Jump to content

Golf 4 V6 4Motion Versus Golf 5 GTI


borav64motion
 Share

Postare recomandată

Salutare tuturor!

Incerc sa deschid primul meu topic pe vwforum cu aceasta dilema pe care am avut-o in mai 2010: Golf 4 V6 ori Golf 5 GTI?

Eu as incepe acest "versus" in primul rind cu citeva din punctele comune,altfel nu cred ca ar fi un "versus" corect.

-Puterea motoarelor este aproape egala 204 CV - 200CV

-Cuplu motor 272 Nn - 280 Nm

-Functionalitate -amundoua pot fi folosite fara probleme ca si masina de zi de zi

-Ambele au variante 4 usi

Acum vin semnele de intrebare:

-Motor cu cilindree mare insa aspirat,sau mai mic insa turbo?

-4Motion sau FWD?

-Sportivitate disimulata sau exprimata din toate unghiurile?

-Pret competitiv pentru Golf-ul 4 dar taxe mari sau un pret mai mare pentru GTI insa taxe mici?

-Eleganta V6-lui, sunet superb sau nervozitatea si tehnologia moderna a GTI-lui?

In fine,de moment astea imi trec prin cap acum.Sa vedem ce pareri aveti si voi despre acest subiect,chiar daca stiu ca ar fi fost indicate alte modele pentru comparat cu fiecare din cele de mai sus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vreai sa-ti raspund cu sufletul sau teoretic?

Alegerea ce ai facut-o as fi facut-o si eu, deoarece e un motor pt suflet cel V6.

Desigur, sa ti-l poti permite.

Altfel recomand GTI-ul de pe golf 5, dar repet, doar daca nu ai posibilitati financiare sa-ti permiti un V6.

Personal am mers cu un V6 2.8 si sincer, nu as da senzatia si stimulul simturilor inclusiv auditiv ce ti-l poate induce pt nici un turbo de pe lume.

Pentru circuitul stradal, desi turbo are avantajele lui de necontestat, un V6 ca al tau nu te va dezamagi niciodata. Pe circuit, e alta situatia insa nu cred ca face subiectul discutiei.

Plus avantajele ce vin din punctul de vedere al fiabilitatii datorat cilindreei mari drept pt care nu trebuie sa turezi mult motorul pt a ajunge la viteze de autostrada sa zicem si desigur, lipsa turbinei ceea ce e iarasi un avantaj.

Iarasi in cazul tau, avantajul 4Motion, sportivitatea care se vede doar pe circuit nu o pot lua ca un minus, eu cel putin am avut senzatia de mare confort in golf-ul V6 cu care am mers.

Am vazut interiorul tau, nu stiu daca e mare diferenta, insa cea cu care am mers eu era piele, scaune electrice cu memorie, navigatie oem, si tot ce vrei. Iar scaunele alea mi-au ramas si acum in memorie, fiind mult mai confortabile decat cele de pe golful meu spre exemplu.

Mi-ai rascolit amintirile despre V6 si tare mi-ar mai place sa mai merg cu un astfel de motor.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

V GTI! Pentru ca motorul turbo are:

- cilindree mica (2.0 fata de 2.8)

- taxe mici (2.000 de lei impozit nu e fun)

- consum mic (de la 13-14 la 18-20 e destul de mare diferenta)

- posibilitate de upgrade(de la 200 la 260-270 cu intake, evacuare, soft etc)

- greutate redusa(fata de un 2.8 4Motion)

Si V-ul fata de IV este:

- mai frumos la exterior

- mai frumos la interior

- calitate mai buna a interiorului

- optiuni mai multe(discutabil)

V6-le are ca plusuri doar 4Motion si sunetul specific. Daca iti permiti toate dezavantajele pentru cele doua atunci ok!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu merita investit intr-un motor mare pe o platforma veche. 2.0TFSi este la moda, interior indiscutabil la V peste cel de IV, alte tehnologii.

Fa un test drive sa vezi ce usor se conduce un motor turbo. Tuningul la el este mult mai usor de realizat.

Sincer daca vroiai sa compari mai bine puneai GV GTi vs Golf IV R32 :D

Daca faci multi km un V6 va consuma sensibil mai mult decat 2.0TFSi.

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Omul nu pomeneste de tuning, si probabil isi permite consumul.

Daca e ceva ce te doboara cu acest motor V6, acelea sunt taxele.

Iar daca e sa luam in discutie posobilitatile totale de tuning, atunci sa fim seriosi. Un V6 cu toate stage-urile inclusiv cu turbo, ajunge la multi multi cai putere. Eu am vazut ca se poate ajunge si la aprox 700 de cai, dar repet nu cred ca il intereseaza din punct de vedere al tuningului.

Iar intradevar, interiorul lui nu e cel mai luxos si dotat de pe motorizarile cu V6, insa multe V6-uri le-am vazut extrem de bine dotate, iar daca ar fi sa-mi exprim parerea si asupra designului, eu unul as opta tot pt cel din golf4. Mi se pare mai stilat decat cel de pe 5.

Oricum e f grea comparatia, golful 5 gti e o masina superba, insa depinde ce-ti doresti: adrenalina pur gti sau confort si senzatii specifice V6.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Omul nu pomeneste de tuning, si probabil isi permite consumul.

Daca e ceva ce te doboara cu acest motor V6, acelea sunt taxele.

Iar daca e sa luam in discutie posobilitatile totale de tuning, atunci sa fim seriosi. Un V6 cu toate stage-urile inclusiv cu turbo, ajunge la multi multi cai putere. Eu am vazut ca se poate ajunge si la aprox 700 de cai, dar repet nu cred ca il intereseaza din punct de vedere al tuningului.

Si la ce cost? :P. Un motor aspirat tunat si pus turbina costa mai mult decat unul dotat deja cu asa ceva.

Eu nu as lua in discutie decat R32 pe G4 care arata frumos si la interior, iar la exterior arata diferit. Vine cu xenon, jante 18", iar sunetul evacuarii e peste orice 2.0TFSi stock ma refer.

Avand deja Bora pe aceeasi platforma, mai bine ceva mai nou.

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Colegul a avut dilema in mai 2010 si din cate vad este deja posesor a unui V6 de 2.8L.

Eu unu daca as fi fan benzinare as merge fara sa stau pe ganduri pe motorul de 2.0 TFSI . Le-am condus pe ambele si mi-au placut ,dar 2.0 TFSI m-a facut sa-mi pun intrebarea daca urmatoarea masina va mai fi diesel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Confort si senzatii specifice V6? Este doar un 2.8 aspirat, de conceptie veche, totusi platesti un impozit prea mare in 2012 pentru prea putin.

Senzatiile sunt oricum sub cele ale unui motor turbo, si confortul sub cel al platformei mai noi de pe G5.

De sportivitate nu are rost discutia, poate cu ceva investitii sa ajunge undeva cat de cat aproape de un G5, dar ca platforma e totusi limitata.

La fel este si in cazul directiei, care e prea vaga si nu iti transmite mare lucru la mk4.

Haldexul nu stiu cat de avantajos e, fiind setat oarecum spre siguranta decat spre "amuzament".

E greu de gasit un avantaj pentru Golf 4, in configuratia asta. Intr-adevar, un mk4 R32 ar fi altceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adevarul e ca nici nu are un interior care sa fie cel mai cel mai.

Dar, ar fi bine sa aflam si parerea initiatorului topicului, care deja a facut alegerea si sa ne spuna de fapt multumirile sau nemultumirile vis a vis de alegerea facuta.

Personal marele avantaj pe care il vad eu e lipsa durerilor de cap. Si ma refer strict din punctul de vedere al fiabilitatii.

Ma uit pe forum si ma crucesc ce probleme pot avea aceste motoare TSI.

Sa fim seriosi, un V6 doar prost intretinut o sa-ti faca pbme. Altfel te va duce mult si bine.

Adevarat e ca eu unul prefer mai mult confortul in detrimentul sportivitatii, de aceea eu unul m-as multimi cu prestatiile unui aspirat V6 de cilindree mare.

Dar ma repret. Marele dezavantaj si acest lucru face sa te gandesti foarte bine si cel putin la noi in tara sa te lasi pagubas, sunt taxele care cresc in nesimtire.

Probabil astfel se va intampla si cu ale noastre motoare cu combustie interna cand la moda vor fi cele electrice.

Si mult se pare ca nu mai este.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai tocmai asta e problema. V6-le e foarte ok pentru mers linistit, calm, e un GrandTourer.

Dar un 2.0 TFSI (majoritatea V-urilor au fost TFSI) va face cerculete in jurul unui 2.8. Cu atat mai mult pe curbe!

Greutatea 2.8-ului + a sistemului 4x4 se simte destul de rau. Daca mai adaugi si suspensia moale si platforma care e mai slaba din acest punct de vedere decat a Golfului V atunci nu iese deloc bine.

Daca interesul e in schimb pentru liniute nici acolo nu iese bine. Un kit turbo pentru un 2.8 costa mai mult decat ar costa masina in momentul asta... Asta in timp ce un Golf V sare de 300 de cai cu ~3.000 de euro...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vad ca mai toata lumea e inebunita dupa sportivitate si tuning :)

Intreb si eu, v6-le acesta cu 4 motion, nu are suspensie independenta si pe puntea din spate?

Pt ca atunci, in afara de supensie ar trebui sa fie foarte asemanator cu un Mk4 R32 si cu o suspensie sport, o poti transforma cat de cat initr-o sportiva.

Sincer, eu cu cel care am mers si am mers ruta Bacau-Brasov si retur, unde sunt o gramada de curbe si serpentine, nu am simtit sa am emotii, ba chiar parca se aseza mai bine decat golful meu 1.6, sau era efectul placebo, orisicum, mie personal mi-a placut confortul si sunetul masinii. Si avea suspensie stock, cu care vine din fabrica ( confort cred ca nu ma-u durut rinichii). De ambianta nu mai spun.

Nu am mers cu un 2.0 TFSI, de aceea din pacate eu ma limitez doar la aspectul masinii si cum am simtit-o eu atunci, oferea o atmosfera luxoasa, pot spune ca acel model imi place la interior mai mult ca R32-ul MK4.

O sa caut pozele sa va arat si voua ce minunatie era acea masina. Absolut toate optiunile de lux si confort disponibile pe platforma 4 erau prezente.

Masajul in scaune daca-l fi avut si era perfecta.

Din punctul meu de vedere.

Iar sistemul 4 Motion, il consider util iarna, vara la un mers normal sincer nu-i vad rostul.

Si era pe tehnologie Mpi, nu era Fsi. Probabil ca ultimile modele pe platforma 4 si cu siguranta R32-ul de pe mk5 sunt Fsi.

Oricum, devin amintiri nostalgice motoarele mari, cert e ca viitorul suna integral a downsizing si turbo. Cu partile lor bune dar si rele.

Dar sunt curios, daca Florin e multumit de alegerea facuta.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma bubura sa vad opiniile voastre.E adevarata problema taxelor la V6.Personal n-o simt asa usturatoare in momentul de fata pentru ca a mea Bora V6 e deocamdata inmatriculata in Spania si costa 179€ pe an.Totusi imi pun problema unei eventuale intoarceri in RO.Atunci s-ar schimba datele problemei.

Parerile pina acum?Ca dezavantaje as enumera spatiul mic pentru cei din spate si portbagaj limitat ca volum.Astea se datoreaza in principal sistemului 4Motion.Cred de asemenea ca ramine o masina grea(daca nu ma insel e mai grea ca passat-ul).

La capitolul consum de combustibil,e clar in avantaj GTI-ul.Si sa fiu sincer interiorul GTI e de invidiat.

Avantaje?In primul rind sunetul face toti banii!E silentioasa la mers linistit(la ralanti pare ca e oprit motorul)iar in sarcina te incanta cum suna.In oricare treapta de viteza de la 1000Rpm in sus nu ai probleme de raspuns la acceleratie.

Si ca intretinere,pina acum am schimbat la ea senzor ESP si o sonda Lambda(asa o cumparasem cu defectele astea).Apoi absolut nici o problema(sper sa o tina tot asa!).Se pare ca multi isi dau cu parerea ca e un motor cu durata de viata mare.Astept opinii pentru ambele masini din cursa "Versus"!

Eu nu sint cunoscator in tema tuning,si sint total adeptul masinii asa cum au proiectat-o inginerii fabricii.Si sincer nu ma tine nici buzunarul pentru asa ceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Desigur, in afara la un salar decent nu mai bagi in seama cheltuiala suplimentara cu benzina, respectiv taxele care sunt surprins sa constat ca sunt acceptabile. La noi nu stiu, insa cred ca se invarte in jurul a 2000 de lei (450 euro) taxa.

Stiu ca pt un R32 trebuie sa dai 1000E sau mai mult, dar e adevarat ca e incadrat in clasa 3000+ cmc care e extrem de costisitoare.

Pacat ca tu nu ai interiorul de lux, atat iti lipsea.

Iar ca si greutate, cred ca e mai grea ca un passat normal, cel putin cu 100 de kg mai grea.

Insa spatiul interior in spate e specific segmentului din care face parte ( al clasei compacte). Nici la golf 6 nu vei avea spatiu mare, asa e in clasa aceasta.

Dar portbagajul e mai voluminos ca la un golf hatch.

Oricum, daca erai orientat spre sportivitate, clar, motorul TFSi e invingator la absolut tot ce tine de dimanica, consum, raspuns, taxe, etc etc.

Altfel eu personal te felicit pt masina.

Bucurate cat mai tii masina pentru ca din pacate in viitor nu vei mai avea o masina ca asta din punctul de vedere al sunetului si a tot ce e specific unui VR6 si al fiabilitatii de care a dat dovada.

Eu unul, oftez de fiecare data cand ma gandesc la calatoria mea in acel VR6.

Au fost niste motoare cum nu cred ca va mai face VW vreodata.

Eu unul imi doresc sa simt si un veritabil R32, fie el mk4 sau 5, cred ca e motorul suprem pus pana acum pe un golf ( bora).

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am mers cu Vr6 de pe G3 si masina era abandonata de vreo 4 luni (numai ce stiam eu). In fine, am aflat ca masina era a unui var al unui tovaras si ca e Vr6, ceea ce de-afara nu parea. Am bagat benzina la ea, am verificat sa aiba si lichidele necesare pe sub capota, am fost sa facem penele, am curatat putin franele intai si pe urma m-am uns pe suflet cu ea si m-am indragostit. O vindea omu' si pe 1000 de euro, insa arata deplorabil masina, doar motoru' mai era de ea care se tinea foarte bine. Mi-a placut foarte mult, cu siguranta un motor reusit!

Orice ati spune voi, n-o sa sune 2,0 Tfsi la fel ca Vr6-le niciodata. Poate atunci cand o sa fie Vr6-le facut tfsi, pana atunci pace si iubire. Pentru confort si distractie ocazionala, merge bine de tot. E genul de motor care ai impresia ca pleci normal de pe loc, dar rupe scaunul cu tine.

Pentru tuning mai ieftinache merge G5 Gti, dar pentru tuning "de la zero" cu o baza foarte solida si sa ai un buget aproximativ triplu fata de ce ti-ar trebui pentru Gti, eu cred ca Vr6-le e viata! Alta e sa desfaci tu motorul si sa-i arunci compresor pe el si poate si turbina si alta e doar sa le inlocuiesti!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru tuning mai ieftinache merge G5 Gti, dar pentru tuning "de la zero" cu o baza foarte solida si sa ai un buget aproximativ triplu fata de ce ti-ar trebui pentru Gti, eu cred ca Vr6-le e viata! Alta e sa desfaci tu motorul si sa-i arunci compresor pe el si poate si turbina si alta e doar sa le inlocuiesti!

LOL! Atat!

Sent from the past to be read in the future.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lol si din partea mea ca nu stii ce diferenta e intre un motor de 2800 si unul de 2000!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ei, da, azi mi-a suras norocul.

M-am dat putin cu un..Gti MK6 stock. Nu stiu cat difera de un mk5, dar ca feeling tot pe acolo trebuie sa fie.

Intradevar, are atuurile sale de necontestat TFSI-ul, turbina ajuta la turatii joase.

Insa, daca ar fi puse pe aceeasi platforma, pt o persoana normala nu ar fi asa de mare diferenta. eu unul am fost impresionat si de VR6.

Nu stiu cum ar urla acest gti cu un miltek, insa la capitolul sunet, VR6-le era demential. Practic motorul era piesa importanta a intregii simfonii, eu unul nevrand sa aud o evacurare in locul acelui minuat sunet de VR6. Si in turatii mari, sunetul lui era predominant, altceva nu auzeam si nici nu imi doream.

Acum, daca e sa ne gandim la tuning, e logic; cu un buget de stage1 ( adica doar soft), obtii mutl mai mult dintr-un motor turbo.

Insa daca te apuci de stage-uri superioare, adica ce implica schimb de piese ( adaugari la cel aspirat), potentialul motorului VR6 e enorm. Am vazut pe site-uri straine niste monstrii la propriu, 5-700 cai lejer.

Dar, asta doar sa fii maniac si sa ai bani garla, altfel, turbo are avantajul obtinerii nor performante f bune cu relativ putini bani.

Una peste alta, imi mentin parerea, VR-urile au fost niste motoare deosebite cum nu stiu cand va mai face Vw la fel.

Si sa nu iti para rau de ce ai ales Florine. Mai greu daca vei dori sa inmatriculezi masin ain tara, atunci te vei izbi de cruda realitate din Romania, cu ale ei taxe exorbitante.

Bafta

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru aprecieri ! In ceea ce priveste problema taxelor ramane clar ceea ce zici.Abia azi,dupa doi ani si ceva am reusit sa recuperez taxa de poluare platita pt.un Peugeot 406(3200€).asa ca.....stiu ce zici.Impozit 800 RON pe en....

Iar despre "versus" ce sa zic?De multe ori tanjesc dupa modernitatea celor de acum,dar pina la urma revin cu picioarele pe pamint,la al meu VR6 si disfrut de el la maxim.Au dreptate toti cei ce au comentat tema tuning.E,cum se zice aici "antieconomic".

Asa ca,pe fiecare cit il tine plapuma...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

vw golf+ sau skoda octavia 2007 ambele ? diesel 1,9 105cp respectiv 110 .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Pai tocmai asta e problema. V6-le e foarte ok pentru mers linistit, calm, e un GrandTourer.

Dar un 2.0 TFSI (majoritatea V-urilor au fost TFSI) va face cerculete in jurul unui 2.8. Cu atat mai mult pe curbe!

Greutatea 2.8-ului + a sistemului 4x4 se simte destul de rau. Daca mai adaugi si suspensia moale si platforma care e mai slaba din acest punct de vedere decat a Golfului V atunci nu iese deloc bine.

Daca interesul e in schimb pentru liniute nici acolo nu iese bine. Un kit turbo pentru un 2.8 costa mai mult decat ar costa masina in momentul asta... Asta in timp ce un Golf V sare de 300 de cai cu ~3.000 de euro...

Man l-a 2.9vr6 190cp cu KINETIC STAGE 4 TURBO KIT scoti 400hp si costa 5.000 de dolari , cred ca exista si mai ieftin un pic .Si nu cred ca un golf 5 gti o sa faca cerculete in fata unui v6/vr6 :lol:

In Germania/Anglia cand vine vorba de tuning vr6 este preferat in fata unui tfsi , bine asta ce este drept si venituri mai mari.

PS:.Sa conduce-ti un vr6 turbo si o sa vorbim dupaia.

Modificat de infiniti
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!