Jump to content

Probleme injecție1.3 NZ Rabbit 90' moare in sarcina, merge


denis_v
 Share

Postare recomandată

Salut tuturor și un Paște fericit !

Practic am mutat totul de pe un Rabbit de 90 pe o alta caroserie goala . Rabbitul mergea impecabil cand l-am luat, acum insa dupa ce am mutat toate cele, piesa cu piesa, face figuri motorașul . Miorlaie pompa de benzina de sub masina, i-am schimbat si acel filtru metalic cu unul nou .

Motorul murea in sarcina, dar nu afecta electrica din masina . Am incercat sa corectez problema prin acel șurubel de la debit . Acum mașina nu mai moare, dar merge inecată, ceea ce-mi afectează groaznic consumul .

As fi foarte recunoscator daca m-ar putea ajuta cineva cu niste sfaturi, de unde sa incep cu reglaje, sa exclud pas cu pas variante . Rețineti că mașina mergea impecabil inainte sa iau toate cele jos de pe ea, singura bubă erau tacheții care clonțăneau, dar s-au mai potolit după un schimb de ulei, si o electrovalvă care făcea figuri la mufă, mi-e frică să nu fi gresit ceva la montaj cu toate că electrica merge tot 100% .

post-77865-0-77218500-1334482372_thumb.j

post-77865-0-10370400-1334482659_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie sa mai bibilesti surubelul de debit dupa cum se pare. De asemenea daca poti regla si debitul de aer, ar fi bine sa-l bibilesti si p-ala.

Cel mai bine ar fi daca ai face rost de reglajele astea de undeva, cate filete sa dai la fiecare ca sa nu te chinui ore-n sir...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, am mai umblat azi pe la acel șurubel și la avans . De murit nu mai moare, nici fum nu mai scoate . Totusi nu stiu inca cum stau cu consumul . Acum am mai observat o bubă....indiferent că e rece motorul sau nu, se subturează de zici că moare, apoi o corectează șocul electronic . Merg zilnic cu ea cât apuc, masina a fost stătută timp de un an, îi curăț bujiile și sper să își dea drumul . Dacă nu, o duc la o diagnoză sau caut un mecanic bun prin Timișoara că pe mine mă cam depășește .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost fan al motorului ala de 1.3 transplantat pe un golf 1. Asta pana am pus 3F tot pe acelasi golf.

Instalatia electrica a motorului se conecteaza, daca-mi aduc bine aminte doar cu 4 fire cu instalatia masinii (eventual mai erau si firele pompei) deci putin probabil sa fie de aici problemele.

Mai am inca documentatia pentru tipul asta de motor. Comunica-mi pe pm o adresa de mail si ti-o trimit (ajung acasa doar maine seara).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai scriu astazi sa explic cum s-a remediat problema. Am schimbat doua injectoare, de aceea mergea uneori in 3 . Am schimbat pompa de benzina de sub masina, care miorlaia . Adevarata problema se ascundea insa in rezervor . Initial am deschis rezervorul de sus, sa verific plutitorul fiindca nu-mi indica bine nivelul la benzina . Acolo am descoperit cea de-a doua pompa de benzina care avea acel furtunas cu mijloc metalic, fisurat . Am inlocuit furtunasul cu unul simplu prins cu coliere, insa mergea numai cand ii dadeam cateva ciocanele . Apoi am renuntat la acea pompa micuta, i-am facut sistemul simplu cu un furtun lung cat sa-si traga benzina de la fundul rezervorului, insa nu facea fata pompa cealalta, de jos .

Aseara am trecut pe la U-God, care m-a ajutat cu sistemul complet din rezervor, identic cu ce am eu pe 1.3 NZ si am inteles ca acelasi sistem se regaseste si pe 1.8 de GTI .

Astazi ma intorc la Dudesti la nea Nelu, un mecanic excelent de vw si nu numai, si sper sa plec de acolo cu masina boboc .

Invatatura a fost urmatoarea : cand cumperi o masina statuta de mai bine de doi ani, cel mai probabil tot ce este in rezervor, mai ales daca a stat uscat, te poti astepta la defectiuni .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de asemenea sa verifici si Sonda lambda, de multe ori si asta face figuri. Si Da pompa din rezervor e identica cu cea de la 1.8 8v injectie electronica. Si indicat ar fi sa nu umbli pe la reglajele de la corpul clapeta, atata timp cat iti mergea inainte sa faci swap-ul. De verificat si sonda albastra.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare ,la mine smucea cand plecam de pe loc,apasam pedala de acceleratie si nu accelera, parca ramasesem fara benzina asa de rau mergea , dar isi revenea in mers, iar relantiul nu era rotund.Si ce credeti ca avea ?, era de vina capsula de vacuum de pe delcou , si toate furtunele de vacuum erau puse aiurea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare ,la mine smucea cand plecam de pe loc,apasam pedala de acceleratie si nu accelera, parca ramasesem fara benzina asa de rau mergea , dar isi revenea in mers, iar relantiul nu era rotund.Si ce credeti ca avea ?, era de vina capsula de vacuum de pe delcou , si toate furtunele de vacuum erau puse aiurea.

Capsula de vacuum "intra" in folosire doar la turatii mari. pe romaneste...problema era...poate dar mai sigur furtunele de vaccum...sau tragea aer fals...eu asa mai patesc din cauza unui furtun

referitor la ce pateai tu...poate sa fie si debimetrul..daca trage aer fals intre debimetru si corp clapeta...dar aici ma refer debit mare de aer..e posibil sa mai faca si asa...eu am patit...mi-a iesit furtunul de la debimetru...statea perfect la relantii...dar cand sa accelerez..murea instant...

Modificat de Rrrrrazvan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intr-adevar acel avans vaccumatic isi are rolul la turatii mari, spun asta din experienta . Dupa ce am schimbat injectia completa cu tot cu rampa, pompele, cum ziceam....acum cateva zile in drum spre casa, pe la 100 km/h iarasi mi-a intrerupt . Dimineata urmatoare m-am uitat pe sub capota si intr-adevar am uitat sa leg furtunul acela de la delcou la clapeta, acum totul s-a rezolvat . Mai imi da cateva rateuri tot asa la viteze mari, dar poate fi de la bujii, 100% sunt negre, cum am mers destul de mult cu masina inecata si n-am apucat sa le curat/schimb . Cum pot verifica sonda lambda, daca e defecta ?

Mersi tuturor pentru interes .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intr-adevar acel avans vaccumatic isi are rolul la turatii mari, spun asta din experienta . Dupa ce am schimbat injectia completa cu tot cu rampa, pompele, cum ziceam....acum cateva zile in drum spre casa, pe la 100 km/h iarasi mi-a intrerupt . Dimineata urmatoare m-am uitat pe sub capota si intr-adevar am uitat sa leg furtunul acela de la delcou la clapeta, acum totul s-a rezolvat . Mai imi da cateva rateuri tot asa la viteze mari, dar poate fi de la bujii, 100% sunt negre, cum am mers destul de mult cu masina inecata si n-am apucat sa le curat/schimb . Cum pot verifica sonda lambda, daca e defecta ?

Mersi tuturor pentru interes .

cu motorul pornit la relantii...scoate mufa...daca se simte vreo modificare majora...inseamna ca functioneaza...mie imi merge motorul bine..cu ea anulata...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

man...fa ce spun eu...si imi vei multumi...eu 1 an am cautat sa rezolv acelasi lucru....scoate mufa de la sonda lambda...mai pe romaneste anuleaz-o...scoate borna de la baterile 1 minut...pune-o la loc si porneste masina..si vezi daca mai face....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ms de sfat, am scos mufa in mers si intr-adevar nici o schimbare . Am mai descoperit insa o problema . Dupa ce am pus bujii NGK noi pe ea, si-a revenit din mersul in 3, intreruperi, etc....dar nu mergea motorul rotund indiferent de reglaje din avans, debit sau relantiu....am dat jos delcoul, luleaua era muci, era dus opritorul si avea joc [deci nu dadea curent cum trebuia mai departe la fise, bobina etc.] . Delcoul avea sigurantele de la mufa cazute in el, l-am desfacut, cand l-am pus inapoi nu mai dadea deloc curent . Ieri am cumparat alt motor de 1.3 la pret bomba si mi-am pus sus numai delcoul....a pornit la sfert de cheie cu o bujie scoasa [am uitat sa o punem inapoi ca ne-a prins noaptea cu problemele] . Am ramas fara benzina de la atatea reglaje . Sunt curios insa de consum....ultima data inainte sa schimb bujiile, delcoul, va jur ca mi-a consumat 20 % .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si mie mi-a consumat 20 si aceleasi probleme ca tine le-am avut.am schimbat delcoul,sonda de temperatura(albastra),toate vaccumurile.acum merge bine dar mai are momente cand da sa moara motorul la prima cheie.plus ca imi oscileaza ralantiul.si am constatat cu stupoare ca un injector imi dadea la masa(probabil pisa benzina continuu)si am schimbat oringurile...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sonda urmeaza si la mine, impreuna cu termostatul [nu am caldura in masina momentan] . masina merge bine acum, dupa cate am schimbat la ea....macar consumul acum s-a reglat . mai trebuie o lulea nouă, niste fișe, distribuție si atunci chiar ca nu mai stam la discutii .

cu muritul ma confrunt si eu, tot asa la relantiu, dar cred ca strang un pic din cablu de accelerație și ar trebui sa mearga schema .

Sună ciudat poate....dar cum se reglează ca la carte relantiul, și de unde ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cu relantiul...hmm...nu stiu daca e ca ca carte..dar ca sa fie reglat cum trebuie...in prima faza..nu trebuie sa ai fluctuatii..adica sa ai toate vaccumurile si furtunerle de aer etansate...doi la mana..avansul trebuie sa fie reglat bine...3. ca toate elementele sa fie functionale. apoi ai putea sa mai umbli un pic la corpul clapeta de unde poti sa reglezi cat de turata sa stea.

cred :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

astazi am avut aceleasi probleme, moare la relantiu, se balbaie in sarcina, merge in 3, consuma ca inecata....am anulat sonda lambda si si-a revenit instant . din cate am inteles, anularea sonda lambdei afecteaza consumul . Voi cum stati cu sondele ? le aveti ? sau daca nu le aveti, care va e consumul ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine daca scot sonda lambda sta un pic mai turata, dar eu merg cu ea pusa ,mai verifica si distributia sa nu fie decalat vre-un dinte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

topy_catalin

da-mi un id de mess pe rprivat si iti trimit ceva care te poate ajuta,mai ales daca stii engleza.adineauri am venit de la o tura si a inceput sa mearga gatuita.am doua corpuri de clapete.amandoua merg bine la inceput dar dupa ceva timp iar merg nasol.bujiile iti merg toate?injectoarele?...eu cand scot mufa de la lambda nu se simte nimic....e in regula?

Modificat de topy_catalin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nenea topy..daca scoti si bagi sonda lambda si nu se intampla nimic...inseamna ca e sonda dusa ..e pa pa

eu merg cu sonda scoasa...si merge perfect...(cu mentiunea ca e urcat un pic consumul)...daca o pun inapoi sonda...imi merge prost..intrerrupt...etc.

consum fara sonda pe un motor brici..si reglat totul ...6.5 maxim maxim in uras..cu schimbari de tura in 3500-4000 rpm

Modificat de Rrrrrazvan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

se poate sa ai dreptate cu distributia, nu poti stii bine n-o schimbi, mai ales la o masina asa veche in care si-au bagat o gramada mainile .

Momentan merg cu sonda scoasa, culmea ca dupa ce am anulat-o, mi-a urcat pentru prima data apa la 90, pleaca termocupla, se comporta surpinzator de bine .

Nu stiu cat poate sa coste o sonda lambda, dar urmaresc consumul, daca se mentine ok...asa ramane ;) .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-am interesat astazi de sonda lambda : bosch 400 lei, ceva de italia : 210 lei . Merge bine masina si fara ea, dar consumul pe oras mi-e 8,5 ceva de genul .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu stiu ca bani-s tot mai putini ... dar la tipul asta de motor, unde doar injectia este controlata de calculator, daca anulezi senzorul cu ponderea cea mai mare in calcule (sonda lambda), nu are cum sa mearga bine. De trecut gazele la itp fara interventii la nenea ingineru' nici vorba.

Fara sonda lambda, calculatorul baga mult mai multa benzina. Bineinteleses ca pare ca trage mult mai bine si masina. Dar asta nu face bine nici motorului pe langa consum crescut. Stiu ca merge mai bine cu sonda decuplata decat cu o sonda defecta dar nu decuplarea este solutia pe termen lung.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

topy_catalin

pai si cam ce simptome ar trebui sa dea o sonda scoasa si una 'bagata'?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Simptome sau efecte ?

Simptomele sunt cele generale care-l fac pe posesor sa inceapa sa caute piese defecte: mers neregulat la relanti sau in sarcina, accelerare lenesa, eventual consum mare. Multe piese pot fi implicate si sonda lambda este una dintre ele. Solutie exacta de rezolvare nu este. Trebuie mers prin eliminare.

Se poate masura sonda lambda cu un voltmetru ceva mai rasarit care sa aiba o inpedanta de intrare rezonabila pe scala de tensiuni si un timp de citire tot rezonabil. Trebuie sa fie o tensiune fluctuanta intre 0,1V si 1,0V.

Cu sonda lambda decuplata senzatia este ca i-ai facut chip tuning. Raspunde mai prompt la pedala si trage mai bine. Reversul este ca baga prea multa benzina care spala cilindrii inrautatind ungerea.

Mai exista o situatie in care lumea da vina pe sonda lambda in mod gresit. Cand ajunge in esapament benzina nearsa fara ca ecu sa fi dat comanda marita pe injectoare (bujii, fise bujii, delcou, injectoare, etc).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ady2006, vad ca ai ceva experienta in domeniu . Nu stiu daca ai citit totul pana la capat, dar mai scriu odata pentru intotdeaua : am schimbat pompele de benzina [din rezervor si din carcasa de sub podea], filtrul metalic de benzina, injectoarele toate 4, delcoul, bujiile, schimb de ulei...am dus-o si la reglat, dar dupa doua zile a luat-o iar razna . Am si un ecu de schimb, debitmetru, le-am schimbat intre ele, toate merg ok . Masina moare la rece, dau cheie, se chinuie un pic socul electronic dar in scurt timp [15-20 sec] cedeaza si moare motorul, miroase a benzina nearsa ingrozitor....toate astea cu SONDA LAMBDA ANULATA .

Cu sonda lambda PUSA, moare la rece, merge in 3, se balbaie, intrerupe...

Apa creste la 90 cand/cum vrea, ce pot sa-i fac ?

Ultima solutie ar fi sa schimb sonda, curatat/spart catalizatorul si reglata din nou . Credeti ca-si va face efectul ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!