Jump to content

Siguranta impact Cordoba


aossic
 Share

Postare recomandată

Va rog sa pronuntati asupra comportamentului unui Seat Cordoba implicat intr-un accident.

Intro-o intersectie nesemaforizata, din cauza vizibilitatii reduse, masina a iesit cu botul mai mult decat trebuia (circa 20 cm), inclinata la 30 de grade. Perpendicular din partea dreapta o solenza a acrosat-o in bara fata. Soferul din Cordoba aproape nu a simtit impactul. Solenza, care avea mai mult de 60 km/h a fost aruncata pe sensul opus la 50 de metri. Daune constatate Solenza bara fata avariata, stop fata dreapta spart, aripa fata dreapta infundata.

Daune Cordoba: (aproape paguba totala) bara smulsa, radiatoare infundate, lonjeroane indoite, faruri sparte, bara dintre lonjeroane rupta, pompa servo sparta, dar aripi si capota intacte.

Cum vi se pare ca s-a comportat Cordoba?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai si cum te-a lovit daca ai aripile si capota intactae?

eu l-am atins pe unu cu 5 10km/h cand viram amandoi spre dreapta, el sa oprit pe prima banda fara avari fara nimic...

pagube la mine:

far rupt

proiector si spalator de far spart

bara fata rupta

aripa dreapta indoita

suporti aripa si bara rupti

trager usor rupt sub far

el audi a6

1 senzor rupt

deci intr-un cuvant se poate

curios la tine cum ti-a lovit amandoua lonjeroane :(

ti-au sarit si airbagurile?

imi pare rau pentru tine sper sa o rezolvi cumva :|

Stima

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S-a comportat extrem de bine, tocmai din prisma ca soferul nu a simtit nimic din forta impactului.

S-au dus acele timpuri cand masina nu patea nmic si pasagerii se alegeau cu rupturi, traumatisme, smdp din cauza impactului.

O masina trebuie sa absoarba cat mai mult din forta impactului, cu sacrificiul ei, pasagerii contant in fata tablariei.

Pana la urma, daca tu ai alege intre viata ta si masina, care e mai importanta?

Acum nu avem cum sa facem un studiu elaborat al fortelor ce au actionat in momentul impactului, sa vedem de ce ai capota si aripile intacte, insa bucura-te ca soferul e ok.

Nu ne-ai spus starea soferului din solenta, dar acel sofer daca nu s-a ales, (ar trebui sa pupe pamantul daca nu), se putea alege cu gatul rupt, cu leziuni la coloana, traumatisme la cap, etc, etc. Degeaba arata masina mai bine daca soferul e facut praf.

Insa acum, noile reglementari in siguranta s-au indreptat si asupra pietonilor, si o sa vedem masini cu botul si spatele din plastic foarte moale, ce se va stramba la fiecare impact mai putin dur, cu revenirea la forma initiala la impacturi de sub 30km/h.

Multi se plangeau de calitatea barelor protectoare la gofl 6, insa s-au facut asa tocmai din acest prunct de vedere, sa se protejeze cat mai mult omul si nu masina.

Bafta

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu mai multe informatii

Soferul de pe Solenza a simtit destul de tare impactul si s-a speriat tare dar nu a avut nicio zgarietura.

Lovitura a fost in bara de protectie exact in dreptul lonjeronului din dreapta. forta a fost destul de mare a stramat lonjeronul si a tras dupa el si celalat lonjeron. Aripa dreapta a fost indoita din interior dar nu foarte tare intrucat lonjeronul a ajuns pana la roata.

Masina se poate repara prin inlocuirea lonjeroanelor (sudura in argon) si a celorlate elemente dar cu un pret de 1900 euro.

Ce siguranta mai prezint masina dupa acesta operatie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu ce sa-ti spun in legatura cu siguranta reparatiei. Probabil cine a mai facut asa ceva iti poate spune daca merita sau nu. Teoretic, exista solutii de lipire, respectiv sudare care in mod normal ar trebui sa fie cel putin la fel de rezistente ca materialele ce le imbina. Important e sa fie executate corect, de catre cineva specializat si nu dupa ureche.

In legatura cu soferul solentei, vezi tu, nu zgarieturile sunt problema la socuri, ci leziunile interne.

Repet, soferul din solenta daca nu a patit nimic si aici iau in calcul si leziunile interne, trebuie sa-i multumeasca D-lui, a doua oara e posibil sa nu mai aiba norocul asta.

Tu, nu trebuie sa consideri ca masina e proasta, ea si-a facut pe deplin datoria ( mai exact producatorul in stadiul de proiectie) si anume ca te-a protejat pe tine ca si conducator de pericol. Ca s-a sacrificat si acum costa, asta e alta poveste.

Iti doresc bafta si sa dea Domnul sa-ti reuseasca reparatia.

Oricum, bucurate ca esti tu bine si ai incredere in masinile moderne. Din punct de vedere al sigurantei stau bine si din fericire, chiar daca la fiabilitate mai sunt discutii si nemultumiri, in materie de siguranta activa si pasiva, din anii 90 incoace s-au facut progrese semnificative cu fiecare generatie lansata.

Bafta

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In primul rand, masina s-a comportat normal in caz de accident, asa cum zice si colegul Dan.

In al doilea rand, iti recomand sa-ti cauti o masina ca a ta cat mai ieftina prin Bulgaria si sa ti-o repari. In legatura cu lonjeroanele sudate, nu sunt asa de optimist. Depinde totusi cat de mult sunt indoite. Pot fi trase cu "Calu' " daca nu sunt facute foarte varza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am ridicat masina si merge foarte bine. am testat-o progresiv si se comporta foarte bine si la viteze mari (110 km/h), nu trage stg. sau dr.

Mai am o intrebare. De ce nu s-au deschis airbag-urile?

Posibil motiv: Eu statem pe loc sau faptul ca lovitura a fost la un unghi de 150 de grade.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma bucur ca merge bine. Cum ai reparat lonjeroanele?

Cred ca airbagurile se deschid cand sesizeaza o deccelerare puternica

Daca nici tu nu ai simtit izbitura, nici ele nu o fi simtit-o.

Parerea mea

Pana la urma cine a fost declarat vinovat? Tu sau soferul solentei?

Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ai doar airbag-uri frontale si in scaun, astea se deschid numai la o decelerare naturala cum zicea si colegul. Nici nu trebuie sa ai vreo viteza fantastica.

Cu lonjeroanele cum ai procedat pana la urma?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aveai centura pusa? fiindca fara centura am observat ca nu sar airbagurile.

eu stiu cordoba care a rupt 2 pomi(scosi din pamant) plus stalp de iluminat mutat cu 1 metru, la vreo 90 km/h in oras, si soferul n-a avut nimic, fara sa aiba centura sau sa sara airbagul. iar pagube doar un lonjeron indoit(a luat stalpul exact in dreptul lui), bara, capota, faruri, radiatoare(unu din pomi luat pe mijloc), o planetara cu janta sparta si aripa(au scos celalalt pom).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Ca idee ibiza/cordoba sta mai bine la impactul frontal decat seat leon ultimul model. Vizitati site-ul euroncap, unde leonul scoate 11,7 puncte si ibiza scoate 12. Iar la impactul lateral amandoua iau punctaj maxim 16.

Modificat de vw golf 2001
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!