cred ca am dat de ceva in ETKA, legat de problema de mai sus. E posibil ca modul de preincalzire a lichidul de racire sa se face prin intermediul unei legaturi cu cooler-ul gazelor de iesire din EGR. Interesant este faptul ca din acest cooler pleaca o conducta de lichid de racire si spre conductele de motorina tur-retur, dar nu inteleg scopul, adica aici este vorba despre o incalzire a motorinei, iar sub masina avem acel radiator pentru disiparea temperaturii motorinei.

Scuze daca m-am indepartat putin de subiect...

post-39736-0-22726600-1295806082_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intrebare timpita, a incercat careva sa adapteze un incalzitor pe o benzinara?

Cu toti consumatorii opriti ar face fata alternatorul? Eventual numai 1-2 bujii nu toate 3 care dupa cite inteleg consuma 35-45A la inceput si undeva la 30A cind incep sa se incalzeasca.

Dupa cite stiu pe motorizare ca a mea au pus alternator de 60A (dupa Etka este si varianta 90A parca)...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pamela200, daca nu ai acele bujii sub pompa tandem, nu ai nici un sistem de incalzire auxiliara. Acel schimbator de caldura observat de tine este practic un racitor al gazelor recirculate de EGR si pana prin 2004 e disponibil doar pe masinile cu transmisie automata.

Uite la ce ma refer:

Moog, Redfighter intentioneaza sa-si faca asa ceva pe un B4 benzinar. Dar alternatorul de 60Ah n-o sa faca fata. Cele 3 bujii consuma de la 50A in faza initiala pana la 30A nominal.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am bagat VIN_ul meu in Etka si cica ar fi de 90A totusi...

Pina la urma activez 1-2 bujii nu-i bai. Vreau sa incalzesc antigelul inainte de vaporizator, nu motorul sau habitaclul.

Daca am grija sa inchid incalzirea in scaune, luneta, oglinzile si bineinteles farurile si A/C-ul cred ca ar face fata :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 bujii ar fi vreo 20A. Nu e chiar asa mult. Si eu cred ca iti va ajunge alternatorul de 90A.

Cat timp termostatul e inchis, ele oricum iti vor incalzi doar circuitul mic (pompa de apa - calorifer). Dar trebuie montate in acest circuit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ce am "sapat" pana acum...

"The coolant is routed through the EGR and then too the Passenger compartments heater core.

This adds the heat that the coolant glowplugs normally do and saves the electrical loads.

If you look at your alternator you will notice it is a 90 Amp. The alternator is different

because it will shut down under high loads to conserve power when needed. Then it kicks

back on to take over powering the cars systems."

"Also note that manual transmission cars use 3 coolant glow plugs in the coolant flange out

of the head for faster engine warm-up, they are not the same as the engine glow plugs.

In an automatic transmission car, the ATF fluid cooler accomplishes the same purpose."

topicul de la passat B5 - "Incalzitor antigel sau racitor pentru gaze recirculate?"

reiese destul de clar pentru mine ca acest schimbator de caldura nu reprezinta in mod special o inlocuire a bujiilor de incalzire la masinile cu transmisie automata. Vorbim aici de anumite modele de masini, de anumiti ani de fabricatie, de anumire echipari si pozitionari ale componentelor sistemului de racire. Multumesc C o s m i n.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salutare

Am o pb legata de acele bujii: unul din firele care alimenteaza acele 3 bujii este topit (inclusiv plasticul din capul bujiei care este destul de gros).

Poate sa imi spuna cineva de unde vine acel fir? De la relee sau face parte din cablajul motorului?

Se poate sa atasati si o schema de pe ETKA sau un alt program similar?

Si in final, daca a avut cineva o problema similara cat a costat toata afacerea. Cablu + releu/relee + bujie...

Va multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se schimba doar acea punte cu cativa cm de cablu, uite si codul: 028971766

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este vorba de bujiile care incalzesc lichidul de racire.

Sunt 3 bucati situate in dreapta motorului cum privesti din fata ...

Pp ca acele bujii se alimenteaza de la blocul de relee

daca are cineva o imagine...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OK< acele 3 bujii sunt alimentate de cele 2 relee situate in carcasa aia mica de dupa filtrul de aer inspre caroserie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

AL BUNDY-vreau sa imi montez in masina 3 leduri(martori),1 pentru bujiile de la injectoare,1 pentru bujia de la preincalzitor care porneste singura si unul pentru cel care cupleaza celelalte 2 bujii de preincalzire.din ultimul tau post am inteles unde sunt cele 2 relee, si citind un post anterior ca ar fi r-j359 pin 8 o bujie iar r-360 pin 2,2 bujii.pot sa trag fire din compartimentul motor de la cele 2 relee,si respectiv cei 2 pini 8 si 2 sau am alta alternativa din habitaclu?daca de la motor te rog cativa pasii pana ajung in habitacu, eventual pozitia din habitaclu.Multumesc anticipat.apropo releul pt.bujiile(4) de pe chiulasa tot acolo langa j359, j360 sunt? ce indicativ are si care este pinul care duce curent la ele pt. ca martorul din bord ne pacaleste, se stinge mai din timp, eu mereu cand este frig astept sa aud cand declanseaza releul apoi dau la automt(de obicei timpul este dublu cat sta spirala aprinsa in bord,si motorul porneste mai usor)MERSI.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ai de unde sa iei decat de la releele din compartimentil motor. Firele de la instalatia din fata trec inspre habitaclu pe sub pompa de frana, e un cauciuc acolo. Releul de bujii e in blocul de relee de sub bord.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu mereu cand este frig astept sa aud cand declanseaza releul apoi dau la automt(de obicei timpul este dublu cat sta spirala aprinsa in bord,si motorul porneste mai usor)

Nu e indicat. Daca astepti pana decupleaza releul (si nu doar pana se stinge martorul), pe timp rece risti sa ramai fara curent pentru demaror.

Lasa pe bujii pana se stinge martorul, sau eventual mareste-i putin durata de lucru cu vagcomul.

Producatorul a ales durata respectiva in urma unor cercetari, nu dupa ureche. Respectati-le, nu mai experimentati in binecunoscutul stil romanesc.

Efectele secundare pot fi daunatoare si multiple.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

salutare! de unde pot cumpara bujiile incandescente pentru antigel si fisele pentru acestea?

ieri dimineata a facut scurt la una dintre bujii si sa ars tot capul de plastic al fisei!m-am speriat ,ca nu stiam ce sonde sau senzori sunt.am decuplat prima bujie,cea cu pricina si masina merge ok.banuiesc ca nu o sa am probleme cu functionarea masinii golf 4tdi ATD.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

am octavia I din 2003 care are cele 3 bujii magice in bloc, dar tot se inalzeste greu in interior. vreau sa adaug, PTC ca sa pot merge si eu prin bucuresti in conditii de caldurica.

Ce implica montare PTC-ului? In afara de electrica? Trebuie demontat caloriferul de caldura? Si acolo se baga aceste rezistente?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

LA octavia 1 nu s-a montat acel PTC, asa ca nu stiu unde o sa-l montezi ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

va trebui oricum sa desfac in zona si o sa ma interesez ca iarna inghet pana cand se incalzeste mai bine interiorul.... :frigbaitata:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!