Jump to content

Cat rezista un motor TSI


Andrei1980
 Share

Postare recomandată

  • 3 weeks later...

Buna ziua colegi, am si eu o nelămurire, va rog, mă contrazic cu un amic pe întrebarea: în ce an a apărut prima motorizare 1,4 TSI ?? Mulțumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca stiu bine, in a doua jumatate a anului 2006 1.4TSI de 140 respectiv 170CP cu compresor si turbina. In 2007 a aparut cel de 122/125CP tot 1.4 numai cu turbina - celebrul CAXA, toate cu lant de distributie

Modificat de Andrei1980
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aoleu, deci are dreptate, eu am susținut că a apărut după 2009.....deci are dreptate.....Am căutat pe Google si nu am găsit răspuns de aceea am apelat la forum. Ms mult de răspuns. O zi frumoasă. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In 2009 a fost trecut pe Euro V motorul de 122/125CP si a fost introdus si pe Skoda Octavia 2 FL , Primele TSI-uri (mai ales alea de 140/170CP au fugit mult si bine pe Golf V - deci...) Da, are dreptate cine ti-a zis :) 

"

1.4 R4 16v TSI/TFSI 

Based on the EA111, this new engine was announced at the 2005 Frankfurt Motor Show, to be first used in the Mk5 Golf GT, the 125 kW 1.4-litre TSI engine is a "Twincharger", and uses both a turbocharger and a supercharger. Its displacement downsizing leads to improved fuel economy, with 14% more power than the 2.0 FSI, but consuming 5% less fuel. The mechanical supercharger compressor, driven at 1.5 times the speed of the crankshaft, mainly operates at low engine speeds from tick-over up to 2,400 revolutions per minute (rpm) to increase low-end torque. At engine speeds just above idle, the belt-driven supercharger provides a boost pressure of 1.2 bars (17.4 psi). The turbocharger assumes full effectiveness at middle revs, and the engine map disengages the clutch-controlled supercharger at a maximum upper limit of 3,500 rpm; the supercharger will then be bypassed once the turbocharger spools up and reaches sufficient speed to provide adequate boost in the upper rev-ranges. This engine is made at Volkswagen-Motorenfertigung, Chemnitz.

In 2007, Volkswagen announced the 90 kW model which will replace the 1.6 FSI 85 kW (116 PS; 114 bhp)engine. This engine differs from the 103 kW and 125 kW models in several ways. It uses only one method of forced induction - a turbocharger (and not a supercharger), and has water-cooled intercooler. The engine has reduced frictional losses, optimised camshafts, new intake ports, and new high-pressure injector valves. It is also 14 kilograms (31 lb) lighter than the 125 kW model, in order to improve fuel economy and reduce emissions."

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Știam eu ceva de 2009 dar nu știam în totalitate. Cum ti se pare acest motor la fiabilitate, consum urban/mixt/extraurban ?? Sunt probleme de fabrică la această motorizare ?? Au început să ma intereseze aceste motorizări ptr următoarea mașina (care nu stiu precis când va urma)??? Am auzit și de variantele 1,4 TCE de la Renault.......

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu sunt bune astea din primul tip EA 111. Au probleme cu distributia problematica-se lungeste lantul, si cu pistoanele. Se pare ca cele aparute dupa 2013, EA 211 sunt bune. Au trecut la distributia cu curea long life de peste 200.000 Km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...
On 12/11/2016 at 7:08 PM, Ebi said:

Nu sunt bune astea din primul tip EA 111. Au probleme cu distributia problematica-se lungeste lantul, si cu pistoanele. Se pare ca cele aparute dupa 2013, EA 211 sunt bune. Au trecut la distributia cu curea long life de peste 200.000 Km.

Nu stiu ce sa zic... dar dupa 5 ani de 1.4 TSI 170 din primul tip, eu cred ca sunt niste motoare fantastice. Bine probleme initiale cu lantul si celelalte au fost de proiectare si calitatea productiei. Piesele cu care s-a recomandat repedierea au avut un design nou si pareau mai solide ( atat lantul , cat si electrovalva N249 care acum e metalica si nu doar plastic )  . Evident ca in spate a fost o decizie de cost, chitroseala corporatista , ca niste manageri sa isi ia bonus gras. 2 chestii stiu ca au declarat cei del VW cand au fost intrebati dc nu se mai fabrica :

1 - 1.4 TSI BLG/BMY ( model 2005 ) era un motor scump de construit si e putin mai greu de facut mentenanta pentru el.  ( Tot asa am citit ca Golf V si Jetta 5 au fost cele mai scumpe masini ca pret de constructie comparativ cu celetlate generatii - si  se vede comparativ cu Jetta tatalui meu care e ultimul model => mai mult profit pentru VW) - Asta s-a confirmat si din scandalul ulterior cu noxele - chitroseala ptr profit - chiar daca ei aveau si puteau  imbunatati noxele au ales metoda usoara sa fenteze cu softul decat sa creasca  costul de productie. 

2 - Cele 2 motoare de mai sus nu se putea incadra in norma de poluare Euro 6 decat prin reducere de putere fara ca sa ridice costul

3 - 1.2 TSI initial cred ca a fost apogeul citroselii la costuri de productie , deci si rezultatul  cu lanturi schimbate la 30 mii km.

 

Pe de alta parte, distributia asta pe lant nu trebuie sa tina o viata ( deh sunt piese si din asta traiesc producatorii ). Iar daca tine 100 000 Km eu cred ca e ok pentru ce performante, plaja cuplu si putere dau aceste motoare. cred ca lantul ala e muncit bine si o curea nu ar tine atat.  Tata a schimbat lantul la o Fabia 1 cu 1.4 MPI engine de 68 CP pe la 105 000 km . incepuse sa zornaie.

Solutii exista si fara lant sau curea, cu supape controlate electric, dar iar se pierd bani atat la VW ca repezentanta service cat si la producatorii clasici de piese,

Pe plan local cred ca cea mai mare problema a acestor motoare a fost slaba pregatire a mecanicilor din Romania. Mai prin toate service-urile prin care m-am plimbat , non VW , ca deh nu prea aveam bani , am constatat ca oamenii nu aveau nici o idee cum functioneaza aceste motoare si mai ales cum sa faca o diagnoza la ele. Am mers pe recomandari ale prietenilor cu motoare majoritatea TDI si am avut  ghinionul mai mult sa imi strice decat sa repare. Ulterior tot la un service VW am ajuns sa repar, Brady  militari in cazul meu, unde am dat pe un sef de service care stia foarte bine ce inseamna TSI si mi-a rezolvat multe probleme minore la un cost normal fara sa imi schimbe piese aiurea. Cea mai tare a fost cu martorul de noxe care se tot aprinde si din cauza caruia am primit recomandari (diferite serviceuri) sa schimb senzori oxigen sau catalizator sau turbo si cei mai tari au fost unii care voiau sa dea jos superchargerul. Noroc ca nu am acceptat si domnul de la brady , unde ajunsesem cu alta problema si un schimb de ulei, a observat ca masina nu trage si dupa o diagnoza corespunzatoare mi-a confirmat ca aveam conducata de admisie desfacuta putin undeva si pierdeam aer pe admisie - cost total 110 RON :))  si da s-a simtit diferenta de putere dupa ce ma luat masina din service.

in rest daca ii pui ulei bun(Mobil 1 in cazul meu) si consumabile la timp ~ 10. 000 KM  rupe asfaltul. Bine si benzina de 99 de la petrom :D

 

Modificat de andreigrum
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

salutare, ma ajuta si pe mine cineva cu datele sigure si exacte despre mentenanta la 1.8 tsi cdaa ? am auzit ca se mai schimba ceva sonde lambda sau alte chestii dar nu stiu la cat.

Am ajuns la 140k cu maina de noua, reviziile de dupa 100k le fac la fiecare 10k, am schimbat pana acum bujiile la fiecare 60k si uleiul la Haldex (tot la fiecare 60k), iar in rest am mai avut o problema cu o imbinare la pompa de apa pe care am schimbat-o pe garantie, un rand de amortizoare(la 110k) si placute de frana (la 100k) si cam atat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 10 months later...

Salutare !

Sunt nou pe forum , si sunt intetesat de un Vw Tuaran 1.4 tsi -140 hp an  2011-2013

Ce puteti sa-mi spuneti in legatura cu acest motor ?

Am inteles ca ar fi probleme la distributie , ce coduri de motor sunt cu probleme !?

Va multumesc anticipat !!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...
On 03.01.2017 at 20:13, andreigrum a scris:

Nu stiu ce sa zic... dar dupa 5 ani de 1.4 TSI 170 din primul tip, eu cred ca sunt niste motoare fantastice. Bine probleme initiale cu lantul si celelalte au fost de proiectare si calitatea productiei. Piesele cu care s-a recomandat repedierea au avut un design nou si pareau mai solide ( atat lantul , cat si electrovalva N249 care acum e metalica si nu doar plastic )  . Evident ca in spate a fost o decizie de cost, chitroseala corporatista , ca niste manageri sa isi ia bonus gras. 2 chestii stiu ca au declarat cei del VW cand au fost intrebati dc nu se mai fabrica :

1 - 1.4 TSI BLG/BMY ( model 2005 ) era un motor scump de construit si e putin mai greu de facut mentenanta pentru el.  ( Tot asa am citit ca Golf V si Jetta 5 au fost cele mai scumpe masini ca pret de constructie comparativ cu celetlate generatii - si  se vede comparativ cu Jetta tatalui meu care e ultimul model => mai mult profit pentru VW) - Asta s-a confirmat si din scandalul ulterior cu noxele - chitroseala ptr profit - chiar daca ei aveau si puteau  imbunatati noxele au ales metoda usoara sa fenteze cu softul decat sa creasca  costul de productie. 

2 - Cele 2 motoare de mai sus nu se putea incadra in norma de poluare Euro 6 decat prin reducere de putere fara ca sa ridice costul

3 - 1.2 TSI initial cred ca a fost apogeul citroselii la costuri de productie , deci si rezultatul  cu lanturi schimbate la 30 mii km.

 

Pe de alta parte, distributia asta pe lant nu trebuie sa tina o viata ( deh sunt piese si din asta traiesc producatorii ). Iar daca tine 100 000 Km eu cred ca e ok pentru ce performante, plaja cuplu si putere dau aceste motoare. cred ca lantul ala e muncit bine si o curea nu ar tine atat.  Tata a schimbat lantul la o Fabia 1 cu 1.4 MPI engine de 68 CP pe la 105 000 km . incepuse sa zornaie.

Solutii exista si fara lant sau curea, cu supape controlate electric, dar iar se pierd bani atat la VW ca repezentanta service cat si la producatorii clasici de piese,

Pe plan local cred ca cea mai mare problema a acestor motoare a fost slaba pregatire a mecanicilor din Romania. Mai prin toate service-urile prin care m-am plimbat , non VW , ca deh nu prea aveam bani , am constatat ca oamenii nu aveau nici o idee cum functioneaza aceste motoare si mai ales cum sa faca o diagnoza la ele. Am mers pe recomandari ale prietenilor cu motoare majoritatea TDI si am avut  ghinionul mai mult sa imi strice decat sa repare. Ulterior tot la un service VW am ajuns sa repar, Brady  militari in cazul meu, unde am dat pe un sef de service care stia foarte bine ce inseamna TSI si mi-a rezolvat multe probleme minore la un cost normal fara sa imi schimbe piese aiurea. Cea mai tare a fost cu martorul de noxe care se tot aprinde si din cauza caruia am primit recomandari (diferite serviceuri) sa schimb senzori oxigen sau catalizator sau turbo si cei mai tari au fost unii care voiau sa dea jos superchargerul. Noroc ca nu am acceptat si domnul de la brady , unde ajunsesem cu alta problema si un schimb de ulei, a observat ca masina nu trage si dupa o diagnoza corespunzatoare mi-a confirmat ca aveam conducata de admisie desfacuta putin undeva si pierdeam aer pe admisie - cost total 110 RON :))  si da s-a simtit diferenta de putere dupa ce ma luat masina din service.

in rest daca ii pui ulei bun(Mobil 1 in cazul meu) si consumabile la timp ~ 10. 000 KM  rupe asfaltul. Bine si benzina de 99 de la petrom :D

 

Salut!

Imi poti face o poza la conducta de admisie ,unde ai avut probleme?Aceleasi simptome le am si eu plus ca la tester imi da si un cod, P0171 sistem tulin...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Si totusi motoarele 1,4 TSI au disparut din configuratorulVW.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

N-are nicio legatura inlocuirea lor cu fiabilitatea. E strict pe considerente economice. As zice ca 1.4 a fost o baza foarte solida pt dezvoltarea 1.5.

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

am o ocazie la un touran 2007 1.4 TSI motor BMY cu vreo 172.000 km reali

in afara de lant de care toata lumea zice... probleme majore ?

vad ca zic colegii de ceva electrovalva N249

interesant topic, l-am tot citit, si am zis ca poate mai vine intre timp cineva cu feedback 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 5/10/2018 at 6:58 PM, D.Vali said:

Si totusi motoarele 1,4 TSI au disparut din configuratorulVW.

 

La fel ca si 1.6 mpi. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu a disparut doar a devenit 1.5 TSI. Mici diferente fata de 1.4 TSI generatia a doua. Aceleasi caracteristici tehnice, singura mare diferenta fiind introducerea turbinei cu geometrie variabila si din pacate introducerea filtrului de particule... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 7/25/2018 at 5:18 PM, trust_24 said:

am o ocazie la un touran 2007 1.4 TSI motor BMY cu vreo 172.000 km reali

in afara de lant de care toata lumea zice... probleme majore ?

vad ca zic colegii de ceva electrovalva N249

interesant topic, l-am tot citit, si am zis ca poate mai vine intre timp cineva cu feedback 

Personal NU recomand!

Am avut Jetta 2008 BMY cu 120.000 km(in bord, nu garantez pentru ei), cu probleme de lant, ungere, clapeta de acceleratie, tacheti... Am refacut complet motorul (cost de 9200 lei, in 2015), masina parca nu a mers niciodata perfect.

 

Modificat de emihai90
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dar diesel-urile au si mai multe probleme.. mai ales pt profilul meu de sub 10.000km pe an :(

iar benzinar aspirat am deja, la drum lung e un calvar

1.4 TSI mi se pare de bun simt, talpa mare, impozite mici, consum acceptabil

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, inteleg toate aceste motive, exact de aceea am luat acea Jetta. Acum am tot TSI , dar o generatie mai noua. Cred ca sfatul corect ar fi sa incerci sa gasesti un motor  mai nou decat acest BMY.

Insa daca faci 10000km pe an, nu cred ca ar trebuii sperie un aspirat (1.6) pentru cei presupusi  5000km in afara orasului, doar zic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut, sunt proaspat posesor de GOLF VI 1.4TSI , de 90kw , 120cai,an fabricatie 10.11.2009, prima inmatriculare 2010. 

Am tot citit pe aici toate paginile, inevitabil am inceput sa ma gandesc la varianta de motor cu probleme CAXA(exact care am si eu)

Am adus-o din DE cu 149.000 km reali. Nu am nici o problema la ea, decat un oarecare tremurat turometru la pornire pana revina la turatia de relanti.

Ce ar trebui sa verific la ea? 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ceau,

Variatia de la 1000 rpm la aprox. 800 rpm la pornirea dupa cateva ore bune este normala.Daca variaza turatia creste -scade este de vina clapeta de acceleratie .

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu vad nimic in cartea de service... am observat ca pana se incalzeste motorul, merge intrerupt, ma zgaltaie binisor ... dupa aia nu mai am probleme.... 

Am pus testerul meu, iar pe cilindrul 3 am missfire, fara cod eroare.

O duc in service sa-mi verifice aprinderea...  poate scap cu o bujie...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acel mers intrerupt stiu ca e de la preincalzirea catalizatorului. Si a mea face la fel indiferent de anotimp. Gasisem aici pe forum cum ca s-ar rezolva cu un update de soft. Daca ai fi avut probleme cu o bujie cred ca vedeai si cod de eroare, cel putin asa a fost la mine. In cartea mea de service este precizat ca bujiile se schimba la 90.000 km ( cod motor CDAA ).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru incalzirea catalizatorului sta motorul la o turatie mai mare.
Asta si la mine. Si e ok sa nu il intrerupi. La mine porneste ok, sta putin turata la inceput si apoi scade incet. Fara sa imi trepideze.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!