Jump to content

Turatie ridicata cand am apasat ambreiajul


sheevah
 Share

Postare recomandată

Salut,

am cautat pe forum dar nu am reusit sa gasesc pe cineva cu o problema ca a mea.Am sa incerc sa o detaliez mai jos poate cineva a avut nenorocul meu:

Am patit de 2 ori

Prima data am plecat din parcare , eram in treapta a2-a si aveam in jur de 20Km/H, aveam rosu la semafor si am apasat ambreiajul in acelasi cand am ridicat picioru de pe acceleratie, si turatia era blocata la 3000 de ture ca si cum as tine-o eu acolo.Am oprit motorul, am stat 30 de sec a pornit la prima cheie fara nici o problema, ca si cum nimic nu se intamplase.

A doua oara la fel am plecat din parcare treapta a 2a numai ca viteza ceva mai mare de vreo 30 -35 Km/H am pus putin frana urmand modelul descris mai sus ambreiaj apasat cu ridicarea piciorului de pe acceleratie, rezultatul turatia la 4000, acum incercat sa apas si eu acceleratia. turatia sa ridicat la 5000 si a revenit la 4000. Acum cand am oprit motoru , nu a mai vrut sa porneasca, am incercat de vreo 5 ori, apoi cand incerca sa porneasca am apasat si pedala de acceleratie si a pornit.

Prima data a fost luni si a 2-a marti. De atunci nu am nici o problema a pornit la prima cheie nu a mai facut nimic nimic.

Are cineva vreo idee? Diseara ma duc in service cu ea dar as vrea sa stiu mai multe, sa nu ma prosteasca mecanicu sa schimb aiurea piese.

Masina mea este o Bora de 1.6 motor AKL (101cp, 74Kw)

Multumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pare a fi clapeta de acceleratie... ori s-a dus, ori nu a fost niciodata curatata si cine stie ce straturi de ulei cu praf are acolo :)

oricum poti face si tu asta.. sa dai clapeta jos cu borna scoasa, sa o cureti si sa o pui inapoi, ca sa fii sigur sa faci si adaptare cu vag-comul

Modificat de alios
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Clapeta a fost curatata acum vreo 2 ani jumate(aproximativ) am sa ii zic diseara la mecanic de asta.

O mica completare la ce am zis mai sus, aproximativ 90% din cazurile cand plec cu masina dimineata, in primii 200 de mentri parca merge infundat, da se opreasca motoru ca si cum nu as avea picioru pe acceleratie, si cand apas ambreiajul imi sta linistit in 900 si apoi dupa ce plec cu ea de pe loc din nou nu mai face nici o problema

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asta cu mersul infundat.. e deja clasica verificare/schimbare: bujii, bobine, filtru benzina

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sper sa fie doar clapeta de acceleratie, ca am citit pe forum (ce e drept la colegii cu motor diesel, de assta am ridicat si topic-ul seaprat) si m-am cam speriat ce ziceau acolo de turbine, si alte chestii destul de scumpe :unsure:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am o problema asemanatoare cu a ta, numai ca mie mi se blocheaza la 1500rpm, exact in aceleasi conditii. Cand apas ambreiajul si sunt la viteza mica, gen coada la semafor. Nu se intampla tot timpul dar se intampla. Daca ramane blocata o bag intr-o viteza si iau putin piciorul de pe ambreiaj, motorul da sa se opreasca, dar apas inapoi ambreiajul si isi revine. Nu am gasit explicatia inca. Am curatat clapeta/egr schimbat pompa de benzina (din alte cauze) si tot asa face.

Am urmarit cu vag-com si totul pare a fi in regula. Adica unghiul de la pedala de acceleratie e ok, switch-ul de la ambreiaj e ok, adica indica ca ambreiajul e ridicat si pedala ridicata, dar am 1500rpm.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

motorul 1.6 AKL e mai simplu decat cele 16v, are numai o singura sonda lambda.. etc

oricum trebuie si o diagnoza facuta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E posibil sa fie problema cu socul automat. E bine sa se faca o adaptare cu vag-com-ul

Modificat de tehnics
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu mizez tot pe clapeta de acceleratie. 2 ani si jumatate inseamna mult timp care a trecut de cand ai curatat-o. Si eu patesc la fel, numai ca atunci cand scot din viteza ramane la 1500 si daca apas ambreiajul, cade pe ralanti. Daca te uiti in corpul clapetei, cu siguranta vei gasi mizerie destula acolo, deci mergi si curat-o p-asta intai.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@alexanderdj Tu ai incercat asta cu curatarea clapetei? A mea e curatata anul trecut si am desfacut sa ma uit si e curata si acum. Se pare ca noi astia cu 16v ne ramane la 1500rpm, lu' colegul pe la 4000rpm.

@tehincs Cum faci adaptare a socului automat? Se face doar la clapeta. Din cate stiu nici nu avem soc automat, sunt de fapt senzorii de antigel si sonda lambda care transmit la ECU valori pe baza carora se deschide clapeta de admisie si se ajusteaza injectia, dar e posibil sa ma insel, am citit de mult de tot asta pe undeva.

Modificat de gabyte00
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai asta e socul. Faptul ca sta clapeta mai deschisa si baga mai multa benzina cand e motorul rece datorita informatiilor de la sonda si temperatura lichidului de racire.

Inca n-am ajuns sa umblu la ea pentru ca mie imi face foarte rar. Dar stiu cat de bine se murdareste clapeta pentru ca ultima oara mi-au curatat-o si adaptat-o in mai 2010 si cand m-am uitat vara trecuta pe-acolo, deja era neagra deasupra clapetei si schimb filtrul de aer si curat capacul ala bine la fiecare schimb de ulei.

M-as baga s-o curat in weekend, dar n-am interfata de diagnoza ca s-o si adaptez. Daca ai tu, ne strangem pe undeva si le bibilim pe-amandoua, fac eu cinste cu niste benzina ca sa le spalam bine! :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu mai iau o pauza de la desfacut masina, abia am terminat chinurile cu pompa de benzina si merge ok (in afara ca se mai intampla beleaua asta din cand in cand), dar daca vrei sa te apuci de ea si ai nevoie de adaptare, nu e o problema, te ajut cu placere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mda, deci azi fiind la tara si avand la dispozitie tot ce-mi trebuie, in spiritul discutiei am scos borna de la baterie si m-am apucat sa curat clapeta de acceleratie. Am dat-o jos si am spalat-o cu benzina si am frecat la ea destul de mult. Se facuse si un mic cerc pe corp unde sta clapeta in stand-by adica atunci cand e motorul oprit.

Bineinteles ca n-a mers adaptarea doar din contact ca nici data trecuta nu mi-a iesit si de-atunci mi-a aparut mie problema asta cu motorul ramas turat. Deocamdata e in stadiul in care oscileaza relanti-ul intre 1000-1800 de ture si presupun ca daca se comporta ca data trecuta, in vreo 100 de km o sa revina la normal, insa eu as vrea sa-i fac adaptarea din soft ca sa fiu sigur ca nu e de aici problema in caz ca-mi mai motorul turat.

Deci era jeg maxim, mai ales sub clapeta. Am racait cu unghia si putin cu un creion de control mai jos de locul unde sta clapeta ca sa pot curata depunerile. La sfarsit am smantanit treaba cu niste spray degresant si apoi a ramas la uscat corpul in timp ce m-am chinuit ca dobitocul sa dau jos si ceea ce cred eu ca este Egr-ul, dar pe care n-am reusit sa-l scot si n-am mai tras mai tare ca mi-era ca rup teava aia.

Deci daca e careva care n-are ce face maine si vrea sa adaptam clapeta si are vcds/vag-com, dau si eu un suc/bere/cafea pentru asta. In felul asta as putea sa va zic si daca problema era de la clapeta sau nu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema care a avut-o @gabyte00 cu turatia pe la 1500 blocata, am avut-o si eu. Am demontat clapeta si am curatat-o si adaptat-o ca la carte si vad ca am cam scapat de problema asta si de problema cu oscilatia relantiului...pana acum :) sper si de acum incolo.@alexandredj problema ar trebui sa se remedieze dupa ce adaptezi clapeta, dar era bine sa fi curatat si EGR-u,nici eu nu am facut asta pentru ca nu am avut timp, dar in viitorul apropiat am sa-l rezolv si pe el :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu n-am reusit sa-l dau jos, frate. E teava aia care vine din el sub clapeta de acceleratie si vine inaintea Egr-ului pe suruburile alea si n-am reusit s-o dau la o parte. Am desfacut din dintr-o parte si din alta si nimic. Cred ca ori am tras de ce nu trebuia, ori era vreo smecherie pe care n-o stiu.

Si eu sunt 99% sigur ca o sa scap de aceasta problema cu motorul turat pentru ca prima oara mi-a facut tot asa dupa ce am umblat la clapeta si n-am avut cu ce s-o adaptez.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu feedback. Se pare ca astazi cand am plecat de la tara spre Bucuresti, clapeta mea a ales sa functioneze relativ normal si de-acum ralanti-ul e la locul lui. Azi am facut cam 100 de km, in aceasta distanta nu mi-a mai ramas ralanti-ul agatat. O singura data a dat sa ramana putin peste 1000, dar a coborat fara sa mai umblu cu ambreiajul.

In plus, observ ca se si reduce altfel acum dupa curatarea ca la carte. Inainte si cand nu ramanea turat, tot cobora putin mai greoi de la 1500-1600 pana la turatia de relanti. Cel putin asa observasem eu. Oricum, clapeta curatat+filtru de aer scuturat=Love. Peste cam 1 luna cand o veni schimbul de ulei o sa schimb si filtrul de benzina si poate o sa mearga si mai bine, dar pana nu schimb sonda vietii nu merge cum vreau eu.

Intre timp tot mai astept o fapta buna din partea unuia din voi! :D cand aveti cateva zeci de minute de pierdut si aveti si interfata, vrea si "fratilii" vostru o adaptare a clapetei. Contra-cinste bineinteles!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai tu cand ai curatat clapeta.. ai scos o borna de la baterie.. ti-ai facut treaba.. apoi ai pus borna inapoi si cu, contactul pus ai asteptat macar 10-15 minute ? pentru ca atunci ar fi trebuit sa se adapteze singura

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ii trebuie atat... adaptarea se face repede.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am asteptat peste 1 minut, dar fara niciun efect. Am scos-o atunci la o tura si oscila relanti-ul si nu cobora sub 1000, dar acum si-a revenit la valoarea normala. Vreau totusi s-o adaptez din Ecu ca in caz ca mai apare problema sa stiu ca nu e din clapeta.

Oricum, deja a inceput sa mai faca uneori figuri, dar ramane putin peste 1000 de ture de data asta.

Partea buna e ca se intampla rar asta.

Modificat de alexanderdj
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut, nu am citit toate postarile si poate deja ai rezolvat, dar daca nu, sa stii ca am avut si eu aceeasi problema anul trecut si s-a rezolvat schimband thermostatul si senzorul de temperetura (parca G62) sau cel putin dupa schimbarea lor nu mi s-a intamplat inca nici o data (si asta cam in 6 luni de la schimbare). Sper sa te ajute.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hai ca am uitat sa revin si cu feedback la voi aici. Dupa cum ziceam, am curatat clapeta si mai ramasese s-o adaptez din ecu ca sa fiu sigur ca nu e de-acolo in caz ca mai face. M-a ajutat colegul Gabyte00 cu adaptarea, ii multumesc inca o data si raman dator de cinste cand ne mai vedem!

A mai ramas putin agatata turatia pe la 1000 cand am plecat de la el, dar doar asa "in trecere". Asa cum banuiam, e posibil sa traga si niste aer fals si ar putea sa fie si-ala cauza, dovada ca am gasit o eroare care zicea ca motorul trage ceva aer fals pe admisie. O sa mai curat Egr-ul probabil peste vreo 2 saptamani, o sa-l adaptez si pe-ala si dupa ce rezolv cu toate erorile de pe motor, daca mai face si-atunci asa vad eu ce mai ramane de facut.

Pana acum n-a mai ramas turata de capul ei, a fost in regula. Sa vedem cand o sa mai umblu mai mult asa cu ea prin oras daca mai face.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@himic Am schimbat senzorul G2/G62 fara termostat, si sincer de atunci nu am mai patit nimic parca totul e normal. Oricum as ruga admin-ul sa mai tina deschis topicul deschis pentru a mai face ceva investigatii si poate vin cu un raspuns la el.

Multumesc de raspunsuri si ajutor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alexanderdj

Tind sa-ti dau dreptate cu senzorul asta de temperatura. Am observat astazi ca a inceput sa faca iar, dar facea oarecum datorita soarelui si caldurii.

Urmeaza in weekend-ul asta, sper, sa curat si Egr-ul...mi-a ramas in minte chestia pe care mi-a spus-o Gaby cum ca asta lucreaza de la peste 40 de km/h, relanti-ul meu ramanand agatat numai sub aceasta valoare a vitezei. Astazi a facut pentru prima oara figuri la plecarea de pe loc cand am dat sa bag treapta a 2-a. A 2-a schimbare este aceea ca acum cand scot din viteza in apropierea semaforului sau in apropierea intersectiei, turatia variaza si nu mai ramane agatata la 1500 ca inainte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine nu e cazul senzorului G2/G62 sigur ca e schimbat acum 6 luni. Am schimbat o gramada de piese in ultimul an: senzor temperatura, termostat, bobine, bujii, pompa benzina, ambreiaj si tot am problema asta. E adevarat ca dupa schimbarea pompei de benzina parca se intampla mai rar, dar nu a disparut, ceea ce inseamna ca nu are legatura.

EGR daca nu inchide bine din cauza jegului iti da relanti oscilant din cauza gazelor care nu ar trebui sa intre la relanti, dar nu are nici o legatura nu blocarea turatiei.

In afara de o clapeta de admisie pe duca nu-mi trece altceva prin cap. Daca vreunul dintre voi a schimbat clapeta de admisie si are problema asta sa ma elucideze, dar cred ca un schimb de proba cu o clapeta de pe o masina "sanatoasa" ar elucida problema asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alexanderdj

2 mentiuni legat de clapeta: la turarea motorului in gol coboara turatia normal pana la relanti. Asta se intampla numai in mers si se pare ca e conditionata putin si de caldura de afara si oarecum de temperatura motorului. Cu motorul rece nu mi s-a intamplat sa-mi faca asta. Si destul de atent la cum se reduce turatia de cand mi s-a intamplat prima oara. Ti-am zis ca la mine problema asta a aparut dupa ce i-am dat cu spray de carburatoare in nas la clapeta. Spray-ul era de calitate, era facut de Renault sau sub licenta Renault, tot aia e pentru mine. Nu inteleg ce s-a intamplat atunci de face asa, cu ce i-a daunat lichidul ala...

Nu stiu ce sa zic in legatura cu clapeta, la mine arculetul ala lucreaza destul de bine...m-am chinuit destul de mult sa tin clapeta deschisa la maxim ca sa curat corpul cum trebuie. Sa vad ce rezolv si cu Egr-ul, il adaptam si p-ala si mai departe mai cautam. Daca tot mai face, o sa ma risc sa inlocuiesc si eu niste senzori...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!