Jump to content

Climatronic - Eroare de sistem?


AndyG
 Share

Postare recomandată

Am citit de curand articolul despre diagnosticarea Climatronicului la VW.

La sfarsitul articolului se face precizarea:

____________________________________________________________

EROARE DE SISTEM

Daca in ultimul ciclu de functionare s-a intalnit o eroare de sistem, toate segmentele dispay-ului LCD clipesc timp de 15s la pornirea motorului, cu frecventa de 2Hz.

Motive:

- Functie test VAG 04 Setare de baza nerealizata

- Functie test VAG 07 Codarea parametrilor nerealizata

- Senzor ext (bara de protectie sau canal de aspiratie) defect

- Senzor sau comutator presiune defect

- Senzor interior defect

- Tensiune de referinta

____________________________________________________________

Am constatat din pacate ca exact asta se intampla in cazul meu de fiecare data cand pornesc masina. Pana acum am crezut ca e ceva normal, ca reprezinta incarcarea sistemului climatronic.

Am incercat sa intru in modul diagnoza si in memoria errorilor folosind in primul caz combinatia de taste apasate simultan: ECON, Temp (albastru) si Ventilatie jos (in primul caz) iar in al 2-lea cu apasarea ptr 2 sec a tastelor ECON si Recirculare aer (exact ca-n articolul mai sus amintit). Nu am reusit. Am incercat si alte combinatii dar degeaba.

Eu nu am sesizat ceva nereguli la sistem, dar as dori sa aflu cum pot intra in diagnoza climatronicului si cum pot citi erorea sau erorile care pare ca se afla in sistem.

Precizez ca este vorba de un golf 3 variant 1.8i din '98.

Poate ma ajutati cumva. Multumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 52
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • sorin74

    22

  • AndyG

    6

  • paul_ral

    4

  • Aerofan

    3

Top Posters In This Topic

Posted Images

Hmm! Adica cu cablul ala special? De unde sa fac rost? In Constanta la service ptr VW, adica la Tecar sigur gasesc dar acolo numai daca se uita la ea scoti 5 milioane.

Ma gandeam ca exista o alta solutie gen autotest, autodiagnoza pe care sa o pot face fara alte cabluri, o combinatie te taste al climatronicului ...

Oare de ce climatronicul meu e mai diferit decat altele si nu-l pot diagnostica onboard tinand cont ca cel putin ca aspect seamana cu multe modele vazute de mine si pe net circula retete de diagnosticare fara vag-com.

O sa-i fac si o poza pe care o s-o atasez (probabil maine o postez).

Ma rog sa fie si o alta cale fara Vag-Com.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

chiar asa diagnoza direct nu poti. Cand ai drum la bucuresti anunti inainte pe forum.

Nu stiu in CT cine are interfata si VW Tool dar in buc suntem 3-4 oameni.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merci de invitatie!

O sa anunt venirea mea in Bucuresti.

Cred ca ma prinde microbul asta (stiti voi despre ce vorbesc).

Salutare la toti membrii!!! :study:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu mai ajung prin constantza. Daca nu vii tu pana atunci in ucuresti ne vedem la CT.

Numai bine!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Numai bine si tie Eugen.

Recunosc ca varianta ta imi convine de minune.

Spun asta ca in urmatoarea perioada nu am nimic programat pe la Bucuresti.

Daca vi prin CT te invit la o bere. :bere:

Pardon trebuia sa zic ca'n reclama aia:

"Hai sa mai verificam bujiile"

Bafta si astept semnalul tau.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

AndyG pot sa-ti spun ca eu am avut exact aceeasi eroare ca si tine. De aia am cautat documentatie pe net... si m-am gandit s-o si traduc, pt altii care au patit-o, ca si mine.

La mine (Golf) se intra cu tastele ECON + Recirculare aer (sageata rotunda, butonul care se afla la capatul din stanga al aparatului, simetric cu ECON). Dupa asta apare o lista de erori (fiecare, pe rand).

Motivul erorii de sistem la mine era o defectiune a senzorului de temp exterioara din bara de protectie. NU I-AM FACUT NIMIC, iar EROAREA A DISPARUT (nu mai palpaie si merge ok). Mentionez ca la mine daca aparea eroarea, nu pornea Clima. Nici macar ventilatorul... doar display-ul indica ce ar fi indicat si in mod normal, dar atat.

Iti recomand o diagnosticare cu VAG-COM, pentru ca eroarea va fi cu siguranta depistata. La mine asa a fost. De fapt, a fost confirmata, pentru ca am citit-o si pe Climatronic.

Numai bine! Si bafta! :study:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

AndyG articolul meu acopera Climatronic-ul din generatia 98+.

Pentru modelul tau se procedeaza astfel:

1. Pui contactul

2. Pornesti Climatronicul

3. Apesi tasta AUTO

4. Apesi simultan pt cca 3 secunde tastele OFF si TEMP+.

Acum ai intrat in modul de vizualizare a erorilor memorate.

In stanga display-ului vei vedea un cod din 4 cifre, care reprezinta identificatorul erorii curente. Pentru a vizualiza urmatoarea eroare, apesi TEMP+. Dupa ultima eroare memorata apare "0000", pentru a semnala sfarsitul listei.

Pentru a sterge erorile memorate, se tine apasata tasta OFF pentru cel putin 3 secunde. Pe display apare "4444".

Prin apasarea scurta a tastei OFF se revine la functionarea normala.

CODURI DE EROARE

---------------------------------

0000 Sfarsit lista

1111 Element de comanda Climatronic defect

2312 Senzor temp lichidului de racire

3133 Senzor temp exterioara

3211 Senzor temp interioara stanga langa radio

3213 Senzor temp canal aspiratie

3223 Comutator temp vaporizator

3224 Comutator presiune. Eventual prea putin lichid de racire

3234 Ventilator pentru 3211

3241 Senzorul foto de langa difuzorul stang

4122 Motor clapa temperatura

4123 Motor clapa centrala

4131 Motor clapa presiune

4444 Nici o eroare

Bafta! :ok:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc! :study:

Acum sunt nerabdator sa se intoarca nevasta-mea cu masina sa le probez.

:33: De fapt mai am si alta problema de rezolvat de care am aflat acu 30 de minute tot de la nevasta-mea (o vitezomana ca si mine) si anume ceva in sistemul de servodirectie. Spune ea astazi s-a intamplat de doua ori ca volanul sa meaga foarte greu.

O sa revin cu ce-am depistat cu climatronicul si sevodirectia.

P.S. Masinutza mea a inceput sa-si arate "coltzii" ca pana acu' n-a cerut nimic. (probabil astenie de toamna :study: )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu parere de rau nu am putut face nimic nici cu combinatiile astea de taste.

Am desfacut interfata climatronicul si am putut citi:

_______________

1 3 04/98 EB

Software

VW A3T4 002

5HB 6797-10 V22

_______________

Deci e facut in aprilie 98.

Apropo de problema cu servodirectia am verificat nivelul lichidului pe care l-am gasit ok.

Nu a mai facut probleme cat am condus-o.

Probabil sunt semnele unei viitoare probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imi pare rau Andy dar mai multe nu stiu sa-ti spun. Sfatul meu: daca iti merge clima, las-o asa. Ti-am zis... la mine s-a rezolvat de la sine. Pentru cat timp, ramane de vazut.

8)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 years later...

Am Climatronic si se pare ca nu baga aer rece.Pe ecran apare -0- cand dau AC(butonul albastru) dar aerul care il baga in interior nu este rece cum ar trebui sa fie.Va rog ,care este cauza?Mult

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cred ca in primul rand ar trebui sa verific daca ai freon in instalatie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica freonul si verifica sa nu ai sparturi in instalatie. Daca ai masina de 2 ani si nu ai intretinerea facuta la clima, atunci inseamna ca e timpul sa o faci. Adika, schimb de freon, filtre sau ce mai este acolo

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica freonul si verifica sa nu ai sparturi in instalatie. Daca ai masina de 2 ani si nu ai intretinerea facuta la clima, atunci inseamna ca e timpul sa o faci. Adika, schimb de freon, filtre sau ce mai este acolo

Masina o am din dec 2007.Cum aflu daca am freon in instalatie?Unde sa merg cu masina,la unul care repara frigidere sau la un servis?Filtru de polen e murdar l-am desfacut dar nu cred ca influenteaza prea tare!Parerea mea.

Modificat de sorin74
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sunt serviceuri care fac reincarcari cu freon , costa cam 200 ron , este un astfel de service pe bdul basarabia , fata in fata cu patinuarul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OK. Eu pot sa-mi dau seama daca nu mai am freon in instalatie?Unde sa ma uit?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cauta pe instalatia de racire undeva pe langa radiator ar trebui sa fie (chiar azi am fost sa-i faca clima la tata socru la un Megane) ceva ce seamana a filtru. Deasupra lui sunt niste tevi si un capacel ca si alea de la roti, putin mai mare. Dupa ce-l deschizi acolo o sa vezi o supapa, arata ca ventilul. Apasa pe el. Daca iese freon atunci e OK, ai freon daca nu... atunci trebuie sa mergi la reparat :) Reparatia se face la service de masini care se ocupa de clime, aia de la frigidere nu se siu :). Oricum si daca iese freon poti sa ai altceva defect deci sincer trebuie sa mergi la service.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OK,mai lamurit!O sa verific.Mi-am amintit!Sunt doua conducte care intra in interiorul masinii pe partea cu filtru de aer.

post-21874-1207250616_thumb.jpg

Modificat de paul_ral
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am apasat pe cele doua supape de la conductele acelea subtiri care intra in interiorul masinii si iese freon ,aer dracul sa ia.Stiu ca freonul e putin uleios dar are presiune si nu prea imi dau seama.Daca e freon ce ar putea sa fie?Mult

Modificat de sorin74
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai daca ai freon in instalatie... trebuie sa mergi cu ea la un climatronist, poate ca e uzat compresorul si de aia baga ceva rece dar nu indeajuns. Sau cureaua patineaza la compresor. Sau pot fi mai multe. Aia ce se ocupa de clima pot sa-si dea seama in 2 minute care e problema verificand prersiunea din instalatie. Daca nu o ai in parametrii atunci compresorul e de vina. Dar inainte de toate, scotoceste sub parbriz si vezi de filtre, poate sunt infundate sau poate ventilatorul nu mai merge bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De bagat baga aer ventilatorul.Cand dau pe AC fulia de la compresor se invarte si pornesc si ventilatoarele.Sigurantele din poza au legatura cu AC?

post-21874-1207421146_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!