Jump to content

Trepidatii la ralanti


XoFt
 Share

Postare recomandată

Cu cateva posturi in urma, am scris valorile normale ce trebuie sa le ai la borne cu motorul oprit.

La tine e foarte mic voltajul. Mai ales in acest anotimp mai cald. Daca era iarna mai intelegeam, desi nici atunci nu era normal.

Clar iti e suprasolicitat alternatorul, care automat iti ia din putere.

Conform spuselor producatorilor de acumulatori, sub 2.4 V la borne voltajul e critic, nu se recomanda nici macar incarcarea pe masina, ci pe redresor.

Daca totusi a fost o descarcare accidentala, poti nicerca sa mergi un drum mai lung si sa speri ca se va incarca cum trebuie.

Ca sfat, o baterie ajunge la voltajul nominal (12.8v min) in cel putin 30 de km, dar asta se refera la un voltaj de peste 2.5V.

In cazul tau cred ca vor fi necesari mai multi km.

Iarna, din testele efectuate de producatori, trebuie sa parcurgi o distanta de cca 7 km doar pt a suplini curentul de pornire, nu mai punem refacerea voltajului care in anotimpul rece tinde sa fie cat mai scazut.

Vara, caldura e cel mai mare dusman al acumulatorilor, mai ales al celor fara intretinere, suprasolicitandu-i si orice imperfectune de fabricatie va duce la slabirea lui, acest lucru simtandu-se mai mult cu venirea anotimpului rece.

Ca parere personala, acumulatorii oem, de prima echipare, sunt de o calitate deosebit de buna, cel putin la mine, a tinut pana iarna trecuta ( 9 ani ) si voltajul era iarna in jurul a 2.4v. Am schimbat acumulatorul doar pt ca nu pornea la sfert la temperaturi de sub -10 grade, invartea cam o secunda pana sa porneasca.

Celui caruia i-am donat acumulatorul, il foloseste si acum si cu mici gafe facute iarna trecuta, merge si acum f bine.

De aceea, teoretic acumulatorul tau oem la 5 ani ar trebui sa fie in floarea varstei.

Insa nu e imposibil sa aiba si probleme, nimic din pacate nu e perfect.

Iti recomand cu caldura incarcarea pe redresor care in cazul acumulatorilor fara intretinere se face la tensiune constanta de 14.4V.

Bafta si asteptam vesti dupa incarcarea acumulatorului.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!

Se pare ca, intradevar, aceste motoare au un mers neregulat la relanti, si chiar si in accelerare se pot simti anumite "ezitari" - cel putin la al meu asa vad.

Si eu mi-am facut probleme legat de aceasta variatie de turatie a motorului, insa am deja 86000 km cu masina, si cred ca face asa de pe la 10000 km. Senzatia mea a fost de usoare detonatii in mers, care se aud in esapament si se simt in masina.

Din pacate, peste tot pe unde am incercat sa aflu o parere mi s-a spus doar "asa face motorul asta".

Nu cred ca merita sa bagati bani pentru a ameliora aceasta problema, cred ca, mai repede, este mai util ca la urmatoarea masina sa cautati un motor mai rafinat.

La un 1,4 TSI de 122 cp, pe un Jetta, nu am simtit nici un moment miscari ale relanti-ului, mergea ca uns, in schimb am vazut trepidatii la relantii la motoare mult mai bune de 1,6, asa ca eu nu mai incerc sa gasesc solutii in aceasta problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru sfaturi Dan. O sa incerc sa o incarc cu un redresor.

Am mai facut intre timp niste masuratori ale tensiunii dar de data asta cu motorul pornit (la relanti).

Astfel, pe "perioada cand merge rotund", tensiunea este 14.3. Cand apare mica variatie, scade la 14.1.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu motorul pornit e normal sa ai alta tesiune la borne. Este tensiunea de incarcare care in mod normal, la ralanti trebuie sa fie de 14.2V +- 0.2V. Adica in intervalul 14.0 - 14.4 V.

Aceasta valoare de incarcare e direct proportionala cu turatia, de aceea voltajul va scade cand iti scade turatia.

Insa, sincer iti spun eu am experimentat o data fara sa vreau aceasta probleme a voltajului f scazut la masina proprie si nu aveam anomaliile acestea legate de turatie.

Insa, se poate ca motorul de 102 cai sa se manifeste altfel, de aceea pana nu scoti din calcul acumulatorul nu ne putem uita in alta parte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, mi-am dar seama ca e normal ca tensiunea sa fie mai mare pentru ca e tensiunea data de alternator.O sa incerc sa o incarc cu un redresor, desi nu cred ca bateria e problema in cazul variatiilor de turatie...

O sa incerc si un schimb de bujii desi am numai 38K km

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

38.000 km cu ce tip de bujii?

Pentru ca daca nu sunt bujii long life ( bujii cu platina, cu un singur electrod ascutit ), ele se schimba de regula pana in 30.000km.

Cele long life ( pe azd si bcb se folosesc) se schimba la 60.000.

Personal schimb bujiile la implinirea a 2/3 din durata de viata estimata de producator, tocmai pt a nu forta bobinele de inductie si pt a nu avea dureri de cap cu ele.

Iti dai seama ca acele cifre sunt in regim de exploatare din vest ( unde extraurban mergi in regim mult mai constant decat la noi).

Odata ce bujiile nu sunt folosite in regim optim de exploatare, durata de viata a lor scade. Exemplu: conditii de exploatare in mediu cu aer sarat, cum ar fi la mare; conditii de exploatare la altitudini f mari; conditii de exploatare in regim de taxi, aici includ si utilizare preponderent urbana a masinilor noastre; conditii de exploatare in regim de tractiune, smdp. Daca ponderea acestor regimuri de utilizare e predominanta, se recomanda schimbul la jumatate din cel recomandat. Acest lucru e valabil si pt uleiul din motor.

Apoi, teoretic, o bujie ajunsa la finalul duratei de exploatare data de producator, mare uzura vizibila nu are voie sa aiba. Acest lucru l-am citit pe site-ul ngk, unde se spunea ca doar cateva piscaturi in electrodul de masa sunt permise. Iti dai seama ca la bujiile vechi si scaparile de curent pot fi o cauza a ineficientei lor, nu doar prezenta vizibila a uzurii.

Daca motorul tau are fise si nu are bobilnele in capul bujiilor, verifica, eventual schimba si fisele sa fii sigur ca ai aprinderea buna.

Sper sa-ti fi fost de folos informatiile.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probleme similare am constatat si eu inca de cand am luat-o pe a mea anul trecut in August. Tin sa mentionez ca e un 1.6FSI 115cp fabricat in Noiembrie 2007. Am observat ca are momente in care accelereaza singura, desi eu nu am piciorul pus pe pedala. Imi trage intrerupt, iar daca virez dreapta si accelerez ma zguduie destul de tare, ca si cum ar da in nas, sa se inece.

La fel cum ati zis si voi, nicio eroare, nimic!

In schimb, saptamana trecuta a inceput sa faca destul de urat. Adica daca plecam de la semafor, daca plecam de la 1000rpm si acceleram pana spre 2000rpm, dadea in nas si in linie dreapta, zdruncinandu-ma destul de tare. Intr-un final s-a aprins becul de la engine management. Am fost cu ea la service aici, si a aparut urmatoarea eroare: FUEL PRESSURE REGULATOR SENSOR.

Am sters eroarea si merge ok acum in linie dreapta, dar tot se simt fluctuatii in turatii (destul de semnificative) si persista si faza cu datu' in nas cand virez dreapta si accelerez. La mine mai ales, s-a intamplat de vreo 2 ori sa fiu intr-o parcare si s-o scot pe liber ca sa o parchez din inertie, si cand am virat dreapta, am vazut ca a scazut la 500rpm si apoi a accelerat singura la loc la 1000rpm, iar de vreo 2 ori pur si simplu a murit motorul.

Oare o fi bateria? Ca e destul de obosita. Adica daca timp de 4-5 zile nu pornesc masina, pauza. Trebuie sa iau curent de la alta.

Idei? Pareri?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca toate fac asa multi mecanici spun.

Am citit in dimineata aceasta pe topicul legat de problemele motorului 16 16v AZD http://vwforum.ro/topic/47950-motor-azd-16-16v-functionare-probleme-specifice/page__st__1600 ca in ultima instanta, daca senzorii sunt buni, nu trage aer fals, nu sunt probleme pe partea de aprindere, etc, vinovata s-a dovedita a fi o supapa ce nu inchidea bine.

Dar, la acest nivel, deja trebuie un mecanic priceput.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am testat din nou, de data asta cu VAG COM si din nou totul pare sa fie in regula. Bateria pare a fi ok,alternatorul baga 14.0 V, incarcarea alternator aprox 20%, iar tipul care a testat-o a zis ca e ok, nu trebuie schimbata inca bateria.

La clapeta apare cand 1% cand -1% inchiderea... tipul a zis ca trebuie curatata clapeta si ca asta ar fi cauza fluctuatiilor de turatie. La relanti pe vag avea oscilatii aprox intre 580-620 rpm...

La motor totul PERFECT inclusiv sonda Lambda. De asemenea tipul respectiv a precizat ca dupa curatarea clapetei, trebuie reinitializat cu VAG COM. O sa incerc sa curat clapeta la el sa vedem daca se rezolva...

Revin

Modificat de ovidius
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oscilatiile de turatie pot fi cumva si de la filtrul de benzina ? Nu l-am schimbat de pe la vreo 12000 si acum am 37000 ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu are de ce.

Chiar si dupa curatarea si adaptarea clapetei de acceleratie tot se simt mici oscilatii. Nu va mai chinuiti degeaba...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E posibil, daca acesta e infundat si nu mai da debitul corespunzator de benzina. Insa, ar trebui sa se simta si in mers, masina simtindu-se vlaguita.

Teoretic, vw nu da un termen de schimb la acest filtru, datorita calitatii bune a combustibilului din vest, unde daca nu ai apa si gunoaie ca la noi te tine f mult, in unele cazuri schimbandu-se in jurul a 100.000km.

Desi sunt de parere ca macar 30.000 ar trebui sa tina un filtru si in coditiile de la noi, infundarea lui e direct proportionala cu cantitatea de apa si gunoaie din benzina. Filtrul e proiectat sa retina toate aceste elemente si mai ales in cazul in care se folosesc si solutii de curatat sistemul de alimentare care spala toate gunoaiele din rezervor, ele se va infunda si mai repede.

Dar, precum am spus si mai sus, e posibil sa ai o supapa care nu ma inchide bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La functionare motor, VAG -COM-ul nu a dat niciun fel de eroare. Tipul cu VAG-COm-ul (mai avea un soft dar nu mai retin cum se numea- il folosea mai mult la tiruri mi-a zis si a testat masina si cu acel soft) care este si mecanic/electrician a zis ca motorul nu are nicio problema si ca pot merge si asa cu aceste mici oscilatii ca nu se intampla absolut nimic si nici motorul nu este afectat. Totusi 38000 km mi se pare cam putini pentru a avea depuneri pe clapeta.

Bujiile cred ca sunt long life din moment ce in carte scrie inlocuire la 60 000 km sau 4 ani.

OFF TOPIC: Am un set de bujii BOSCH cu 4 electrozi, Bosch FR78X, care apar in specificatiile bosch ca sunt compatiile si cu OII 1.6 MPI. Sunt bune ? Din fabrica cu ce vine ?

Modificat de ovidius
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NGK BKUR6ET-10

Eu le-am schimbat la aprox 60k km. Mai mergeau, nu se tocisera f mult.

Compatibile:

Beru - 14FGH-7DTRUX

Aulolite - APP3922

Bosch - F7HPP222

Champion - RC89TMC

Modificat de nervoss
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Depunerile pe clapeta sunt direct proportionale cu calitatea uleiului folosit, respectiv cu stilul de mers.

Responsabil pt depuneri este filtrul epurator, respectiv gazele de carter ( vaporii de ulei din baie) sunt recirculate in circuitul de admisie de aer, astfel incat aceste gaze sunt reintroduse chiar in fata clapetei de acceleratie, favorizand depunerea pe suprafata aceasteie si in special pe claepta in sine. Depunweri mai mari o sa ai pe partea de dedesupt a clapetei, care nu e vizibilla decat doar demontand clapeta ( cau deschizand la maxim aripioara clapetei).

Teoretic, 38.000 nu ar trebui sa afecteze functionarea clapetei, insa depuneri o sa ai. Pana la urma, data totul e in parametrii, ma gandesc sa nu fie softul de vina. Vw va sti, sau poate nici el cu siguranta.

Putin offtopic:

Din nefericire, fiecare masura de reducere a elementelor poluante emisa de autoritati au fortat producatorii sa introduca fel si fel de solutii care mai de care mai putin neortodoxe (sonde, catalizatori, egr, recirculari peste recirculari, filtre de particule, stres termic mai mare, de unde si necesitatea folosirii unui ulei de f buna calitate, etc), masuri ce in cele din urma s-au dovedit a da batei de cap utilizatorilor, nefiind asa de prietenoase cu termenul fiabilitate.

Stati sa vedeti ce o sa ne astepte in viitor, din ce am inteles se doreste introducerea de filtre pt particule si pe motoarele pe benzina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si acum se impune intrebarea: ce ulei sa folosim la 16MPI ? Care este mai bun?

La reprezentanta se pune Castrol magnatec (Autec) si eu am folosit in continuare tot acelasi tip, chiar daca nu am mai facut revizii la reprezentanta dupa 2 ani.

Am inteles ca Mobil 1 este mai bun. A folosit cineva ?

Modificat de ovidius
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu (mai) pun in viata mea Castrol sau Mobil 1 cumparat din Ro. Momentan merg pe Aral si e ok. Cineva(cunoscut si in domeniu) imi recomanda Q8. Ca si vascozitate 5W40.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am folosit pana acum Castrol la greu, de 2 ori Aral, de 2 ori Mobil.

Nici unul nu mi s-a parut extraordinar ( iarna la prima pornire vedeam diferenta), insa comparatia am facut-o cu primul ulei ce la-m avut pt schimb, un castrol magnatec 5w-40 adus odata cu masina din germania. Am avut 2 bidoane, efectuand 2 schimburi, masina comportandu-se mai bine iarna comparativ cu uleiurile folosite ulterior din RO. Nu zic ca sunt f rele cele folosite pana acum, insa nici ca cel din Germania nu se pot compara. La noi sunt multe filiere de distributie si daca prinzi un lot slab aditivat, e de rau.

La urmatorul schimb o sa incerc Rheinol, e ulei fabricat numai in Germania si desi nu are marketingul asa de puternic ca brandurile mari, am auzit numai vorbe bune despre el. Uleiul 5w-40 respecta norma VW502.00 si e perfect pt motoarele noastre.

Ideea e ca pt noi, esticii, uleiurile nu sunt produse ( ambalate) in fabricile dedicate, cu traditie, cu control de calitate ff strict.

Problema apare cand ambalatorul respectiv nu aditiveaza corect uleiul venit de la firma mama, pentru ca aici e problema cea mare la aditivii folositi.

De aceea personal schimb uleiul in jurul a 10.000 km, chiar daca in carte scrie 15.000.

Am observat ca dupa 10-11.000 km incepe sa nu mia fie asa de limpede uleiul si ma gandesc ca la 15.000 deja e ars de tot.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Update: cu ocazia reviziei anuale (la un service, nu la reprezentanta) am schimbat si bujiile, dar tot asa face :(

AM pus bujii NGK, exact ca cele din fabrica care aratau binisor la cei aproape 40 000...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Buna ziua!Aceeasi problema o am si eu cu skoda 1,6 mpi..Turometrul nu se misca deloc dar motorul nu merge rotund si se simt trepidatii mari in masina(zguduie propiuzis masina) Am schimbat si benzina de la rompetrol la omv si face si mai rau,La tester bineinteles nici o eroare.

Stie cineva daca s-a descoperit problema....ceva de la soft ....sau altceva?

Mentionez ca masina este noua-2012 si 4000km si problema a aparut din primele zile. Multumesc anticipat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

An acest caz ai fost la garantie??Cum adica turometrul nu se misca deloc? nu pleaca de la 0 sau sta constant la 900 dar motorul functioneaza cu trepidatii la relanti!! fii mai explicit

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Doar cine conduce una stie sa inteleaga. Turometrul sta fix, la turatia care trebuie. Eu nu mi-am mai batut capul cu aceste trepidatii...benzina si atat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

motoarele astea asa trepideaza din fabrica... nu e nicio defectiune... Este din ciclul.. "asa face toate"

Probabil ar fi fost nevoie de arbori de echilibrare

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok am inteles.Atunci nu imi mai bat capul.Sper ca fiabilitate in timp sa fie macar bune aceste motoare.Multumesc oricum

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu pot sa-ti spun decat ca pana la 82k km nu a aparut nicio problema. Motorul merge struna, consuma mult carburant, deloc ulei si nu face niciun moft!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • vdragos a închis acest topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!