Jump to content

Volkswagen Lupo 1.4 16V


laurentiu907

Postare recomandată

O sa folosesc acest topic pentru a-mi stoca toate informatiile legate de noua mea achizitie.

Este vorba de un Volkswagen Lupo 1.4 16V motor tip BBY, 75 CP din 2004 achizitionat recent din Germania.

Practic doream aproape orice masina mica, cu motor pana in 1.5, neaparat Euro 4, pana am vazut "ariciul", pe un site de vanzari automobile.

Nu o sa intru in toate detaliile privind achizitionarea, ci de-a lungul timpului voi posta ce modificari am adus masinii costuri, probleme intampinate, etc.

IMG027.jpgIMG028.jpgIMG030.jpg

Masina a avut la achizitionare aproximativ 201.000 km, si bordul la cumparare arata ca pomul de craciun, fiind aprinse in bord Engine Check, EPC, ABS.

Masina a pornit la sfert de cheie, desi proprietarul a cautat cheia vreo 30 de minute, masina nefiind pornita de aproximativ 2 luni.

Cumparata, adusa in tara, 1800 kilometri, cu bordul "bradulet". Inceput operatiuni reparare/modificare.

De la cumparare masina a avut o serie de modificari, care cu greu am reusit sa le omologhez complet pe cartea de identitate romaneasca.

Acestea ar fi:

1. Suspensii sport in doua trepte de reglare de la J/E Import Performance

2. Bare de la la LUMMA, detalii aici: http://www.lumma-tun...-6es-6x_103.php si http://www.lumma-tun...-6es-6x_106.php

3. Anvelope Kumho Ecsta XS pe fata (195x45xR15) si TOYO PROXES 1 (205x50xR15) pe spate.

4. Jante de la ALU-STAR 8D01HS aceleasi specificatii.

5. Esapament sport cu silencer de la SEBRING, model 009042-4 ESD/RS Ø 76.

Momentan incepe meciul si voi reveni. :)

Modificat de laurentiu907
Link către comentariu

Ai o mica racheta,sa o stapanesti sanatos si km cat mai multi. Baga-i folie neaparat.

Link către comentariu

Multumesc mult pentru urari. Si asa si intentionez. Sa o pastrez si sa fac multi kilometri cu ea. Si trecem deja la modificarile aduse.

Inca de la intrarea in tara si in mod special in oras, au inceput apropourile legate de vanzarea jantelor, drept urmare, in cateva zile m-am decis ca e cazul sa investesc cel putin intr-un set antifurt pentru jante.

Pretul de achizitie in Galati pentru asa ceva, a fost de 42 de lei, pe lista respectiva nu exista Volkswagen Lupo ci numai Polo sau Golf. Am ales varianta Golf (o decizie foarte proasta) prezoanele nu s-au potrivit si am ramas cu un set de antifurturi de Golf.

Am mai bagat mana in buzunar o data cu ajutorul unui prieten si am dat de data asta 105 lei si am luat un alt set de antifurturi, care s-au potrivit perfect. Antifurturi cica "unice" - dar mi-e foarte greu sa cred asa ceva.

Tot din cauza amenintarilor mai in gluma mai in serios de tipul "lasa ca luam si noi masina, facem o tura si ti-o aducem la loc" :) - am decis sa investesc intr-un sistem de alarmare cu pager. Am ales de la Eaglemaster, modelul E8, cu modul pornire motor de la distanta ca cel din link-ul atasat aici - la un pret asemanator cu cel din link. Desigur, manopera - separat. :)

S-a dovedit deja o optiune foarte buna pentru incalzirea motorului dimineata, optiunea de imobilizator electronic in plus peste sistemul masinii (hotul nu poate pleca de pe loc chiar daca a reusit prin absurd sa porneasca motorul), si cele 6 iesiri programabile ale sistemului de alarma. Parti proaste? Alarma s-a livrat fara goarna. Specific. Cica goarna e optionala. :) Nu am mai auzit asa ceva pana acum.

Si in felul acesta am rezolvat zic eu partea de securitate. In urmatorul mesaj voi incepe cu ceea ce am denumit eu "stingerea luminilor de craciun" - o operatiune destul de complicata si costisitioare, Engine Check, ABS, EPC aprinse la o masina care functioneaza impecabil.

P.S. Voi reveni in cursul acestei saptamani si cu poze, intentionez sa o scot undeva intr-o zona industriala pentru un photobook serios.

Modificat de laurentiu907
Link către comentariu

Despre ABS/EPC

Ar fi cateva de mentionat despre stingerea led-ului ABS din bord. Sistemul de franare la Lupo (versiunile cu ABS) functioneaza in paralel cu sistemul EPC.

Unul din motivele pentru care se aprinde led-ul EPC (Electrical Power Control) il poate constitui (cum s-a demonstrat in cazul meu) nefunctionarea senzorului pedala frana care actioneaza "stopul pe frana" si ceva din ABS.

S-a mers la service si s-a constatat ca senzorul actionat de pedala de frana la apasarea acesteia estedefect. Rupt de fapt. Contactorul are 4 picioruse, 2 din ele sunt pentru stopul pe frana, celelalte doua folosesc sistemului ABS desi nu stiu exact in ce mod. Am ales un comutator de la Herth&Buss, undeva in jurul lui 10 Euro, cu 10 euro manopera de montare. Operatiunea nu dureaza mai mult de 30 de minute si in cazul meu a stins led-ul EPC - chiar daca ABS a ramas inca aprins.

Pentru singerea ABS-ului, am decis sa inlocuiesc placutele de frana, si sabotii - pentru ca mi se pareau uzati. Dupa cateva tentative nereusite ale service-ului de a comanda placute de frana corecte, mi-au adus placute de frana si saboti de la Mintex. Mi-au fost recomandate ca a fi foarte bune, si desi nu am cum sa imi dau seama in cateva sute de kilometri, supriza placuta a fost ca placutele sa nu scartaie deloc de la montaj. Citisem pe aici pe undeva ca Mintex ar fi bune, dar scartaie. Fals.

La deschiderea tamburilor spate - surpriza. Sabotii nu erau uzati, insa cilindrii de franare erau praf. Unul pierdea lichid, iar celelalalt era blocat in pozitia inchis. :)

Pentru inlocuire am ales cilindri de frana de la CIFAM - la fel recomandati ca fiind foarte buni. Operatiune foarte simpla. Maxim doua ore de manopera. Practic un sistem de franare aproape nou. La pornirea motorului, led-ul ABS insa aprins in continuare.

Service-ul mi-a recomandat sa pun masina pe calculator - sa vedem ce probleme mai sunt. A reiesit senzor ABS stanga fata defect. Ce facem? Pai simplu, il inlocuim. Am ales pentru asta un senzor ABS tot de la Herth&Buss, 40 de euro. Desfacut iar roata, montat senzor, remontat roata, repus pe calculator, ABS stins. Inca o problema rezolvata.

Engine check aprins, insa. Calculatorul a spus 8 erori repetate, cu doua cauze principale.

1. Misfire cylinder 2

2. Lambda sensor - malfunction (intermittent).

Dar despre asta voi vorbi intr-un post ulterior.

Link către comentariu
  • 7 months later...

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!