Jump to content

Sfaturi achizitie Skoda Fabia


almanah
 Share

Postare recomandată

Eu as lua cel mai nou 1.4 16V 75 CP pe care il gasesc (e Euro4).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 101
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Carmina

    10

  • alexandru_hd

    10

  • almanah

    9

  • CrisH

    6

Top Posters In This Topic

Posted Images

Eu as lua cel mai nou 1,4 AQW 68 CP pe care il gasesc (e EURO 4) :) E cel mai fiabil si usor de intretinut, e cel cu lantzul. Foarte reusit motor, oldies but goldies.

Modificat de saboteur
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi de raspunsuri. Atunci am sa caut 1.4 AQW 68cp.

Stiti cumva din ce an acesta e Euro 4?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiti ceva de acesta firma www.aaauto.cz sunt seriosi (km reali)?

Cum vi se par preturile? Credeti ca gasesc la noi la aceeasi bani?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am fost pe la ei o data in 2006. Ma batea gandul atunci sa imi iau un Peugeot 206 ...Slava Domnului ca nu m-a batut prea mult ! :ceuameni:

Il voiam cat mai nou si de aceea ma uitam la preturile modelelor expuse din 2005 (cu putini km la bord, nu stiu cat de reali sau nu)

Insa diferenta de pret fata de unul nou era foarte mica pentru un automobil care, oricum ai lua-o, nu mai era nou (maxim 1000 euro). Mai mult nu mi se putea ingadui sa il testez la un laborator specializat (masina nu putea iesi de acolo decat dupa ce o cumparai) Singura alternativa era sa vin eu cu un mecanic dupa mine sa se uite cu ochi "tehnici" la ea. Si asta a cam pus capac.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt banditii astia la AAAuto. Cauta pe net si vei gasi cazuri de tepe o groaza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca esti interesat, am eu o fabia 1.9 sdi , combi, 2002, 115.000 km reali, de vanzare.

detalii pe pm.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 years later...

Buna ziua,

As avea nevoie de niste sfaturi sau pareri despre Skoda Fabia 1.

Sora mea isi cauta masina de oras si din ce am vazut eu, cel mai bun raport calitate/pret ar fi la Fabia 1.

Fiind vorba despre o masina pentru oras o sa discutam doar despre motorizari pe motorina. Pe un site de specificatii tehnice ale masinilor am vazut ca motoarele 1.4tdi de 70, 75 si 80cp au 4 cilindri, iar aici pe forum am vazut ca se plange lumea pentru ca are doar 3 cilindrii. Care este adevarul?

As prefera motorizarea de 1.4 L pentru ca e euro 4 iar cea de 1.9 este euro 3 in cazul in care masina nu este inmatriculata in Romania.

Sunt diferente hardware majore intre cele 3 motorizari de 1.4 diesel? Pe viitor s-ar putea gandi la un tuning spre 100cp ce ar fi bijuterie.

Daca sunt ceva defecte ascunse dupa care ar trebui sunt ochi si urechi.

Bugetul maxim ar fi 4500EUR

Astept parerile dumneavoastra. Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ce imi pare mie, dupa ce am mers cu cateva, motorul de 1,4Tdi nu e echilibrat frumos... si asta se simte si la relanti si la mers - normal, fiind de fapt un motor de 1.9 caruia ii lipseste un cilindru....

Altfel, au un consum mic.

Modificat de F l o r i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Detin o astfel de masina (1.4 TDI-69 CP). Toate motoarele 1.4 (1422 cmc) sunt in 3 cilindri, intr-adever sunt derivate ale motoarelor de 1.9 tdi fara un cilindru. Diferenta intre ele este de soft (din cate am auzit). Al meu e un pic cam zgomotos, insa daca nu te deranjeaza asta e ok. Daca ii dau "talpa" mi se pare ca se aude chiar sportiv :D. Consumul nu este chiar atat de scazut (doar cu 0.5 l - maxim 1 l mai mic decat la cel de 1.9)...in medie la modul in care conduc eu (ceva mai tare) cam 4.7-5%. Daca mergi mosnegeste poti sa ai si 3.5-4%. Ca si putere e destul de infipta la drum (se simte puterea mica si cele trei pistoane la viteza mai mare...de peste 130-140 km/h). Pana la acea viteza urca demareaza usor...depinde si cat de incarcata e...insa dupa 130-140 e mai puturoasa (eu am mers maxim cu ea la un 150 km/h). Fabia mea am luat-o la 20.000 km si acum am 80.000 km. Am schimbat pana acum doar buscsele de la brat (asa am vrut eu...cele vechi mai mergeau), bucsele la bara stabilizatoare si uleiul. Si ca sa suflu in iaurt am schimbat distributia la 4 ani (la 50.000 km). Ca si bube...sa fii atent la caseta de directie (cu motorul oprit misti scurt de volan...sa vezi daca se aud troncanituri)...sa fii atent sa nu curga ulei de la caseta. Cand ploua mai tare s-ar putea sa te trezesti cu apa pe presurile din spate (defect de fabricatie)...se rezolva insa cu un pic de migala. In rest...o masina fiabila...cam mica (atat spatiul interior cat si portbagaj-la hatchback). De chiptuning...m-ar fi batut gandul sa fac si eu...insa nu atat de radical (100 cai)...nu stiu cat de bine ar rezista ambreajul...motorul. Este un moderator al site-ului care se ocupa cu asa ceva...face chiar discount-uri pentru membrii VWforum.ro. Deci...in concluzie...eu unul sunt multumit de ea (binenteles nu 100%)...si crede-ma...sunt greu de multumit :D. Si...ca si comparatie...inainte de Fabia am avut Opel Astra 1.7 DTI-75 CP...ca si fiabilitate nici nu se compara cu Opelul...mult mult mai fiabila Fabiuta.

Daca mai ai nelamuriri...iti stau la dispozitie. :icon_thumleft:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Au mai fost astfel de discutii pe forum, cu ceva ani in urma.

Toate 1,4 Tdi, cel putin de pana acum, sunt in 3 cilindrii, fiind derivate din 1,9 Tdi.

Primul a fost 1,4 Tdi 75cp si 195nm euro3, apoi trecand la norma euro4 avem 2 variante: 70cp si 155nm, respectiv 80cp si 195nm.

Ca dezavantaj avem faptul ca nu sunt asa de bine (a se citi perfect) echilibrate, daca ar fi pus un arbore suplimentare de echilibrare probabil ar fi fost mai bine, dar ar fi aparut si altele, nu doar costuri suplimentare). Acest dezavantaj se poate sesiza doar la relanti si nu, nu este ceva semnificativ fata de un tdi-pd in 4 pistoane (cel putin a mea, fiind chiar mai putin zgomotoasa decat unele 1,9 Tdi - probabil mai alergate sau mai putin intretinute corespunzator). Dar cine vrea diesel nu cred ca va baga de seama, sau nu va fi deranjat (diesel din start presupune vibratii si zgomot peste un benzinar).

Masina am comandat-o, fiind o configuratie mai ... atipica, cel putin pt RO; am trecut de bariera celor 6 ani si pana acum, exceptand reviziile uzuale, am schimbat doar bucsele inferioare de la bascula (chestiune uzuala tuturor modelelor construite pe aceasta platforma). Am schimbat distributia imediat dupa ce am trecut de 4 ani, nu pt ca as fi facut rulajul specificat pt schimbarea distributiei, ci pt trecerea timpului; placutele de frana sunt consumabile, le-am schimbat doar o data si oricum asta tine f mult de stilul de mers. Ar mai fi bateria, pe care am schimbat-o recent, imediat dupa ce a facut 6 ani, dar si asta e consumabila.

Ca minus ar mai fi chestiunea cu infiltrarea apei pe la usile spate, spre norocul meu, l amine s-a manifestat f tarziu si intr-o mica masura.

Este o masina cel putin fiabila, nepretentioasa, daca o ingrijesti si tratezi coresunzator si daca nu sunt pretentii nejustificate (cine stie ce avioane) va multumii orice persoana realista.

Nu sunt convins ca intre cele 2 variante de 1,4Tdi euro4 (70 vs 80cp) este o diferenta doar de soft, dar e in regula oricare dintre ele, atat timp cat a fost intretinuta si exploatata corespunzator.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In principiu

- la ralanti vibreaza ceva mai mult decat altele dar, cel putin din punctul meu de vedere, este usor suportabil ;

- in genere tdi pd cu mai multi cilindri imi par mai zgomotoase (iar parere pur personala);

- o masina intretinuta nu prea are ce probleme sa-ti faca.

Fabia mea are aproape 165.000; este livrata in 2006.

Din ce imi amintesc acum, din cauza "ei", a trebuit reparat motorasul de inchidere centralizata de la una din usile din spate, schimbat contactul pentru marche arriere de la cutia de viteze si "refacut" un fir care pleaca de la alternator (ultimele 2 din cauza firelor prea scurte + vibratii).

In rest am inlocuit numai consumabile (ulei, filtre, discuri, placute, saboti, bielete, bucse, baterie, etc). Daca am avut neplaceri, au fost independente de calitatea de fabricatie a masinii (ex. oglinda sparta, parbriz ciobit).

Consuma putin (vezi link-ul din semnatura), reviziile nu sunt scumpe. Este mai placuta la condus decat masinile contemporane din aceeasi clasa. Bazat pe experienta personala recomand cu multa incredere.

Te rog sa citeste si aici - jurnal de bord - motoare diesel -

Nu e mult de citit si iti vei putea face o idee despre "probeleme". Fii atent si la explicatii pentru ca, nu de putine ori, problemele sunt cauzate de starea drumului, stil de mers, ghinion, service nepregatit, etc.

Spor!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc tuturor pentru raspunsuri. O sa fiu atent la apa daca apa se infiltreaza sau nu pe la usile spate.

@MarlboroMan 5.7L/100Km ti-e consumul mixt?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si pe la usa din dreapta fata poti sa mai ai surprize de genul asta,

a mea are un fel de guma de mestecat :) in partea de jos a usii

eu am desfundat toate gaurile din partea de jos a usilor si am scapat de aceasta problema, mai toate erau infundate cu praf, noroi si vaselina

Modificat de CrisH
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
avanguardia

Buna, doresc sa achizitionez o Skoda Fabia Elegance, motorizare de 1.4, 75 CP, benzina din 2002 (Ianuarie) si as dorii sa stiu la ce ar trebui sa fiu atent, la ce sa ma uit?

Astept sfaturile voastre, sincer ma gandesc sa o duc la un service sa o testeze, dar in mare la ce sa fiu atent?

Ovi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt atatea de discutat pe aceasta tema, sincera sa fiu nu cred ca ajung vreo 2-3 zile, si tot va mai fi ceva de completat.

Din punctul meu de vedere avanguardia: sa fie faina, sa vezi ca are tinuta de drum, ca nu e vai de mama ei :lol:

Dar sa fii atent la aceste 2 aspecte:

1. sa nu sune ca asta:

2. sunetul motorului daca se poate un pic mai fain ca la motorul asta:

Toate optiunile pe care le are masina sa fie functionabile, intreaba si tu cand a fost schimbata distributia, ambreiajul, in general consumabile care sunt scumpe.

Modificat de carmina
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...
undertacher2001

Ati putea sa ma ajutati cu o lista a codurilor de motor euro 4 la fabia 1.4 tdi.Multumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1,4 Tdi, euro4, BNV si BNM.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

undertacher2001

Ce inseamna specificatia PD la motoarele diesel?Care dintre motoarele de pe fabia sunt echipate cu filtru de particule?

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut!am o skoda fabia 1.9 tdi de vanzare....daca este cineva intereseat sa se uite la anuntul meu si sa ma contacteze!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in cazul in care sora ta nu si-a cumparat inca masina poti sa te uiti la anuntul meu deoarece ar putea sa te intereseze!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

sal ajutama si pe mine cu o lista cu motoarele la fabia care sant euro 4 eu am o fabia cu motor 14 mpi din 2003 si zice omu ca e euro 4 sa nu ma pacaleasca mersi daca ma poate ajuta cineva

salutare la baieti am si eu o rugaminte vr sa imi iau o skoda fabia motor 14 mpi din 2003 la care omu zice ca masina e euro 4 si as dori si eu o lista cu codurile de motor la benzina sa fie euro 4 multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

prin 2003 cred ca nu mai fabricau motoare cu euro 3, daca nu ma insel

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai util ar fi un cod motor pentru identificarea normei de poluare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!