Jump to content

Cat rezista un motor TSI


Andrei1980
 Share

Postare recomandată

On ‎15‎.‎05‎.‎2016 at 10:28 AM, TDR said:

TSI-urile din cate stiu sunt calculate pentru o durata de viata de aprox 300k km.

 

De unde stii? Ca daca e asa, e cam nasol. Chiar si in vremurile noastre sunt motoare care duc mult mai mult de atât fără nici o problema. Chit ca trăim intr-o perioada de consum, cum multora le place sa zică.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probabil ca este ceva in aceasta afirmatie al colegului, pornind din faptul ca de ex. motorul 1.0 Ecoboost de 125 CP ford este calculat conform fabricii pentru o viata de circa 240 000 km. Desigur cu o folosire adecvata se poate lungi aceasta distanta, probabil este un km minim cat ar trebui conform fabricii sa functioneze motorul in parametri optimi. Asa este si la TSI...desi VW nu a facut asemenea afirmatii stiu de cazuri mai rare dar nu in Romania, unde s-a mers cu un 1.4TSI 310 000 km, bineinteles cu doua schimburi de distributie, una turbina...dar neumblat in interiorul motorului(cilindri-segmenti etc) O vreme cautam bolnavicios tot ce se putea despre motorizarile TSI...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 3/30/2016 at 4:39 PM, Petros said:

Este ceva in motorul asta care tacane, de noua se aude ticaitul acesta. A mea e Euro 6 si cu curea. Nu va feriti de turatii mari, asta e secretul de mentinere in viata a componentelor, talpa .. e un motor turbo benzina, daca mergi cu 2000 tur. atunci schimbi turbina devreme..

Se numeste injectie "tacanitoarea". :) Ori distributie zgomotoasa. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

17 hours ago, Andrei_Tdi said:

Se numeste injectie "tacanitoarea". :) Ori distributie zgomotoasa. 

Cei cu experienta stiu ca nu motorul tacane ci injectia directa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Te-am citat din greseala, De fapt doream sa ii raspund lui Petros :) !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Eu am o Octavia 1 Sport 1.8T 150 CP din 2008 luata de noua. Astazi am 250 000 km fara nici un fel de defectiune semnificativa. Fuge excellent, ajunge la peste 200 km/h, la depasiri este o placere in continuare si nu ma lasat niciodata undeva. Eu am cateva reguli pentru ca un motor sa tina cat mai mult. Cumpar doar masini noi, de la reprezentanta. In primi 3000 de km nu trec de 2500-3000 de turatii la un motor turbo, dupa care schimb uleiul si filtru de ulei. La jumatatea distantei intre revizii, adica 7500 km schimb eu filtrul de aer. Folosesc acelasi tip de ulei pana pe la 200 000 de km dupa care folosesc acelasi tip dar cu o treapta mai vascos. Mie pana la 190 000 km nu mi-a consumat mai mult de 200 ml de ulei intre revizi  (15000 km) iar acuma, la 250 000 am ajuns la 1 litru.Dupa primi 3000 de km o calc sanatos, adica nu schimb sub 3800-4000 de ture dar nu sunt rare nici reprizele pe la 6000. Alimentez doar cu acelasi tip de benzina si de la acelasi producator adica OMW 100. Nu plec niciodata cu motorul rece ci astept pana scade turatia la normal (800 rot/min la mine).Fac revizia la timp la acelasi service si daca se poate la acelasi mechanic care in cazul meu este unul de top. Adica cineva care sa cunoasca masina si sa stie ce s-a facut la ea. Masina nu sta niciodata in service fara ca eu sa nu fiu present la revizii-reparatii. Nu las pe nimeni sa imi conduca masina si chiar reprezentantul service-lui daca vrea sa iasa la drum sa verifice ceva la masina o face doar cu mine in dreapta. Nu modific niciodata nimic la o fasina fata de cum a venit din fabrica si aici ma refer la motor si cutie sau soft. Eventual imbunatatesc frane sau suspensii si directive dar fara sa fac chestii extreme care sa dea un alt comportament masinii. Si un lucru foarte important este sa simti motorul masinii, sa iti poti da seama ca pe frig trage altfel decat pe canicula si ca si diferentele de umiditate din aer influenteaza felul in care merge. Poate ca uni ma vor considera paranoic sau obsedat dar pe mine aceste reguli m-au ajutat pana acum. In 4-5 luni o sa fiu posesorul unui Polo GTI 1.8 192 CP cu cutie manuala si sunt curios daca regulile mele vor functiona si acolo. Cat despre Skoda pe care o am o sa o tin ca masina de drumuri mai rele pana isi va da obstescul sfarsit si o voi tine apoi ca masina retro la un moment dat. Sunt sigur ca o sa ajunga la 350 000 km fara mari necazuri exceptand un consum de ulei tot mai semnificativ.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tu vorbesti despre 1.8T cu 5 supape pe cilindru (20V) si 150CP , nu ai postat unde trebuia fiindca acest motor nu are nimic cu motoarele TSI-TFSI, nu are nimic de a face cu 1.8TSI de 160CP, da este un motor foarte reusit si fiabil dar atat, nu este TSI-TFSI, nu are injectie directa etc...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu vorbeam despre cat tine un motor si ce se poate face pentru a-I ajuta sa tina cat mai mult. Am dat doar un exemplu nu am zis ca motorul este cel din topic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e vorba de intretinerea unui motor ci de calitatea construstie si a materialelor. Poti sa ii faci si slujbe, la 1.2 sau 1.4 cu distributie pe lant, ca tot sare sau daca esti mai norocos o schimbi la 60-80k km ca s-a alungit. 

Mentenanta e foarte importanta, dar daca cu motorul au dat chix n-ai ce face

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

15 minutes ago, wdec said:

Eu vorbeam despre cat tine un motor si ce se poate face pentru a-I ajuta sa tina cat mai mult. Am dat doar un exemplu nu am zis ca motorul este cel din topic.

OK te-am inteles si chiar tot ce ai scris sunt lucruri foarte pertinente si ar trebui ca toti sa faca la fel, chiar asa ar trebui sa faca toata lumea, din pacate in ziua de astazi toti mai multi conduc , sunt total afoni, chiar daca le explici se scuza si le doare in cot, dar cand se strica ceva de multe ori din neglijenta, nepasarea, nepriceperea lor, incep sa improste in stanga si in dreapta ca marca asa si asa. Insa trebuie recunoscut ca VW in ultimul deceniui a scos cateva motorizari cu piese efectiv prost concepute sau prost facute pe care nici pana in ziua de astazi nu le-au recunoscut dar totusi au facut schimbari majore sau chiar au renuntat complet la acele procedee tehnice( vezi cazul TSI - au renuntat complet la distributia pe lant - cine este mai atent , stie ca este o recunoastere clara indirecta din partea lor ca a fost un esec introducerea distributiei pe lant la motoare mici dar cu forte mari) AIci cum greseai ceva sau aveai simplu nenoroc - te si taxa - vezi cazul colegului Luciosu... Eu am incercat sa fac totul ca la carte si asa m-a tinut fara probleme pana la 100 000km chiar si distributia, dar si asa nu eram departe nici eu cu schimbul...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, Luciosu said:

... 1.4 cu distributie pe lant, ca tot sare sau daca esti mai norocos o schimbi la 60-80k km ca s-a alungit. 

Asta nu este adevarat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este prietene, din pacate. Tot ce este inainte de my2011 are probleme cu distributia si intinzatorul. Ia si citeste ca sunt vreo 2400 de post-uri

 

Modificat de Luciosu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, Luciosu said:

Este prietene, din pacate. Tot ce este inainte de my2011 are probleme cu distributia si intinzatorul. Ia si citeste ca sunt vreo 2400 de post-uri

 

Nu, nu este asa. De exemplu chiar cel care a deschis acest topic a vandut masina la 100 k km fara a schimba ceva la motor dupa cum si arat putin mai sus. Sigur ca a auzit niste zgomote inca de pe la vreo 30 k km, facea filme, inregistra sunete, a folosit tot felul de uleiuri, dar... nu s-a intamplat nimic. Eu nu o sa continui sa discut pe aceasta tema ptr. ca sunt de acord ca fiecare poate sa aiba parerea lui dupa cum sunt de acord ca unele masini au avut probleme. Nu sunt de acord cu generalizarea. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu uita ca la forumuri - in general - apeleaza cei care au probleme. Mai exact 100 oameni care au probleme vor veni aici sa-si verse oful sau sa ceara un sfat. 100 de oameni care nu au probleme nu vor veni sa spuna doar "al meu e ok". Asta e valabil pentru orice produs si orice forum de "asistenta".

Pe de alta parte vorbim de 2400 de posturi in conditiile in care unii oameni au facut cariera din vorbitul despre motorul asta. Se discuta despre vreo 10 variante ale acestui motor, unele cu mai multe probleme ca altele. Foarte multi vorbesc de masini cumparate second hand, cu istoric real mai mult sau mai putin cunoscut, conduse si intretinute cine stie cum, reparate pe cine stie unde, etc. 

Intamplator motoarele cu putere mai mare, cele care cel mai probabil sunt si conduse mai des aproape de limita, par ceva mai afectate. Dar nu am vazut inca omul care sa vina pe forum si sa faca seppuku virtual pentru ca a forjat motorul ala pana a crapat. Uneori am senzatia ca babuta care conducea masina de 350CP doar duminica pana la biserica e in fiecare dintre noi, de ten-trebi de ce sa-ti iei motor de 160-170CP daca-l conduci de parca are avea 60.

Nu-ti spun ca motorul asta e cel mai tare sau ca un motor chiar si de 170CP ar trebui sa pice daca il conduci ca pe un motor de 170CP. Iti spun doar ca mii de oameni s-au plans ca iPhoanele se indoaie si nu minteau. Acum cgandeste-te tu cate-ai indoit sau ca de-asta nu ti-ai lua unul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact, la 102 000km l-am vandut si da, primele zgomote de lant s-au auzit cu putin dupa 30 000 km. Da, cat timp am avut motorul de multe ori un pic mi-a fost frica ca nu cumva sa patesc ca unii, dar este drept putine motoare CAXA au avut probleme mai serioase daca au fost respectate cateva repere: schimb ulei intre 10 max 15 000km, filtre calitative, benzina buna si picior fin cat timp motorul este rece... SI pana la urma nu a trebuit sa schimb absolut nimic la motor in acesti 5 ani si 100 K km. Sunetele la pornire s-au stabilizat dupa un timp si nu au devenit mai dese. Este clar ca distributia nu rezista peste 150 K km si da daca vrei sa mergi SAFE cu motorul il schimbi undeva dupa 100K km, eu chiar aveam pornita demersurile sa fac un schimb ca la carte cu variator cu tot... dar a intervenit o chestie si mi-am putut schimba masina destul de repede si vandut a fost in 3 zile.... Ulei nu consuma vizibil(faceam 10 K km fara scadere nivel vizibil) si da, cand era bine incalzit motorul, de mult ori vedea viteze mari la mine si turatii de 4-5000 rpm. In acesti 100K km motorul nu si-a pierdut din vivacitate. Pana la urma mi-a fost un motor fara probleme desi de cateva ori aveam semne de intrebare. Si pana la urma nu mi-a lasat un gust rau in gura si chiar l-am sfatuit pe tata sa isi cumpere masina tot cu 1.4TSI dar de data aceasta noul 1.4TSI de 150CP  ACT, si pana acum este de vis acel motor, si functioneaza perfect. Momentan am TDI fiindca fac multe drumuri extraurbane dar de multe ori imi lipseste acea finete de la TSI :) Plus ca se pare ca reperele au fost schimbate la acest motor si nici macar la distributie nu mai sunt probleme cu cele noi, 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cea mai mare problema a motorului astuia e ca daca citesti forumurile si problemele altora nu mai dormi linistit. Asa cum pe topicurile unde se discuta despre huruit, tacanit si clancanit vezi cum incep toti sa auda toate bazdaganiile in motorul lor :).

Drobul de sare. Dar numai gandul ca iti pica motorul ar putea sa fie destul sa-ti strice bucuria unei vacante in care planuiai sa faci niste mii de Km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai chiar si la 100k km, ti se pare normal sa trebuiasca inlocuit LANTUL? ca mie nu. Dar asa, ca sa nu mai vb doar din povesti 

http://www.honestjohn.co.uk/forum/post/index.htm?t=92571

http://www.vwaudiforum.co.uk/forum/showthread.php/157962-1-4-TSi-Engine-Reliabilty

http://www.driving.co.uk/car-clinic/car-clinic-skoda-are-recalling-octavia-1-4-tsi-engines-as-an-owner-should-i-be-worried/

http://forum.quattroruote.it/threads/attenzione-al-1-4-tsi-160-palla-che-scotta.61607/

Asta asa de pe primele pagini de google. Cred ca si in Australia se poarta masini cumparate din DE de la babute. In loc de a comenta pe langa subiect, mai bine ne-am informa.

Se poate face si o logica: Cum de a investit VW (grupul ma refer) nspe mii de milioane pentru a dezvolta motoarele TSI cu distributie pe lant, doar pentru a opri productia si a inlocui motorul.

Si ca tot mi-a sarit mustarul, masina are aprox 90k km, a mea, a fost servisata doar in reprezentanta la an, deoarece fac aprox 15k km pe an, pana si reparatiile tot la reprezentanta le-am facut, chiar daca au fost mai scumpe, nu am soft ,ca revo nu recomanda resoftarea pe motorul CAVD. Dar na, filozofam, ca ne plictisim.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Luciosu: Cum am precizat si eu, cand a reproiectat VW total motoarele 1.2 si 1.4TSI(nici macar o piesa nu a ramas la fel ) este mai mult ca si sigur ca familia precedenta de motoare a fost pana la urma un esec si in ochii VW, doar ca ei niciodata nu recunosc nimic oficial. Din cauza ca au fost mai multele, unele au rezistat mai bine, altele chiar s-au defectat in mod repetitiv ca intr-un banc de prost gust, si da, nici mie nu mi se pare normal alungirea lantului la 100 K km, cand de ex. la motorul 2.0TDCI de 140CP de la mondeo care pe deasupra mai are si 340Nm cuplu fata de 200-250 max cat avea un TSI 1.4 de ex, mergea lejer 300-350 K km ditributia fara schimb. Asta celora care la inceputuri ziceau ca sunt forte mari in motoarele TSI... Dar cand totul se face cu gandul de a mai reduce din costuri,..asta este rezultatul... si ca sa facem o categorisire:

Cele mai multe probleme a avut 1.2TSI de 105 CP(pe lant) prima data cadeau turbinele, remediate cu ceva saiba minune(de altfel remediere ca la vremea lui Ceasusecu la Daciile 1310), dupa acea lanturi care se alungeau din 30 K km in 30 K km, si in momentul de  fata caraie la porniri dar macar nu sar de pe punct fix dupa repere schimbate la piese de nenumerate ori de catre VW. 

1.4TSI de 160CP de altfel urmasul celebrului 1.4TSI de 170 CP facut pana in 2009 care era si cel mai reusit si lipsit de probleme motor TSI de cilindree mica, cu grave probleme de pierdere compresie pe cilindrii,lipsa ungere anumite parti ale motorului etc. (colegul Luciosu din pacate ar putea scrie o teza de doctorat pe tema asta pe cate o patit, la o masina intretinuta la reprezentatnta). , Astfel deveind acest motor unul dintre cele mai problematice motoare TSI

1.4TSI CAXA de 122-125 CP probleme cu distributie alungita dar mai mult dupa 100K km, dupa schimb cu repere noi, alte probleme au mai fost dar mai rar, supapa wastegate de la turbina dupa un timp incepe sa se blocheze si devin observabile prin mici lipsuri de putere la aceleratii sub 3000 rpm, se poate unge tija dar pana la urma tot la schimb ajungi care acum un an costa circa 2200 lei. (se pare ca si aici era vorba de o piesa prost conceputa, dar fara urmari drastice, mai mult suparatoare)

1.8TSI 160 CP- 2.0TSI 210CP... fara probleme de distributie dar un consum exagerat de ulei in multe situatii, remediu, nu prea se stie nici pana in ziua de astazi. 

1.4TSI 170CP cu compresor si Turbina - chiar primul motor din prima generatie TSI si cel mai lipsit de probleme, multi facand 200 K km fara probleme majore. Interesant ca acest motor a mai avut o versiune de 140CP, deja cu mai multe probleme, deja apareau problemele la distributie, dupa 100K km...

In final aceste TSI va rog mult a nu se confunda cu noua generatie de TSI facute dupa 2012-2013 care au fost total reproiectate si cuprind momentan toata gama de motoare de la 1.0 - 1.2 - 1.4 - 1.8 TSI(cu 2.0TSI nu sunt sigur) si principala lor diferenta printre altele este distributia pe curea, care cica rezista la 6 ani si/sau 210 000 km. Pana acum probleme grave nu au fost raportate, vom trai si vom vedea !

Modificat de Andrei1980
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Andrei1980 Multumesc pentru ca ai explicat foarte bine si colegilor pe tip motor ce probleme are fiecare. In commentul meu, nu ma refeream la tine ci la colegul cu drobul de sare, cu xenoane aftermarket si care vb de altii. :) 

Macar au schimbat complet motoarele si doar denumirea de TSI a ramas fata de generatiile anterioare. Acum asteptam cu nerabdare motorul de 1.5 TSI. Eu clar nu il iau cel putin in primii 5 ani. :)) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai nu mai apuci sa iti iei peste 5 ani, vei lua direct motorel electric bzzz bzzz bzzz :) 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@CristiALF chiar ma uitam aseara la un reportaj despre Norvegia, unde s-au vand cam 4000 de Nissan leaf, a batut si Qasqai-ul :) Priza de incarcare rapida in fiecare parcare ( moca) etc. Cred ca ne mai trebuie vreo 50 de ani sa ajungem si noi pe acolo

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Solutia mult mai rapida este sa te muti cu totul in vest.

La mine singurele lucrari (pe langa revizii) au fost inlocuirea bobinelor si pompei de apa(picura din cand in cand si lasa o urma de vreo 10cm pe asfalt ), acum a trecut de 102k si merge/trage bine 0 erori.

Modificat de TDR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@TDR O solutie inteligenta. Nu spun ca toate sunt problematice, dar consider ca daca 5% au probleme grave deja e grav ( scuze jocul de cuvinte) :D 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ultima oara cand am fost la revizie am vazut un scirocco rosu cu motorul busit (si avea vreo 30k de km in minus) iar penultima oara am vazut un golf cu 1.4 122 tot cu probleme la motor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!