Jump to content

ParkAssist nu "vede" locurile de parcare


Geisterfahrer
 Share

Postare recomandată

Pentru V2 iti mai trebuie 2 senzori pe spate si posibil un nou modul de ABS si, mai putin probabil, inca doi senzori de viteza pentru ABS. Nu cred ca merita

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

lambda_dryver

@Valentin -> Spune-mi, te rog, cei 2 senzori suplimentari pe spate de la V2.0 sunt la fel cu cei 4 deja existenti sau sunt diferiti? In al doilea caz, trebuie doar montati cei 2 suplimentari sau trebuie schimbat intreg ansamblul de senzori spate? Stii cumva daca trebuie si ceva codare suplimentara in VAG-COM sau noul calculator de la V2.0 vine cu toata codarea necesara alegerii diferitelor locuri de parcare (laterale/perpendiculare) cat si a scoaterii masinii din locul de parcare?

Merci anticipat pentru raspunsuri!

Modificat de lambda_dryver
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

CristianMarin

Codurile nu prea sunt aceleasi. Acolo am gasit pentru unitatea de control terminatia D, pe cand pe masina am H. Si nu stie parcare perpendiculara. Oricum nu am nici senzorii laterali pe spate.

Modificat de CristianMarin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am spus ca sunt la fel, doar de inspiratie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

CristianMarin

OK, de inspiratie, dar cautam codurile pentru suportii spate (lateral) si cablajul suplimentar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Valentin -> Spune-mi, te rog, cei 2 senzori suplimentari pe spate de la V2.0 sunt la fel cu cei 4 deja existenti sau sunt diferiti? In al doilea caz, trebuie doar montati cei 2 suplimentari sau trebuie schimbat intreg ansamblul de senzori spate? Stii cumva daca trebuie si ceva codare suplimentara in VAG-COM sau noul calculator de la V2.0 vine cu toata codarea necesara alegerii diferitelor locuri de parcare (laterale/perpendiculare) cat si a scoaterii masinii din locul de parcare?

Merci anticipat pentru raspunsuri!

- toti senzorii de parcare sunt identici, cu exceptia celor doi suplimentari de pe fata, care sunt folositi doar la masurarea locului de parcare. Asadar, pe fata ai 4 senzori identici (totusi, au cod diferit cei cromati spre deosebire de cei din lateral fata) si 6 senzori identici in spate.

Daca ai varianta 1,5 (revizia H inteleg) iti mai trebuie inca 2 senzori ca cei de pe spate sau ca cei lateral fata

- nu trebuie schimbat nici un ansamblu de senzori, merg doar adaugati

- nu vad de ce ai avea nevoie de codare suplimentara, poate doar cu exceptia codarii noului modul de parcare. Depinde de pe ce masina il iai. Nu-mi mai amintesc exact unde am codat felul masinii (pentru dimensiune, lungime) in modulul parcarii sau in can. Dar se rezolva foarte usor si am sa-ti spun

dar nu asea sunt probleme... vezi mai jos

OK, de inspiratie, dar cautam codurile pentru suportii spate (lateral) si cablajul suplimentar.

- imi trebuie anul fabricatiei masinii, codul complet al moduluiui ABS impreuna cu reviziile hw/sw si codul senzorilor de viteza (abs) de pe spate.

PLA 2.0 nu este compatibil cu toate modulele ABS. Au facut ceva schimbari la comunicatia pe CAN si nu se inteleg intre ele. Risiti sa-ti faci modificarile, sa-ti instalezi senzorii, modulul, gauri in bara si sa nu se inteleaga cu modulul ABS. Se rezolva doar prin schimbarea modului ABS sau cel putin a placii de comanda de pe acesta. Adica costuri nejustificate, dupa parerea mea. Ar fi justificat doar daca vrei sa-ti pui ACC (presupunand ca n-ai) si atunci alegi un modul ABS compatibil atat cu ACC cat si cu PLA 2.0

Apropo, daca va puneti asa ceva pe masina, indiferent de versiune, nu va apucati sa dati gauri aiurea prin bara. Lipiti senzorii pe dinafara de bara, verificati ca merge totul ok, abia apoi dati gauri.Poate pare la mintea cocosului dar na, in febra instalarii poate nu va trece prin cap... :)

P.S. Nu exista cablaj suplimentar la VW. Adica ori cumperi intregul cablaj de parcare asistata de la VW sau din alte surse (o groaza de bani), ori ti-l faci singur. Tot scump e, dar incomparabil cu prima varianta, iar cum tu ai nevoie doar de inca doi senzori, fara buton suplimentar, etc, e chiar floare la ureche la instalare si e si ieftin

Modificat de Valentin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Geisterfahrer

Am fost la VW sa vad cum sta treaba cu park-assist-ul. Am facut programare, o sa-mi tina masina 2 zile in service sa-i faca nu stiu ce teste dupa cum recomanda VW. Dupa asta vor vedea daca intr-adevar e ceva defect, desi au zis ca probabil se rezolva cu un update. Sa vedem.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

CristianMarin

Merci Valentin de raspuns.

An fabricatie: 2010 mai

ABS Brakes Labels: 3C0-614-109-C4.clb

Part No SW: 3C0 614 109 AF HW: 3C0 614 109 AF

Component: J104 C4 440 V2 0015

Revision: --025--- Serial number: 00000705619598

Coding: 0000419

Shop #: WSC 05311 000 00000

VCID: 62C1991CBD54909

Eu cred ca trebuie urmatoarele:

1. Unitatea: 3AA 919 475 G

2. Senzori lateral spate: 1U0 919 275

3. Suporti senzori lateral spate: ?

4. Cablare de la senzorii suplimentari la unitate.

Modificat de CristianMarin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Linkurile de mai sus sunt pentru retrofit-ul PLA si PDA, el are deja PLA, nu-i prea sunt de folos.

Cristian, avand in vedere luna de fabricatie si codul modulului de ABS al masinii tale. cred ca am o veste proasta pentru tine:

Trebuie sa schimbi cu certitudine:

- modulul de abs (sau placa "de baza" a acestuia). Iti trebuie una de B7

- senzorii ABS de pe spate. iti trebuie senzori cu terminatia A. Tu ai in acest moment 1k0 927 807. Au fost pusi pe Passat dupa noiembrie 2010

- foarte posibil modulul CAN, altfel vei avea erori la comunicatia cu Steering Assist (modulul 44)

- foarte posibil trebuie schimbat clusterul (bordul) pentru a putea afisa grafica de parcare perpendiculara

- am citit ca cineva prin rusia ar fi facut aceste modificari, dar dupa modificari coloana volanului nu s-a mai blocat la scoterea cheii din contact. Posibil trebuie schimbate si modulul de confort si/sau centrala electrica.

Eu am lasat-o balta cu PLA 2.0, pentru mine nu-si justifica rostul. Cele mai dificile parcari sunt cele paralele, nu cele perpendiculare, asa ca nu renteaza.

Nu te inspira (in detaliu) de pe topic-uri de Golf, Octavia sau Superb. Ca baza de plecare sunt foarte bune, insa ABS-ul de pe Skoda si celelalte modele VW este complet diferit de cel de pe Passat. Modulele lor pot fi adaptate usor, au foarte multe optiuni de adaptare referitoare la senzorul de acceleratie, rotire, alunecare, etc. La Passat se pare ca nu se poate adapta mai nimic, sunt scrise in sw unitatii, trebuie schimbat modulul cu totul.

Iti doresc multa BAFTA daca continui cu acest retrofit!. Tine-ne la curet!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

lambda_dryver

Valentin, merci pentru toate info caci si eu eram interesat de acest retrofit. Fiind atat de complicata operatiunea, ma declar absolut multumit cu ce am deja! :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

CristianMarin

Merci Valentin,

Ai dreptate, nu merita...

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu vreau sa fac un retrofit pentru parkasistul de PLA1 sau 1.5 care merge , acuma am senzori fata spate OPS se afiseaza pe RNS 510 , ar trebui codurile pt fiecare piesa si ce unde vine montat, multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Citeste linkul pus de Dinu mai sus. daca nu te descurci, am sa te ajut

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...
Geisterfahrer

Update: am fost cu masina la service. Au zis ca nu i-au facut nimic, dar masina acum parcheaza *mult* mai bine ca inainte. Am facut masuratori si sunt impresionat. Daca inainte nu vroia sa intre nici in spatii cu cel putin 2.5m mai lungi ca masina, acum rezultatele sunt peste asteptari (cf. manualului ar trebui sa parcheze in spatii cu cel putin 110cm mai lungi ca masina):

- spatiu cu 105cm mai lung ca masina: OK (parcheaza din 2 miscari);

- spatiu cu 80cm mai lung ca masina: OK (parcheaza din 2 miscari);

- spatiu cu 70cm mai lung ca masina: OK (parcheaza din 4 miscari);

- spatiu cu 52cm mai lung ca masina: OK (parcheaza din 4 miscari);

- spatiu cu 50cm mai lung ca masina: still OK (gaseste locul, vrea sa parcheze, cedeaza insa la mijlocul manevrei - am continuat insa manual fare probleme);

In spatii mai mici n-am mai incercat, masina din fata era tot a mea si n-am vreut sa risc sa platesc 2 bare zgariate :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am inceput sa achizitionez piesele necesare pentru montajul "parkassit-ului" si sunt in ceata putin. Am gasit mai multe site-uri unde se face aceasta modificare si sunt putin cam diferite ca si materiale/poze.

http://bronken.de/2011/09/10/parklenkassistent-pla-im-passat-b6-nachrusten/

http://www.passat3c.info/cms_neu/index.php?page=884

http://forum.skoda-club.ru/viewtopic.php?f=99&t=51802&sid=3ea88300bab8c3622c0bbc60ea902295&start=15

http://www.daniundalex.de/cms_neu/index.php?page=176

Ideea este ca as vrea sa stiu cam ce fire sunt necesare ( lungime/sectiune ) pentru ca am posibilitatea sa le fac eu si nu mai dau destul de multi bani si pe ele.

Pana acum am achizitionat: modulul, senzorii de parcare, si butonul. Urmeaza sa mai iau suportii pentru senzori si banda adeziva.

Daca cineva imi poate da mai multe detalii legat de aceste fire ( lungime, sectiune, trasee, conexiuni ) il rog sa posteze aici sau imi poate trimite pe adresa cridaia@yahoo.com

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fire folosesti de 0.35 sau 0.5, ca lungime vezi cand le pui pe masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu e chiar asa de simplu.............trebuie sa stiu cat se poate de exact. Ca si sectiune nici nu ma asteptam sa fie mai groase, la 0.50 ma gandeam si eu.

Contactele le voi pune "automat", nu manual, si din cauza asta imi trebuie lungimea aproximativa, plus ca trebuie sa stiu si ce contacte si unde trebuie sa le pun.

Stiu ce contacte trebuie pentru ca am conectorii de la senzori si de la buton, insa nu stiu care fire unde vin.

Daca e sa le cumpar din reprezentanta, costul lor total ajunge la 200lei, iar daca le fac eu.......gratis.

Modificat de cridaia
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E destul de greu xsa faci cablajul in casa si apoi sa le montezi pe masina, eu nu am facut niciodata asa, cablajele le fac la fata locului pe masina, pun papuci la capete cu clestele de sertizat, trag fir pana unde e nevoie, tai si pun alt papuc, si mtot asa pentru celelalte, daca sunt mai multe de tras intr-un loc le trag toate odata si folosesc cat mai lulte culori, daca nu am colorate suficient le insemn sa nu le incurc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

stiu cum se face un cablaj.......munca mea de zi cu zi la asta se rezuma, instalatie electric pentru Skoda, Insignia, A7 si in viitor Q7...deci stiu cu ce se mananca si din cauza asta pot sa le fac "automat",pe sectiune, culori,contacte, conectori...etc, de asta am nevoie de aceste informatii. Ce imi lipseste cel mai mult sunt lungimile si terminalii aferenti fiecarui conector.

Dar in ultima instanta le voi face manual, daca alta varianta nu am.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Terminalele le vezi dupa fiecare mufa iar ca lungime nu gasesti nicaieri specificatiile. Poate la voi la fabrica, acolo trebuie sa le aveti pe toate.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

intradevar le avem, insa nu corespund codurile de vanzare cu cele de productie si mi-e foarte greu, chiar imposibil sa le aflu.

Dar pana la urma le voi da de capat.......si cu ajutorul lui Valentin.

Poate cei care au facut aceasta modificare si au facut ceva poze, pe etichetele de vanzare sunt trecute mai multe date, si inafara de sectiune, poate e trecuta lungimea firului.

Nu de alta, dar dupa cum se vede in link-urile postate de mine, sunt cel putin 2 variante de montaj si din cauza asta sunt cam in "ceata".

Modificat de cridaia
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai codurile de la mufe ? Sa nu le mai caut eu. Si iti spun ce pini se potrivesc in ele. De exemplu la mufa de la buton pinii sunt 000979009EA.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Asta e codul pinului cu tot cu fir, asa vine ca kit de reparatie. O sa ma uit ce cod are doar pinil fara fir.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pentru kit de reparatie 000979009EA care arata asa: 000979009_tn.jpgse folosesc pinii N 907 647 01 care arata asa N90764701_tn.jpg

pentru alte coduri da-mi mufele de la senzori sau de unde mai e nevoie.

4H0973703A mufa de la senzori si foloseste kit reparatie fire 000979034EA

Modificat de Al Bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!