Jump to content

Golf 6 - Problema clapeta de acceleratie


biwak
 Share

Postare recomandată

Salutari, Revin cu eroarea in cauza:

1 Fault Found:008213 - Intake Manifold Flap Position Sensor (Bank 1)                P2015 - 000 - Implausible Signal - MIL ON             Freeze Frame:                    Fault Status: 11100000                    Fault Priority: 2                    Fault Frequency: 1                    Mileage: 141195 km                    Time Indication: 0                    Date: 2110.14.13                    Time: 20:05:16             Freeze Frame:                    RPM: 0 /min                    Speed: 0.0 km/h                    Load: 0.0 %                    Lambda: 11.0 %                    Lambda: 4.7 %                    Voltage: 0.380 V                    Bin. Bits: 00000000Readiness: 1 1 0 0 1 
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-am uitat putin pe diverse forumuri de afara in legatura cu aceasta eroare si as avea o intrebare. "Intake Manifold Flap" este aceeasi clapeta de care se vorbeste si aici(clapeta acceleratie) sau este vorba de alta clapeta?

Multumesc!

Modificat de WVWZZZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bogdan, la tine sunt doar cateva variante, dar avand in vedere faptul ca masina merge perfect si doar aprinde martorul - pt moment - unele se exclud

 

1. clapeta de admisie cu probleme

2. motorasul clapetei - V157 - agata sau are alte probleme

3. soft-ul ECU - exclus, avand in vedere ca nu ai avut problema asta, pana de curand

4. cablaj

 

ca  solutie, se poate da jos clapeta sa se verifice, curete..... si readaptata - calibrata, cand se monteaza. Atunci se constata daca problema este la clapeta sau motoras - cel mai probabil.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Hello all. Pentru cine mai are problema 008213 - Intake Manifold Flap Position Sensor (Bank 1) P2015, rezolvarea:

 

 

Clipul este facut pe o Jetta TDi insa acea piesa se gaseste si pe Golf. Problema consta in jocul pe care acel brat din plastic il capata. Odata ce capata joc si se deplaseaza de pe centrul levierului, motorasul nu mai are destula putere sa-l miste din loc si astfel la pornirea motorului cand el trebuie sa-si modifice pozitia, ramane pe loc, dand eroarea de mai sus in VCDS. Fie inlocuiti piesa cu totul si jocul reapare dupa o perioada de uzura(bratul este dintr-un plastic destul de moale, din punctul meu de vedere) fie folositi o serie de distantiere sau e-clips-uri ca sa-l mentina centrat. Eu am mers pe a doua varianta si pentru moment totul functioneaza corect.

 

Pentru cei care au Golf MK6 cu 2.0TDI si v-ati lovit de aceasta eroare, se poate face un test simplu chiar si fara VCDS. Am indicat in poza unde se poate vedea mecanismul pe aceasta motorizare(in poza 857 mana mea se sprijina pe filtrul de aer ca si orientare). Odata pornit motorul, capul levierului ar trebui sa se miste si sa dispara in corpul motorului. Mai pe scurt, cu motorul oprit ar trebui sa vedeti capul bratului prins pe levier, ca in poza 854. Cu motorul pornit, el ar trebui sa dispara. Daca motorul este pornit si bratul nu se misca, impingeti usor capul spre centrul levierului(se poate vedea cum la mine nu sta centrat pe levier, ci spre marginea din dreapta a acestuia). Dupa ce il impingeti spre centru levierului si il tineti acolo 1 sec, se va trage automat. Asta va indica faptul ca problema este jocul creat si nu altceva. Apoi solutii de a-l tine centrat sant nenumarate...eu am folosit 3 e-clips-uri.

post-116161-0-33156100-1382970669_thumb.

post-116161-0-25793400-1382970770_thumb.

Modificat de ViBogdan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

am parcat astazi la magazin sa`mi iau cafea si cand dau sa plec invarte si nu mai porneste

o las acolo aprox 4 ore, iau laptopul cu VCDS,nu incerc sa o pornesc, fac o scanare pe engine si gasesc urmatoarea eroare



008213 Intake Manifold Flap Position sensor (Bank1)

P2015 - 000- Implausible signal - Intermittent



sterg eroare, dispare dupa scanare, ii dau cheie si masina a pornit?

ce vrea sa insemne asta?



banuiesc ca se refera la actuatorul ala de pe admisie care misca cu o tija p clapeta mica in galerie?dar de ce nu a mai pornit?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A ramas blocata pe inchis si nu avea aer in cilindrii pt a porni

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi ca faci confuzie intre clapete.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Aceeasi problema ca Bogdan o am si eu. Initial se simtea ca motorul nu primeste cat aer trebuie. Am schimbat clapeta iar dupa a doua pornire mi-a aparut in bord iar check engine. Cu toate astea se simte diferenta de la o clapeta la alta. Acum masina merge in parametri normali doar ca am in bord aceasta erroare. Am incercat sa o sterg cu VCSD dar la a doua pornire apare iar. Aveti sugestii?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

scz.. nu prea ma pricep  eu asa cu mecanica...ce face mai exact aceasta clapeta?  aceasta clapeta face cumva acele  sunete cand oprim  motorul..la mine se aude ceva de  3 ori ca un scartait cand se opreste motorul... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, ea face asa. Clapeta ea cea care controleaza cantitatea de aer care intra in motor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai la mine cred ca s a stricat...adica se aude asa cand e  la relanti...tacane mereu...si cand opresc mororul se aude mai incet decat ar trebuii sa se auda... ea sa fie? cateodata cand opresc motorul se aude normal ca sunet si nu se mai aude cand sta la relantii... in  bord nu am nici o eroare! am facut si testul  la  2 mecanici  si inca un test la VW ....la nici unu nu s a vazut a fi aceasta clapeta...  in schimb am  EGR stricat..fapt care am dus masina in service la VW sa il schimb! sunt curios maine  cand o iau daca se mai aude acel sunet la relantii... c am cat costa o clapeta de gen noua? ms

Modificat de maryodavid
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Stie cineva daca se potrivește clapeta de la Golf 6 1,4 122 cp la cel de 160 cp?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Salut,

 

Dupa ce am curatat si calibrat clapeta de acceleratie, masina a mers normal ~500 de km si brusc in oras s-a aprins martorul in bord de la EPC(mentionez ca a fost un moment in care eram in depasire si posibil ca pedala de acceleratie sa fi fost la podea) am observat ca  frana de motor era mult mai brutala. Am oprit masina pentru ~30 de min. cand am plecat martorul nu s-a mai aprins. dupa ce am facut o scanare cu vag-com-ul au aparut erorile din fisierul (Log-Log.txt) martorul era stins . am sters erorile, am incercat sa refac o recalibrare a clapetei de acceleratie (11906988_990511994313937_340191095_o.jpg) am mers ~2-3 km cu masina in care nu am menajat-o(4-6000 de ture si iar s-a aprins martorul de la EPC(Log4-WVWZZZ1KZ9P413197.txt si Log-Log2.txt).

 

intrebare: Este normal ca throttle valve steps counter sa fie la valoarea 0? sau trebuie sa fie la valoarea 8(1906988_990511994313937_340191095_o.jpg)?

 

In cazul in care nu am reusit sa fac calibrarea, ma poate ajuta cineva cu acest lucru? 

 

Multumesc anticipat!

post-153975-0-61138400-1440434816_thumb.

Log4-WVWZZZ1KZ9P413197.txt

Log-Log2.txt

Log-Log.txt

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Are cineva idee, motorasul clapetei, V157, are vreo siguranta a carei ardere ar duce la nefunctionarea lui?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 verifica-i cablajul. Daca este ok, atunci clapeta necesita inlocuire

 

pe viitor sa-ti completezi profilul sau sa scrii datele masinii - cod motor, an fabricatie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc Florin. Voi completa profilul acum.

 

Am citit pe mai multe formuri si in foarte multe cazuri nu motorasul in sine era cauza ci asa cum spui si tu, cablajul sau in unele cazuri clapeta in sine blocata. Voi face toate verificarile necesare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cablajul - in general da. Clapeta - se poate demonta, curata, verifica

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cablajul - in general da. Clapeta - se poate demonta, curata, verifica

 

Imi poti spune te rog daca pentru demontare exista vreun DIY complet pe forum?

 

De asemenea, ma poti ajuta sa localizez releul pentru bujii incadescente? Se afla cumva in cutia de sigurante din compartimentul motor, si are forma unui cub negru? Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la E box ai o cutiuta pe care scrie 457

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema cu releul(off-topic) solved. 

 

Revenind la clapeta de acceleratie am rezolvat-o si pe aceasta. Din fericire nu erau nici cablurile si nici motorasul V157 ars. Pe langa problema descrisa de mine anterior in acest topic cu jocul pe care bratul il capata si astfel ramane blocat(se rezolva usor cu cateva e-clips sau un distantier care sa tina levierul in pozitie) sistemul mai are inca o problema. Cu timpul are tendinta sa impinga bratul prea in spate(spre sofer) si astfel ramane blocat. Eu l-am impins inapoi si a inceput automat sa functioneze normal. Am descoperit aceasta problema pe urmatorul topic:

 

http://www.myturbodiesel.com/threads/intake-manifold-flap-position-sensor-p2015.17881/page-3

 

Aici e descrisa problema pe larg, iar pentru a opri bratul sa fie impins prea mult s-au produs si cateva solutii in acest sens. Sper sa ajute pe cei care se lovesc de problema asta. Cheers!

Modificat de ViBogdan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imi poate spune cineva cum se face readaptarea motorasului v157? Exista vrein DIY pentru a face readaptarea cu VCDS? Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Te duci pe hvac, apoi badic settings si de acolo setezi alinierea motoraselor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

V157 este clapeta de shut off, ce sa faca pe HVAC?

Si nici macar nu se adapteaza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aoleu...am postat in alt topic. Sorry.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

V157 este clapeta de shut off, ce sa faca pe HVAC?

Si nici macar nu se adapteaza.

 

Pai mai sus in topic se spunea de o curatare si readaptare/recalibrare a clapetei, care inteleg ca este controlata de acest motoras V157. Sa inteleg ca nu se face readaptare sau recalibrare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!