Jump to content

Zgomot dimineata la pornire (curea sau fulie)


Simon
 Share

Postare recomandată

Noroc baieti si fete,

Deschid acest topic pentru ca nu am reusit sa gasesc nimic relevant la search cel putin pe subtopicul de Seat si sunt sigur ca macar cativa colegi experimentati imi vor da cateva sfaturi.

Incepand de acum cateva luni cand inca era frig afara a aparut un zgomot la pornire.Partea interesanta este ca acel zgomot dispare dupa ce merg cu masina mai mult de 5 minute.Din ce am reusit eu sa identific este vorba ori de o curea ori de o fulie cu probleme.

Partea interesanta este ca am schimbat distributia si cureaua de accesorii+fulia de la alternator acum 1 an si vreo 20.000 km.

tot anul trecut am schimbat si compresorul de clima desi nu cred ca asta e relevant.

Partea amuzanta este ca nu apuc sa ajung la nici un service cu ea pentru ca ..evident pana ajung la orice service nu se mai aude nimic.Singura data cand am putut sa las masina parcata intr-un service si sa ma duc dimineata sa le arat nu au putut sa isi dea seama care este problema si mi-au propus sa dau curelele jos sa elimine aceasta posibilitate ....:-w

Sunt curios daca a mai avut cineva o astfel de problema si mai ales daca poate sa imi dea vreun sfat daca este intradevar vorba de cureaua de accesorii sau despre o fulie dupa simptome.

Daca voi credeti ca este necesar pot sa fac un filmulet si sa il prezint aici .

Va multumesc in avans

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e nevoie de filmulete. Iti face pompa de apa asa. Din cate ai relatat, p-asta n-ai schimbat-o si de regula se schimba odata cu restul pieselor de la distributie.

Daca se aude ca un zumzait-e pompa e apa.

Daca fluiera, e cureaua de accesorii care nu sta intinsa bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am uitat sa mentionez ..pompa de apa a facut parte din kitul de distributie .

Parca agata la un interval fix....din acest motiv banuiesc o fulie ..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e cumva zgomotul de la electromotor? Daca e asta cu o curatre si ungere de electromotor scapi ieftin.

http://www.flickr.co...ahz/3325720088/

Zgomotul asta l-am avut si eu si am scapat de el. L-am auzit la benzinare cat si la diesel VW; ba chiar si la Astra H 2007 1.4 cu 45.000 km.

Modificat de volnick1986
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sincer sa fiu nu prea seamana , dar e si asta o idee.Maine revin cu un filmulet ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poti sa verifici si tu daca e de la cureaua de accesorii dand-o jos inainte sa pornesti masina de dimineata. Doar sa ai bateria in firea ei ca sa nu ramana fara curent intr-un minut cat tii motorul pornit fara cureaua respectiva. Daca nu mai apare zgomotul, schimbi cureaua, rolele si intinzatorul si ai scapat de zgomotul asta care te streseaza 5 minute zi de zi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La diesel nu e problema daca nu ai cureaua de accesorii, odata pornit motorul nu mai are nevoie de curent, deci poate sta cu motorul pornit cateva minute fara problema. Inclin sa cred totusi ca nu e de la cureaua de accesorii, ci de la o rola.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mie la golf imi facea cateodata asa ca imi ramanea bratul intinzator blocat... era chiar stresant cand incepea sa faca

la tine banuiesc cureaua, rolele, sau fulia de la alternator, poti folosi si metoda lui alexanderdj.

Modificat de MykeMouse
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In primul post zice ca a schimbat cureaua de accesorii si fulia de la alternator si banuiesc ca a schimbat si rolele. Cureaua de accesorii cu 2 role ajunge pana-n 100 de ron din cate-mi amintesc.

La intinzator ma gandesc si eu ca ramane blocat peste noapte si nu mai impinge dimineata decat dupa ce se incalzeste putin si impinge iar cureaua.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si eu am o problema cu acest scartait doar 5 minute pe zi....insa la mine cred ca e ceva din alternator sau scartaie cureaua de accesorii pentru ca atunci cand virez stanga-dreapta maxim incepe sa scrataie si imi scade si intensitatea farurilor...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai poti incerca in momentul in care scartaitul inceteaza, sa aprinzi farurile si sa vezi nu cumva apare iarasi scartaitul? Daca da, atunci patineaza cureaua de accesorii din cauza ca alternatorul opune o rezistenta mare la rotire din cauza bateriei partial descarcate peste noapte si la pornire.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dude... toti sunt mecanici si profesori... pompa de apa care suiera :)) e cureaua de accesori, intinzator sau fulia de pe vilbrochen care poate e descentrata... sa nu te apuci ca si un nebun sa desfaci tot... cumpara un WD40 pornesti motorul, deschizi capota si dai pe cureaua de accesori cu WD40 daca scartaitul dispare atunci acolo este problema...si cu siguranta acolo o sa fie...altceva nu are ce suierata, scartai... etc! mai e si varianta ca fulia ce ai schimbat-o pe alternator sa nu fie ca si cea originala si sa nu se alinieze cu celelalte... am un amic care a schimbat alternatorul si nu a urmarit acest aspect si dupa 2 luni a inceput sa suiere si in final sa rupa cureaua!

spor la lucru!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dude, trebuie sa te legi de idei si nu de oameni. Si ai cam dat cu bata-n balta ca 95% din recomandarile tale sunt niste aberatii.

Daca n-ai auzit pompa de apa care ZUMZAIE, nu suiera, inseamna ca ai avut numai masini noi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poluam topicul... pompa de apa are niste amarati te rulmenti si semeringuri care nici de cum nu pot suiera, zumzai etc... poate fi spart semeringul prin urmare ajunge apa in rulment, spala vaselina, se duce cimentarea de pe bile si incepe sa huruie si in final se sparg bilele si se rupe colivia, sare distirbutia etc...astea se intampla destul de rapid... atata timp cat sunetul dispare dupa ce se incalzeste e clar problema legata de cureaua de accesori! nu ma legam de tine ci strict de prostia spusa de tine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In nici un caz nu dati cu WD 40 pe cureaua de accesorii sau pe orice cauciuc in general, numai la dusmani, sefi, etc. WD 40 este ulei si orice ulei este dusmanul cauciucului. Cum am mai zis, probabil este cureaua de accesorii si scartaitul inceteaza nu cand este cald motorul, ci atunci cand bateria este incarcata (coincide cu incalzirea motorului). Atunci alternatorul se invarte in sfarsit mai usor, nu mai opune rezistenta si cureaua nu mai scartaie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact acelasi zgomot il am si eu ( ca si cel din filmuletul postat de volnick1986 ) la masina din semnatura , doar la pornire si doar cand este rece afara , iar dupa ce motorul este cald este ok . Am fost la reprezentanta pt. diverse , si , printre altele am cerut si o parere . Am lasat motorul sa se raceasca , apoi l-am pornit cu inginerul de acolo langa masina . Concluzia : la electromotor , bendixul nu revine destul de repede nu stiu unde . In sfarsit , a spus ca trebuie ori schimbat , ori facuta o revizie la electromotor , de schimbat perii etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut inca o data si multumesc pentru multitudinea de idei si raspunsuri.Ca sa fiu si mai clar am facut filmuletul :

Cu datul jos al curelei de accesorii chiar pot sa incerc ,nu e mare lucru dau scutul jos si in cateva minute am scapat de ea.

Odata cu schimbatul distributiei am avut si intinzatorul schimbat pe care l-am platit separat .sper din suflet sa fie cureaua :) e si ieftina si usor de schimbat .

Am avut o intamplare nefericita cand am incercat sa imi schimb singur "fulia de la alternator " acum vreo 2 ani ..si nu as vrea sa repet intamplarea.

Daca va zice ceva filmuletul postat de mine nu ezitati sa veniti cu idei, le voi aprecia pe toate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O , nu e de la electromotor . Nu seamana deloc cu zgomotul de la a mea . Sunt sigur ca vom avea ceva pareri avizate . Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

Exact asa face si a mea masina si am schimbat la ea cum au zis pe la service mecanicii si electricienii.Prima data am schimbat cureaua de alternator cu intinzatorul dupa aia am schimbat fulia de la alternator;dupa aia am schimbat si cei 2 rulmenti din alternator si tot asa face.Cineva mi-a zis sa schimb fulia de la compresorul de clima.Nu stiu ce sa zic.Cine a reusit sa rezolve problema asta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Prima etapa se da cureaua jos si se porneste motorul (mai face sau nu zgomot) dupa care se ia fiecare rola in parte si se inspecteaza de jocuri.Au fost cazuri de role intinzatoare care au cedat dupa 2 saptamini rulmentul pentru ca nu avea suficienta vaselina.Verifica rola de ghidaj cred ca acolo e buba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

cu respect tuturor!!! si eu intampin aceeasi problema dupa schimbul distrbutiei care s-a facut in reprezentanta cu piese originale! care e solutia?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La ascutitoarea din dotare am scapat relativ ieftin de zgomote de la accesorii.Schimbat compresor acc sh(nu au vrut la service sa schimbe rulment fulie mai jos de 550 lei-am luat compresor cu 330) si rola+intinzator noi ina - acum e aproape liniste.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Cu respect,

 

Intampin si eu niste probleme dimineata cand e motorul rece. Zgomotul se manifesta la turatii joase intre 1000 si 1700 rpm si dispare dupa ce motorul s-a incalzit. O buna perioada zgomotul disparuse, dar observ ca a reaparut. Provine din zona curelei de accesorii si este asemnator cu cel al unei bormasini cu percutie care da gaura intr-o bucata de plastic, crescand odata cu turatia motorului. Acum fiind cald afara daca folosesc masina dupa amiaza cand temperatura creste considerabil nu apare acest zgomot ci numai dimineata cand afara este mai rece. Deranjant este faptul ca zgomotul se simte numai in habitaclu, (e destul de frustrant ) de afara cu motorul pornit nu am reusit sa-l identific. S-a mai confruntat cineva cu o astfel de anomalie?  Cureaua, fulia de alternator, intinzatorul curelei au fost schimbate.

 

Multumesc.

Modificat de rabbit85
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salut. Am si eu acelasi sunet la rece. Ai gasit sursa zgomotului?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Cam aceleași simtome le am și eu cu motorul rece, se aude un "chitait, ticait, nu știu Cum sa îl descriu" pana ajunge apa la 90° după care nu se mai aude, am dat cureaua de la accesorii jos și încă se aude, 3 mecanic mi au spus ca ar fi pompa de apa. Am schimbat distribuția acum 2 ani și 15 mi. Încă nu am schimbat pompa de apă, am atestat mai multe păreri, urmează.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!