Jump to content

Golf 6 - Problema clapeta de acceleratie


biwak
 Share

Postare recomandată

Salutare,

In urma cu cateva saptamani, incercand sa plec dintr-o intersectie mi-a murit motorul, am incercat sa-l repornesc dar nu statea la relanti. La un moment dat nu a mai vrut sa porneasca deloc. Imi aparuse aprins EPC si check engine. Dupa cateva minute am incercat din nou, a pornit insa functiona foarte instabil cu relantiul scazut la 600. Nu se tura mai mult de 2000. Peste inca cateva minute EPC s-a stins si motorul functiona normal insa Check engine a ramas aprins. I-am facut o diagnoza si mi-au aparut erorile de mai jos. Dupa vreo cateva minute dupa ce-i facusem diagnoza a disparut si Check engine fara ca eu sa dau clear din VCDS. A doua zi s-a comportat normal pana la un moment dat cand, dorind sa o pornesc am intampinat aceasi problema, motorul nu se tura si mergea neuniform. Am oprit-o si am incercat dupa cateva secunte, Epc ul s-a stins, Check engine a ramas insa motorul mergea normal.

Incercand sa rezolv problema, am desfacut galeria de la filtru de aer ca sa ajung la clapeta de admisie. Era totul foarte curat, am scos mufa cu contactele, nici urma de oxidare sau alte imperfectiuni electrice. Am scos de asemenea si mufa de la pedala de acceleratie, totul in regula si aici. Dupa toate astea problema nu a mai aparut.

Acum dupa aproape 300km parcursi fara probleme, a aparut aceasi neregula.

Mi-am pus problema: Daca este de la benzina ?(de regula de 3 ani de cand am masina alimentez tot de la acelasi peco) Am facut plinul cu benzina din alta parte, insa dupa doar 10m de mers iara a aparut problema. In momentul de fata sunt tot stresat pt ca oricand, spontan poate sa-mi apara problema asta.

Dupa atata "experienta", pot spune ca problema apare cu predilectie la turatie mica sau cand schimb viteza cand motorul este la relanti. In prima faza se aprinde EPC ul. Daca acesta se stinge in cateva secunde nu se simte nici o diferenta la condus. Daca nu se stinge, se aprinde check engine-ul, motorul nu mai trage si nu se mai tureaza poate chiar se opreste daca-l las la relanti. Am impresia ca masina intra intr-un mod de safe, pentru ca daca atunci cand merge prost,daca opresc motorul si am sanse ca dupa pornire sa nu mai apara EPC-ul, motorul isi reia functionarea normala cu check engine aprins. Daca timp de cativa zeci de km nu mai apare EPC-ul se stinge si check engine-ul ca si cum nimic nu s-ar fi intamplat.

Va rog sa spuneti parerile voastre cu privire la ce ar putea fi defect.

As vrea sa stiu daca cineva dintre voi a mai avut o asemenea problema. Sincer mi-e cam greu sa cred este defecta clapeta de acceleratie, avand in vedere ca masina este doar de 3 ani si pana acum a mers impecabil. As vrea sa fiu sigur inainte sa dau o gramada de bani pentru o noua clapeta.

Multumesc!

Erorile VCDS care nu dispar sunt:

Address 01: Engine (BSE) Labels: Redir Fail!

Part No SW: 06A 906 033 JF HW: 06A 906 033 JF

Component: BSE S71 1.6 2V 3840

Revision: --H01--- Serial number:

Coding: 0064071

Shop #: WSC 01357 011 00200

2 Faults Found:

17950 - Angle Sensor 1 for Throttle Actuator (G187): Implausible Signal

P1542 - 008 - Implausible Signal - Intermittent

Freeze Frame:

T.B. Angle: 0.0°

T.B. Angle: 8.0°

Mass Air / Rev.: 109.0 mg/str

Mass Air / Rev.: 43.6 mg/str

T.B. Angle: 0.0°

T.B. Angle: 8.5°

Mass Air / Rev.: 141.7 mg/str

Mass Air / Rev.: 43.6 mg/str

17579 - Angle Sensor 2 for Throttle Actuator (G188) Implausible Signal

P1171 - 008 - Implausible Signal - Intermittent

Freeze Frame:

T.B. Angle: 14.1°

T.B. Angle: 21.6°

Mass Air / Rev.: 32.7 mg/str

Mass Air / Rev.: 43.6 mg/str

T.B. Angle: 0.0°

T.B. Angle: 8.0°

Mass Air / Rev.: 21.8 mg/str

Mass Air / Rev.: 43.6 mg/str

Readiness: 0010 1001

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mie la CC mi-a crapat clapeta in primul an, deci nu te baza pe asta.

Eu zic asa: mergi la Porsche, si, in prima faza iti vor face o readaptare a clapetei, sau cum naiba ii zice. Ceva din soft, orcum. La mine a mers cateva mii de km, dupa care a picat, si mi-au schimbat clapeta. Fiind garantie, asta a fost procedura. Adaptarea te scuteste de niste bani, si vezi sigur daca acolo e buba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut o readaptare din soft dar a reaparut problema. Si da, asta vreau sa aflu daca intr-adevar problema e la clapeta sau altundeva. La tine e cazul fericit ca era inca in garantie. Ai idee cat a costat, sau nu te-a interesat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu m-a interesat, dar parca era vreo 200 euro. Sper sa nu zic vreo prostie...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost azi la un service care au sesizat aceleasi erori. A facut si ceva teste la clapeta de acceleratie si rezultatul a fost OK. Problema apare spontan. Se pare deci ca va trebui sa o schimb pana la urma. Mi-a zis ca ar mai putea fi de la computer. Asta ar implica o resoftare. Aveti idee cat ar costa o resoftare? Adica ma gandesc ca poate e mai convenabil sa incerc o resoftare daca nu i asa de scump.

Vreo idee?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intre timp am dat clapeta jos si am curatat-o. Nu mi-a zis nimeni ca e de recomandat ca inainte sa desfaci furtunasele de la clapeta, sa dai drumu la presiune din vasul de expansiune. Clapeta are un circuit de racire cu apa care este interpus inainte de vasul de expansiune. A improscat un pic dar am rezolvat fara probleme. Intrebarea este: e nevoie sa amorsez circuitul cumva sau trebuie aerisit? sau se aeriseste singur si patrunde lichid de racire de la sine dupa ce se incalzeste motorul si apa isi urmeaza circuitul, avand in vedere ca clapeta e in partea superioara a motorului?.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imi permit sa raspund chiar daca este prea tarziu. Furtunasele se baga la fel in clapeta fara nici un fel de aerisire .Circuitul de apa la aceasta masina se aeriseste singur .

In legatura cu problema clapetei de acceleratie pentru a intampina problemele recomand periodic curatatea clapetei de acceleratie la instalatie cu ultrasunete +adaptarea pe calculator .Operatiunea se face in functie de uzura motorului si a stilului de condus .

Clapeta se poate si testa ca si componenta discreta fara a fi pusa pe motor ea avand la baza principiul potentiometrului .

Pentru cei interesati ,detin aparatura de testare ,calibrare , curatare cu ultrasunete a clapetelor de acceleratie insa nu pot face operatiunea decat pe plan local (Mangalia) .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

salut tuturor! am un golf 6 1.6 tdi si am in jur de 26.000 km pana astazi a mers perfect motorul am avut doar o problema iarna la fel mi se aprindea EPC dar mi-a resoftat calculatorul. ce va rog eu sa ma ajutati poate gresesc dar de exemplu in treapta a 3-a dupa 2.000 de ture cand fac o depasire si las acceleratia se simte un soc apoi cand accelerez se simte din nou acel soc stie cineva de la ce poate fi? eu ma gandesc la turbina dar nu am mers subturat cu ea....multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Socul respectiv poate aparea din multe locuri, cum ar fi suportii de motor uzati si creaza acel soc la actiune sau la frana de motor, poate fi si din planetare sau din cutia de viteze. Daca il auzi si la plecarea de pe loc pana sa intre turbiuna atunci nu cred ca este ea. Cand ai timp du-te la service sa afli exact provenienta acelui soc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Mi-a aparut si mie o problema asemanatoare dar la motorul 1.4 tsi de 122cai. De exemplu intr-a patra cind ridic piciorul de pe acceleratie din cind cind nu intra in frana de motor ci pare sa mearga constant ca si cum ar avea cruise. Fenomenul nu are legatura cu treapta de viteza sau cu turatia.recent i s a intimplat mamei intr a doua ,ea zicand ca a avut senzatia ca masina a accelerat. Sunt foarte ingrijorat mai ales ca sapt viitoare trebuie sa plec cu masina prin europa.mentionez ca masina are 5000 km si e in garantie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 weeks later...

Problema asemanatoare si la mine, motor 2.0 Diesel, Golf 6.

Stie cineva de vre-un tutorial (chiar si in alta limba) , pentru a demonta si curata clapeta ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

cu aprox. 2-3 saptamani in urma imi tot aparea "Check Engine Service Now" din 10 in 10 secunde.

Am dus masina la Skoda pentru test, diagnosticul fiind problema la clapeta de acceleratie / sau la partea electrica.Electricianul fiind in concediu, am adus masina acasa, si m-am apucat de "reparat".

Am incercat sa demontez clapeta in scopul de a o curata, dupa ce am scos mufa conectata la clapeta, am observat ca din mufa curge o substanta de culoare neagra, probabil ulei.

Dupa ce am curata mufa eroarea nu a mai aparut timp de 1 saptamana. Azi dimineata, surpiza "Check Engine" din nou, mufa de la clapeta iarasi plina de ulei.

Aveti vreo idee, sugestie ?

dsc0379pn.jpg dsc0380d.jpg dsc0378i.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

exact la fel am patit si eu am curatato timp de 3 luni demontand clapeta desfacut clapeta unde are rotitele si motorasul acele 8 sau 10 suruburi torx t15 si acolo era plin de ulei dupa 3 luni mi se aprindea si dupa o curatam inauntru de ulei pana la urma am cumparat una noua si nu am mai avut probleme aprox 8 luni pretul clapetei de noua este undeva pe la 600 de lei originala valeo

asta este una de golf ceva mai vechi dar sunt cam aceleasi suruburi http://uploadimage.ro/images/71314456441845868966.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca acel ulei nu are ce cauta acolo, presupun ca nu clapeta in sine e defecta... uleiul curge de undeva, doar ca nu stiu de unde...

Dupa 8 luni ti s-a umplut si clapeta cea noua cu ulei ?

Modificat de tuchbr
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu cea noua nu are nimic deocamdata.... in mufa nu a mai ajuns ulei deloc asta am verificat de desfacut nu am desfacuto pasta noua are garantie..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 months later...

Am deschis topicul acesta in urma cu aprox. 1 an in speranta de a-mi rezolva problema generata de clapeta de acceleratie. La vremea respectiva din toate informatiile de pe forum si de la service-uri in care am fost, am concluzionat ca trebuie sa schimb clapeta de acceleratie intrucat erorile aparute pe tester indicau probleme la senzorii de pe clapeta. zis si facut. am cumparat o clapeta noua si am montat-o intr-un service autorizat. toata afacerea m-a costat in jur de 1600 ron. Timp de aproape 1 an masina a mers fara probleme insa acum de cateva zile mi-a aparut aceeasi problema pe care o semnalam la inceputul topicului, insa mult mai rar (deocamdata). Am ramas masca sa vad ca e vorba de aceleasi erori pe tester. deja nu stiu de unde sa mai apuc problema asta si la cine sa duc masina sa o rezolve cu adevarat sa nu dau banii aiurea. la reprezentanta nu am mers pana acum pentru ca am avut doar neplaceri lucrand cu ei in diferite probleme si nu am incredere. Aveti vreo idee? Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La cati km au inceput problemele?Masina ai luat-o de noua?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Salut. Mi s-a aprins si mie check engine la un Golf 6 2.0tdi(110CP). Nu are niciun comportament deosebit. Consumul este acelasi, de tras trage la fel de bine, tine ralanti-ul fara nicio scapare. Problema combustibilului am eliminat-o. Am facut cam 500 km de cand s-a aprins, pe un drum exterior. 

 

Ieri am fost la o scanare cu VCDS(la colegul de forum Florin) si am inteles ca eroarea gasita este pe clapeta de acceleratie 1. Am sters eroarea si dupa primele doua porniri nu a mai aparut. La a treia repornire(fix cand plecam) s-a aprins din nou. Am scanat-o din nou si aceeasi eroare, clapeta de acceleratie 1. L-am rugat pe Florin sa-mi trimita eroarea si cum o primesc o postez aici.

 

Ideea e ca masina nu este mai puturoasa sau sa aiba bruscari in aceleratie. Se comporta la fel de cand am avut-o(eu am luat-o la 120.000, acum are 140.000). Florin m-a sfatuit sa incerc si o curatare de clapete desi nu crede ca ar rezolva problema.

 

Aveti cumva vreun DIY pentru curatare clapete la acest tip de motor? De asemnea orice parere este apreciata. Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am aceeasi problema, la inceput imi aparea robinetul sporadic, acum sta permanent aprins.

Am curatat clapeta, vreo luna nu a mai aparut eroarea. Mersul este un pic neregulat in turatii mici.

Masina este Golf v tsi 170cp.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai un DIY? Sau ai idee unde pot afla detelii cum se face curatarea? Merci!

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am facut-o la Al Bundy dar exista DIY pe forumul asta, dar la Golf 4.

Modificat de cogdao
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu poti sa face o readaptare a clapetei din vcds?

 

Pe masina anterioara (Fabia) m-a ajutat cind incepea sa nu mai tina relanti-ul, si nici macar nu am curatat clapeta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma gandesc ca o curatare nu ar strica. Readaptarea ce face mai exact? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si as vrea sa mai inteleg un detaliu. La diagnoza am inteles ca problema este pe clapeta de acceleratie 1. Cautand pe forumuri vad ca exista o singura clapeta de acceleratie....sau cel putin asa vad. Am inteles eu gresit diagnoza sau este vorba defapt de o singura clapeta si mai multi senzori?

Modificat de WVWZZZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce face la orice clapeta din masina care are potentiometru de pozitie, duce clapeta la pozitiile extreme si memoreaza citirile de pozitie

 

Normal faci o curatare urmata de o readaptare, eu am fost lenes am zis ca readaptarea e gratis si spre surpriza mea a functionat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!